Autor Wątek: Rover - problem z ładowaniem  (Przeczytany 20357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 09, 2009, 07:49:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
to znakiem tego Ty masz cos skopane  

Może i tak ale problemów z autem nie mam. Tester też nic nie wykazał. No ale ja mam kompa od 2,0 więc ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 09, 2009, 23:35:42 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
W 2.0 tez klekocze :) Bociek moze u ciebie to nie wystepuje bo masz przekrecona przepustnice.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 10, 2009, 08:46:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Musze kiedyś zobaczyć w Carusie jak tam jest...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 15, 2009, 13:39:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Musze kiedyś zobaczyć w Carusie jak tam jest...

NO i sprawdziłem. Odpiąłem akumulator na jakieś 2 minuty i przy ponownym zapinaniu tylko alarm zareagował. Więc albo tut też mam cos skopane, albo 2 minuty to za krótko albo to u innych jest coś nie halo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 15, 2009, 15:42:42 pm »

Milek#1944

  • Gość
Podepnę się...Zaczęła żarzyć mi się kontrolka ładowania. Czasem gaśnie zupełnie a czasem przy włączonych światłach, radiu, i dmuchawie świeci całkiem poważnie. Kiedy się żarzy nawet całkiem mocno napięcie na klemach wynosi 13,81 przy włączonych światłach. Diody wzbudzenia? Ciężko mostek dostac? Pali z rana bez problemu. Boję się że ładuje mi prądem zmiennym a nie stałym i zarżnę aku. Jeżdżę tak około tygodnia i nie zauważyłem spadku mocy akumulatora. We wtorek będę miał garaż wynajęty i chciałbym zaopatrzy sie w potrzebne mi do tego części i narzędzia.

I jeszcze jedno: którędy idzie kabel zasilania pompy paliwa? (zastrajkowała)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 15, 2009, 17:38:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Diody wzbudzenia? Ciężko mostek dostac?

Diody wzbudzenia.
U mnie NAPRAWDE LEKKO żarzy nawet przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, widać to tylko w nocy.
Diody wzbudzenia są zalutowane, to mały "mostek prostowniczy" czarny o wymiarach 1x2cm z białym napisem DIEC.

Cały mostek to koszt rzędu 65zł - nowy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 15, 2009, 18:43:40 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
z białym napisem DIEC.


a to zalezy jakiej firmy, czesto nie ma wcale napisu

pociesze Was
ja u siebie zmienilem regulator i mostek, bo padlo ladowanie przy okazji myslalem, ze zlikwiduje żarzenie i niestety żarzy sie chyba tak samo, pozostalo sprawdzic okablowanie i podlaczyc styki bezposrednio do sruby



Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 15, 2009, 19:38:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
a to zalezy jakiej firmy, czesto nie ma wcale napisu

Z powodzeniem mozna w to miejsce wlutować trzy zwykłe diody. Ja u siebie wlutowałem takie 3A/1000V i jakoś działa.

Cytat: "AndrewS#100"
pozostalo sprawdzic okablowanie i podlaczyc styki bezposrednio do sruby
U mnie nawet i to nie pomogło. Dalej się żarzy w cienościach a ładowanie dobrze ponad 14V nawet pod sporym obciążeniem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 15, 2009, 20:40:22 pm »

Milek#1944

  • Gość
Dodam że przy bardzo wysokich obrotach kontrolka gaśnie zupelnie ale zdarza się też że gaśnie na jałowym nawet pod obciążeniem. Generalnie na jałowym nawet bez obciążenia się żarzy.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 16, 2009, 23:53:23 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
ja mam coś podobnego. po długiej trasie, na włączonych światłach, radiu, dmuchawie, wycieraczkach. leciuteńko się żarzy jak nacisnę na hamulec to świeci troszeczkę mocniej. zauważalne tylko nocą. mam trochę lipnie rozwiązane mocowanie masy do budy może to to?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 16, 2009, 23:57:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Ja u siebie wlutowałem takie 3A/1000V i jakoś działa.

Chciałbym zobaczyć zdjęcie jak ty te diody tam zmieściłeś.
Bo ja próbowałem wlutować, i z miejscem było ciężko, bałem sie zwarcia do masy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 18, 2009, 20:13:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NIestety nie posiadam. Ale diody jakie wkładałem były bość małe jak na 3A więc udało się je wcisnąć. Jak dotąd nie było problemu a to już dobre 4 lata...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 23, 2010, 23:46:35 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Opiszę tutaj swój problem - od początku swapa jestem trochę niezadowolony z jasnosci świecenia świateł - nie są białe. Wczoraj kilkakrotnie błysnęła mi kontrolka ładowania, a później zaczęła świecić na stałe tzn. po odpaleniu gaśnie na ułamek sekundy i zaświeca się, ale ciemniej, w miarę wzrostu obrotów świeci coraz jaśniej. Mostek sprawdziłem - diody dobre, szczotki jeszcze się wysuwają, ale jeden pierścień mocno przytarty. złożyłem do kupy i kontrolka nie świeciła, ale po kilku metrach spowrotem to samo. O dziwo jak podłączam miernik przy zgaszonym silniku pokazuje 13V, jak zapale daje 14,5V, włącze światła mijania 13,5V, dołożę halogeny 13V... im więcej obciążeni tym mocniej świeci kontrolka ładowania. Podczas dodawania gazu (pod obciążeniem) woltomierz rośnie ale wskazówka zaczyna drgać w okolicach 13,5V (bez obciążenia stoi równo na 14,5V) można by podejrzewać regulator napięcia i mógłbym się pokusić o tymczasowe przelutowanie z OHVki (bo nowego nie chciałbym zakładać ze względu na ten przytarty pierścień) ale wydaje mi się że przyczyna leży gdzieś głębiej - np w uzwojeniach stojana lub wirnika i wtedy niepotrzebnie bym się nakombinował. Kto uważa że lepiej szukać innego altka :?:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 23, 2010, 23:53:11 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
graczol1, na początek zrób tak: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=414465#414465

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=415087#415087

Przy swapie dasz gdzieś cieńszy kabel i już jest lipton ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 24, 2010, 10:14:47 am »

polofix

  • Gość
jezeli to nie slabe polaczenie alternator/akumulator to nic tylko szukac uzywke.na allegro chodza po okolo 50 zl nieraz mozna znalezc naprawde w dobrym stanie.pasuje rowniez od rovera 100.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 24, 2010, 22:30:32 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
problem naprawiony, okazało się że jedna dioda była luźna w mostku, na dodatek jak ktoś te diody przelutowywał to zostawił za długie przewody i jak skręciłem mocniej śrubki za pierwszym razem to się małe zwarcie zrobiło :|  ale przez mocniejsze dokręcenie śrubek dioda się trochę usztywniła i przez jakiś czas ładowanie było... Teraz gdy patrzę na zdjęcie, które wrzucił AndrewS#100 dociera do mnie jaką tam rzeźbę miałem zrobioną - normalnie masakra - diody prawie dwa razy większe z rosyjskimi literkami, każda z innej parafii - wciśnięte na chama w mostek, zamiast tego czegoś z napisem DIEC trzy zwykłe diody :shock: no ale cóż, rozlutowałem, rozkręciłem, blaszki mostka poklepałem, w okolicach otworów przypunktowałem (bo otwory na diody były nawet owalne) i wprasowałem nowe diody (wszystkie rosyjskie), poskładałem no i działa :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 25, 2010, 21:13:22 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 25, 2010, 22:09:57 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jest bardzo podobny, ale np poldorover ma pasek wielorowkowy, a tu widac ze kolo jest pod klinowy, byc moze wystarczy przelozyc, o ile to jest real foto  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 26, 2010, 10:43:16 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
czyli jeśli udało by się przełożyć koło to by było ok ... jeśli real foto ...

[ Dodano: 01 Mar 2010 11:14 ]
kupiłem ... wymieniłem koło ... założyłem i problem ze znikaniem prądu znikną ... super :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwiec 03, 2011, 22:23:04 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Czy ktoś montował regulator napięcia firmy KW - http://allegro.pl/regulator-napiecia-kw-ford-rover-908918-i1621474716.html ?? Cena bardzo okazyjna, żeby tylko się nie okazało jak z magneti marelli do ohv....
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;