Autor Wątek: fotorelacja z monster garage rok 2009/2010  (Przeczytany 48172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 15, 2009, 11:10:30 am »

Fistasz

  • Gość
Michael, najpierw zaaplikuj dmuchwke do 0.5bar, a pozniej mysl o zwiekszeniu sprezania. I watpie zebys na seryjnych bebechach dociagnal do 1.0bar. Ciagle wypluwanie uszczelki, przeciazenia układu korbowego i ogólnie same nieprzyjemnosci.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 15, 2009, 12:37:03 pm »

Michael

  • Gość
No wiec wlasnie do tego zmierzalem ok mysle ze i tak skoro auto jest dopiero na dotarciu nie bede go meczyl a potem sie zobaczy moze pokusze sie o zwiekszenie sprezania jak bebechy beda na to gotowe,natomiast przy sprezaniu 0.5 bara nic zlego nie powino sie stac ?? z uczelka ani korbami ??

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 15, 2009, 13:00:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja bym spróbował dmuchnąć 0,3-0,4 bara.
Pinto na seryjnych gratach znosi 0,6 bara.

Ale na szczęście można je rozwiercić i zniesie troszkę więcej  :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 15, 2009, 14:14:23 pm »

Fistasz

  • Gość
BARTEK, Pinto zniesie duzo duzo wiecej. Ostatnio cos czytałem o Sierre RS500 i tam przy wyczynowych silnikach osiągali ponoc 500km  :shock: i dmuchali ponad 2.5bara. Tylko ze ten silnik miał juz mało wspolnego z poczciwym Pinto.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 15, 2009, 15:08:28 pm »

badyl

  • Gość
Witam wszystkich!! Nie wiem czy ktoś mnie jeszcze pamięta? Pozdrowienia

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2009, 15:10:01 pm »

Michael

  • Gość
A to ja mam jeszcze jedno pytanko jak to sie zgra z gaznikiem webera i czy to sie w ogole zgra bo to tez wazna kwestia nie chce przechodzic na wtrysk wiec czy jedynym rozwiazaniem jest zalozenie gaznika nadcisnieniowego,czy dolozenie do webera jednego wtryskiwacza wystarczy.Moj gaznik to seryjny weber 34 adf ?? pozdrawiam

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2009, 16:12:47 pm »

Fistasz

  • Gość
Michael, chcesz turbo z gaznikiem?

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2009, 16:52:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Możesz dać gaźnik przed turbo (draw-thru), wtedy turbina będzie zasysać gotową mieszankę.

[ Dodano: 2009-01-15, 17:08 ]
Cytat: "Fistasz"
BARTEK, Pinto zniesie duzo duzo wiecej. Ostatnio cos czytałem o Sierre RS500 i tam przy wyczynowych silnikach osiągali ponoc 500km :shock: i dmuchali ponad 2.5bara. Tylko ze ten silnik miał juz mało wspolnego z poczciwym Pinto.


RS500 to troszkę inna bajka.
Nawiasem mówiąc mam na myśli rzeźbę na fabrycznych gratach, bez zakuwania dołu.
W przypadku PINTO wszystkie części do zakucia mają Anglicy (www.burtonpower.com), to tylko kwestia sałaty. Są kute wały korbowe (~3500 funciaków), kute korby, tłoki, itd. itp. :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2009, 17:12:08 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
generalnie turbo na gaźniku to dość koślawy pomysł w obecnych czasach . albo pełen albo mono wtrysk . W wersji eco KJ-tronic .

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 15, 2009, 17:33:29 pm »

Fistasz

  • Gość
na Burtonie mozna złozyc nowke silnik, trzeba miec jednak wuchte siana.
Draw-thru nie jest takie złe, ale chyba nie da rady wtedy zastosowac intercoolera. No i chyba troszke to niebezpieczne bo mieszanka moze sie zapalic w turbinie.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 15, 2009, 19:37:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Intercoolera w tej kombinacji nie zastosujesz. Z tą mieszanką to bym się nie martwił przy sprawnej turbinie :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 15, 2009, 21:07:41 pm »

Michael

  • Gość
Znaczy sie mnie tez sie wydaje ze mieszanka sie nie zapali pytanie tylko czy lepiej probowac rzezbic gaznik webera 34 czy dac nadcisnieniowy gaznik i powino to wszystko dobrze razem chodzic.Wiec moje pytanie czy gra warta swieczki nie mowie o kosztach tylko o zywotnosci silnika i efektach w stylu przyrost mocy oraz moze troche momentu ??

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 15, 2009, 23:22:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wybacz to stwierdzenie ale ktoś kto nie umie ogarnąć prawie serii nie powinien myśleć o turbinie .

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 15, 2009, 23:29:48 pm »

Michael

  • Gość
nie no spoko gniewac sie przeciez nie bede po prostu zastanawiam sie jak to bedzie z taka turbina chodzi mi glownie o zywotnosc tego silnika przy zastosowaniu turbo

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 16, 2009, 02:18:06 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
niech on na raz przejedzie ponad 100 km wtedy zaczynaj myśleć co dalej robić . Wiecej działać mniej kombinować .

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 16, 2009, 07:32:53 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Michael"
pytanie tylko czy lepiej probowac rzezbic gaznik webera 34 czy dac nadcisnieniowy gaznik

Jesli znajdziesz jakis nadcisnieniowy to on bedzie lepszy. Tylko ciezko takowy dostac.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 16, 2009, 10:55:37 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Można szukać gaźników od: RENAULT 5 TURBO, RENAULT FUEGO TURBO, itp.
Lepiej zrobić draw-thru, prościej, taniej i też jeździ :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 16, 2009, 13:05:43 pm »

Michael

  • Gość
Nie no gaznik nadcisnieniowy tez mam do kupienia wiec prawdopodobnie kupie caly komplet sprezarka plus ten gaznik i bede wtedy juz walczyl z tym turbo oczywiscie dioda ma racje fiat jeszcze nie przejechal jednorazowo 100 km bo caly czas cos jest nie tak a to sprzeglo a to elektryka a to cos i tak caly czas doprowadzam go do ladu jednak mysle ze jest to przyszlosciowa inwestycja i sporobuje to turbo kupic jesli starczy srodkow na to wszystko.Pozdro czyli cisnieniowka jest lepsza dziekuje bardzo za pomoc

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 16, 2009, 23:02:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zapomnij o gazniku nadcisnieniowym chyba ze masz worek kasy  :)  Jedyne co zapewne dasz rade zdobyć to gaznik od lanci 1.6 Turbo albo reno 5 czy Fuego(albo jakos tak :P  ). Te gazniki maja to do siebie ze po pierwsze sa zazwyczaj w stanie agonalnym a placisz jak za nówke z pewexu, dwa znajdz do tego czesci, trzy znajdz kogos kto to wyreguluje zeby bylo ok i na koniec mam smutna wiadomosc ze za cholere nie wykarmi to porobionych 2.0....

Lepsze jest wedlug mnie draw thru- prosciej zrobic  i daje efekty calkiem dobre. Jak ktos sie boi ze mieszanka mu sie zapali to niech zrobi statystyke wypadków z aut z SERYJNIE montowanym tym systemem i wtedy pogadamy :)  Sam miałem to instalowac- kupilem juz niezbedne graty a z kolega Gilmorem opracowalismy juz  wydech pod turbo do silnika pinto ale wyszlo jak wyszlo. Jakby co to turbo moge sprzedac- TD04H 13c ładuje 0,5 bara z Volvo 2,3(740&760)
Najpierw jednak doprowadz silnik do stanu dobrego- zwlaszcza smarowanie bo to bolączka tych silników, a turbina tez musi mieć odpowiednia ilosc oleju do smarowania(cisnienie na goracym silniku !) Na seryjnych gratach wedlug mojej wiedzy mozna ładowac 0,5 bara przed dosc spory okres czasu- oczywiscie jezeli korzystasz z głowa. Mocy nie przybedzie za duzo raczej ale momentu obrotowego tak :mrgreen: co pozwala uzyskac naprawde niezlego kopa i super elastycznosc na ktora juz w serii nie ma co narzekac

[ Dodano: 2009-01-16, 23:14 ]
Cytat: "BARTEK#1925"
Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).


Bartek- pierwsza sprawa- głowice i kolektory musisz obrobic- im lepiej przygotujesz silnik tym wieksze efekty da walek :)  Kolejna to taka ze MUSISZ kupić nowe panewki walka rorządu i dać je do zakladu obróbki silników razem z walkiem aby je wprasowali i zrobili to jak trzeba. Na uzywanych panewkach i nowym walku to loteria, a jak sa duze luzy to spadek cisnienia smarowania(walek jest smarowany z tego samego zrodla co rurka natryskujaca olej) moze go szybko zalatwic. Kolejna to ze glowica od 1.6 ma mniejsze komory ale niestety tez mniejsze zawory wydechowe :|  Zeby mialo to sens musialbys wstawic w glowice odpowiednio wieksze wydechy(na sierra fan jest temat odnosnie doboru wiekszych zaworow) Istnieje tez niebezpieczenstwo spalania stukowego i byc moze równiez kolizji tloków z zaworami.  W koncu zawory otwieraja sie dluzej a pojedyncze sprezyny moga nie zdazyc zamknac zaworu szybko oraz zawory schodza nizej niz seryjnie
Dlatego wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest : znaleznie drugiej glowicy od 2.0, obrobienie jej i ewentualnie wstawienie wiekszych zaworow ssacych, wydechy sa wystarczajaco duze do pojedynczego gaznika, wstawienie nowych panewek i nowego walka plus ewentualnie ciut mocnijszych sprezyn zaworowych. Lepiej miec silnik o mniejszym sprezaniu ale dobrej wymianie spalin i paliwa niz odwrotnie. Glowice mozesz oczywiscie jeszcze splanowac  :) Wydaje mi sie mozna zastosowac sprezyny od poloneza 1.6 ohv w miejsce seryjnych- twardosc jest obliczona zapewnie podobnie  itez wszystkie 16 sztuk pracuje na jednym walku a sa podwójne wiec zdecydowanie lepiej motor ciagnie powyzej 5 tys  :) z tym ze na szybkim walku i podwojnych sprezynach stracisz dobry dól
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 16, 2009, 23:22:57 pm »

Michael

  • Gość
No to pochwale sie ze kupilem turbo i do tego do tego samego sprzedawcy naszego znajomego gaznik nadcisnieniowy ktory dobrze chodzil i mam nadzieje ze umnie tez bedzie dawal rade teraz tylko powoli kompletuje niezbedna wiedze mysle juz nad wydechem i bedzie czas to sie to  wlozy.Mysle tylko ze niestety bez pomocy sprzedawcy oraz czlowieka ktory ma zlote rece patrz dioda sie nie uda tego zrobic wiec bede kombinowal.I mam nadzieje ze niedlugo fiat bedzie fajnie gwizdal i mial swoja elastycznosc podniesiona jeszcze bardziej.Pozdrawiam