Autor Wątek: rozmiar opon  (Przeczytany 22561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rozmiar opon
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 25, 2008, 13:33:54 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Stingerek,  swiewtny przyklad i mysle ze najlepiej to zobrazowales niedowiarkom

rozmiar opon
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 25, 2008, 23:24:11 pm »

Długi

  • Gość
Zależy jeszcze kto jaką ma zimę bo np. u mnie w Szczecinie to jak spadnie raz w roku śnieg i utrzyma sie góra 2 dni to jest wielka zima a reszte tego okresu to jest bezśnieżnie. Więc np. w moim przypadku jak bym miał całą zimę jeździć na jakiś "łyżwach" to dziękuję, wole standardowy rozmiar.
Ale jeżeli ktoś mieszka w rejonie bardziej śnieżnym to faktycznie węższe opony będą się lepiej spisywały niż szersze.

rozmiar opon
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 28, 2008, 06:03:46 am »

Mateoos

  • Gość
Dodam tylko, że jeździłem na oponach 165 i wpadałem w każde torowisko tramwajowe. Po zmianie opon na 185 problemy zniknęły.

rozmiar opon
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2008, 16:41:47 pm »

elkuba

  • Gość
Od niedawna jestem szczęścliwym posiadaczem poldka atu plus. W najbliższym czasie planuję kupno nowych oponek. Myślałem o tym żeby do przodu dać nieco mniejsze 175/70R13 a na tyle zostawić fabryczne 185/70R13. Co o tym myślicie? Dodam jeszcze je fele są fabryczne i planuję jeździć na letnim przodzie cały rok, a zmieniać tylko tył na zimowe.

rozmiar opon
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 01, 2008, 17:51:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "elkuba"
Od niedawna jestem szczęścliwym posiadaczem poldka atu plus. W najbliższym czasie planuję kupno nowych oponek. Myślałem o tym żeby do przodu dać nieco mniejsze 175/70R13 a na tyle zostawić fabryczne 185/70R13. Co o tym myślicie? Dodam jeszcze je fele są fabryczne i planuję jeździć na letnim przodzie cały rok, a zmieniać tylko tył na zimowe.


Na obie osie daj 185/70R13, chyba że uda Ci się znaleźć 185/60-65R13.
Komfort jazdy na 185 jest lepszy, dodatkowo jak uda się znaleźć niższy profil to poprawi się prowadzenie. Co do opon zimowych to szczerze mówiąc w tych rozmiarach nie są już takie drogie opony zimówki lepiej wziąć na obie osie, co Ci po tym, że będzie dobrze się rozpędzał na błocie pośniegowym jak w ogóle nie będzie skręcał i hamował?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozmiar opon
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2008, 18:31:54 pm »

Ntav

  • Gość
Czasem przy zmianie profilu nie będzie przekłamywał licznik ?  :roll:

rozmiar opon
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 01, 2008, 18:49:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Ntav"
Czasem przy zmianie profilu nie będzie przekłamywał licznik ?  :roll:

No właśnie będzie bliżej prawdy niż na seryjnych oponach ;) wiadomo licznik zawyża ~5-10km/h. Przy daniu niższego profilu różnica będzie odpowiednio -6,7% dla profilu 60, i -3,24% dla profilu 65.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozmiar opon
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 01, 2008, 19:36:21 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cholernie ciężko trafić 185/65/13

rozmiar opon
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 01, 2008, 19:36:52 pm »

Ntav

  • Gość
Jak tak mówisz to masz rację, kłócić się nie będę bo nie wiem  :D
Seryjnie liczniki przekłamują o te 5-10km/h, dlatego nawet w Fotoradarach i Videorejestratorach policyjnych jest właśnie + - 10km/h. Kiedyś nawet na TVN-Turbo mówili  :roll:

rozmiar opon
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 02, 2008, 14:20:06 pm »

elkuba

  • Gość
Pomińmy tu fakt przekłamania licznika, bo tak czy inaczej one nie są precyzyjne, przeciez nawet starta opona ma mniejszą średnicę od nowej i to już robi pewną różnice we wskazaniach, więc to wcale nie jest problem. Poza tym ja wspominałem o założeniu mniejszej opony do przodu, a jeśli dobrze rozumuję to wskazanie prędkości zależy od obrotów wału, a co za tym idzie od tylnych opon.
Moim zasadniczym pytaniem jest czy opona 175/70R13 oraz 185/60R13 (sporo mniejsza średnica) spasuje do poldka, i czy w miarę będzie się tym dobrze jeździło (mówimy tu o przodzie) i które bardziej polecacie. Tył pozostaje orginalny bo są nowe już założone(185/70R13).

rozmiar opon
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 02, 2008, 17:08:30 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "elkuba"
Moim zasadniczym pytaniem jest czy opona 175/70R13 oraz 185/60R13 (sporo mniejsza średnica) spasuje do poldka, i czy w miarę będzie się tym dobrze jeździło (mówimy tu o przodzie) i które bardziej polecacie.

Oba w/w przez Ciebie rozmiary bez problemu wejdą na fele poldkowe bez najmniejszych problemów. Jeżeli chcesz 13" to bardziej szukaj o szerokości 185, auto lepiej się prowadzi, jeżeli uda się znaleźć profil 60/65 będzie już very gut.
"Wysoka opona" pracująca na osi skrętnej kładzie się w zakręcie, odbija się to na precyzji, łatwości pokonywania zakrętów, im niższy profil tym jazda w zakręcie jest bardziej przewidywalna i pewna. Profil 60-65 nie zalicza się jeszcze do opon niskoprofilowych, zapewnia komfort przy dużo lepszych własnościach jezdnych niż profil 70 - który porównujesz.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozmiar opon
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 02, 2008, 17:43:34 pm »

tomallus1

  • Gość
Masz szersze niż seryjne felgi? Już 185/70 wygląda kiepsko i beznadziejnie leży na takiej feldze. Opona wygląda jak balon. Zwiększenie szerokości felgi przy tej samej oponie zwiększa powierzchnię styku z podłożem.

rozmiar opon
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 02, 2008, 21:23:06 pm »

elkuba

  • Gość
Cytat: "tomallus1"
Masz szersze niż seryjne felgi? Już 185/70 wygląda kiepsko i beznadziejnie leży na takiej feldze. Opona wygląda jak balon. Zwiększenie szerokości felgi przy tej samej oponie zwiększa powierzchnię styku z podłożem.

Niestety felgi są seryjne, i na pewno nie będe kupował nowych, bo nie chce za wiele inwestować. Chyba skłonię się do 185/60R13 jak radzi jimo#1921.
Które byście polecili:
http://opony.pl/opona.aspx?oid=110533&rodzaj=1
http://opony.pl/opona.aspx?oid=104541&rodzaj=1
czy może
http://opony.pl/opona.aspx?oid=88218&rodzaj=1
chyba że macie jakieś swoje typy (oczywiście w rozsądnej cenie) w tym rozmiarze.

rozmiar opon
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 03, 2008, 03:11:56 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Moim skromnym zdaniem opona o szerokości 185 na 5" feldze to porażka. Mając ograniczony budżet ja zrobiłem tak: felgi 14" od Trucka kupione po 10,00 zł za szt, na złomie do tego opony 175/65/14, używane 2 letnie po 50,00 szt. Uważam że 175 na tak wąską felgę to max. szerokość.

rozmiar opon
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 03, 2008, 09:37:40 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Plus98"
Moim skromnym zdaniem opona o szerokości 185 na 5" feldze to porażka. Mając ograniczony budżet ja zrobiłem tak: felgi 14" od Trucka kupione po 10,00 zł za szt, na złomie do tego opony 175/65/14, używane 2 letnie po 50,00 szt. Uważam że 175 na tak wąską felgę to max. szerokość.


Jak już brałeś 14" to trzeba było wziąć 185/60/14, po diałba takiego balona brałeś. Jeździłeś kiedyś na 185, że tak głośno przeciwko nim głosujesz?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozmiar opon
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 03, 2008, 18:16:12 pm »

tomallus1

  • Gość
Kupuj felgi z trucka i na to zakładaj opony o profilu 60. Poza tym 185/60/14 to tańsze opony od 185/60/13. Mówię o jakiś normalnych, a nie nankangach i innych chińskich badziewiach.

rozmiar opon
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 03, 2008, 19:04:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
felga trucka spokojnie lyka 185. wątpie by miała tylko 5"
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

rozmiar opon
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 03, 2008, 23:35:50 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Plus98"

Opona 185/60/13 to już -6.7% na liczniku. Ale za to jak się zbiera :mrgreen: !

Licznik i tak wskazuje zazwyczaj głupoty, na takich oponach będziesz bliżej prawdy tego ile jedziesz.

Mnie się dużo lepiej jeździło na 185/70/13 niż 175/70/13 i nie jest to tylko moja opinia ani obiegowa plotka. Teraz mam 185/60/14 i jestem bardzo zadowolony.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozmiar opon
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 04, 2008, 01:19:28 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
-6.7% to 100 na liczniku a w rzeczywistości 93,3 km/h.

rozmiar opon
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 04, 2008, 08:13:50 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Plus98"
-6.7% to 100 na liczniku a w rzeczywistości 93,3 km/h.


A myślisz, że jak Ci licznik pokazuje setkę to pędzisz setką? Nic z tych rzeczy, ja np. dążę do tego by wskaźnik mi pokazywał faktyczną prędkość :) - ale co kto lubi, kolega elkuba napisał, że wskazania go zupełnie nie interesują.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;