Autor Wątek: szpera?  (Przeczytany 21191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szpera?
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 20, 2008, 18:03:25 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
największy  problem z mostem volvo jest taki ze jest on z tego co pamiętam szerszy niż szeroki polonezowy a gdybyśmy chcieli jeszcze dołożyć dystans zmieniający rozstaw śrub  na 4x98 to nam wychodzi już stratopolonez więc do driftowozu jak najbardziej na codzien już nie za bardzo , a jak do driftowozu to już nie trzeba szukać zaszperowanego mostu tylko pospawać jakikolwiek o odpowiednim przełożeniu i tu wychodzi jeszcze jedna sprawa , te mosty maja dosyć długie przełożenia  (ok 3,7 z tego co pamiętam ) wiec żeby to  dawało rade przydało by się sporo niuta

szpera?
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 20, 2008, 18:08:18 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ale zaraz temat zaczal sie od szpery do zabawy a wy mi tutaj z F1 wyskakujecie. zaraz bedziemy gadac o zylakach i wrzodach na dupie?


fajne forum bravo sie z tego zrobi

szpera?
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 20, 2008, 18:13:12 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "wrb"
wszystko co ma służyć poprawie bezpieczeństwa i umożliwiać osiąganie dużych prędkości, powstało w F 1. był napęd na 4 koła, było 6 kół. wszystko to nie zdało egzaminu - to się do szybkiej jazdy nie nadaje! ale nie słyszałem aby którykolwiek z producentów zablokował most! są mosty o podwyższonym tarciu wewnętrznym ale nie zablokowane całkowicie. samochód to nie ważący kilkadziesiąt kilo gokart.
tu nie chodzi o jak najszybsze pokonanie zakretu , chodzi o przystosowanie auta do driftu (w jakims stopniu...) zeby było bardziej przewidywalne w poslizgu

zaden z producentow tego nie robi bo nie dedykowali danego auta "takiej" grupie odbiorców,przewaznie zawsze myślą o osobach ktore nie potrafia jezdzic i dla nich most "otwarty" jest o wiele bezpieczniejszy.


PS.wyobrazcie sobie zaspawany most w aucie z ESP  :mrgreen:

szpera?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 20, 2008, 18:14:57 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
rozmawiamy o szybkiej jeździe czy o kręceniu kółek w miejscu- do tego szpera mi nie potrzebna.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

szpera?
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 20, 2008, 18:15:28 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "wrb"
wszystko co ma służyć poprawie bezpieczeństwa i umożliwiać osiąganie dużych prędkości, powstało w F 1


Dla autora tematu, temat bezpieczeństwa jest drugo albo 3. planowy. Zaspawany most zwykle kojarzy się z lataniem bokami i do takich celów należałoby utożsamiać auto, które tenże most napędza. Także może nie brnijmy dalej w Formułę 1.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

szpera?
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 20, 2008, 22:50:23 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "turbonez"
największy problem z mostem volvo jest taki ze jest on z tego co pamiętam szerszy niż szeroki polonezowy


Hmmm... A gdyby dać z tyłu koła o innym rozstawie śrub. Tzn. żeby pasowały na ten most (4x108? 5x100?) Większosc stalówek ma potężne ET więc schowałoby to felgę. Polonezowskie felgi maja całkiem małe ET jak na fabryczne koła.

szpera?
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 20, 2008, 23:41:20 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no można ale mnie by to raziło ze z tylu mam inne kola niż z przodu , jest jeszcze opcja dorobienia piast na 4 śruby i dobrania odpowiednich tarcz do tego ale to rzeźba

szpera?
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 21, 2008, 00:08:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Co do elektroszpery -to jest to fajna zabawa i mozna to szybko i tanio wykonac ,ale zwiazku z tym ma to swoje ograniczenia i nalezy o tym pamiętac kiedy sie siada za kolkiem i jedzie na ulice. Sam po wysypaniu sie elektroszpery (lozysko polosi a poloski mialem zaspawane) odrazu mialem zakladac drugi most z elektroszpera bo na serii nie dalo sie jezdzic poprostu :D
Auto zrobilo sie tez bardziej miekkie i mniej przewidywalne. Jedyny plus to taki ze lepiej zaczelo skrecac  :) I w 100 % zgadzam się z GT
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

szpera?
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 21, 2008, 11:38:24 am »

e_gregor

  • Gość
turbonez, no ale za to można z przodu dać dystans zmieniajacy rozstaw tak zeby dostosować do takiego jak ma most z Volvo ;) Wtedy masz 4 takie same koła z na pewno popularniejszym rozstawem niż 4x98

szpera?
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 21, 2008, 14:21:27 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jeśli chodzi o felgi to według mnie najlepiej polonezy wyglądaj na felgach z epoki  motyle , rekiny , ats classic  chociaż kiedyś bylem na szrocie u znajomego i była felga wzorem przypominająca ats classic i była to felga od volvo  15" z tego co pamiętam wiec to jest jakaś opcja

szpera?
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 21, 2008, 14:25:54 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
mnie sie czepiliscie o spawany most ,a sami chcecie robic czarodziejskie dystanse zmieniajace rozstaw srub. wypas :) moze jeszcze z 4 na 5??

szpera?
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 21, 2008, 14:36:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytat: "turbonez"
największy problem z mostem volvo jest taki ze jest on z tego co pamiętam szerszy niż szeroki polonezowy


Hmmm... A gdyby dać z tyłu koła o innym rozstawie śrub. Tzn. żeby pasowały na ten most (4x108? 5x100?) Większosc stalówek ma potężne ET więc schowałoby to felgę. Polonezowskie felgi maja całkiem małe ET jak na fabryczne koła.

most z volvo 240 jest waziutki ,wiec moze nie byc szerszy niz polonezowski (mimo ,ze fura szeroka jest)
rozstaw to raczej 5x108 - nie tak popularny jak by sie chcialo (cenowo)
no sedno - most volvo nie ma szpery
Cytat: "G.T."
mnie sie czepiliscie o spawany most ,a sami chcecie robic czarodziejskie dystanse zmieniajace rozstaw srub. wypas :) moze jeszcze z 4 na 5??

no i co w tym trudnego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

szpera?
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 21, 2008, 15:12:37 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
KGB,  dla mnie bezpieczniejsza jest szpera niz takie drutowanie z rozstawem, skoro zwykla polonezowska felga jest w stanie odpasc to co dopiero taka z dystansem  :lol:

szpera?
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 21, 2008, 17:52:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
G.T., to zobacz ile fur lata z dystansami zmieniającymi rozstaw śrub i jakoś im koła nie odpadają. poza tym w przeciwieństwie do spawanego dyfra nie utrudnia to eksploatacji na codzień.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

szpera?
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 21, 2008, 18:30:52 pm »

200sx

  • Gość
powiedz jakiemus drifterowi zeby zalozyl takie dystanse (i na nich startował) i zwróc uwage na jego reakcje

szpera?
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 21, 2008, 18:32:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja kiedyś powiesiłem fele 17 z 225 oponą na 35 profilu :P w polonezie na samych srubach bez centrowania i się nie urwały :P po 5 tyś zostały zdjęte z racji ze na takim profilu sie nie da jezdzic :P
szpera na co dzięń owszem dla kogoś kto z miasta nie wylatuje. jechać czymś takim w dłuższe trasy i wyprzedzać przy 120 to dusza na ramieniu :P miałem nie chce więcej :P opony znikają w tempie zastraszającym o ile ktoś ma seryjne opony pół biedy ale 205 na zaspawanym to już jest ostro
niektóre volvo ze sztywnym dyfrem miały czesciową szpere

szpera?
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 21, 2008, 21:20:24 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
A grupowe polonezy na asfalty miały dystanse ,  supra która pojechała 36X Km/h zrobiła to na dystansach i to takich ~5-7 cm wiec nie wiem czym tu się podniecać

szpera?
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 21, 2008, 23:38:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=14&t=836&st=0&sk=t&sd=a

tu jest inna możliwość zrobienia profi szpery - dotyczy mostu z fiata 132 , szpery z BMW i jakiejś obudowy z alfy - może ktoś wreszcie coś takiego wykona:P
"jest ryzyko , jest zabawa"

szpera?
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 22, 2008, 08:41:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Niema to jak spawane półośki... Ale wygląda to wszystko jak najbardziej OK tylko czy ktoś to kiedyś u nas zrobi to raczej wątpię...

Mnie bardziej zastanawia ten dyfer z 2 strony wskazanego tematu...

[ Dodano: 2008-12-22, 08:50 ]
Czyżby wystarczylo zmiksować te dwa i przerobić półośki z PNa ??
http://moto.allegro.pl/item504271622_mechaniz_roznicowy_q2_szpera_alfa_romeo_i_fiat.html
http://moto.allegro.pl/item509435746_dyferencjal_dyfer_most_bmw_7_e_23_745_szpera_2_93.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

szpera?
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 26, 2008, 13:56:48 pm »

Fistasz

  • Gość
a moze własnie usztywnic most od BMW i zrobic cos podobnego do tego:

 Do tego rame wzmacniajaca  podobna do proponowanej przez e_gregora.