Autor Wątek: szpera?  (Przeczytany 24936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szpera?
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 26, 2008, 14:10:18 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Fistasz, co to jest :?:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

szpera?
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 26, 2008, 14:12:15 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
most alfa berlina
dostepny ze szpera jaka sie chce. wymiarami wchodzi do poldka :P
cenowo nie pytajcie

szpera?
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 26, 2008, 15:12:13 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "Van#1860"
cenowo nie pytajcie
 :twisted:  jaka cena :?: :P
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

szpera?
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 26, 2008, 16:05:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "brudny#1924"
Cytat: "Van#1860"
cenowo nie pytajcie
 :twisted:  jaka cena :?: :P


to pytanie od razu skojarzyło mi się z włatcami  :lol:

"Czesio, jaka jeszcze może być książka?... zajebista"  :lol:  :lol:  :lol:

i taka też będzie cena
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

szpera?
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 26, 2008, 17:56:36 pm »

Fistasz

  • Gość
a jakas uzywka? moze tansza bedzie :mrgreen:  Powazne to tylko tak mi sie to skojarzylo ze mozna by w podobny do tego wymodzic cos z mostu bmw. Tylko znów jakie przełozenie pozniej dobrac do tego?

szpera?
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 26, 2008, 20:57:34 pm »

200sx

  • Gość
przełozen w bmw masz do wyboru do koloru od 2.65 do 4.45

szpera?
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 26, 2008, 21:35:25 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tylko czy aluminiowa obudowa dyferencjału będzie na tyle wytrzymała aby przeżyć wszystkie naprężenia pochodzące od kół.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

szpera?
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 26, 2008, 22:35:31 pm »

200sx

  • Gość
obudowa mostu w bmw jest metalowa,aluminiowy jest tylko tylny dekiel.

szpera?
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 27, 2008, 01:57:33 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Można tez pomodzić z dyfrem od sierry -były w opcji ze szpera(LSD) i jest tego teraz od metra i na Kg :) oraz jest to dość wytrzymałe skoro wytrzymuje bez problemu silniki 2/8 i 2.9L a myslę ze w poldzie więcej do szczęścia nie potrzeba  :) Przy obecnych cenach silniki rovera 1.8 czy fordowskie 2.0 można wyrwać za grosze(za 2 tys można mieć 4.0 z explorera który jest oparty na tym samym bloku co 2.9 który wchodzi, tyle ze jest wyzszy ze względu na dłuzszy skok tłoka i odrobinę szersze na dole -2cm. Dodatkowy plus motoru to taki ze to OHV  :wink: ), tylko znaleść most który to przeżyje. 165Km wystarczy zeby rozbujać polda spokojnie do ponad 200Km/h a przy momencie ponad 300 Nm to nawet rover 1.8 VVC uklęknie  :)  U mnie cały czas stoi cala buda na takie coś pod silnik V6(na razie 2.3) ale jak znam zycie z braku czasu skończy się na moscie z Argenty VX  :|  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

szpera?
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 27, 2008, 13:14:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A propos dyfrów ze sierry to zwykłe dyfry są w cenach mostów do Polda (mam na myśli komplet z półosiami i innymi bzdetami). Zawsze pozostaje temat mostów od Volvo, to jest ciekawy temat, zwłaszcza że inny rozstaw szpilek to przecież najmniejszy problem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

szpera?
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 27, 2008, 14:44:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
To fakt, ale zawsze można zrobić dystanse z przejściem na 4x98 :)

Tak czy siak, popatrzałem sobie na mosty do Volvo serii 7 i 9,
powiem tak: ceny bardzo przyjemne, bo już od 150 zł za cały most  :shock: , czyli tyle co do Poloneza, przespawanie mocowań nie powinno stanowić problemu, gdyż podobny temat jest z mostem od Argi/132; szerokość mostu to sprawa drugorzędna - zawsze można założyć poszerzki :P
Sam zastanawiam się nad zakupem takiego mostu od 2.0 - przełożenie 3,91  :idea:  - do eksperymentów - koszt ~200 zł z przesyłką  :)

Pożyjemy, zobaczymy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

szpera?
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 27, 2008, 19:53:56 pm »

Fistasz

  • Gość
most od sierry lezy u mnie na podworku raz z kompletnym zawiasem. Moglbym cos z tego pokombinowac ale najpierw musze serducho orzywic. jednak most moge uzyczyc do prób:)

[ Dodano: 2009-01-05, 10:51 ]
ta firma robi blokade do poczciwego malucha: http://www.polosie.pl/www/index.html moze i do poldka daliby rade :)

tutaj tez ładny opis: http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?DisplayType=Technical%20Information&DisplayID=1468&SCatagory=GEARBOXES

[ Dodano: 2009-01-08, 13:56 ]
i kombinuje ktos z ta szpera, bo wiadze ze temat chyba zamarł :?

szpera?
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 14, 2009, 01:28:28 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
A da radę za pomocą metod garażowych zrobić szperę ale nie elektro na 100%.

szpera?
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 14, 2009, 01:41:12 am »

200sx

  • Gość
nie.

szpera?
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 14, 2009, 02:28:27 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "200sx"
nie.

No dobrze, szpera na płytkach ciernych jak jest skontruowana?
Przecież takie płytki cierne można dorobić np. u tokarza.

Generalnie interesuje mnie budowa szpery.
LSD stosunek zależy od oleju, mi chodzi o szperę właśnie tą klasyczną za pomocą płytek ciernych.

szpera?
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 14, 2009, 03:28:23 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
no, no- odpowiedni materiał- drogi lub niedostępny, toczenie, frezowanie, odpowiednie hartowanie- pełna procedura, szlifowanie. w sumie może to kosztować dość sporo.

http://moto.allegro.pl/item660111562_mechaniz_roznicowy_q2_szpera_alfa_romeo_i_fiat.html

pod właściwym technicznie określeniem- "blokada dyferencjału" wyszukiwarka znalazła 3 czy 4 pozycje! pod językowym bękartem- "szpera", jest ich dużo więcej!  
na forum PTK też propaguje się językowy śmietnik.  podobno niektórzy z Was studiują!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

szpera?
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 14, 2009, 10:06:08 am »

bing17

  • Gość
Jak mnie pamięć nie myli to w FSO do karetek bodajrze montowali mosty z seryjną obudową i dyfrem od 132, więc powinno dać radę. Co do szpery to da się dorobić tzw. phantom grip, tyle że ja osobiście nie wiem jak tam się dobiera sprężyny bo w sumie to chyba jedyna rzecz którą tam trzeba policzyć, reszta wynika z gabarytów dyferencjału.

szpera?
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 14, 2009, 11:59:56 am »

200sx

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Cytat: "200sx"
nie.

No dobrze, szpera na płytkach ciernych jak jest skontruowana?
Przecież takie płytki cierne można dorobić np. u tokarza.

Generalnie interesuje mnie budowa szpery.
LSD stosunek zależy od oleju, mi chodzi o szperę właśnie tą klasyczną za pomocą płytek ciernych.
to nie ma byc most do ursusa,tylko do auta gdzie predkosci beda dosc duze,powodzenia w wywazeniu tego,zrobieniu tak aby to sie nie rozleciało..

u tokarza? widziałeś grubosci tych płytek?  :lol: albo ich obudowe?  :lol:
są ludzie co przerabiają seryjne mosty z bmw , tzn. spinają je inaczej na większą procentowość dokładając płytek,ale te płytki są wycinane laserowo .

i odrazu mowie, obudowy do tego NIE zrobisz,i widze,ze to jest kolejny teoretyczny temat.

szpera?
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 14, 2009, 17:23:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ogólnie w przemyśle na masową skalę są stosowane 3 tego typu mechanizmy różnicowe.
Haldex, sprzęgło wiskotyczne i sprzęgła typu TorSen.

Haldex w sumie odpada, bo tylko pierwsze egzemplarze były tylko mechaniczne, teraz wkradło się do tego trochę elektroniki.
Znowu sprzęgło wiskotyczne zazwyczaj jest stosowane dla dołączania przedniego / tylniego napędu.

Najlepszym tego typu sprzęgłem jest w sumie TorSen, stosowany we wszystkich AUDI quatro. Cena całego zawieszenia jest tańsza niż mostu z Poloneza, ale trzeba to jakoś "wszczepić"


Ewentualnie kupujesz sam dyfer:

I próbujesz to wstawić w most od Poloneza ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

szpera?
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 14, 2009, 19:09:18 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
ja bym spróbował usztywnic most np. z BMW i zrobic takie cos jak było wczesniej, byłby most ze szpera i przy okazji mocniejszy niz ten seryjny :D  dałoby rade takie cos zrobic dorobic pochwy do półosi, uchwyty do resorów i gitara tylko najgorzej byłoby to równo pospawac chociaz szczeze mówiąc itak balbym sie z takim dyfrem jechac pow 100km/h.
Powered by Lpg.