Autor Wątek: Polonez GSi cykające zawory  (Przeczytany 10125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 16, 2008, 17:03:10 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 16, 2008, 17:05:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
akurat producent do Poldka czy na hydraulice czy bez  zaleca  minerał :!:  troche to dziwne, a jeśli chodzi o oleje z najwyższej półki:
3 lata Mobi 1    5W-50 po zdjeciu dekla jak sypnął się wałek i uszczelka syf jak po selektolu
1 rok na shell helix plus 10 W -40 zalany po zrobieniu wałka i uszczelki pod głowicą  tragedia  nigdy więcej wziąłem to pod mikroskop z nudów, szkoda że nie mogę zrobić zdjęcia było by wszystko widać zobaczyli byście jak to wygląda.
w chwili obecnej valvoline motor life 10w 50 po 2000 tys olej wygląda jak świeżo co nalany. minimalnie głośniejsza praca silnika w porównaniu z poprzednikami. ale za to rozruch o wiele łatwiejszy.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 16, 2008, 17:17:16 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
u mnie od nowości Elf pełny syntetyk tylko nie pamietam chyba 10w40(nie jestem pewien) i mechanik powiedzial ze tak czystego silnika dawno nie widzial (jak robil glowice)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 16, 2008, 20:19:37 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
polonez to wogóle najlepiej sie spisuje na olejach mineralnych ;)

ja w osobówce od 400tys km mam zalewazny cały czas Mobil 1 5w40 i nie mam problemów z nim zadnych. Auto bez jakiejkolwiek ingerencji w silnik , no prócz wymiany uszczelniaczy i oczywiscie pasków itp.

oleje 0W40 to jest typowy syntetyczny olej
olej 5w40 jest "tez" olejem syntetycznym
olej 10w40 to jest półsyntetyk
olej 15w40 to są mineralne zwykle

najczystszym olejem syntetycznym jest olej 0w40  , 5w40 juz niestety jest mieszaniną oleji  syntetycznych z mineralnym i gdyby nie to ze nazwa "syntetyczny" nie jest zastrzezona to nie wolno byłoby na takich pisac ze to jest full syntetyk.

Na oleju Vavoline 5w30 poprzedniego sprintera doprowadziłem do prawie remontu silnika  :mrgreen:. Tak mnie podkusiło zeby zalac bo miałem w duzych ilosciach z hurtowni w cenie hurtowej która była dosc atrakcyjna. Czyli wychodzi na to ze kazdy silnik inaczej reaguje na dany olej :).
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:45:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Sterciu"
najczystszym olejem syntetycznym jest olej 0w40  , 5w40 juz niestety jest mieszaniną oleji  syntetycznych z mineralnym i gdyby nie to ze nazwa "syntetyczny" nie jest zastrzezona to nie wolno byłoby na takich pisac ze to jest full syntetyk.
.

co ty gadasz ? (z tym akcencikiem z kabaretu :twisted:)
syntetyczny moze byc i 20W50 jakby sie chcialo im taki zrobic ,a robia 10W60
syntetyk to zlepek roznych tworow techniki i nie ma tu zbyt duzego ograniczenia w uzyskaniu porzadanej lepkosci czy wytrzymalosci temperaturowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2008, 11:01:50 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "KGB"
Cytat: "Sterciu"
najczystszym olejem syntetycznym jest olej 0w40  , 5w40 juz niestety jest mieszaniną oleji  syntetycznych z mineralnym i gdyby nie to ze nazwa "syntetyczny" nie jest zastrzezona to nie wolno byłoby na takich pisac ze to jest full syntetyk.
.

co ty gadasz ? (z tym akcencikiem z kabaretu :twisted:)
syntetyczny moze byc i 20W50 jakby sie chcialo im taki zrobic ,a robia 10W60
syntetyk to zlepek roznych tworow techniki i nie ma tu zbyt duzego ograniczenia w uzyskaniu porzadanej lepkosci czy wytrzymalosci temperaturowych


 wiesz to co jest a co im by sie chciało zrobic to jest wielka róznica. Nie wiem gdzie by sie wykorzystywało 20w50 jak juz 10w60 jest olejem który niewiele silników potrzebuje. Moze kiedys.... a wiec pomińmy ten olej. W praktyce jest co innego niz w załozeniach . Nie wiem czy doczytales o jakim oleju pisałem?? Bo ja widze w poscie 5w40 , tak samo to sie dotyczy 5w30 i 10w40.

Oznaczenie 5w40 czy tez 10w40  nie oznaczją czy jest on pełnym syntetykiem czy tez pól syntetykiem , jednak najpopularniejszymi olejami w tej klasie lepskości sa takie jak napisałem wczesniej w poście "oleje które noszą na etykietce taką nazwe". Olej 15w40 zawsze bedzie  mineralnym . Olej 0W zawsze bedzie syntetykiem. Drąząc dalej temat to olej 5w40 moze być nawet półsyntetykiem.  

Nie wiem czy wiesz na czym polega proces tworzenia oleju silnikowego.

Producent najpierw produkuje tylko i wyłacznie  olej mineralny który zawiera molekuły w róznych formach. Nastepnie oleje mineralne są nieco poprawiane i wychodzą z tego oleje hydrokrakowane. Oczywiście do tego są uzywane oleje mineralne juz lepsze. Nastepnie w specjalnym procesie technologicznym molekuły zostają jako tako uporządkowane czyli shydrokrakowane.
Tworząc natomiast olej pełnosyntetyczny technologicznie wszystkie molekuły są rozdzielone i ponownie połaczone w łańcuch. Takie oleje po takim zabiegu wyglądają całkiem inaczej niz wczesniej. Tworzą sie wtedy oleje o najwyzszej jakości.

Dzieki tym zabiegom molekularnym  oleje te sa bardziej stabilne temperaturowo i starzeją sie wolniej. Dlatego w temperaturze w której olej mineralny zagotowałby sie to taki nadal smaruje.
Tak samo nie jest prawdą ze wszystkie oleje 10w40 są olejami półsyntetycznymi a wszystkie 5w40 syntetycznymi. W olejach 10w40 wystepują równiez duze róznice jakosciowe.
Wystepują tutaj tak samo czyste oleje mineralnej będące w wiekszosci olejami hydrokrakowanymi które jak juz pisałem są olejami mineralnymi nieco poprawionymi.  Niewielką grupe stanowią niestety w tym momencie oleje typowo pół syntetyczne. Jak nie trudno sie domyslić sa najlepszymi olejami 10w40.


Oleje Hydrokrakowane są juz o wiele lepsze od oleji mineralnych ,są tez dzięki temu  o wiele tańsze od oleji syntetycznych. Oto własnie chodzi ze wiekszosc nowych oleji teraz,  są olejami hydrokrakowanymi. Jedynie oleje 0w są typowymi olejami syntetycznymi. Oleje 10w40 , 5w40 lub 5w30 są przewaznie olejami hydrokrakowanymi.

Pojęcia półsyntetyczny i syntetyczny nie są nazwami zastrzezonymi/chronionymi dlatego producenci olejów piszą na opakowaniu to co im sie najzywniej podoba wiedząc ze i tak nikt zadnych konsekwencji z tego nie wyciagnie. Tak samo jak w wiekszosci przypadków gdzie normy napisane na opakowaniu jaki niby spełniają nie mają nic wspólnego z olejem wlanym do tegoz opakowania przez producenta.


Oczywiście mozna kupic oleje typowo półsyntetyczne i syntetyczne 5w40 , 5w30 ale są one duzo drozsze od innych o podanej lepkosci poniewaz inne o tej lepkości są olejami Hydrokrakowanymi.

A oleje mineralne 15w40 mają to do siebie  ze najlepszy mineralny zawsze bedzie bardzo daleko za obojętnie jakim syntetycznym. Jezeli porówna inne parametry to juz wogóle nie da sie porówywac tych dwóch oleji. W momencie kiedy mineralny sie gotuje juz to na syntetycznym to nie robi zadnego wrażenia. Tak samo ma sie to do utrzymania stabilnego ciśnienia oleju w silniku. I tutaj wazne to jest dla popychaczy hydraulicnych własnie.

Zwykłe proste oleje mineralne zawierają zwykłe proste dodatki. W momencie kiedy przez ciśnienie goły metal juz dawno bedzie tarł o metal i wydawał przy tym rózne nie zidentyfikowane dzwieki , wysokogatunkowy olej (oczywiście chdzi mi o ten w pełni syntetyczny)  nadal bedzie rozdzielał i smarował te powierzchnie trące. Jednym słowem poprostu powinno sie jezdzić ile sie da na oleju syntetycznym i nie słuchac opini ze po 100 000km trzeba przejsc na mineralny bo to są poprostu bzdury. Ja w Carinie mam przy przebiegu ponad 420 000km cały czas olej wlany przy kazdej zmianie 5w40 od nowosci auta  i w zyciu bym jej nie wlał mineralnego przy zmianie na swierzy oleju. Owszem jak mi lała poprzez uszczelniacze to juz dolewki zaczełem stosowac ze zwykłego mineralnego. Naszczescie krótko.


Wracajac do hydropoychaczy jak przy tym jesteśmy.
 Powinno sie uzywac dodatków do oleju. Są dodatki typowo myjace które na najwazniejszej pozycji mają postawione czyszczenie otwór przez które hydropoychacz jest zaopatrywany w olej oraz spasowania w których on sie porusza. Podnosi tez on lepkośc oleju która wytłumia szumy przy wyzszych temaperaturach na skutek tarcia przy rozgrzanym silniku.
Jak popychacze nie są dobrze smarowane olejem to słychac to podczas urachamiania silnika. Normalne jest jezeli hydropoychacze "stukają" krótko i przy nie rozgrzanym silniku.
Hydropoychacz po zatrzymaniu silnika opróznia sie z oleju i po odpaleniu dopiero ponownie napełnia a wiec jest to normalny objaw.
Ostatnio przerabiałem temat hydropoychacze w busie.

Troche duzo tego napisałem ale moze ktoś to przeczyta.

Jeśli cos Ci sie nie zgadza KGB to masz internet i poczytaj na temat oleji silnikowych. Napewno znajdziesz duzo na temat procesu tworzenia oleji silnikowych oraz na temat samych oleji syntetycznych. Ja w dośc niedawnym czasie miałem cholerną nieprzyjemnosc pisac prace  na temat tego gówna...

W poprzednim poscie pisałem to najprostszymi słowami  zeby kazdy mógł to zrozumiec.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2008, 15:25:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ales sie rozpisal...
no i nadal nie mozesz stwierdzic ,ze 5W40 nie jest pelni syntetycznym - tylko o to mi chodzilo

nie jest tez prawda ,ze syntetyczny jest taki super ,a reszta to lipa
dajmy na ten przyklad taka selenie 20K 10W40  - polsyntetyczna ,a jednak tak zrobiona ,ze producent deklaruje dwukrotnie wieksza wytrzymalosc na zuzycie
czyli da sie tak wachlowac dodatkami, by osiagnac zamierzony efekt  ,nawet na bazie mineralnej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 17, 2008, 16:31:33 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Ale  rozgrzałem temat,aż do czerwoności!!.Wiem jedno.Chytry dwa razy traci,i tą dewizą zawsze sie kieruję.Zawsze stosuję się do rad producenta samochodow,czasami z odrobiną korekty,biorąc pod uwagę swoje doświadczenie,w eksploatacji poloneza,bo jest to moj drugi egzemplasz ,począwszy od 1991 roku.Jeśli chodzi o kupno dobrego syntetyka na allegro.To nigdy nie miałem wpadki.Zawsze był to olej,b.dobrej jakości,i nie tragizował bym w tej materii,a rożnica w cenie jest dość znaczna.Podrawiam wszystkich miłosnikow poldkow.Niech wygra najlepszy !!!!!!!!!!!!
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 13, 2009, 13:47:58 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Moj GS smiga od nowosci na półsyntetykach.Pierwszy własciciel smigal na Castrolu a ja obecnie na Mobilu 10W40. Jak chodzi moj motor niektorzy pewnie slyszeli na Czereśniach.Jesli sie oszczedza na czyms to potem i tak to sie odbije na czyms innym, choc koles na AK ma juz przejechane swoim GSi prawie 270kkm bez remontow od nowosci na mineralu, wiec zalezy ,jeden mineral jest w porzadku jakosciowo a drugi totalny syf i malaria i tak jak pisał Mariusz jest jak po selektolu  w furze od dziadka :D
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 18, 2009, 10:48:51 am »

fazer151

  • Gość
a jak ja mam w plusie syntetyk od zawsze i poprzednik wlał raz polsyntetyk to co moglo sie uszkodzic?

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 18, 2009, 10:51:03 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
jesli nie zaobserwowales niepokojących wyciekow z silnika to raczej nic -przepłukał sie troszke hehe
strowger-sorry za okreslenie ;)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Polonez GSi cykające zawory
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 18, 2009, 12:07:56 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no chyba nic się nie mogło stać, każdy olej  to inne ciśnienie, im gęstszy tym większe i wice wersa, oleje mineralne to grupa olei gęstych tak więc zwiększone ciśnienie powinno powodować szybkie napełnianie się  hydropopychaczy ale wcale tak nie jest  z racji że kanał którym olej dostaje się do hydroponiczna jest   bardzo mały tak więc jego napełnienie gęstym olejem trwa  dłużej.  dopiero wyciszenie zaworów następuje w momencie całkowitego napełnienia i skasowania tym samym luzu. olej rzadszy typu półsyntetyk charakteryzuje się nieco niższym ciśnieniem ale szybkość przedostawania się do hydropopychaczy jest większa, (sprawdzone na manometrze i czasie wyciszenia hydropopychaczy) innym troche mniej ważnym czynnikiem jest czas w którym ten olej spłynie zpowrotem do miski olejowej,  nie jest tak że po wyłaczeniu auta hydropopychacz odrazu pozostaje pusty musi upłynąć trochę czasu.
co do olei mineralnych czy syntetycznych i ich ewentualnych wyciekow po zmianie z minerala na syntetyk to  ważnym elementem jest w nich liczba TBN charakteryzuje ona zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju.  tak więc jeśli dobierzemy oleje z 2 rożnych grup pod kątem porównywalnej liczby TBN to nic stać się nie może takiego co by powodowało ewentualne wycieki i inne tego typu usterki.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem