Autor Wątek: za zimno w zimę, za gorąco w lecie  (Przeczytany 17133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 14, 2004, 09:01:27 am »

Tebodin#1426

  • Gość
W zeszlym tygodniu zalozylem zawor kulowy z filtrem firmy Valvex zamiast zaworu standarowego (16zl w castoramie) bo chcialem troche oczyscic uklad chlodzenia. Okazalo sie ze co 100-150km musze wykrecac filtr i go czyscic, bo sie tak zamula ze przeplywu nie ma. Teraz dopiero wiem co tak naprawde plywa w moim (naszym) ukladzie chlodzenia. Nie dziwie sie ze nagrzewniczka sie zasyfia jak ona ma cieniutke stalowe rurki a syf tak ogromny ze.... Dodam, ze nagrzewniczke mam nowa bo zalozona w marcu i plyn chlodniczy zalany nowy w marcu borygo zielony i to z niego taki zielony szlam sie wytraca. Nie wiem jak dlugo jeszcze potrwa oczyszczanie mojego ukladu chlodzenia ale jak do zimy nie dam rady to wywale ten filtr :roll:

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 14, 2004, 11:57:34 am »

drucik#1814

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
A wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

Wygląda na elektrozawór. Dzisiaj poszukam i popytam ile kosztuje i jak się tym steruje.

czy chodzi o cos takiego?

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 14, 2004, 12:44:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NIE. :P

Sterowanie elektryczne.

A tak poważnie to świetny pomysł nie niezła realizacja. Tylko z czego to piękne kolanko.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 14, 2004, 20:12:15 pm »

drucik#1814

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"

Zostaje jeszcze problem taniego termostatu co by trzymał temperaturę w autku . Te do ogrzewania domów jak EUROSTER2000  są za drogie ( dużo ponad 100zł ) ale zato mają programy dniowe i zegarek :)  Zrobić termostat to dużo roboty , pozatym większość schematów bazuje na potencjometrze i narysowanej skali a ja bym chciał coś z wyświetlaczem pokazującym jaka temp jest ustawiona do grzania i jaka panuje w aucie.  Macie jakiś pomysł ??

polecam ofertę AVT. są tak tzw. KITy, do samodzielnego montażu. Można połączyć układ termostatu akwaryjnego z termometrem cyfrowym....

http://sklep.avt.com.pl/

sam parę razy korzystałem z ich układów

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 14, 2004, 21:15:25 pm »

Chudson

  • Gość
No ale kity AVT  nie są aż takie tanie , no i trzeba to polutować a nie każdemu się chce. Warto przekalkulować czy może lepiej poszukać używanego eurostera .

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 15, 2004, 11:52:03 am »

Waluś

  • Gość
:idea:
Panowie. A jak by tak założyć elektrozawór od paliwa. Widzia.łem taki w sklepie z alarmami w Łodzi. Tylko nie wiem ila wołali za niego. Myślę że średnica rurki powinna wystarczyć. jeno tylko czy temperaturę wytrzyma. A i miał wbudowany filtr. Ale to by dało radę wymontować.   ;)

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2004, 12:01:53 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Waldi"
:idea:
Panowie. A jak by tak założyć elektrozawór od paliwa. Widzia.łem taki w sklepie z alarmami w Łodzi. Tylko nie wiem ila wołali za niego. Myślę że średnica rurki powinna wystarczyć. jeno tylko czy temperaturę wytrzyma. A i miał wbudowany filtr. Ale to by dało radę wymontować.   ;)

Obawiam się właśnie, że owa średnica rurki może być jednak zbyt mała. Nie wiem jak z wydajnością samego elektrozaworu, a co do ceny to u mnie w Bydgoszczy kosztuję ~50zł.

Pozdrawiam

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 15, 2004, 12:08:05 pm »

Waluś

  • Gość
Hmmm. Może i racja. Dokładnie się nie przyglądałem. Bo ja mam też mały problem z tym ogrzewaniem. Po wymianie termostatu w czasie jazdy temp. nie sięga więcej jak 80 stopni. Ale dla chcącego nic trudnego. Panowie myślimy, myślimy.


Pozdro dla all!!!!  8)

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 15, 2004, 12:43:15 pm »

Chudson.

  • Gość
Elektrozawór do benzyny to nie problem ( 50zł  :shock:  )  na szrocie dostaniesz za grosze z jakiegoś poldka z gazem.  Tylko ,trzeba by przejściówke na mniejszy  wąż zrobić i zamontować ze 2 takie zawory coby przepustowość dobra miały.
No i największy problem to właśnie taka przejściówka z rozgałęznikiem na 2 zawory :(

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 15, 2004, 14:31:08 pm »

zuczek

  • Gość
mam pomysł! zrobic sterowanie do zaworu kulowego na pokretle np od plusaod ogrzewania! wystarzy linke podpic do zaworu poprowadzic w pancerzu i jak si ebedzi ekrecilo kolkiem w jedna strone bedzie si enaciagala zamyakjac a jak w druga bedzie odpychala i bedzie otwierac! lub zrobic 2 linki coby jedna cigela i druga w druga strone! da sie je obie zamocowac na jednym pokretle!

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 15, 2004, 17:20:49 pm »

Chudson.

  • Gość
No pomysł niejest nowy ( 1dna linka wystarczy - tylko zawór  trzeba wziąść taki coby lekko chodził )
Ale żeby  cały suw pokrętła ( lub suwaka bo  ten przed plusem też może być )  wywołał przesunięcie wajchy zaworu o 90 stopni ( zawory kulowe mają kąt zamknięcia 90stopni raca ??  )  musiał byś zainstalować linkę bardzo blisko  aby promień  wajchy był mały ( a wtedy siła do jego zamknięcia będzie potrzebna większa )
Pozatym sztywne zamocowanie do  karoseri to też troche roboty.
Pomysł jest możliwy do zrealizowania ale  czy warto się męczyć ,  ja zostanę przy poszukiwaniach odpowiedniego elektrozaworu

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 16, 2004, 13:36:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie rozwiązanie drucika jest całkiem OK. Widziałem ten zawór i powinien być w miarę szczelny.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 16, 2004, 15:43:05 pm »

drucik#1814

  • Gość
no, może tylko po wiejsku trochę wygląda, ale za to spełnia swoją funkcję w 100 %

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 16, 2004, 17:59:57 pm »

Chudson

  • Gość
Na zdjęciu wcale nie wygląda wieśniacko ( może na żywo gorzej ) mi się podoba :D

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 17, 2004, 00:36:30 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Elektrozawor od benzyny to syf, bo jets on/off. Ja chcialbym ze sterowaniem. Jak sie zirytuje to zrobie chyba na jakimkolwiek silniczku i przyciskach do sterowania szybami (docelowo termostacie) zawor kulowy. Ten filtr to tez fajny pomysl i w dobrym miejscu, bo zapchanie nagrzewnicy nie daje w tylek reszcie ukladu, a zawsze syfu troche odpadnie :)

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 17, 2004, 02:43:01 am »

Chudson

  • Gość
elektrozawory rzadko mają regulowane  otwarcie , przeważnie on/off a jeżelu jusz to  są bardzo drogie . Ale jeżeli będziesz miał termostat to płynna regulacja jest zbędna bo on sam będzie utrzymywał zadaną temperaturę  ciągle włączając i wyłączając  zawór ( płynny zawór wymagał by bardziej skomplikowanego termostatu - a poco sobie utrudniać )

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 17, 2004, 16:54:40 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
To takie on/off to chyba gdzies sa. W zakladzie u ojca we wtryskarkach maja kupe elektrozaworow do oleju, wody chlodzacej itp... Popytam tam, co i jak, to moze faktycznie zrobie on/off z klimatronikiem :P

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 17, 2004, 17:27:03 pm »

Tebodin#1426

  • Gość
Wazna jest jeszcze temperatura czynnika jak sie nomtuje zawor. Ten co ja kupilem byl badany na 90 C (w castoramie mowili ze wytrzyma 70C) ale jak zadzwonilem do producenta to powiedzieli ze 110C powinien wytrzymac, ale zeby to byla tylko temperatura chwilowa. Tak naprawde po zamontowaniu i przejechaniu 100km zaczal chodzic duzo lzej niz jak byl nowy. Myslalem ze sie przegrzal i bedzie przepuszczal, ale na razie trzyma, a filterek czyszcze co 50km :cry: ..

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 27, 2004, 15:31:55 pm »

Waluś

  • Gość
Panowie, no co jest. ZIma tuż, tuż a wy temat wyczerpaliście?!?!?!?! Czy udało się komuś coś wykombinować, albo znaleŹć jakiś taki zawór???? Jak też w miarę możliwości coś szukam ale ciągle nic. Żebym łątwy dostęp na szrot to bym coś pogrzebał.



Pozdro dla ALL!!!!!

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 27, 2004, 15:35:45 pm »

Chudson

  • Gość
Problem w tym ,ze elektrozawór mają takie fury jak mercedes , a części od tych samochodów są trudno dostępne i drogie na szrocie.
Zresztą zimą nie potrzeba sprawnego zaworu , może przepuszczać żeby ciepełko dawał :)