Autor Wątek: Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE  (Przeczytany 32569 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:22:21 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Witam,
Piszę tutaj, będzie to temat kontynuanty aż do końca mojego SWAP’u, będę tu zadawał pytania i dzielił się swoimi uwagami na ten temat…

A wiec tak mam 1600 zł, Poloneza i dużo szczerych chęci, to na dobry początek chyba dużo. Stwierdzam jedno znacznie, że w moim przypadku jedynym słusznym silnikiem jest rover, „tylko” 1.4, z powodów finansowych. Pacjent to Caro MR91 OHV GLE, wąski zawias, stara instalacja. Goły silnik 1.6 kosztuje patrząc na allegro 1000…..1300zł, a gdzie reszta…… Mój wybór pada na 1.4.
To może tak… co posiadam: cewkę zapłonową, listwę wtryskowa, wtryski, przepustnicę (kompletną), górną część kol. Ssącego, zbiornik wyrównawczy, klemę -, komp., przekaźniki silnika, podstawkę pod kompa, całą wiązkę instalacji silnika.

Moja koncepcja jest taka: Z racji tego, że pieniędzy nie wiele i że auto chciałbym w miarę szybko złożyć, chcę silnik posadzić na wąski zawias poprzez wspawanie łap roverkowych na moją belkę. Skrzynie biegów chciałbym przystosować swoją do silnik, czyli wymienić wałek sprzęgłowy i dzwon, dlatego, że nie chcę żeby prędkościomierz kłamał, podobno gorzej jest zmienić samą przekładnie. Most zostaje 3.91. Wydaje mi się, że największym wyzwaniem będzie posadzenie silnika na swoje miejsce…. Z instalacja ele. sobie poradzę. Chce wpakować ten silnik raz, porządnie i bez większych niespodzianek.

Silnik mam zamiar kupić kompletny (wszystkie czujniki, kol. wydechowy, ssący, alternator)

Pytania i to co już wiem na bank:
1. Muszę zmienić bak lub założyć zewnętrzną pompę, jakie przewody paliwowe kupić?  
2. Aku. muszę przespawać na 2 stronę.
3. Czy wlot powietrza do nagrzewnicy będzie przeszkadzał?
4. Linka sprzęgła i gazu do wymiany.
5. Chłodnice wymieniam na „nową”.
6. Stabilizator, drążek kierowniczy >poldorover
7. Musze mieć jeszcze pochłaniacz par paliwa.

Czy jest jeszcze coś o czym niewiem? Na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika?

Przewidywany termin SWAP’u to po Czerniewicach.


Pozdrawiam i liczę na Wasze odp. i pomoc.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:30:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ad 2. nie musisz przespawywac. ja smigam z aku przy przepustnicy
Ad 5 tez nie musisz zmieniac chlodnicy. Ja smigam na takiej samej jak twoja i silnik sie nie grzeje nawet gdy go kreci sie do 7000rpm nawet na 3,4 biegu.
Ad 7 tego tez nie musisz miec
Przy zakupie silnika (jezeli jest mozliwosc odpalenia silnika) sprawdzic kompresje na zimnym i cieplnym silniku. Jezeli jest to nie mozliwe to wykrecaj swiece i sprawdz ich stan. Obkopcone czy nie czy w oleju czy nie. Jezeli nie bedzie kolektorow na silniku to patrz na trzonki zaworow czy sa suche czy w oleju. Zawory wydechowe beda czarne ale nie powinny byc mokre. Jezeli beda mokre i te i te zawory to to znaczy ze uszczelniacze zaworowe do wymiany. Patrz na stan uszczelniaczy wałkow rozrzadu, walu korbowego no i przede wszystkim musisz sie dowiedziecz kiedy i czy w ogole byla robiona uszczelka pod glowica.
No to chyba tyle. Jak cos jeszcze to pytaj. Chetnie pomoge
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:35:47 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "mlodyolek#1934"
Ad 2. nie musisz przespawywac. ja smigam z aku przy przepustnicy

jednak ja wolałbym z filtrem :mrgreen:

Cytat: "mlodyolek#1934"
Ad 5 tez nie musisz zmieniac chlodnicy. Ja smigam na takiej samej jak twoja i silnik sie nie grzeje nawet gdy go kreci sie do 7000rpm nawet na 3,4 biegu.

jak wygląda sprawa z owężowaniem?

Cytat: "mlodyolek#1934"
Ad 7 tego tez nie musisz miec

co to oznacza :P ? nawet nie bardzo wiem jak to działa, prosze o wyjaśnienie drobne, wystarczy, że zaślepiam otworki i koniec?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:51:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Maxiu#1935"
jak wygląda sprawa z owężowaniem?
 przy dolnej czesci chlodnicy mozesz zastosowac przewody wodne dedykowane do rovera acz kolwiek ja mam wlasna konstrukcje. ale za panowania 1.4 pod moja maska byly te wlasnie od rovera (tzn te z poldrovera :P ). mialem zaslepiony tylko przewod, ktory podlaczalo sie do zbiorniczka wyrownawczego. Stosujac wlasna konstrukcje ja zrezygnowalem z podgrzewana przepustnicy a krociec ktory wychodzi z kol. ssacego (cos w stylu przelewu) podlaczylem pod chłodnice zaraz przy kurku ( w OHV w to miejsce podlaczony jest zbiorniczek wyrownawczy). Nagrzewnica u mnie podlaczona jest  tak: mniejszy krociec przy obudowie termostatu podlaczony jest pod przewod w nagrzewnicy pod ten ktory w OHV nachodzi na glowice. Powrot z nagrzewnicy jest podlaczony pod ten trojnik z tylu silnika (tam gdzie kopułka i ten nieszczesny czujnik temperatury silnika). Natomiast gorna czesc chlodnicy polaczona jest ta sama rurka co  w roverze i OHV na aluminiowej chlodnicy tylko ze przewod ten rozstal obrocony o 180*  .
Cytuj (zaznaczone)
mlodyolek#1934 napisał/a:
Ad 7 tego tez nie musisz miec


co to oznacza  ? nawet nie bardzo wiem jak to działa, prosze o wyjaśnienie drobne, wystarczy, że zaślepiam otworki i koniec?
_________________
tak. w GLE przeciez nie ma czegos takiego jak uklad pochlaniania par paliwa. w niektorych w poldroverach nawet nie bylo tego kroćca w kolektorze ssacym. Ja taki wlasnie mam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2009, 22:31:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Usunałem zbedne posty.

Chłopie pierwsza sprawa to nie baw się w wymianę walka w skrzyni bo w tej chwili masz jedna dobra a później możesz już nie mieć żadnej... Nie baw się tylko odrazu kup dedykowana skrzynie do silnika i już- zresztą skąd chcesz mieć niezbędne elementy do przekładki- musisz mieć 2 skrzynie i tak i tak. Szkoda czasu i nerwów na takie zabawy. Most chcesz zostawic 3.92 wiec szukaj od razu 1.6 - nie są naprawdę dużo droższe a różnica jest odczuwalna i roboty tyle samo przy jednym i drugim. Podstawa to szukać i się nie napalać -okazja w końcu się trafi. Na ceny allegro nie patrz- zawsze coś się da stargować albo dorzuca ci coś w tej cenie za jaka wystawiaja(np rurowca)- kwestia dogadania. Jak masz za mało $ to się wstrzymaj i dozbieraj parę setek(masz jeszcze sporo czasu) zamiast robić to na patencie bo takie oszczędności szybko  i kosztownie wychodzą bokiem- wiem bo tez tak kombinowałem swojego czasu  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2009, 23:32:20 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Maxiu#1935"
Cytat: "mlodyolek#1934"
Ad 2. nie musisz przespawywac. ja smigam z aku przy przepustnicy

jednak ja wolałbym z filtrem :mrgreen:


Stożek mieści sie bez przespawywania akumulatora :) Chyba ze bardzo chcesz oryginalna puszkę to wtedy już musisz go przespawać:)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2009, 10:23:54 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Maxiu#1935, mamy namiary na szrotowisko ktore chce za caly komplet do przekladki. 700-750pln... silnik 1.4
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Re: SWAP rover zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2009, 13:01:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Maxiu#1935"

Moja koncepcja jest taka: Z racji tego, że pieniędzy nie wiele i że auto chciałbym w miarę szybko złożyć, chcę silnik posadzić na wąski zawias poprzez wspawanie łap roverkowych na moją belkę. Skrzynie biegów chciałbym przystosować swoją do silnik, czyli wymienić wałek sprzęgłowy i dzwon, dlatego, że nie chcę żeby prędkościomierz kłamał, podobno gorzej jest zmienić samą przekładnie. Most zostaje 3.91. Wydaje mi się, że największym wyzwaniem będzie posadzenie silnika na swoje miejsce…. Z instalacja ele. sobie poradzę. Chce wpakować ten silnik raz, porządnie i bez większych niespodzianek.

Pytania i to co już wiem na bank:
1. Muszę zmienić bak lub założyć zewnętrzną pompę, jakie przewody paliwowe kupić?  
2. Aku. muszę przespawać na 2 stronę.
3. Czy wlot powietrza do nagrzewnicy będzie przeszkadzał?
4. Linka sprzęgła i gazu do wymiany.
5. Chłodnice wymieniam na „nową”.
6. Stabilizator, drążek kierowniczy >poldorover
7. Musze mieć jeszcze pochłaniacz par paliwa.

napisza takie glupoty ,a pozniej ktos zielony przeczyta i sieje ziarno zwatpienia,
,zeby cos zmienic w skrzynie to trzeba ja rozbebeszyc- rozlozysz i zlozysz i juz nie bedzie lajtowo ,lepiej dac skrzynie oryginalna i sie nie bawic ,
skad wiesz ile ci teraz licznik klamie ? moze okaze sie ,ze zacznie dobrze wskazywac

ad1 - pompa zewnetrzna z trucka gsi zalatwi sprawe
ad2 - szkoda roboty
ad3 - przeciez fabrycznie wychodzily K16 w MR91 ,wiec raczej nie przeszkadzal
ad4 - linka to piczy wlos ,dowolna rzezba dozwolona
ad5 - kwadratowa chlodnica jest chyba najlepsza dostepna ,wiec po co ja zmieniac
ad6 - raczej sien ie obejdzie ,jak juz znajdziesz od waskiego ,to jeszcze poszukaj belki zawieszenia do kompletu
ad7 - a co ,chcesz go zarejestrowac na norme euro I ? jezeli nie to nie potrzebujesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Re: SWAP rover zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2009, 13:18:56 pm »

utek

  • Gość
Cytat: "KGB"


ad1 - pompa zewnetrzna z trucka gsi zalatwi sprawe

ad3 - przeciez fabrycznie wychodzily K16 w MR91 ,wiec raczej nie przeszkadzal

ad6 - raczej sien ie obejdzie ,jak juz znajdziesz od waskiego ,to jeszcze poszukaj belki zawieszenia do kompletu


Co Ty KGB napisałeś?

ad.1 Od kiedy są trucki GSI?

ad.3 Nie było roverów MR91. Rovery dostępne od grudnia 1993.

ad. 6 nie znajdzie

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 20, 2009, 14:27:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
osobiscie jezdzilem roverem na waskim zawiasie ,wiec kilka ich musialo byc

no tak ,truck sie nazywal mpi ,a nie gsi ,co nie zmienia faktu ,ze wtrysk ten sam ,a pompa 3bary
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 20, 2009, 14:54:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "KGB"
osobiscie jezdzilem roverem na waskim zawiasie ,wiec kilka ich musialo byc


Nie sądzę. Grudzień 1993, może były w MR91 ale już na szerokim zawiasie.  


Cytat: "KGB"
no tak ,truck sie nazywal mpi ,a nie gsi ,co nie zmienia faktu ,ze wtrysk ten sam ,a pompa 3bary


To wskaż mi takiego, bo nie wierze.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 20, 2009, 15:04:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
no tak ,truck sie nazywal mpi ,a nie gsi ,co nie zmienia faktu ,ze wtrysk ten sam ,a pompa 3bary
hmm... cos kiedys o takim slyszalem. ale to podobno mity
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 20, 2009, 15:47:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "utek"
KGB napisał/a:   
osobiscie jezdzilem roverem na waskim zawiasie ,wiec kilka ich musialo byc   


Nie sądzę. Grudzień 1993, może były w MR91 ale już na szerokim zawiasie.

Oficjalna wersja to taka ze skoro zaczęli je produkować powiedzmy w 1993 to musiało być kilka egzemplarzy "przedprodukcyjnych"  :lol: nieoficjalna to sami się domyślcie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 20, 2009, 15:48:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja widziałem z rocznika 2003, czerwonego, zaj...cie zadbanego z GSi pod maską i na 100% seria.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 20, 2009, 15:54:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "utek"
Cytat: "KGB"
osobiscie jezdzilem roverem na waskim zawiasie ,wiec kilka ich musialo byc


Nie sądzę. Grudzień 1993, może były w MR91 ale już na szerokim zawiasie.  


Cytat: "KGB"
no tak ,truck sie nazywal mpi ,a nie gsi ,co nie zmienia faktu ,ze wtrysk ten sam ,a pompa 3bary


To wskaż mi takiego, bo nie wierze.

mr91 w szerokim zawiasie ? ,czyli stary dolot powietrza i stare liczniki ,a zawias szeroki ?
oj co to nie  ,nie pamietam jakie byly tam liczniki i jakie podszybie ,nie bede sie upieral ,ale zawias byl waski ,a samochod chyba z roku 93 ,
byl taki graniczny okres ,gdzie maska miala przetloczenie i stary wlot - cos mi swita ,ze to tak wygladalo

blogoslawieni ,ktorzy nie widzieli ,a uwierzyli ,
pompe ma kolega ,bo kupil swego czasu na inne problemy - uzywana ,kupiona na zeraniu za 50pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2009, 15:59:33 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
MR 91 na szerokim bardzo możliwe, miałem takiego dieselka.
W trucku pompa daję chyba 1 bar bo to SPI/GLI
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2009, 10:44:29 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Dobra :mrgreen: Mam k16 w garażu.
Mam kilka pytań

na zdjęciu widać silnik z tyłu. Mam do wymiany uszczelniacz wałka wydechowego. Jest on koloru "czerwonego". Na forum roverków wyczytałem że uszczelniacze są lewe i prawe. Wiem, że uszczelniacze są właśnie czerwone i czarne, czerwone na tył silnika, czarne na przód. Które są lewe, a które prawe? Czy kolor dla tych uszczelniaczy jest standardem, dla różnych wytwórców? Uszczelniacz wałka ssącego jest firmy corteco i jest czarny jest z tyłu i nie cieknie.
Czy powinien przykręcając osłonę/blachę od tego wałka uszczelnić tak jak to zrobił poprzedni właściciel czy nie?


co to jest za przewód gdzie ma być podłączony? ta rurka była zaklejona jakimś biało-żółtym czymś.... jak wsadziłem śrubokręt to się rozsypało i wypadło, co to mogło byc?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2009, 13:09:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "Maxiu#1935"
co to jest za przewód gdzie ma być podłączony? ta rurka była zaklejona jakimś biało-żółtym czymś.... jak wsadziłem śrubokręt to się rozsypało i wypadło, co to mogło byc?


to jest wyjscie wody do weza ktory idze od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2009, 15:44:31 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
szkoda ze dopiero teraz przeczytalem.. bo mam całego poloneza 1.4 do przedania na czesci z silnikiem w dobrym stanie..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:30:32 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Maxiu#1935"

na zdjęciu widać silnik z tyłu. Mam do wymiany uszczelniacz wałka wydechowego. Jest on koloru "czerwonego". Na forum roverków wyczytałem że uszczelniacze są lewe i prawe. Wiem, że uszczelniacze są właśnie czerwone i czarne, czerwone na tył silnika, czarne na przód. Które są lewe, a które prawe? Czy kolor dla tych uszczelniaczy jest standardem, dla różnych wytwórców? Uszczelniacz wałka ssącego jest firmy corteco i jest czarny jest z tyłu i nie cieknie.


Nie wszyscy wytworcy robia podzial kolorystyczny. Corteco wlasnie chyba tego nie robi. FAI robi czarne i czerwone. Skoro czerwone sa na tyl silnika to sa lewe, a czarne na przod czyli prawe. Najlepiej to ocenic po "jodełce" na uszczelniaczu. Jak wyjmiesz uszczelniacz i przyjrzysz sie jego wew krawedzi to powinienes zalapac o co chodzi. Niektorzy producenci robia tez uszczelniacze uniwersalne.

Cytuj (zaznaczone)

Czy powinien przykręcając osłonę/blachę od tego wałka uszczelnić tak jak to zrobił poprzedni właściciel czy nie?


Nie. On to zrobil z powodu ktory widac na zdjeciu :) Nie chcialo sie wymienic uszczelniacza to uszczelnimy zaslepke. Tak na zasadzie uszczelnienia majtek kiedy sie zesramy. :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb