Autor Wątek: Rover - złącze 13 pinowe  (Przeczytany 27899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - złącze 13 pinowe
« dnia: Marzec 27, 2009, 22:18:54 pm »

adamski

  • Gość
witam.robie przekladke silnika 1.4 16V z poloneza rovera do fiata 125p i chcialbym sie dowiedziec co gdzie jest w 13 pinowej kostce lub jakies schematy.i jak mozna dodac zdjecia by pokazac.

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2010, 22:59:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Posiada ktos dokladna rozpiske tego zlacza ?
U mnie sa zupelnie inne kolory kabli. Zlacze mocowaniem do gory, od lewej do prawej
I rzad
1)Niebieski z czarnym paskiem
2)Niebieski z czerwonym paskiem
3)Brazowy z jasnofioletowym(gruby)
II rzad
4)Bialy z brazowym paskiem (olej)
5)Brazowy z zoltym paskiem (ladowanie)
III rzad
6)Bialy z fioletowym paskiem(gruby) pompa paliwa z wylacznika bezwladnosciowego
7)Bialy z czarnym paskiem
8)Bialy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2010, 23:36:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przekladam z poloneza do poloneza z abimexem, z podpieciem sobie poradze tylko nie chce mi sie sleczec nad schematem wiazki - moze ktos ma juz rozpiske  :) Mam caly zestaw oprocz silnika ale to odrazu 1.6 bedzie  :)

[ Dodano: 2010-07-25, 23:38 ]
A autor to chyba sobie poradzil bo to juz prawie 1.5 roku minelo  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2010, 23:53:02 pm »

mark76

  • Gość
He , he zaraz północ jutro postaram się wrzucić.

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2010, 20:04:41 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
a jaj mam "głupie" pytanie. gdzie szukać tego złącza?

mam problem z zasilaniem pompy paliwa z komputera idzie prąd do wyłącznika bezwładnościowego, dalej też wychodzi a potem kabel chowa się w przegrodzie a do bezpiecznika już nie dochodzi. najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze i przypuszczam że to właśnie tam ginie mi prąd.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2010, 20:39:29 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "Grakoz"
najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze
tak jest naprawde, nie tylko w roverku w 1.6 ze złaczem 13 krotnym tez zmieniaja sie kolory kabli. Moze faktycznie ktos by wrzucił rozpiske tych kabli? Tez rozwazam opcje swapa i chciałbym sie dowiedziec jak to faktycznie wygląda, bo na forum nie moge nic znalezc w tym temacie :roll:
Powered by Lpg.

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2010, 21:38:20 pm »

mark76

  • Gość
Rzad górny --- WS grubybiały z czerwonym do niebieski z czerwonym (do przekażnika pompy paliwa)  ,  WS cienki biały z czarnym do brązowy z 2 białymi (cewka + obrotomierz)  ,  WS cienki biały do niebieski (+ po zapłonie)    .   rząd środkowy --- WS cienki biały z 2 brązowymi doszary zczarnym (od czujnika do kontrolki oleju)  ,  WS cienki brązowo żółty do czarno fioletowy (od alternatora do kontrolki ładowania)   .   rząd dolny WS cienki niebieski z czarnym i cienki niebieski z czerwonym (u mnie niewykorzystane)  .  DOTYCZY MR 93  . Jak mam w plusie w tej chwili nie powiem bo żona nim pojechała.

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2010, 22:35:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czyli rozumiem ze mam podlaczyc to tak w instalacje auta(interesuje mnie podlaczenie od strony silnika)
I rzad
1)Niebieski z czarnym paskiem niewykorzystane
2)Niebieski z czerwonym paskiem niewykorzystane
3)Brazowy z jasnofioletowym(gruby) ????
II rzad
4)Bialy z brazowym paskiem -kontrolka oleju
5)Brazowy z zoltym paskiem- lampka braku ladowania
III rzad
6)Bialy z fioletowym paskiem(gruby) +12V na  pompa paliwa z wylacznika bezwladnosciowego
7)Bialy z czarnym paskiem- minus do obrotomierza i cewki zaplonowej
8)Bialy +12V po zaplonie(stacyjce)

Dodatkowo gruby brazowy z 2 pinowej wtyczki(ladowanie aku) na + instalacji elektrycznej
Cewka zaplonowa -z jednej strony +12 po stacyjce a z drugiej pin 7 czyli bialy z brozowym
Czujnik temperatury osobnym przewodem bezposrednio na czujnik
Czyli Check Engine sie nie podpina w roverku ?
W plusie w centralce elektrycznej jest dodatkowy przekaznik w skrzynce bezpiecznikow od pompy - czy w roverku jest wykorzystany czy sygnal na pompe idzie bezposrednio z zestawu przekaznikow ? - troche to glupota dublowac przekaznik ale kto wie co tam w fso wymyslili

Cytat: "Grakoz"
a jaj mam "głupie" pytanie. gdzie szukać tego złącza?

mam problem z zasilaniem pompy paliwa z komputera idzie prąd do wyłącznika bezwładnościowego, dalej też wychodzi a potem kabel chowa się w przegrodzie a do bezpiecznika już nie dochodzi. najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze i przypuszczam że to właśnie tam ginie mi prąd.
A nie masz odcinki pompy na LPG jakims przyciskiem ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2010, 22:52:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wiazka jest od poldrovera tego na nowszym kompie z pochlaniaczem par paliwa i bedzie to podpinane w polonezie atu(nie plus). Rozumiem ze ta kostka do wpiecia w instalacje jest identyczna jezeli chodzi o wyprowadzenia niezaleznie od modelu czy czyms sie to rozni ?(pomijajc kolory kabli)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2010, 23:11:56 pm »

mark76

  • Gość
Czy ATU czy CARO prawie bez różnicy ważniejsze czy plus czy minus który rocznik i co dotej pory go napędzało gażnik , jednopunkt , wielopunkt . Trzeba trochę pogłówkować co wyciąć co zostawić co zczym połączyć .Powodzenia.

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 27, 2010, 08:56:10 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Elwood#1887, skoro mówisz o zwykłym atu to pewnie jest tam jeszcze abimex, a z tego co pamiętam, to tam nie ma złącza 13-sto pinowego

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2010, 09:50:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Seba OBR,  wiem ze abimex nie ma zlacza 13 pinowego, oraz wiem ze GSI ma inna kostke do wpiecia w instalacje. Z zawodu jestem elektrykiem wiec poradze sobie z podlaczeniem. Chodzi mi tylko o to czy rozpiska kostki wiazki silnika do wpiecia w instalacje auta jest ok zebym jak zaczne podlaczac nie musial siedziec z miernikiem i schematami  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 27, 2010, 22:09:55 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Cytuj (zaznaczone)
A nie masz odcinki pompy na LPG jakims przyciskiem ?

mam przekaźnik odcinający pompę w momencie przełączenia na gaz ale niestety prąd do niego już nie dochodzi. ginie mi gdzieś pod deską. widzę, że będę musiał ją zdjąć i szukać tego złącza
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2014, 21:35:58 pm »

Stipe77

  • Gość
Witam koledzy.
Mam dwa pytania odnośnie złącza 13 krotnego.
Właśnie wsadzam 1.4 z poloneza do opla ;p.
U mnie w tym złączu jest 8 przewodów a na schemacie jest tylko 5. Czy te 3 są u was niepodpięte?????

Pozostałe 5 przewodów rozpracowałem dokładnie ze schematem i mogę rozrysować jeśli ktoś chce.
Te tajemnicze 3 kabelki są w pierwszym rzędzie jak ktoś wyżej opisał - dwa cienkie i jeden gruby.

Drugie pytane dotyczy wtyczki dwupinowej w pobliżu złącza diagnostycznego. Nic mi tam nie pasuje, Wie ktoś od czego to? Nie ma jej na schemacie <co>

Proszę o pomoc bo nie mam czym jeździć <lol>

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2014, 21:55:58 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
ta 2 pinowa nie podłączona to pochłaniacz par paliwa, stosowany od któregoś roku, nie wpływa na pracę.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2014, 22:14:51 pm »

Stipe77

  • Gość
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozumiem że mogę pozostawić ją wolną?

A co do pierwszego pytania - czy u Ciebie w złączu 13 krotnym te 3 tajemnicze kabelki od strony wiązki silnika przechodzą na drugą stronę wiązki czy pozostają niepodłączone?

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2014, 22:25:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W polonezie wykorzystane jest tylko 5 przewodów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2014, 23:48:17 pm »

Stipe77

  • Gość
Serdeczne dzięki za szybciutkie odpowiedzi.
Dobre macie tu forum bo na większości innych to ludzie nie mają o niczym pojęcia tylko polecają sobie warsztaty  <blee> Pozdrawiam

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 10, 2014, 06:32:17 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
polecają sobie warsztaty

Wszystkie ASO marki FSO zamknięto, więc ciężko coś polecić hehe
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rover - złącze 13 pinowe
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 14, 2014, 14:23:45 pm »

Stipe77

  • Gość
No to mam jeszcze pytania odnośnie tej wiązki <co>

1. Czarny przewód zakończony oczkiem to masa?
2. +12v z akumulatora idzie do styku B+ w alternatorze a dalej przez wiązkę silnika idzie do rozrusznika. Jakieś cienkie są te przewody. Wystarczą? nie trzeba jakiegoś dodatkowego kabla do rozrusznika?
3. Na alternatorze jest jeszcze terminal oznaczony: W. Co tam macie podłączone?