Witam wszystkich i naprawdę mam spory problem i nie wiem jak go rozwiązać .
Zabrałem się za przekładkę silnika z POloneza 1,4 rovera do dużego fiata rocznik 90
Nie chce zmieniać nic z wnętrza samochodu więc spróbowałem podpiąć się pod starą instalacje elektryczną . Wszak jest 6 kabli które odchodzą od komputera wiec wydawało mi się to proste z podpięciem tych niepozornych kabelków

.
Wszystkie poza pozostałymi dwoma mają bezpiecznik
1 czarny jest zasilający nie ma z nim problemu :D
1 brozowy idzie do cewki i do licznika ( pewnie od obrotów ale nie wiem czy to plus czy minus )
1 niebiesko czerwony idzie do pompki paliwa w baku )( nie wiem czy ten steruje pompką ,bo drugi od pompki jest podłączony standardowo pod stacyjkę
1 niebieski idzie do cewki i do stacyjki (czyli plus na cewce )
2 pozostałe są podłączone bezpośrednio do licznika ( na razie olewam to muszę uruchomić silnik :D
Dalej nie wiem jak z kablami które prowadzą od komputera silnika bezpośrednio bez bezpiecznika do cewki . Jest to
niebieski w plastikowej otoczce i czarny tak samo w plastikowej ale z podłączeniem do masy . Hmm wychodzi na to że jeden to plus drugi to minus ?> :wink:
A teraz zagadka bo są trzy plastikowe wsuwki które prowadzą do cewki a na cewce są tylko dwa takie wejścia . Tylko brązowy ma wciskające wejście ( nie wiem jak się one nazywają fachowo )
Jeśli ktoś z was ma poloneza 1,4 to czy może zerknąć pod maskę i opisać wejścia i wyjścia z cewki.
I jeszczę pompka paliwa to jest sterowana z komputera i nigdzie więcej nie trzeba jej podłączyć .
A dla zainteresowanych .. Silnik już jest przykręcony , skrzynia biegów do wału też pozostało mi spiąć tą instalacje podłączyć chłodnice gaz i paliwo i wszystko powinno działać ..
Napiszcie coś Proszę