Autor Wątek: wtrysk boscha, kłopot z obrotami.  (Przeczytany 8705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« dnia: Luty 13, 2009, 19:03:08 pm »

pier_1616

  • Gość
Witam, po kilku latah ;)

przed miesiącem kupiłem kolejnego poloneza i mam maly niedosyt.

na zimnym silniku obroty są ok. 1000
natomiast po przekroszeniu ok 70 st.C zaczynają sie trzyma w okolicach 1400

powyższe obiawy są na gazie
na bezolowiowej natomiast zimny się trochę szarpie, a gdy jest ciepły obiawy jak na gazie.

gdyby nie to, że spalanie gazu wychodzi powyżej 13l/100km to bym się tym za bardzo nie przejmowal. nie jest do finansowo drogo (zwarzywszy na to, ze poprzednik byl bez gazu i rozregulowany gaznik mial - palil >11l bezolowiowej), ale ta nieprawidlowoś mnie denerwuje.

jakie powinny byc obroty biegu jałowego na wtrysku boscha?

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2009, 19:52:04 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
u mnie na ciepłym silniku ok 900obr/min
spróbuj odpiąć akumulator.
Podepnij kompa i sprawdź. Być może któryś z czujników fałszuje parametry.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2009, 19:59:19 pm »

pier_1616

  • Gość
nie mam laptopa, nie mam programu diagnostycznego, nie mam kabla...
więc nie podepne kompa. co mogę sprawdzic bez specjalistycznych narzędzi diagnostycznych?

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2009, 20:06:54 pm »

Grzesiek

  • Gość
Pisze że to wtrysk ale jeśli ci chodziło o mono wtrysk jedz do opla sprawdzą ci masz taki typ jak w astrach czy kadetach.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2009, 20:41:07 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "Grzesiek"
Pisze że to wtrysk ale jeśli ci chodziło o mono wtrysk jedz do opla sprawdzą ci masz taki typ jak w astrach czy kadetach.

Nie prawda!
Masz taki jak w np. VW. Może warto zapłacić parę złotych za diagnostykę? Może to być coś z sondą, w boschu jej wskazania są brane pod uwagę przez kompa właśnie po osiągnięciu 70*c.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2009, 01:37:24 am »

Grzesiek

  • Gość
Nie zrozumieliśmy się chyba jeśli to mono wtrysk na boschu to na 100% Jest taki w astrze i kadecie 8v na mono wtrysku. jestem pewien na pewno mam znajomego jeździ do nas na kompa.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2009, 14:12:13 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Przykro mi ale nie masz racji. Mylisz boscha z abimexem.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2009, 17:05:53 pm »

Grzesiek

  • Gość
Cytat: "Plus98"
Przykro mi ale nie masz racji. Mylisz boscha z abimexem.

Zdawało mi sie że tam bosch pisało ale sie upewnię i odpisze plus może masz racje tak twardo postawiłeś na swoim  :P

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2009, 16:49:33 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Ja mam taki problem: na wolnych obrotach czy to na ssaniu czy nie obroty lekko pływają. Jak jest ciepły obroty trzyma ok 900 +/- 50 tak pływaja, natomiast jak wcisne pedal w podloge to lapie totalnego mula, najpierw lekko spadnie z obrotów a potem idzie w góre. powyzej 1100obr. juz takiego problemu nie ma. Gazu nie posiadam.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2009, 18:41:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hans,
resetowales kompa ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2009, 20:08:51 pm »

pier_1616

  • Gość
jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Na zupełnie zimnym silniku w zakresie ok.1800-3000 obr./min. strasznie rzuca silnikiem, aż buda się trzęsie. czy to wypadające zapłony, czy źle podawana dawka paliwa (na ciepłym nie ma takiego efektu). Jak z tym zawalczyc?

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2009, 21:07:39 pm »

GrzesiekBP

  • Gość
Może po prostu cewka zapłonowa prosi się o wymianę :|  Moja tak robiła, to jej powiedziałem won! i wstawiłem nówkę Boschówkę :mrgreen:

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2009, 22:10:55 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A o takich pierdołach jak świece pamietasz ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2009, 22:36:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na samym dole w zespole wtryskowym jest taki siłownik potrącany przepustnica przy zamykaniu -daje sygnał  do komputera ze silnik schodzi z obrotów czy coś takiego- z wiekiem sie zacina na stale albo ciężko chodzi i nie zawsze daje sygnał do kompa -trzeba to oczyścić, nasmarować, wymienić, ewentualnie coś podgiąć aby było dobrze i zresetowac kompa
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2009, 23:34:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to czujnik wolnych obrotow (czyli puszczenia przepustnicy)
jest zamontowany na trzpieniu serwomotoru i wlasciwie to stycznik
rzeczywiscie warto to psiknac i przeczyscic ,bo komp moze nie wiedziec ,ze pracuje na luzie,
ale jak to sie ma do telepania silnikiem przy 3000rpm to nie wiem - musialby sie zetknac na stale
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2009, 00:08:21 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
KGB, tak, resetowalem, nawet wymienilem silniczek krokowy i nadal to samo.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2009, 00:30:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "hans"
KGB, tak, resetowalem, nawet wymienilem silniczek krokowy i nadal to samo.

a to ty masz abimexa ,a nie boscha
to moze ci MAP siada i dlatego te zmulki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 27, 2009, 20:36:12 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
KGB, boscha mam :P czemu takie muly nie wiem nadal...
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 27, 2009, 21:09:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w boschu nie ma silniczka krokowego ,tylko serwomotor
na jego czubku jest styk wolnych obrotow i wlasciwie tylko to moze zakłocac prace wolnych obrotow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wtrysk boscha, kłopot z obrotami.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 27, 2009, 21:18:14 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
KGB, no to moj blad :P przepraszam. Wymieniałem to i nic nie pomoglo.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!