Autor Wątek: Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.  (Przeczytany 11419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 08, 2009, 19:55:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
9 stycznia :) Po autko jechałem do ostrowca świetokrzyskiego, ale właściciel mieszka gdzies pod kielcami ;)


Cytuj (zaznaczone)

Mnie natomiast zamiast flachy bardziej przydałby się dostęp do CEPiK-u w jednej sprawie


Powiedz w jakiej :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 08, 2009, 20:10:33 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Napisałem Ci na priv, żeby nie robić z Twojego wątku OFF -Topa. Mam nadzieję, że doszło.  :)

[ Dodano: 09 Lut 2009 19:26 ]
No i jak, udało Ci się sprawdzić tą żarówkę?  :roll:
Pomóżmy Jackowi!

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 14, 2009, 20:57:08 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Do góry.

Stingerek, dałeś rade ?

Ja u siebie po zainstalowaniu zregenerowanego alternatora miałem 14,34V. Cieszyłem sie jak dziecko.
Ale to był efekt jednodniowy bo nastepnego dnia po pracy juz nie chciał odpalic. Wieczorem sprawdziłem i wychodziło ok. 14,03V. Przed chwila - 14,01V.

Moze byc tak, że gdzieś ucieka prąd, pasek jak i alternator jak dla mnie jest dobrze założony, moze byc gdzies zwarcie ( moze kable od rozrusznika - to z tej okolicy poszedł dymek przy zwarciu). Kiedy mierzyłem i wyszło mi 14,03V musiałem naciagnac pasek bo był zdecydowanie nie naciagniety, wydaje mi się, że alternator przesunął sie delikatnie do przodu...

Możliwe, że dioda już poleciała ?

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 14, 2009, 21:08:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Według człowieku któremu ufam jak matce w sprawach elektroniki na 100% poszła się kochać jedna z diod wzbudzenia. (stad efekt palącej się kontrolki pomimo faktu że ładowanie jest) Wylutowanie elementu w którym zalane są diody wzbudzenia i pomierzenie obaliło tą teorię... niestety nie dałem rady wymienić tych diod dlatego że zamiast całego elementu trzeba wlutować nowe diody (sztuk trzy) czego nie uczyniłem.
ładowanie przy zapalonych światłach i włączonym radiu 14.03V
Regulator nówka przy odkręceniu uwaliłem w nim szczotkę jedną (ułamałem do połowy... przez nabijanie nasadki 5mm na srubkę 5.35mm.. ) to samo zrobiłem z poprzednim sprawnym tyle że tam myslalem ze juz byla ułamana...

A to wszystko przez to ze sie czepiłem od dupy strony zamiast sprawdzic czy kabelek mi sie nie urwał.
Niech szlag trafi polskoangielska myśl techniczną i takie poprowadzenie przewodów !
Narazie jeżdże.. jak przyjdzie kasa, wymienie diody i kupie drugi alternator (w razie jakby po wymianie diod nie pomoglo)
Nie ma pogody wiec mi sie nie chce.. i nie mam nasadki 5.5.mm

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 14, 2009, 22:56:20 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Stingerek, ja na Twoim miejscu wymienilbym samochod na taki do ktorego beda Ci pasowac narzedzia i Twoja mysl techniczna :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 14, 2009, 23:02:44 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja pitole, zarowka od kontrolki ladowania ma inna moc !!
a to jest wazne !!
wlasnie dlatego oprawka ma inny kolor

najpierw sie sprawdza polaczenia potem wyciaga altek

aha i nie jest to polska ani angielska mysl techniczna tylko wloska MM  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 15, 2009, 07:29:03 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
A może czas pomyśleć o nowym alternatorze zamiast ładować kasę w stary?  :roll:
Pomóżmy Jackowi!

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 15, 2009, 10:47:03 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Senn, to takie narrzekania kochającego człowieka na swoją żonę :)
AndrewS.. skoro ma inną moc, to powiedz proszę jaka jest ta inna moc, bo nigdzie nie moge dostać zarówki mocniejszej niz 1.2W a taka właśnie jest zainstalowana u mnie w miejscu kontrolki ładowania.
Pozatym widze że wsyzscy wiedzą lepiej jak już jest za późno, jakby mi ktoś napisał od razu: słuchaj sprawdź kabelek przy rozruszniku, we wtczce alternatora ma byc napiecie akumulatora, jesli nie ma kabel jest przerwany... to wtedy zrozumialbym "najpierw sprawdzasie polaczenia" tymczasem jest juz z apóźno na takie porady.

No nic, poszukam inszej żarówki, założę i zobaczymy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 15, 2009, 13:32:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
skoro ma inną moc, to powiedz proszę jaka jest ta inna moc,


oo kiedy ja to rozbieralem, niestety nie pamietam, stawiam na 3W, na starej nie bylo napisane ??

jak nie znajdziesz w sklepach to, pewnie musisz ruszyc na szrot

Cytat: "Stingerek"
Pozatym widze że wsyzscy wiedzą lepiej jak już jest za późno, jakby mi ktoś napisał od razu


eno bez przesady, zawsze najpierw zaczyna sie od spraw najprostszych,
gdybysmy chcieli tak wszystko pisac, to nie mialbys po tym czytaniu juz czasu na konkretna robote przy samochodzie :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 15, 2009, 14:28:47 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Stingerek, jeśli nie możesz nigdzie znaleźć żarówki mocniejszej jak 1,2 W to są cztery wyjścia:
- uderzaj do sklepu z częściami do elektroniki (w Kielcach udało mi się tam dostać żarówki 2W, choć były drogie ale były)
- idź do serwisu VW i poproś o żarówkę o numerze katalogowym " N90051002 " (stosowana w 3-im świetle stopu w Polo np 2003 rok, Transporter T4 z roku 1997,1998) - jest to żarówka 2,3 W
- idź do serwisu Skody i poproś prawdopodobnie o tą samą żarówkę 2,3 W stosowaną w 3-im świetle stop w Skodzie Octavii z roku 1997.
- moge Ci taką żarówkę przysłać, bo pracuję w serwisie VW
Pomóżmy Jackowi!

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 15, 2009, 15:56:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Albo podlutuj równolegle opornik :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 15, 2009, 17:46:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

eno bez przesady, zawsze najpierw zaczyna sie od spraw najprostszych,

O których poprostu częśto w nerwach sie zapomina :)


@MichalSW,

Nie mam serwisu ani u siebie ani w najblizszej okolicy.
Żarówkę 2.3W postaram  się jeszcze znaleźć jutro w jednym sklepie elektronicznym.
Wysyłanie jednej żarówki za 5zł plus koszty przesyłki to przesada...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 15, 2009, 18:18:46 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytuj (zaznaczone)
Nie mam serwisu ani u siebie ani w najblizszej okolicy.
Żarówkę 2.3W postaram  się jeszcze znaleźć jutro w jednym sklepie elektronicznym.
Wysyłanie jednej żarówki za 5zł plus koszty przesyłki to przesada...


Tylko mówiłem, gdzie to można dorwać, bo ja też się tego naszukałem (w tym samym celu zresztą  :P ) Jakbyś jednak nie znalazł to daj znać. A o pieniądze i koszty przesyłki się nie martw. Ważne, żeby się problem rozwiązał.
Pomóżmy Jackowi!

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 15, 2009, 20:22:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ok, jutro poszukam, jak sie coś nie uda to będe walił jak w dym.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 15, 2009, 21:27:25 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8


Zegary nowe ale od diesla. Z tego co pamietam rover i ohv maja taka sama diode ( kolor niebieski). Zegary nowe wiec raczej nic nie było przy nich kombinowane :)

Nadal mam problem z ładowaniem.

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 16, 2009, 12:15:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A sprawdź prosze czy ta żarówka się u ciebie różni parametrami od pozostałych ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 16, 2009, 19:34:20 pm »

Piotr

  • Gość
znalezienie takiej 3W zarowki pasujacej do zegarow graniczy z cudem. Rozebralem juz kilka tablic na szrocie ze wskaznikami i znalazlem jedna niestety byla przepalona :-( Zauwazylem ze w deskach z napisem ROVER mimo ze wygladaja identycznie jak kazde inne, oprawka zazwyczaj byla czarna, zarowka 1.2W ale dodatkowo wlutowany jest opornik (tak mysle bo ja i prawo Ohma to dwie sprzecznosci) jest tam takie "zielone cos" rowlolegle do zarowki. Niestety nie ma na nim kodu paskowego.
Probowalem odczytac co tam jest na nim napisane
62R
15W
94.12
moglem cos pokrecic bo bylo niewyrazne.
Moze ktos podpowie jaki dokladnie kupic rezystor zeby mozna bylo wsadzic tam zwykla zarowke?
Latwiej byloby kupic rezystor, dac dwie kropelki cyny i miec raz na zawsze swiety spokoj z tymi zarowkami

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 16, 2009, 20:50:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
O ile 62R to po prostu 62 Ohm
15W to max moc ( nie może być po prostu taki zwykły opornik jak na płytkach scalonych ).

Nie wiem przy jakim napięciu lampka powinna gasnąć. Mi wyszło z obliczeń, że powinien mieć jakieś 80 Ohm.

[ Dodano: 16 Lut 2009 20:53 ]
Dla opornika 62 Ohm mamy jakieś 3,5 Watt "żarówkę"
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 17, 2009, 11:15:31 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To jaki tam wlutować ?
Bo z tego co wiem to żarówka gasnei jesli wyrownają się napiecia na obydwu jej zaciskach.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover 1.4 - brak ładowania.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 17, 2009, 12:26:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Stingerek"
To jaki tam wlutować ?
Bo z tego co wiem to żarówka gasnei jesli wyrownają się napiecia na obydwu jej zaciskach.


Wlutuj jakiś pomiędzy 62 a 80 Ohm. Jakiego chcesz i tak nie dostaniesz bo to tylko konkretne wartości robią.

Żarówka gaśnie jak się wyrównają napięcia, ale im większa moc żarówki, tym większy prąd przez nią płynie i pewnie przez to na mniejszej żarówce Ci nie ładuje.

Pamiętaj o tym, żeby to nie był zwykły opornik tylko właśnie 15W na przykład, chociaż w zupełności powinien wystarczyć 5W.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)