Mały update prac , skoro jeszcze jest zima a silnik w pokoju, zatem po konsultacjach z Kanią doszedłem jednak do wniosku że trzeba przerobić pasek klinowy, najlepiej dać wielorowkowy. Dzięki temu że Artek u siebie ma silnik z tipo 1.6 dohc zczaiłem że to jedyny silnik od którego koła trzeba poszukać.
Nie obyło się bez niespodzianek, zatem do dzieła:
co najlepsze - małe kółko pochodzi z opla astry bertone z silnikiem z22se - przypadkiem wpadł na to Artek , a przy okazji jest z aluminium i cholernie lekkie
Kolejny zonk- niestety koło z tipo nie posiada patternu pod czujnik wału zatem znów wizyta u tokarza , wycieliśmy wieniec zębaty z koła , które poprzednio było przygotowane pod szeroki pasek i założyliśmy na przygotowane (utoczone) koło z tipo:
Niestety ponieważ wieniec jest w ninnym miejscu znów zonk z czujnikiem wału - trzeba było wykombinować coś innego - zaadoptowałem uchwyt z czujnikiem o coupe turbo , oczywiście nie wszedł bez przeróbek
(tu pobpiłować , tu zrobić dystans, tu koliduje z kołem pompy wody)
Przy okazji odchudziłem koło pompy wody - no cóż 0.5 kg to lekka przesada, tak wygląda wszystko poskładane na wzór:
Ostatni zonk to pompa wody z cromy - okazała się za wysoka o 1cm i musiałem dokupić z tipo - to spowodowało że znowu są zabawy z obiegiem wody i naciągiem alternatora.
Tak że pozostało mi zrobić flanszę i obieg wody, porzeźbić naciąg alternatora oraz wienien na kole pasowym zablokować w odpowiednim miejscu.
Przy okazji do silnika trafiły cewki z Vaga i fotki będą przy okazji.