Autor Wątek: za zimno w zimę, za gorąco w lecie  (Przeczytany 17134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 25, 2004, 17:21:21 pm »

XDX#1825

  • Gość
Chyba 1/2... ale nie jestem pewnien.. zobacze na opakowaniu.. ale to dopiero jutro Ci napisze bo nie ma mnie teraz w domu.. wzialem taki na oko.. troche ciezko wchodzil z jednej strony ale udalo sie, zacisnalem cybantem.. i jest ok.. nic nie leci

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 25, 2004, 18:29:47 pm »

Maciek#938

  • Gość
Ok, dzięki za info. Możliwe, że jutro będę w okolicach Castoramy to od razu zakupię taki zaworek.

Pozdrawiam

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 26, 2004, 11:41:07 am »

XDX#1825

  • Gość
Na opakowaniu zaworu bylo napisane.. "G1/2 G3/8" ... wiec chyba to jest 1/2 cala;)

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 26, 2004, 11:48:00 am »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "XDX"
Na opakowaniu zaworu bylo napisane.. "G1/2 G3/8" ... wiec chyba to jest 1/2 cala;)

Ok, dzięki za informację :)

Pozdrawiam

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 26, 2004, 11:56:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A to moze są zaworki 3/8 na 3/8. Będzie wtedy łatwiej założyć.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 26, 2004, 13:31:15 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
A to moze są zaworki 3/8 na 3/8. Będzie wtedy łatwiej założyć.

Jak będę w sklepie to zobaczę jakie mają. Dam znać czy jest to towar deficytowy w razie czego.

Pozdrawiam

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 26, 2004, 13:45:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
A to moze są zaworki 3/8 na 3/8. Będzie wtedy łatwiej założyć.

Jak będę w sklepie to zobaczę jakie mają. Dam znać czy jest to towar deficytowy w razie czego.


Deficytowy to on raczej nie jest aby wogule był.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 26, 2004, 14:09:05 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jesli chodzi o ten zawor z firmy APE do Lublina ten co jest na fotce wstawionej przez Bociana, to kosztuje ok 30 zl i jest to zwykly zawor , taka odp. dostal ojciec od przedstawiciela handlowego z wesolej kolo warszawy
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 26, 2004, 14:16:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
jesli chodzi o ten zawor z firmy APE do Lublina ten co jest na fotce wstawionej przez Bociana, to kosztuje ok 30 zl i jest to zwykly zawor , taka odp. dostal ojciec od przedstawiciela handlowego z wesolej kolo warszawy

A właśnie maiłem to napisać ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 26, 2004, 15:58:20 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
bylem u nas w sklepie, taki podobny jak ten co jest na stronie APE u nas kosztuje 70 zl
ale ten nie mial tej odnogi co przypomina wtyczke, juz zglupialem calkiem, kupilem fabryczny za 25 zl, ma napis kalisz na tej blasze (po tym sie niby poznaje ze to fabryka) jest szczelny jak dmucham to moze nie bedzie puszczal :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 27, 2004, 01:33:46 am »

Chudson

  • Gość
Szkoda :(   dziwne że robi go APE, trzeba szukać dalej . na 100% któryś ford ma zastosowany elektrozawór bo widziałem na allegro , i chyba  mercedes.

Ale do póki nie znajde to pomyślmy o sterowaniu do kulowego. Linka  musiała by być długa i problem w jej poprowadzeniu , silnik elektryczny  trzeba by było jakoś przyspawać ze stelażem do zaworu , ale gdyby tak zawór kulowy umiejscowić we wnętrzu  przed orginalnym zaworem i do włącznika można by było sięgać pod deske ??

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 27, 2004, 07:03:33 am »

YARRA#1867

  • Gość
Co do szczelności zaworu tp nie jestem takim optymistą, wytrzymał (nówka) 7 miesięcy i skubaniec zaczął cieknąć;(
Co do zaworów to oglądałem u kolegi w starej Audi 80 i jest tam dość ciekawy zaworek sterowany cięgnem ale wygląda jak przepustnica a nie jak zawór poldka, muszę oblecieć szroty i poszukać, a może giełda w Lubinie za tydzień, zobaczę.
Jak ktoś dorwie taki zawór niech sie podzieli  uwagami, dzis postaram sie wpaść też do sklepu z manelami do Audi i dowiem sie ile taki nowy może kosztować.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 27, 2004, 09:43:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
na 100% któryś ford ma zastosowany elektrozawór bo widziałem na allegro , i chyba mercedes.

Na 200% ma go Ford piechta (tfu Fiesta ;)). Tyle że tam kosztuje to 300zł i wygląda nieco inaczej. To dwie rurki wpinane w wejście i powrót nagrzewnicy. Między nimi jest kanał obejściowy którym przepływa płyn jak nagrzewnica jest zamknięta. Kiedyś wymieniałem coś takiego dlatego wiem ;).

A w meśkach jest na 300% bo nawet któryś z klubowiczów miał takie rozwiązanie w swoim poldku.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 27, 2004, 19:57:55 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ten zawor z lublina co ja ogladalem ma wlasnie dosyc spory skok, linka by musiala miec spory skok zeby go zamykac chyba ze jakas przekladnia i silnik krokowy :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 28, 2004, 14:01:59 pm »

Chudson

  • Gość
Trzeba by podjechać do motoryzacyjnego i popytać o elektrozawóry z różnych aut , następnie spisać je wszystkie i jeŹdzić po szrotach szukając takiego za pół ceny.
Gdybym miał auto skręcone do kupy to bym pojechał a tak dupa :(

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 30, 2004, 12:42:57 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Jakby ktos chcial najtanszym sposobem zrobic elektryczny na zaworku kulowym to jakikolwiek zwyczajny silniczek na prad staly i przelacznik jak do el.szyb. Tyle, ze przydalaby sie przekladnia, bo zawor kulowy ma chyba 1/4 obrotu...

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 02, 2004, 14:12:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO i ja oglądałem ten zaworek do Lublina. Faktycznie kawałek plastiku sterowany cięgnem o większym skoku niż ten w poldku. chodzi lekko ale nie ma sprężnki zwrotnej więc praktycznie tylko sterowanie silniczkiem albo siłownikiem od centralnego. Ruch to jakaś 1/4 pełnego obrotu.

Koszt jakieś 30zł (+-).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 02, 2004, 16:19:55 pm »

Chudson

  • Gość
ruch 90stopni - taki sam mają  zawory kulowe więc niewarto przepłacać ( fakt że mniej toporny ale 3xdroższy)
Ja dalej niemam pomysłu na sterowanie , myślałem nad elektrozaworem odcinającym benzynę na gazie ale one  mają małą średnicę i trzeba by przejściówki dawać  i conajmniej 2-3 takie równolegle żeby dały efekt. I niewiem jak one wytrzymują  temperaturę.
Nadal najprostszy sposób to zawór kulowy i druga linka obok ssania.

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 03, 2004, 00:53:23 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Nie po to wybebeszylem cala konsole (poldowska) z mojego DF z powodu braku wyprowadzonych ciegien nagrzewnicy i nawiewu, zeby teraz jakies sztuki i prowizorki w stylu ciegna przy ssaniu robic. Sterowanie elektryczne jak najbardziej, a z czego to juz przydaloby sie zapytac mechanikow co ma elektrozaworki nagrzewnicy i szukac po szrotach...

Tu jest jakis elektrozawor do Fiorda

za zimno w zimę, za gor?co w lecie
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 10, 2004, 13:00:19 pm »

YARRA#1867

  • Gość
coś mi swita (i nie boli) a może by tak pokombinowac z silnikiem od wycieraczek, tyle, że trzeba by go troche przerobić, nie mam jeszcze gotowej koncepcji tylko zarys ale rzucam temat do przemyśleń: jak wykorzystać zębatkę z silniczka (np nasadzić ją na oś zaworu kulowego) i napędzać reszta silniczka, pewnie potrzebne by były wyłączniki krańcowe (to już prostsza sprawa) i pewnie jakaś wizualna sygnalizacja stanu zaworu, zmniejszenie obraotów silniczka powinno byc proste - gdzieś mam schemat jak zrobic regulator obrotów na tanim tranzystorze.
No ludziska rzucajcie pomysłami (tylko nie we mnieeeeeeee :roll: )
Jak cos mi sie wyklaruje to postaram sie zrobic jakiś szkic i umieścić.
co do zaworu do audicy to go jeszcze nie dopadłem,  :? .