Witam,
Piszę tutaj, będzie to temat kontynuanty aż do końca mojego SWAP’u, będę tu zadawał pytania i dzielił się swoimi uwagami na ten temat…
A wiec tak mam 1600 zł, Poloneza i dużo szczerych chęci, to na dobry początek chyba dużo. Stwierdzam jedno znacznie, że w moim przypadku jedynym słusznym silnikiem jest rover, „tylko” 1.4, z powodów finansowych. Pacjent to Caro MR91 OHV GLE, wąski zawias, stara instalacja. Goły silnik 1.6 kosztuje patrząc na allegro 1000…..1300zł, a gdzie reszta…… Mój wybór pada na 1.4.
To może tak… co posiadam: cewkę zapłonową, listwę wtryskowa, wtryski, przepustnicę (kompletną), górną część kol. Ssącego, zbiornik wyrównawczy, klemę -, komp., przekaźniki silnika, podstawkę pod kompa, całą wiązkę instalacji silnika.
Moja koncepcja jest taka: Z racji tego, że pieniędzy nie wiele i że auto chciałbym w miarę szybko złożyć, chcę silnik posadzić na wąski zawias poprzez wspawanie łap roverkowych na moją belkę. Skrzynie biegów chciałbym przystosować swoją do silnik, czyli wymienić wałek sprzęgłowy i dzwon, dlatego, że nie chcę żeby prędkościomierz kłamał, podobno gorzej jest zmienić samą przekładnie. Most zostaje 3.91. Wydaje mi się, że największym wyzwaniem będzie posadzenie silnika na swoje miejsce…. Z instalacja ele. sobie poradzę. Chce wpakować ten silnik raz, porządnie i bez większych niespodzianek.
Silnik mam zamiar kupić kompletny (wszystkie czujniki, kol. wydechowy, ssący, alternator)
Pytania i to co już wiem na bank:
1. Muszę zmienić bak lub założyć zewnętrzną pompę, jakie przewody paliwowe kupić?
2. Aku. muszę przespawać na 2 stronę.
3. Czy wlot powietrza do nagrzewnicy będzie przeszkadzał?
4. Linka sprzęgła i gazu do wymiany.
5. Chłodnice wymieniam na „nową”.
6. Stabilizator, drążek kierowniczy >poldorover
7. Musze mieć jeszcze pochłaniacz par paliwa.
Czy jest jeszcze coś o czym niewiem? Na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika?
Przewidywany termin SWAP’u to po Czerniewicach.
Pozdrawiam i liczę na Wasze odp. i pomoc.