Autor Wątek: Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?  (Przeczytany 13419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« dnia: Listopad 25, 2008, 17:58:33 pm »

Milek#1944

  • Gość
Dokladnie jak w temacie.Wydaje mi sie, ze moj poldini sie nie dogrzewa,bardzo ciezko doprowadzic go do wlaczenia wentylatora.Podejrzewam termostat,ale tak z ciekawosci chcialbym wiedziec w jakim zakresie temp najlepiej pracuje.Moj utrzymuje temp okolo 70 stopnii wydaje mi sie ze to malo.Jak juz dojdzie do 90(w korkach i jak jest cieplo w miare) a potem wyjade z korka to po krotkiej chwili spada do 70. Druga sprawa: stalem sie szczesliwym posiadaczem wakuometru :) Oryginalny z 1989r do poloneza 1500. Bedzie to pasilo do 1,6 na wtrysku? A moze jest ktos chetny na ten oryginalny dodatek? Wakuometr nieuzywany, w oryginalnym pudelku z instrukcjami i opisami, igla oryginalnie zapakowana itd.cena wywolawcza 50 zl :P

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2008, 19:15:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jeżeli masz 70 stopni w trasie o spoko przy obecnych warunkach :)
W mieście gdy jest ciepło to bez łaski 88-90 stopni. W kwestii włączania się wentylatora, to dużo zależy od zastosowanego termowłącznika - temp przy której włącza (są różne, tzw. ciepłe - załączają np. przy 95 st. - i zimne - załączają np. przy 89 st).

Wakuometr powinno dać się podpiąć pod kolektor dolotowy, jak nie ma tam "wolnego otworu, to zawsze można zastosować trójnik na którymś wężyku dochodzącym do kolektora - ew. trójnik na wąż od serwa, ale tu bym uważał.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2008, 20:28:28 pm »

Mateoos

  • Gość
IMO spadek temp. do 70 stopni w trasie to uszkodzony termostat - nie zamyka się do końca. W moim Poldku tak było, więc wymieniłem termostat. Od tamtego czasu temp. wynosiła 90 stopni, bez względu na to, czy stałem w korku w lecie, czy też jechałem w trasie w zimie.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2008, 20:38:10 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
optymalna temp. pracy silnika to 90st-bez różnicy czy to trasa czy miasto

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2008, 22:16:04 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Jak w trasie spada do ~70st to jeszcze jest ok. Ja tak miałem jak wymieniłem na nówkę chłodnicę. Zastosuj zasłonkę na wlot powietrza (bądz wsadź karton przed chłodnicę zasłaniający ~1/3 jej powierzchni).

Wakuometr bez problemu zamontujesz u siebie. Powinna w komplecie być igła, wbijasz ją w przewód serwo/kolektor ssący (potem oklejasz izolacją by się nie wypieło) i po drugiej stronie przewodu zasadzasz wakuometr. Jak nie ma igływ komplecie w aprtece za 13gr kupujesz igłe 1mm albo 1,2mm nadaje się elegancko.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2008, 22:47:45 pm »

Milek#1944

  • Gość
wakuometr mam kompletny w oryginalnym pudelku i troche mi go szkoda...jest nieuzywany i wyglada jak nowy. Ale nic to,zobaczymy. Dobra, jutro chcialbym w najprostszy sposob sprawdzic termostat. Jak odpale na zimnym silniku to troche powinno potrwac zanim chlodnica zacznie sie robic ciepla prawda?I powinna sie grzac od dolu tak?

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2008, 00:30:33 am »

sobi

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
IMO spadek temp. do 70 stopni w trasie to uszkodzony termostat - nie zamyka się do końca.

...e tam nieprawda! Mój polonez w trasie 70 C w korkach 90. Wszystko sprawne...
pozdrawiam

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2008, 05:58:12 am »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "sobi"
w trasie 70 C w korkach 90. Wszystko sprawne...


Wymień termostat na nowy, wtedy powiesz, czy miałeś wszystko sprawne.

Spadanie temp. do 70 stopni w trasie to ewidentny objaw uszkodzonego termostatu, uwierz mi. Zadaniem termostatu jest utrzymywanie temperatury optymalnej, a nie wahania 70 - 90 stopni.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2008, 07:34:52 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Ja od nowości mam że w trasie spada do 70-75 a w mieście 80-85, 90 mam tylko w korkach.

Auto ma 12 lat, oryginalna chłodnica i termostat.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2008, 08:38:28 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Ale Ty masz diesla one maja inaczej :P
Optymalna praca silnika to wlasnie te 90*, a faktyczna zalezy od termostatu czy ma otwarcie 88* czy 82*. Reasumujac czy w trasie wczy w miescie temp. powinna wynosic tyle ile otwarcie termostatu lub wiecej, jesli jest mniej to termostat nie dziala prawidlowo.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2008, 11:21:08 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Generalnie i teoretycznie właśnie tak powinno być, że termostat pilnuje temperatury właściwej. Ale te termostaty to często nowe już nie działają właściwie.
Z wrodzonej przekory/wścibskości/upierdliwości zapytam czy pomimo nawet sprawnego termostatu podczas szybszej jazdy typu trasa nie będzie miało wpływu na wychładzanie silnika szalejąca wichura zimnego powietrza w komorze silnika ? Do tego zabieramy ciepło nagrzewnicą. Wszak swego czasu wymyślono plastikową osłonę silnika od spodu...

Chętnie kupię taką w cenie niższej niż na allledrogo bo nie musi być nowa przecież...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2008, 12:31:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na mojej cudownej tureckiej chlodnicy spada mi temp. do 70C - ale termostat tez moze byc winien
zeby utrzyma temp. musze jechac 120km/h
to oczywiscie przy niskich temp. ,bo latem to mi sie przegrzewa - to napewno chlodnica

w kazdym razie jazda na 70C jest do doopy ,bo u mnie wciaga wtedy 12l lub wiecej gazu ,czyli 30% wiecej niz latem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2008, 13:10:59 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A czy mnie się tylko wydaje czy silnik lekko niedogrzany to taki jakby żwawszy ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2008, 13:30:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze na benzynie tak ,ale na gazie zdecydowanie nie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 26, 2008, 14:37:14 pm »

Milek#1944

  • Gość
No i zmienilem termostat na nowy -85*
Na parkingu wielkiej roznicy nie zauwazylem, wydaje mi sie ze waz do chlodnicy ciut pozniej sie nagrzewa ale ciagle chyba za szybko puszcza duzy obieg. No i wlozylem kartonik przed chlodnice, stary ale sprawdzony sposob tylko ze teraz nie bede mial porownania. Bede dzis na spocie wieczorem to zobacze jak to u chlopakow wyglada

[ Dodano: 26 Lis 2008 16:13 ]
No i przejechalem sie kawalek na nowym termostacie, gdyby nie karton przed chlodnica podejrzewam, ze roznicy by nie bylo. Jakies inne sugestie?

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 26, 2008, 22:48:41 pm »

sobi

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Cytat: "sobi"
w trasie 70 C w korkach 90. Wszystko sprawne...


Wymień termostat na nowy, wtedy powiesz, czy miałeś wszystko sprawne.

Spadanie temp. do 70 stopni w trasie to ewidentny objaw uszkodzonego termostatu, uwierz mi. Zadaniem termostatu jest utrzymywanie temperatury optymalnej, a nie wahania 70 - 90 stopni.



...nie wiem przez ile lat jeździłeś polonezami bo u mnie tego było pełno.....i powiem ci że temperatura w trasie zawsze mi spadała w tych autach....czyli co każdy polonez którym jeździłem..miał zepsuty termostat??? paranoja...??

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 27, 2008, 10:22:33 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Mi tam 70 stopni w trasie nigdy nie przeszkadzało, termostatu nie zamierzam wymieniać, skoro tak było od nowości to tak ma być.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 27, 2008, 11:09:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie ,ze spadek do 70C nie jest normalnym objawem (w OHV)  ,bo Potwor z bagien nagrzewa sie szybko i trzyma temp. dobrze ,czyli po miescie niep rzekracza 95C ,a na trasie nie spada ponizej 85C ,z koleji Srebrna strzala nie trzyma temp. nijak - termostat mam nowy ,ale chyba obejze sie za nowszym
tureckie goowno w postaci chlodnicy i tak cieknie ,wiec idzie won (pujdzie do kompa ,bo szkoda tyle miedzi wywalac)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 27, 2008, 13:01:56 pm »

djarq

  • Gość
Jak kupiłem pierwszego muloneza to termostat trzymał idealnie ciut poniżej 90 i latem i zimą ale niestety po wymianie do tej pory nie umiem trafić na taki co równo trzyma a ma już 2 trucka. W nim tak samo - ciężko się nagrzewa powyżej 70 a przydało by się bo zima... chyba że postoję na parkingu z włączonym silnikiem a ten nagrzeje się pow. 90 wtedy trzymają równo, niestety do zgaszenia i ostygnięcia... tak że myślę że te termostaty obecnie są nic nie warte.

A może by spasować od jakiegoś zagraniczniaka?? Co wy na to??

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 27, 2008, 13:56:58 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
taaaak - termostaty produkuje chyba ta sama firma co robiła wskaźniki ciśnienia oleju - "z precyzją na ty"  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )