Autor Wątek: Rover - problem z ładowaniem  (Przeczytany 20386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 13, 2009, 12:30:08 pm »

Lukasz

  • Gość
a jakie alternatory pasuja do silnika 1.4 ?? np moze byc z 1.6 Rovera ??

bo jade do goscia co rozbiera angliki i chce sie dowiedziec czy ewentualnie inny altek bedzie pasowal bo nie mam pojecia  :wink:

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 13, 2009, 12:34:52 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no moj np. z rovera 214 si kanciak mial inne mocowanie w stosunku do poldoroverowego, trzeba chyba przekladac ta czesc, co jest za kolem pasowym i wentylatorem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 13, 2009, 12:57:10 pm »

marcij

  • Gość
Ja jezdzilem tydzien z alternatorem w bagazniku , oczywiscie bez radia, dmuchawy czy swiatle w krokach , ale aku wytrzymal. Co do rozkladania to nasdka 5,5 jest niezbeda, bez niej nawet regulatora nie odkrecisz. Alternatory z forda roznia sie chyba tym , ze nie maja wyprowadzenia stykow pod wtyczke jak w roverze , tylko trzeba sie podlaczac na sruby.Pozatym to filozofii zadnej nie ma , do wymiany ewentualnie mostka potrzebna lutownica. Gdzies na motonews znalazlem opis ze zdjeciami rozkladania tego alternatora (z escorta)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 13, 2009, 13:00:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

srube mozna poznac ze oryginalnie na tej srubie jest, a raczej powinien byc kapturek zabezpieczajacy

nie ma mozliwosci zeby tam bylo niestabilizowane, bo po rozebraniu altka widac ze ta sruba fizycznie jest polaczona ze stykmi do wtyczki

na tej fotce je widac ale trudno mi z tej perspektywy powiedziec ktora to dokladnie

Zebym mial auto na chodzie to bym to chetnie sprawdził.
Ale ... ze nie mam tego plastikowaego badziewia na altku, to podlacze miernik i sprawdze co na ktorej srubce siedzi.
Imowisz zeby bezposrednio z tej srubki do akumulatora ? ale oprocz tego co jest fabrycznie czy ZAMIAST

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 13, 2009, 13:22:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
Imowisz zeby bezposrednio z tej srubki do akumulatora ? ale oprocz tego co jest fabrycznie czy ZAMIAST


jak bedzie to i to, to nie przeszkadza, gdyby ktores polaczneie nie domagalo to jego role przejmie drugie, uklad bedzie bardziej niezawodny

tak chyba ma zrobione Bocian
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 13, 2009, 13:28:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
pomysł niezły., ale u mnie na ktorejś z tych śrub było 15.1V.... teraz nie wiem ile jest.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 10, 2009, 16:10:44 pm »

szczaw

  • Gość
Dzięki jimo#1921.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 21, 2009, 10:38:26 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Podnoszę temat gdyż problem powrócił :(

Wymienione:
-Akumulator (były już 3 Bosch Silver Schnider Centra) wszystkie padły producent oddał kase .... teraz kupie Warte ...
-kostka alternatora (ładowanie na wolnych obrotach 14,12)
-sprawdzony i odpięty całkiem alarm (firma silicon)
-odpięte radio
-pobór prądu aktualnie 20mili
-nowe klemy
-nowe krańcówki drzwi
-nowy pasek alternatora

Nie wiem co jest ... trochę mnie już to denerwuje ... samochód rozwala pokolei akumulatory ... Przychodzę po nocy i woltomierz wskazuje 6V ... Proszę o pomoc ...

Elektrycy rozkładają ręce ...
Jeden doradził aby wymienić diody w alternatorze ... (trochę drogi wydatek bo chcą za coś takiego 250 zł) a samemu nie wiem czy dam radę i ile takie diody kosztują ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 21, 2009, 11:18:27 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Regulator napięcia może wymień?
328i

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 21, 2009, 12:28:55 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Diody kpl to wydatek może 80 zł Zacznij od tego.
POza tym przeprowadź dodatkowy przewód aku-alternator - do końcówki ze śrubaM6
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 21, 2009, 16:23:00 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
moze Ci swieci lampka w bagazniku na stale, potrafi przez noc rozladowac aku
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 21, 2009, 16:31:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ale wtedy nie mialby 20 miliamper pradu czyli 0,02A, pewny jestes ze na odczycie masz 20 mili ??
moze cos go obciaza po pewnym czasie musisz chyba na caly dzien wpiac amperomierz i co troche sprawdzac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 21, 2009, 16:41:02 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "AndrewS#100"
20 miliamper pradu czyli 0,02A
hym to jest ilosc na pograniczu bledu pomiarowego
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 21, 2009, 17:01:33 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Na pewno 0,02 ... sprawdzone ...
lampka jest odpięta ... znaczy nie ma do niej plusa ... nie wiem gdzie jest ... szukałem pod dywanem ale nie ma ... takiego już kupiłem i od nowości tego kabelka nie było :( ...
A diody i regulator napięcia to nie jest całość ? ... No i czy przypadkiem wtedy nie powinno słabo ładować ? ... Chyba że źle myślę ... Przewody do akumulatora dwa są nowe ... bo one fabrycznie tam przez rozrusznik idą ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 21, 2009, 17:16:18 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
regulator odpada raczej bo on zjeść prądu nie może . jedynie może podnosić się prąd wsteczny  diody . moja rada zrób zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami wyjmij wszystkie . jak akku znowu padnie to bedziemy wiedzieli to obwód rozruchu ładowania albo coś dodatkowo włączone w wiązkę główną . kup amperomierz magnetyczny i wepnij w obwód akku na noc dorób dwa krokodylki dwa długie kable i przeprowadź z komory silnika przez maskę i drzwi do środka . dla pewności za krokodylem umieść bezpiecznik topikowy 10A . sprawdzaj co godzinę pobór prądu przez szybę w samochodzie . dla wygody dłuższych obserwacji można dodatkowo na minusowej klemie osadzić wyłącznik prądu tzw hebel i między jego złącza wpiąć wtedy amperomierz .jak hebel będzie odpięty to będzie działać wtedy amperomierz .

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 21, 2009, 19:35:32 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No właśnie wcześniej szukałem w bezpiecznikach ... jak wypiąłem wszystkie to amperomierz wykazywał jedynie różnicę przy odpięciu kostki od oświetlenia wnętrza ... pomimo że lampka w suficie wyłączona ... I zastanawiało mnie to że mimo wypięcia wszystkich bezpieczników i wszystkich kostek pobór na amperomierzu nie spada do zera :( ...
Dobra to tak zrobię ... jutro wywale wszystkie bezpieczniki i podłącze amperomierz ... i co godzinę będę sprawdzał pobór ...

[ Dodano: 21 Paź 2009 19:36 ]
zapomniałem dodać że wymieniłem jeszcze przewód minusowy (klema-buda-silnik)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 21, 2009, 19:41:54 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "OZi1845"
hym to jest ilosc na pograniczu bledu pomiarowego


ee tam, moj miernik ma zakres jeszcze mikroamperow :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 21, 2009, 19:48:58 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
no właśnie o tym prądzie wstecznym mi powiedział elektryk ... że on właśnie stawia na to :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 21, 2009, 19:58:32 pm »

marcij

  • Gość
Jak mi padal mostek diodowy , to po zgaszeniu silnika palila sie kontrolka ladowania i pobor pradu wynosil kolo 6 amperow. Nie chcial zapalic, ale po zapaleniu i 15 minutach jazdy przepalilo sie calkowicie. Nowy mostek kosztuje 50zl , wiec nie jakos specjalnie duzo , jak na czesci do tego samochodu.
Tymniemniej fizycznie niemozliwe jest , aby pobor 20mA powodowal rozladowanie aku w ciagu kilkunastu godzin.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 23, 2009, 09:49:21 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
eksperyment nie przeprowadzony :( ... przyszedłem i znowu aku puste :( ... teraz go ładuje ... no 50 zł to jeszcze za ten mostek by uszło ... tylko kwestia w tym czy to pomoże :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`