Autor Wątek: Rover - traci moc  (Przeczytany 3864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - traci moc
« dnia: Kwiecień 03, 2009, 13:05:13 pm »

Lukasz

  • Gość
witam. od jakiegos czasu zauwazylem ze TO to juz nie jest TO co bylo :P silnik pomalu traci moc. wiadomo na zuzycie silnika nie ma rady. ale kiedys przyspieszenie bylo inne. jak wcisnąłem gaz to szła maszyna a teraz cos cienko jest.

sa jakies sposoby na przywrócenie dawnej mocy przynajmniej w jakims stopniu ??

wymiana filtra paliwa powietrza oleju i samego oleju napewno jakos pomoże ale cos jeszcze moge zrobic ?? jakies powazne grzebanie w silniku odpada.

prosił bym o rady :) silnik Rovera 1.4 przebieg 200 tys

Rover - traci moc
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2009, 14:40:01 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Warto byłoby sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa, bo przebieg 200 tys. to jeszcze za wcześnie na roverka by umierał :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - traci moc
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2009, 16:26:51 pm »

Lukasz

  • Gość
mógłbyś mi napisac jak ro sprawdzic ??

Rover - traci moc
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2009, 16:58:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Należy wpiąć manometr w przewód paliwowy przed listwą wtryskową.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - traci moc
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 04, 2009, 10:06:06 am »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Może sprzęgło się kończy.

Rover - traci moc
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2009, 22:46:46 pm »

Lukasz

  • Gość
sprzeglo ma z 30 tys przejechane

Rover - traci moc
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2009, 22:51:12 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
proponował bym zmierzyć kompresje a potem szukać ewentualnych usterek . Jeśli kompresja słaba to bez rozbierania nie wiele zrobisz

Rover - traci moc
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2009, 19:27:49 pm »

akrupowicz

  • Gość
A czy była już robiona uszczelka pod głowicą ?

Rover - traci moc
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:33:44 pm »

Lukasz

  • Gość
3 razy

Rover - traci moc
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2009, 22:46:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Lukasz"
3 razy
mowisz serio czy zarty?? Bo jak serio i masz te 200tysi przelotu to ja wolalbym zainwestowac w wieksza pojemnosc K-serii albo kupic sprawne 1.4 z mniejszym przebiegiem  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - traci moc
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2009, 22:53:58 pm »

Logan

  • Gość
najlepiej zmienić silnik na inny niż polonezowskie ohv jak chcesz czuć moc albo założyć turbo 8) jak chcesz ograniczyć koszty rozbiesz silnik na części pierwsze i złóż od nowa śrubka po śrubce wymieniając każdą zużytą rzecz na nową. po odpaleniu dobrze ustawić i odpowiednio dotrzeć silnik zanim ujży wyższe obroty

Rover - traci moc
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 12, 2009, 10:24:03 am »

akrupowicz

  • Gość
Jak dla mnie 3-krotne planowanie silnika jest przyczyną. Nie ukrywam, że podziwiam, że komuś udało się złożyć 3 razy ten silnik. Tam praktycznie nie ma zapasu na planowanie głowicy:(  

Najlepiej zajeździć ten silnik, apotem tylko kupić drugi.

Z ciekawości spytam przy jakich przebiegach robiłeś tą uszczelkę? I jaką zakładałeś?
Ja jestem po pierwszym planowaniu.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=385429#385429

Rover - traci moc
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2009, 12:40:03 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
A jaka powinna być kompresja w 1.4? Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok? I o jakim przebiegu taka kompresja świadczy? Silnik nie bierze oleju, osiągi przyzwoite.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - traci moc
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2009, 16:52:21 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "graczol1"
Czy 13atm. na trzech i ciut mniej na czwartym to ok?


to bardzo dobry wynik
moj mial cos kolo tego, a ma 120 tys.
dolna granica w/g fabryki to  cos kolo 9-10 atm
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - traci moc
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2009, 10:11:35 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
dzieki! to by znaczyło że poprzedni właściciel nie kłamał jeżeli o przebieg chodzi - trzeba być bardziej ufnym w stosunku do ludzi  :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - traci moc
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 15, 2009, 23:17:17 pm »

sebek1989

  • Gość
W moim przypadku roverek stracił moc po przez poluzowanie śruby koła pasowego co świadczyło o wyrobieniu się małego koła rozrząd był dobrze ustawiony natomiast małe koło miało ok 10 stopni obrotu zanim zaczeło obracać wałem. Dziwne że jeszcze chciał pracować po 8 tyś km przejechanych na tych ustawieniach. Lepiej Panowie sprawdźcie małe koło bo to że na znakach to nie znaczy że jest w porządku wykręcić świece sprawdzić czy tłoki są w równej pozycji jak jest ustawiony na znakach i wtedy jest 100% pewność że wszystko gra.