Autor Wątek: NIE ODPALA NA PB GSI  (Przeczytany 8295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NIE ODPALA NA PB GSI
« dnia: Kwiecień 10, 2009, 13:11:59 pm »

TERY

  • Gość
Jak w temacie co może być przyczyną tego zachowanie jeśli mam nową pompę paliwa , świece , przewody wn. pompa podaje paliwo do wtryskiwaczy ale nie można w ogóle go uruchomić, nawet jak odpalę na gazie i przełączę na paliwo to od razu gaśnie. czy może to być przyczyna zatkanych wtrysków ewentualnie może jakiś przekaźnik. pomocy pilne

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2009, 13:46:12 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Skad wiesz ze pompa podaje odpowiednie cisnienie do listwy wtryskowej ?
Mierzyłeś ?
Rozpędź się na gazie, przełącz na benzynę, zredukuj bieg....
Jak nie zaskoczy to znaczy ze wtryskiwacze nie działają tak jak powinny (podwarunkiem ze pompa podaje paliwo pod odpowiednim cisnieniem).

Wyjmij listwe wtryskową do wierzchu i niech ktos sprobje auto odpalic na benzynie, powinny sikać taką mgiełką.
Jeśli nie to winny moze byc nawet jakiś przekaźnik ktory finezyjni gazownicy zamontowali.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2009, 13:56:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdź czy przy przełączeniu na benzynkę, przy kluczyku w pozycji "ZAPŁON" słychać 3 sekundowe buczenie pompy. Jeśli nie to sprawdź połączenia i przekaźnik pompy paliwa.
Wart sprawdzić w jakim stanie jest filtr paliwa i jak nie wiesz kiedy był zmieniany, to go wymień.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2009, 14:17:39 pm »

TERY

  • Gość
pompę słychać i z tą redukcją biegu też próbowałem ale nic to nie dało. przekaźniki też ok tak więc to raczej wtryski ale jak je sprawdzić?

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2009, 16:02:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Stingerek"
Wyjmij listwe wtryskową do wierzchu i niech ktos sprobje auto odpalic na benzynie, powinny sikać taką mgiełką.
Jeśli nie to winny moze byc nawet jakiś przekaźnik ktory finezyjni gazownicy zamontowali.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2009, 16:06:01 pm »

TERY

  • Gość
dzięki wieczorem będę sprawdzał a mam jeszcze pytanie jeśli okaże się że wtryski są walnięte to czy jest możliwość zapakowania wtrysków od leganzy 2,0 16v bo akurat taką mam na części

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2009, 16:10:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
musisz sprawdzić wydajność fabrycznych (internet skarbnicą wiedzy :) ) i tych z Leganzy, ale na pewno bedzie Ci zalewać na tych Leganzy, bo to większa pojemność i wydajność także.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2009, 20:47:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak już listwa wtryskowa jest na wierzchu, to można sobie do wtryskiwacza podłączyć na stałe 12V i masę. Wtedy będzie łątwiej zaobserwować co się dzieje ( no i załączamy pompę na stałę. Np zdejmujemy kapturek z przekaźnika i załączamy go ręcznie drewnianym patyczkiem chociażby ).
Co do pompy - można sprawdzić jej wydajność. Odkręcamy wąż z listwy wtryskowej, wkładamy do słoika, załączamy pompę i sprawdzamy ile czasu zajmuje jej np napompowanie pół litra. Listwę wtryskową z wtryskami czasami można kupić na allegro za 50zł. Ale wedle mnie raczej wszystkie naraz nie poszły, a na 3 chyba by pochodził po przerzuceniu z LPG.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2009, 09:30:05 am »

TERY

  • Gość
witam wszystkich po świętach, nie wiem gdzie zamieścić zdjęcie swojego bolidu tak więc wklejam tu i mam nadzieje że nikt się nie obrazi

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2010, 15:00:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Skończyły mi się pomysły  :!:  Rozrusznik kręci jak dziki, ale auto na mrozie nie chce odpalić ! Iskra jest, paliwo jest, przy kręceniu wskazówka od obrotomierza idzie elegancko do góry. Na lince trzeba go ładny kawał pociągnąć. Co ciekawe - jak już odpali, to zaraz pali z miejsca. I ogólnie ma takiego focha, że nie odpala od poniedziałku do piątku, albo w niedzielę jak idę do pracy. Jak mam wolne, to odpala i nie mam jak dojść do tego, co to może być. Cewka nowa, przewody WN może z 2 tys., tak samo świece. Czujnik temp. OK, czujnik temp. pow. OK. Na LPG nie odpalałem, bo nie mam takiej możliwości. Nie ma różnicy, czy auto dzień wcześniej zgaszę na benzynie, czy na LPG. Nawet kiedyś przewód od LPG odłączyłem, jeździłem tylko na benzynie i jest to samo wrr.....  :(  Pomóźcie Panowie, bo go będę musiał do diabła posłać  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2010, 15:53:34 pm »

HEMI

  • Gość
Jak odpalisz już auto to polej przewody WN wodą i w ciemnym miejscu sprawdź czy nie ma przebicia za pomocą chociażby śrubokrętu.Jesteś pewny,że paliwo dostaje się do komór spalania,może czujnik położenia wału stroi fochy...

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2010, 15:58:13 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "HEMI"
Jesteś pewny,że paliwo dostaje się do komór spalania

No raczej tak. Jak raz wykręciłem świece, to były mokre. Chyba, że w zbyt małej ilości.

Cytat: "HEMI"
może czujnik położenia wału stroi fochy...

Profilaktycznie już był wymieniony na nowy.

Z tymi przewodami i przebiciem mogę sprawdzić, ale zakładałem przewody, które miałem wcześniej a wymieniłem tylko ze względu a przebieg i było to samo.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2010, 16:50:26 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Miałem podobnie z tym że w lecie za pierwszym nie zapalał ale jak pochodził wszystko było ok uszczelniłem zbiornik paliwa przewody paliwowe przeczyściłem wymieniłem filtr paliwa i przepalałem go na tym płynie do czyszczenia układu paliwowego (nitro) Pomogło pali bez problemu może i u ciebie coś podobnego jest

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2010, 19:36:18 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Matucha ,może masz drętwe paliwo?.Jaką metodą jeżdzisz?.Bo ja jężdżę metodą pełnego zbiornika, i nigdy nie mam problemu z odpałką.Kiedyś jak miałem gażnikowca to przed zimą profilaktycznie lałem do baku denaturat,a teraz mam wtrysk i leję dodatki uszlachetniające do benzyny[raz na rok,bez względu na przebieg],i tak jak mowię nawet jak ostatnio było -22C,to nie miałem problemu,za pierwszym razem odpala.Sprawdz paliwo.Możesz mieć także korki lodowe w układzie paliwowym.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2010, 20:23:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czyli co mi zostaje? Spuścić całe paliwo? Odkąd przyszły mrozy leję Statoila zimowego, na każde 25 litrów jeszcze ćwiartkę denaturatu  :mrgreen: Podładuję aku i jutro sobie zrobię zwarcie na przekaźniku od pompy. Niech pochodzi z 2 minuty i zobaczymy  :?  Chociaż fakt faktem miałem zawsze 3/4 zbiornika i poleciałem w trasę tylko na benzynie z dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy. Zostało mi koło 1/4.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2010, 08:09:12 am »

kazwd

  • Gość
witam
jak wlałem do paliwa płyn do czyszczenia wtrysków to za dwa dni auto już nie odpaliło co się namordowałem   nakombinowałem nawet na tym forum prosiłem opomoc i co się okazało  :idea: po kilku dniach odkręciłem świece były czarne i pełne nagaru a więc wyczyściłem wlałem 20 litrów pb i        zapalił a z rury poszedł czarny dym i smród jakiejś chemi od tego czasu jest ok [chyba za dużo nalałem tego płynu]

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2010, 09:36:39 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Matucha proponuję ,żebyś wypalił całe paliwo w baku [jak ci się uda odpalić]nalać świeżego aż pod korek,i ewentualnie dodać dodatek do paliwa[tylko sciśle okresloną dawkę,taka jaka jest zalecana,na opakowaniu,bo jak przedawkujesz to będziesz miał problemy,z odpałką].I pożniej jeżdzić tak jak wcześniej pisałem ,metodą pełnego zbiornika.Jest to stary wypobowany sposob ,stosowany przez doświadczonych kierowcow.Ja to robię w ten sposob,że po przejechaniu  każdorazowo np.100 km,dotankowuję paliwo do pełna[aż pod korek].W ten sposob mnimalizujesz w znacznym stopniu kondensacje wody i innych zanieczyszczeń.Jeżdżę tak od prawie 20 lat,i nigdy nie miałem problemu z układem paliwowym.

[ Dodano: 25 Sty 2010 12:25 ]
Ten patent stosuję także ,mając instalację gazową.Z tym że raz na rok,przed zimą wyjeżdżam cały bak,i znow tankuję do pełna wlewając dodatek do benzyny.I tak jak wyżej napisałem co jakieś przejechane[nie musi być 100 km] kilometry dopełniam na full.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2010, 16:11:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
kazwd, idę zaraz świece wykręcić  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 25, 2010, 19:42:14 pm »

skaner

  • Gość
a sprawdzałeś czujnik położenia wału  :?:

NIE ODPALA NA PB GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2010, 16:38:47 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "kazwd"
witam
jak wlałem do paliwa płyn do czyszczenia wtrysków to za dwa dni auto już nie odpaliło co się namordowałem   nakombinowałem nawet na tym forum prosiłem opomoc i co się okazało  :idea: po kilku dniach odkręciłem świece były czarne i pełne nagaru a więc wyczyściłem wlałem 20 litrów pb i        zapalił a z rury poszedł czarny dym i smród jakiejś chemi od tego czasu jest ok [chyba za dużo nalałem tego płynu]


Strzał w 10  :!:


[ Dodano: 28 Sty 2010 16:55 ]
No i na czystych świecach zagadał z miejsca pomimo tego, że stał tydzień na mrozie  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)