Autor Wątek: Rover - Zmiana pierścieni tłokowych  (Przeczytany 11402 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:43:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Stingerek, mysle ze zadszy olej chyba nie polepszy sytuacji.

Ojciec ma E36 z przebiegiem 190 tysiecy.
Mial zalany 15W40 Castrol GTX Magnatec.
Grały zawory, na zimnym jak sieczkarnia na ciepłym prawie cały czas chociaż dużo ciszej.
Natomiast w sobote wymienił na 5W40 Castrol GTX Magantec i ... zawory ucichły.
Silnika nie słychać i można na nim szklankę pełną wody postawić.

Pewna mądra lokalna głowa powiedziała mi żeby właśnie zalać albo Magnateca 5W40 a 10W60 to castrol Edge Sport :)
Koszt duzo mniejszy i roboty mniej z wymianą oleju niż z wymianą popychaczy.
5L Oleju ojciec zakupił za 129zł.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:51:18 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a co do oleju to druga liczba (ta po w) odpowiada gęstości w 100 stopniach (albo jakoś tak nie krzyczeć bo dokładnie nie pamiętam) więc jak się rozgrzeje to 10w30 jest żadszy niż 10w40 :idea:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:56:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
10w30 jest żadszy niż 10w40
no i ja wlasnie mam 10w-30 i byc moze to tez moze byc przyczyna ze chla mi olej.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:00:07 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
liczba  :wink:
zaraz poszukam swojej książki ze szkoły...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:09:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
"ale ktora druga?? 0 czy te 30/40/60 :?: kurcze w szkole jeszcze nie mielismy o olejach a tego do konca jeszcze nie rozkminiam. wiem ze 5w to syntetyk 10w to polsyntetyk a 15w to mineral"


tez myslalem tak jak Ty (ze polsyntetyk to 10w40 itp). ale...
co powiesz na to, ze FOTA ma w swojej ofercie polsyntetyk 5w40?   :mrgreen:  :mrgreen:   :wink:
autentycznie. az sie zdziwilem, jak zobaczylem opakowanie. i to nie blad.

Indeks FOTA:       99-0032
Kod FOTA:    KAGER-OL-VW-PS1
Nazwa FOTA:    OLEJ 5W-40 SEMISYNTHETIC TDI1L
Opis FOTA:    KAGER SJ/CF 5W40 A3/B3 VW ENGINE OIL 1L
ceny detaliczne:    28.00 / 34.16 [PLN]
to ja, byly Marcin#839

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:13:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
co powiesz na to, ze FOTA ma w swojej ofercie polsyntetyk 5w40?    
autentycznie. az sie zdziwilem, jak zobaczylem opakowanie. i to nie blad.
czyli wychodzi na to ze jeszcze duzo rzeczy sie dowiem :D hmm... czy 10w-30 oznaczaloby to ze to jest olej syntetyczny :?:  :?:  hmm... trzeba sie doedukowac  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:24:19 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
książki nie znalazłem :(  ale tu też conieco pisze http://www.jdkulej.pl/poradnik_wymianaoleju.php
to zdanie jest niezłe:"Jeżeli Wasz Peugeot zużywa do 0,5 litra oleju na 1000 km, oznacza to, że silnik pracuje prawidłowo."
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:24:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mlodyolek#1934"
(...) czy 10w-30 oznaczaloby to ze to jest olej syntetyczny :?:  :?:  (...)

zdaje sie, ze tak wlasnie jest.
to ja, byly Marcin#839

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:41:32 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak na prawde, nie ma pojecia olej syntetyczny czy półsyntetyczny bo jest to tylko kwesti awytwarzania oleju , zauważcie że u Castrola nie ma podziału na Minerał czy syntetyk.. tam wszysktie są syntetyczne,
10W30 może być tak samo w pełni syntetyczny jak i pół syntetyczny jak i mineralny tak na prawdę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 19, 2009, 21:47:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
czyli reasumujac co po niektore informacje z ww linku moj olej ktory mam w silniku 10w-30 ma za mala lepkosc i jest mozna powiedziec jak woda po rozgrzaniu silnika bo ja mam 30 co oznacza ze moj olej ma slabsza lepkosc w wysokiej temperaturze. Hmm... posmigam na tym oleju do tych 500km potem wymienie na 10w-40
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 19, 2009, 22:11:33 pm »

Offline Push18

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
Ja w Roverku mam 10W/40 Mobil-a i wszystko jest Ok. Polecam Jest to Półsyntetyk.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/23655
Był-Polonez Atu 1.4
Jest-Audi Coupe 2.8 xD

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 19, 2009, 22:13:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Push18"
Ja w Roverku mam 10W/40 Mobil-a i wszystko jest Ok. Polecam Jest to Półsyntetyk.
prawdopodobnie taki sam wyladuje u mnie w misce olejowej prawdopodobnie za nie dlugi czas :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 20, 2009, 14:02:14 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
rowniez mam taki olej w swoim GSi i niema problemow
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 20, 2009, 16:21:15 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Olej CAT DEO 10W30 jest na 100% półsyntetykiem, jeździ na nim mój Roverek 1.8, który też jest po remoncie i nie bierze olej. Na tym oleju jeżdżą koledzy z pracy (Corolla, 525i, 520i, Lanos). Olej bym zostawił bo jest bardzo dobry i robiony tylko i wyłącznie dla Caterpillara. Pojeździj jeszcze z 500-600 km i dolewaj oleju (chyba jeszcze troszkę go masz?? ;) )
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 20, 2009, 17:35:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a zamki na pierścieniach kolega pod dobrymi kątami ustawił ??
mowilem ze te motory kupuje sie w calosci i sprawne
woda nie ubywa?? badz olej w niej sie nie pokazuje??

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 20, 2009, 17:38:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "mlodyolek#1934"
Wolalem robic to powoli i dokladnie aby nie pekl zaden pierscien. Zamki pierscieni bylu ustawione tak jak piszesz. 120 stopni.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 20, 2009, 21:46:59 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Cytuj (zaznaczone)
lej CAT DEO 10W30 jest na 100% półsyntetykiem, jeździ na nim mój Roverek 1.8, który też jest po remoncie i nie bierze olej. Na tym oleju jeżdżą koledzy z pracy (Corolla, 525i, 520i, Lanos).


Mój tez na nim jezdzi i wszystko jest wporzadku  :)
328i

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 20, 2009, 22:53:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
Tak na prawde, nie ma pojecia olej syntetyczny czy półsyntetyczny bo jest to tylko kwesti awytwarzania oleju , zauważcie że u Castrola nie ma podziału na Minerał czy syntetyk.. tam wszysktie są syntetyczne,
10W30 może być tak samo w pełni syntetyczny jak i pół syntetyczny jak i mineralny tak na prawdę.

akurat castrol ma w swojej ofercie najmniej modeli syntetycznych ,
10W30 na pewno nie bedzie syntetyczny ,chyba ,ze to bedzie jakis wynalazek Motula ,bo oni rozne dziwactwa robia

nie sadze ,by przyczyna spalania oleju w tym przypadku byla lepkosc oleju ,
poprostu stare gladzie i stare tloki szalu nie zrobia ,nowe pierscienie musza sie ulozyc i bedzie lepiej ,ale cudów bym nie oczekiwal ,
od biedy zawsze mozesz zalozyc pierscienie od ohvki 1.6 :P  - moja oleju nie pali
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 20, 2009, 23:37:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
mlodyolek#1934, a tak sie zapytam. Po co wymieniales te pierscienie? Jaki przebieg ma motor?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 21, 2009, 11:02:55 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a nie zamieniłes czasem tłoków miejscami??