Autor Wątek: Rover - problem z ładowaniem  (Przeczytany 20298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z ładowaniem
« dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:25:13 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Witam

Mam taki problem ... zaczęło się jarzyć na desce światełko od ładowania alternatora ... Po zabawie z wtyczką okazało się że ona wogóle nie łączy ... Przeczyściłem styki ale wygląda na to że przewód jest już w stanie fatalnym i trzeba wymienić całą wiązkę ... W związku z tym mam kilka pytań:
- gdzie jest drugi koniec tej wiązki
- czy można ją samemu wymienić
- no i najważniejsze to gdzie ją kupić ... byłem w trzech sklepach i nic ... dzwoniłem do fso i też lipa ...

// Silnik Rovera 95r

Proszę o pomoc
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2009, 12:29:44 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No właśnie problem w tym że mój akumulator zrobił się pusty ... bo się nie ładuje ... A wiesz gdie taki przewodzik dostanę ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2009, 12:55:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w kazdym sklepie elektrycznym. najlepiej zrobic samemu wiazke.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2009, 19:49:13 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No ok ... ale tam są trzy przewody ... dwa duże i jeden mały ... Gdzie to idzie ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2009, 20:30:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dwa duze tak jak mowil Stingerek ida do rozrusznika. jeden maly to idzie do kontrolki na desce rozdzielczej.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2009, 20:42:15 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Czyli muszę kupić półtora metra kabla i kilka wsówek ... i to wszystko odczepić i zrobić od nowa. :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2009, 20:58:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
chyba wiecej niz 1.5 metra. wez ze 3 i tak pewno zbraknie  :mrgreen:  bo z altka do rozrusznika ida dwa kable o tej samej grubosci. jesli masz oryginalnego rovera to wolalbym puscic kable z altka prosto do akumulatora. znacznie krotsza droga no i nie tracisz wtedy na dlugosci przewodu. napewno korzystniejsze rozwiazanie niz prowadzic kable do rozrusznika.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:13:30 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Czyli przewód idzie z alternatora do rozrusznika i z tamtąd do akumulatora ... i to wszystko x2 ... A jakiej średnicy kupić przewód ... I czy będę mógł swobodnie ten kabel wypleść i zabrać do domu żeby zrobić sobie drugi na wzór ? :D ...

Jak to czy orginalnego rovera ? To poldorover z 95r ... A one się czymś między sobą różnią ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:22:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tak. roznia sie umiejscowieniem akumulatora. Np ja mam SWAP z GLI abimex na Rovera i mam akumulator po prawej stronie samochodu. a ty jak masz oryginal to masz z lewej strony samochodu.  przewod daj 10milimetrow kwadratowych (10mm2) takiej srednicy. I NIE PROWADZ GO DO ROZRUSZNIKA tak jak to zrobila fabryka. jakis palant to wymyslil. za dlugi przewod (jak dla mnie). lepiej zrob krotsze. altek w roverze jest z lewej strony samochodu tak samo jak akumulator (w oryginalnym poldroverze) wiec droga z alkta do aku to max 40 50cm. a z altka do rozrusznika jakies 1.5 albo i wiecej ( w oryginale). Ja po swapie puscilem tylko jeden kabel z altka do akumulatora bo drugiego juz mi sie nie chcialo. ladowanie jest miodzio i nie mam takiej pajeczyny kabli jak w oryginale.
uu ale zem sie rozpisal. mam nadzieje ze zrozumiesz o co mi chodzi  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:33:01 pm »

Lukasz

  • Gość
w zwiazku z tym ze mi dzisiaj tez ladowanie padlo a alternaror wydaje dziwne odglosy mam pytanie.

co zrobic zeby naprawic alternator?? myslalem zeby wymienic szczotki, lozyska, i regulator napiecia nie wiem czy dobrze kombinuje ??

do wymiany tego wszystkiego potrzeba jakis wielkich umiejetnosci ?? czy wystarczy tylko glowa i hu*  :P

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:40:21 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
OK ... to jak zrobię ... DZIęKI WIELKIE ... mam tylko pytanko czy jak odepne (utne) te dwa przewody które idą z alternatora do rozrusznika to nic się nie stanie ... znaczy czy rozrusznik nie będzie tych uciętych przewodów do czegoś potrzebował ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:41:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wystarczy łeb i *uj i kombinuj. proponuje wyjac obecny, udac sie na szrot gdzie maja jakiegos Forda Escort/Orion/Fiesta i kupic altek wlasnie z Forda. Moj altek jest prawdopodobnie na 98% z forda. Wszedl bez zadnego ale nie mam do konca pewnosci ze pasi dlatego mowie zebyc wyjac obecny i pojechal/poszedl na szrot. co do zmiany szczotek, łozysk, regulatora napiecia to w roverku trzeba miec kosmicznie male nasadki (5.5 czasem 4.5) no i troche pojecia. :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:42:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A no to jeśli o to chodzi to poldorower orginalny ... aku po lewo (po stronie kierowcy) :D ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:43:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
szakal_wawa, jak je utniesz przy altku to i tnij odrazu przy rozruszniku. po co maja Ci wisiec dwa nie potrzebne zbedne kable  :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:45:14 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
OK ... Jeszcze raz WIELKIE DZIęKI ... Napiszę jak poszło ... po świętach

A kolega jak szuka alternatora to może ten link pomoże
http://www.allegro.pl/item599874124_alternator_polonez_rover.html
Bo sam miałem go kupić bo szukałem ... ale okazało się że to kable się zje**ły :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 12, 2009, 11:21:31 am »

Lukasz

  • Gość
a jeszcze jedno pytanko

moge jezdzic ze swiecaca sie kontrolka ladowania ?? mam do przejechania ok 30 km dzisiaj po poludniu wyjezdzam na wieczor wracam nie chcialbym jakis niepotrzebnych problemow i jakis uszkodzen przy okazji ;)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 12, 2009, 11:23:37 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
możesz, tylko uważaj żeby Ci się aku nie rozładował :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2009, 00:17:01 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mlodyolek#1934"
I NIE PROWADZ GO DO ROZRUSZNIKA tak jak to zrobila fabryka. jakis palant to wymyslil. za dlugi przewod (jak dla mnie).



ee tam, przeciez ten przewod do rozrusznika ma bardzo duzy przekrój
wiec pewnie wyjdzie na to samo
przykladowo metr grubym przewodem, a pol metra cienkim

problem dotyczy raczej samego polaczenia alternatora, czyli tych wsuwek we wtyczce, o wiele lepiej dodac sobie inny rownolegly  przewod z oczkiem bezposrednio do sruby alternatora
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 13, 2009, 10:13:09 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
z oczkiem bezposrednio do sruby alternatora

Tylko ja na tej śrubie mam na przykład 15V :)
Wiesz że napięcie na tej śrubie jest niestabilizowane przez regulator ?
Chyba że jest śruba o której nic nie wiem :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 13, 2009, 12:15:16 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
srube mozna poznac ze oryginalnie na tej srubie jest, a raczej powinien byc kapturek zabezpieczajacy

nie ma mozliwosci zeby tam bylo niestabilizowane, bo po rozebraniu altka widac ze ta sruba fizycznie jest polaczona ze stykmi do wtyczki

na tej fotce je widac ale trudno mi z tej perspektywy powiedziec ktora to dokladnie

Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350