Autor Wątek: Swap - procedury rejestracyjne  (Przeczytany 5761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap - procedury rejestracyjne
« dnia: Marzec 19, 2009, 14:52:15 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Panowie w dziale OHV nie uzyskałem odpowiedzi może tutaj (jakiś stary post o tym czytałem ale nie uzyskawszy odpowiedzi) pytam jakie są procedury przy swapie z ohv na roverka jakiego kolwiek chodzi o późniejsze przeglądy kontrole niebieskich i takie tam żeby wszystko było ok a nie przy każdej kontroli 50 zl w dowód wkładać. Chodzi mi o adnotacje w dowodzie czy coś??
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2009, 15:00:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja tam nic nie zmienialem w dowodzie jak robilem SWAPa a kontroli jeszcze nie mialem ale silnik jest jako czesc wymienna wiec problemow raczej nie bedzie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2009, 15:15:08 pm »

Fistasz

  • Gość
Nie ma zadnych problemów. Silnik ten był montyowany fabrycznie wiec nic nie musisz zmieniac. Co najwyzej zgłosic do ubezpieczyciela zmiane pojemnosci. W przypadku silnikó które nie były montowane fabrycznie musisz zrobic dodatkowy przegląd czy cos takiego.

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2009, 15:34:26 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Kurczak bo sąsiada policjanta mam i mówił że jak jest inny silnik to mogą wysłać na szczegółowy przegląd a najgorsze że nie wiem czy przy każdym przypadku ale w dowodzie przy oznaczeniu silnika w poldroverze pisze 1.4 rover a do niedamna drogóweczka poldami śmigała to sie nie bede z nimi dochodził że to silnik fabryczny czy nie a i z przeglądem mogą być problemy bo kiedyś z gościem gadałem na przeglądzie i mówił że jak nie ma adnotacji to nie przepuści a 30 i tak wziął za zbierzność i ręczny także nie wiem już 3 razy byłem i zaglądał za każdym razem pod maske.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2009, 15:55:54 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja mam wszystko legal, ale zalatwialem to ladnych pare lat temu

teraz bym to totalnie olal, bo te silniki jest trudno odroznic
zreszta tak zrobil Senn,
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2009, 16:04:01 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
AndrewS#100, ale gerfur, mowi o zmianie z OHV na Rovera, czyli sprawa byla rozna od mojej, a taka sama jak u Ciebie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2009, 16:25:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A co za problem po montażu silnika pojechać na rozszerzony przegląd i po problemie :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2009, 17:01:05 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Ano taki problem że od Pani w okienku w urzędzie komunikacji to sie tyle dowiem że bede musiał po 3 razyjeździć po ubezpieczycielach przeglądach i innych pierdołach, bo jak pierwszy raz rejestrowałem samochód to w jednym dniu 5 razy musiałem jechać do domu bo mi pani zapomniała dodać że to i tamto też jest potrzebne. Przy następnym samochodzie już wiedziałem wszystko bo sie wcześniej dowiadywałem od znajomego handlarza (on tam średnio 3 samochody w tygodniu rejestruje) a jak po mnie gość przyszedł to od razu powiedział do kobity że już więcej do gdzieś tam nie pojedzie a jak go bedzie jeszcze chciała gdzieś wysłać to ją wywlecze przez to okienko i zawlecze ze sobą. Taki mały ot. Więc chciałbym wiedzieć zanim sie za cokolwiek wezmę czy mi starczy siły nerwów i pieniędzy żeby potem nie wyszło że du*a zbita 3 dni urlopu (co jest jak mission imposible)  i latania od okienka do okienka i dzwonienia aż telefon gorący. Pozdrawiam
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2009, 17:56:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odpusc sobie zmiany silnika ,bo nerwy stracisz ,
albo przekladaj i sie nie przejmuj ,nie poc sie i nie trzes rekami na przegladzie ,to nawet sie nie kapna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2009, 18:17:03 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Nerwów to i tak chyba już nie mogę stracić od sierpnia dopiero 4 raz silnik wyrywam. dlatego myśle o jakimś roverku tylko szukam potencjalnego dawcy najlepiej po stłuczce bo od podstaw zaczynać to nie wiem czy w tym roku dałbym radę...
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2009, 22:33:15 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ja tam olałem silnik w papierach istnieje jako 1600 więc wszystko się zgadza a na przeglądzie ostatnio diagnosta podniósł maskę w celu sprawdzenia szczelności to nawet słowa nie powiedział na silnik  :wink:

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2009, 22:44:32 pm »

marcij

  • Gość
Zawsze mozesz powiedziec ze to 1.6 rovera i Ci nie udowodnia ze nie. A z tego co mi wiadomo zmiana 1.6 -> 1.6  nie musi byc nigdzie zglaszana , odnotowywana itd. A stawka ubezpieczeniowa i tak ta sama.

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2009, 23:15:26 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Przecież w dowodzie nie ma nigdzie napisane czy to OHV czy DOHC, więc czym się przejmować?

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2009, 00:11:03 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Według prawa musisz zgłosić  jeżeli jest wymiana silnika. W praktyce możesz to olać bo nikt w polonezie za 3 tys zł nie będzie zaglądał pod maske i się zastanawiał jaki jest tam silnik, zwłaszcza jeżeli wszystko wygląda na fabrykę.  Zawsze możesz powiedzieć ze taki był już jak kopiłeś a przegląd przechodzi bez problemu. W dowodzie masz pojemność a nie typ silnika  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2009, 09:26:14 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A i tego być nie powinno tylko zamiast pojemności moc silnika.
Bo do OC liczy się od pojemnosci na podstawie takiego uzasadnienia ze wieksz apojemnosc = mocniejsze auto wieksze zagrozenie na drodze...
Pytanie:
Co stwarza wieksze zagrozenie na drodze...
Polonez 1.6 czy Mazda RX7 z silnikiem 1.3 ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 20, 2009, 10:34:27 am »

marcij

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
....mocniejsze auto wieksze zagrozenie na drodze...
.....


Co swoja droga jak wszyscy wiemy rowniez jest bzdura

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2009, 13:29:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kombinujecie jak kon pod gore - z oplatami jest jak z podatkami ,ich wielkosc zalezy od fantazji tego ,ktory je ustala,
i tak OC jest od pojemnosci lub mocy ,bo jakis wskaznik trzeba bylo wybrac ,by wszyscy nie placili jednej stawki,
tak sie sklada ,ze usredniajac uogolnienie calosci  :P  ,to samochod wiekszy jest drozszy ,ma wikszy silnik ,a wiec wieksza moc  - a wiekszy moze spowodowac wieksze szkody i oplata rosnie ,
to ze wyjatkow od tej reguły jest na tyle duzo ,ze mozna obalic te teorie to juz nikogo nie obchodzi,
tak jak z podatkiem drogowym ,ktory z utrzymaniem drog nie ma nic wspolnego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 20, 2009, 19:05:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
oooo dobry temat. wpisujcie wszystko co wiecie na ten temat, bede potrzebowal tych informacji za jakis czas  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

np czy bedzie potrzebna umowa kupna sprzedazy na silnik, jezeli tenze silnik nigdy nie byl w np. polonezie?
to ja, byly Marcin#839

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 20, 2009, 19:12:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"

Polonez 1.6 czy Mazda RX7 z silnikiem 1.3 ?


1.3 Turbo... Do tego porównania mogłeś wybrać RX-8 bo nie jest turbodoładowany.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Swap - procedury rejestracyjne
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 20, 2009, 20:07:09 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
ja zrobiłem tak:

-wykonałem swap z OHV na rover
- poszedłem do okienka w wydziale komunikacji gdzie dowiedziałem się, że muszę zrobić przegląd i z odpowiednim zaświadczeniem ze stacji diagnostycznej zgłosić się do nich
- byłem na przeglądzie (jakieś 90 zł kosztował), pan diagnosta (akurat jakiś kumaty był) zobaczył, że wszystko mam przełożone jeden do jednego z roverka to tylko pogratulował mi roboty, sprawdził przy okazji hamulce, zawieszenie itp po czym wystawił mi odpowiednie pismo plus "KR" stacji (bez tego zaświadczenie jest nie ważne).
- w wydziale komunikacji pani po przejrzeniu dokumentów i sprawdzeniu dokładnej pojemności dokonała odpowiedniego wpisu w dowodzie rejestracyjnym plus postawiła dwie pieczątki
- jakiś miesiąc po tym kończyło mi się OC więc podczas kupowania nowej polisy wspomniałem o zmianie pojemności silnika w dowodzie dzięki czemu jestem rocznie bogatszy o 100 zł

przy ewentualnym wypadku itp nikt mi nie powie, że coś się nie zgadza z silnikiem i papierami.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi