Autor Wątek: Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.  (Przeczytany 2152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« dnia: Kwiecień 03, 2009, 16:12:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Problemy z alternatorem opisywałem kilka tygodni temu na forum dla dociekliwych link:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19997&start=0

Od kilku dni moje auto cierpi na dziwną przypadłość.
Otóż miałem problemy z rozruchem (tak jakby był padnięty akumulator)
Co mnie troche zdziwiło:
Po długim postoju (np po nocy) ładowanie na zaciskach akumulatora jest 14.20-14.34V
Przy włączonych światłach spada do koło 14.1V

Ale.. co ciekawe jak autem troche pojeżdżę tak że zdąrzy się zagrzać ładowanie spada do 13.4-13.8V na włączonych światłach...
Inna sprawa... jak auto postoi po nocy to cieżko z rozruchem bo chyba mam "zły" akuś (dzisiaj podmienie w ramach eksperymentu, pożycze od kumpla nówkę sztukę na pare dni)

Jakieś pomysły co z tym ładowaniem ?
Ja w miedzy czasie ide wymienić regulator napięcia na nowy :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2009, 20:06:23 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2230
stary pasek .

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2009, 20:57:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pasek ma dopiero 3 miesiace... ale wymienie i zobacze czy pomogło.
Mądre głowy twierdzą że to kwestia "kiepskiej masy"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2009, 22:03:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Może kwestia przewodu biegnącego od alternatora. Albo styk przy rozruszniku, albo sam przewód. Pęknięty lekko w środku jest, otulina się nagrzeje, robi się miękka, rozciąga się, linka wewnątrz się trochę rozłazi i nie przewodzi jak się należy. Ja raz miałem taki przypadek z przewodem WN ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2009, 22:06:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmmm wszystkie opcje sprawdziłem... przy zdejmowaniu skrzyni odruchowo wyczyściłem styki przy rozrucholniku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2009, 08:22:34 am »

fazer151

  • Gość
regulator napiecia....
albo wes inny altek podląćż zobacz czy to samo bedzie ?? ;>

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:02:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Problem rozwiazal sie sam.. ladowanie jest takie jak bylo.. i nie wysysa akku.
Magia ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:09:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zbieg okolicznosci. za dwa dni powroci zla passa  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2009, 12:14:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Stingerek, na twoim miejscu jak znow sie zwali alternator to pojechalbym na szrot i kupil jakis altek od Forda Escorta/Oriona/Fiesty. Ja taki mam, ladowanie non stop na poziomie 13.9-14.35 czy cieply czy zimny, kontrolka od aku sie nie pali ani nawet nie zarzy. :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover 1.4 - słabe ładowanie na ciepłym silniku.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2009, 14:16:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A podchodzi bez ceregieli ?
Narazie działa.. kolejny dzien bez problemu.
normalnie czary i magia :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...