Autor Wątek: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader  (Przeczytany 23614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 26, 2013, 00:34:32 am »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
spokój z blacharką na całe życie jak z Delorean'em
Taki mały OT.
Delorean miał blachy z kwasówy albo w ocynku nie polakierowanym. Na pewno nie z "amelinium".
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 17, 2021, 00:53:09 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Rust Evader działał. Miałem toto w swoim śp. FSO Atu 1.4 MPI i póki akumulator siedział w samochodzie, Polonez nie rdzewiał, zupełnie nic, a jeździł codziennie bez litości. Jak tylko wyjąłem aku, Poldziak zaczął dostawać purchli, więc szybko go ponownie weń wsadziłem. Taka plastikowa puszka, która raz po raz migała diodą. U mnie był założony zgodnie z instrukcją i nie dotykałem go. To urządzenie rzeczywiście pracowało. Gdyby go nie było, Polonez zgniłby szybko. A do samego końca wszystko było z nim OK, podłużnice, progi, jak nowe. Ale pierwszy właściciel (dyrektor z FSO) wpakował w niego z parę kilogramów Fluidolu a podwozie pojechał jakimś kosmicznym bitexem, toto było jakby taka gąbka z asfaltowym wierzchem, jak się paluchem toto nacisnęło, to się uginało, ale zaraz potem wracało do poprzedniego stanu. I rzeczywiście, Poldolot nie rdzewiał, nic nie było, nawet wokół otworów ściekowych na podłużnicach, wszystko było jakby z fabryki wczoraj wyjechał. No i śmierdział chemią jak trzeba, po dobie stania w garażu najpierw się go czuło, a potem dopiero widziało. Doskonały samochód, pięć lat go miałem, przejechałem 100 000 km i złego słowa nie powiem i powiedzieć nie pozwolę. I miałem go do maja 2015 roku, zanim mi go sąsiad, złodziej, pijak, degenerat i bydlę, nie ukradł.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 17, 2021, 10:11:16 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Uwielbiam te historie o dyrektorze FSO. Poważnie wierzy ktoś że w drugiej połowie lat 90 dyrektor takiego zakładu jeździłby Polonezem?

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 17, 2021, 11:55:40 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No, jeśli istnieje coś takiego, jak patriotyzm gospodarczy, a ponoć istnieje, to całkiem możliwe. Co by nie było, to zawsze ładnie to brzmi, posiadanie tego jedynego, niepowtarzalnego egzemplarza, zrobionego specjalnie dla dyrektora zakładu. Ciekawi mnie, czym jeździ dyrektor Audi, albo Mercedesa? Bo raczej też mają jakieś "specjalne" modele? Żeby tylko nie Teslą, bo to nie jest patriotyzm gospodarczy, tylko wspieranie obcego najeźdźcy ekonomicznego.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 17, 2021, 12:36:33 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Patriotyzm gospodarczy to przeważnie jest w krajach cywilizowanych, bo w dzikich to zawsze znajdą powód , żeby oczerniać swoje. Pracownik , kierowca, w coca coli został przyłapany na piciu pepsi, i co , został zwolniony za popieranie konkurencji. Ale to w krajach cywilizowanych, gdzie wszelki patriotyzm wypija się z mlekiem matki. A u nas co , jak Pawlak wpadł na pomysł, żeby jako premier poruszać się Polonezem, radochy było co niemiara, jakie to wieśniackie, jaka to błazenada itp. I dlatego nie mamy swoich marek, bo jako /patrioci/ wolimy obce.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 17, 2021, 12:56:40 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
I dlatego nie mamy swoich marek, bo jako /patrioci/ wolimy obce.
To jest właśnie definicja Polaka. Mieliśmy auta, jakie mieliśmy, ale to nie znaczy, że z czasem, nie mogłyby być lepsze. Niestety, ludzie są niecierpliwi i chcieli by wszystko "na już" a skoro nie było, to import używek z zagranicy był akurat w odpowiednim czasie i tak zostało po dziś dzień. Teraz, to już konieczność, bo nie mamy nic swojego, a jeździć czymś trzeba. Zresztą, to już jest tak zakodowane, że gdyby wyszedł nowy polonez wyglądem i osiągami zbliżony do lepszych marek zachodnich, to i tak nikt by nie kupił, bo albo by było, że to drogie, więc lepiej dołożyć do lepszego, albo że wstyd tym jeździć, bo polskie. Jesteśmy chyba ewenementem na skalę światową, że co by nie zrobić, to i tak będzie źle. Ale to też wina kolejnych rządów, które niekoniecznie wspierają to, co swoje. Zawsze były tylko licencje i licencje, zamiast pozwolić wykazać się naszym konstruktorom. Nie wierzę, że z upływem lat, nie zaczęlibyśmy tworzyć coraz to lepszych konstrukcji. Licencje były potrzebne na początku, bo to też jest jakiś tam zastrzyk technologii, która była potrzebna, ale z czasem należało próbować tworzyć coś swojego, ale jak nie pozwalali, to cóż. I tak mijały lata i jesteśmy w czarnej dupie. Dzisiaj Polak by już rodzimego auta nie kupił, bo to nie prestiżowe jest i znaczek nie ten.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 17, 2021, 12:58:44 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Pawlak , owszem wsiadal do Poloneza , jechał do najblizszego  ustronnego miejsca gdzie przesiadal sie do rzadowej Lanci i tak powstala  ta "patriotyczna"  opowiesc . PAWLAK to bedzie mi sie kojarzyl z wynegocjowaniem cen gazu z rusami  na najwyzszym poziomie ....taki z niego byl patriota.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 17, 2021, 15:09:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
PAWLAK to bedzie mi sie kojarzyl z wynegocjowaniem cen gazu z rusami  na najwyzszym poziomie ....taki z niego byl patriota.
z tego co pamietam byla to cena stala, a kontrakt na kilka dekad, wiec w rezultacie wyszlo calkiem spoko mimo poczatkowego slabego wrazenia,
oczywiscie nagonka musi byc i jezeli do dzis ktos nie wie o co chodzi, to pamieta tylko to, ze na poczatku bylo drogo,

za to patrioci narodowi, chca/chcieli zerwac ten kontrakt lub go nie przedluzac, a zamiast tego zawrzec kontrakt na amerykanski gaz (dostawy z okolic Petersburga ;>  - tego w Rosji ) w cenie 2-3 razy wyzszej,

nie mam za co lubic Pawlaka, ale ten kontrakt z ruskimi na gaz dziala na jego korzysc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 17, 2021, 19:46:14 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Tak  dziala napewno na korzyc Pawlaka ale nie dziala na korzyc przecietnego Polaka
https://www.wnp.pl/gazownictwo/ceny-gazu-z-rosji-oto-szczegoly-negocjacji,304872.html
https://www.wnp.pl/klik/biuletyn/pgnig%7C20141106.xml?http://www.pgnig.pl
Jak  placi sie najdrozej w Europie i to do 2035 , nie jest to zadne osiagniecie godne pochwaly .Podobnie bylo jak rusy wcisneli na Zeran  pobiede , a byly inne mozliwosci., twarde glowy komuchow nie dopuscily do innego wariantu

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 17, 2021, 20:17:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pierwszy link zaczyna sie ,ze w tygodniku "sieci" - juz nie mialem ochoty czytac dalej, ale sie zmusilem i przeczytalem,
nie dowiedzialem sie niczego !! pisowkie brednie o instrukcjach zmienianych przez Tuska, zadnych cen, ilosci kontraktowanych,
czysty belkot

drugi link to przekierowanie na strone PGNiG, nie ma tu nic o kontrakcie

skoro nie ma tu zadnych konkretow, to dlaczego twierdzisz, ze ceny byly najwyzsze ? z tego co pamietam to ceny byly rownie wysokie jak na zachodzie - a do zachodu przeciez pretendujemy,
tez mi sie nie podobalo, ze mamy placic 3 do 5 razy drozej niz Uk i Bia, ale za to najbardziej trzeba winic kaczorow,

tez na poczatku bylem oburzony, ale w dluzszej perspektywie zmienilem zdanie co do tego kontraktu, bo dowiedzialem sie wiecej i spojarzalem szerzej na problem - zycze Ci tego samego,
to nie cena byla wtedy jakas relatywnie wysoka, tylko mielismy placic za ilosc gazu, ktorego nie odbierzemy, bo do danego zuzycia mielismy dojsc za kilka lat,
tylko jakos za pol darmo tego gazu nie sprzedawano obywatelom, by odbierac zakontraktowana ilosc i tu widze najwiekszy problem - smutne polskie podworko, gdzie nie planuje sie inwestycji, albo odracza je na lata i budzi z reka w nocniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 19, 2021, 10:42:16 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Czy na sali jest moderator?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 19, 2021, 11:52:12 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czy na sali jest moderator?

Tutaj? Od dawna nie ma, jakby był, to przywróciłby bana temu świrowi obrażającemu wszystkich (włącznie z administracją) w temacie panicznym :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 31, 2022, 20:11:54 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam., to co z tym Rust Evader działa czy nie , mam zamiar coś takiego zamontować w przejściówce ?

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 31, 2022, 20:47:21 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Witam., to co z tym Rust Evader działa czy nie , mam zamiar coś takiego zamontować w przejściówce ?
Raczej bajer z epoki, niż coś co ma działać ;) Nic nie zastąpi obfitego zalania wszystkich profili produktami do tego przeznaczonymi ;)

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 31, 2022, 21:12:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rustevader moze ciagle nie dziala, ale rok minal i jak widac znowu mialem racje w sprawie cen gazu i pisuarowego sabotazu w tej sprawie,

a z tym rustevaderem to jest tak,ze teoretycznie powinien dzialac, czyli przeplywajacy prad powinien zdejmowac ladunek potencjalny miedzy czasteczkami tlenu i zelaza i transportowac go do metalu, ktory skoroduje zamiast zelaza (ewentualnie na styku tego metalu z zelazem bedziemy mieli kontrolowana korozje),
tylko w samochodzie nie jest tak latwo to zastosowac, bo karoseria jest elementem innego ukladu elektrycznego - calego ukladu elektrycznego jako masa,
wiec generalnie to zjawisko moze wystapic na klemach akumulatora,
problem jest taki, ze taki specjalnie wprowadzony uklad moze dzialac, co nie oznacza ze ochroni karoserie przed korozja w kazdym stopniu, ale skonstruowany zle moze przyspieszyc korozje,
dlatego to nie jest wynalazek z serii : jak nie pomoze, to na pewno nie zaszkodzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 03, 2022, 03:38:56 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Uwielbiam te historie o dyrektorze FSO. Poważnie wierzy ktoś że w drugiej połowie lat 90 dyrektor takiego zakładu jeździłby Polonezem?

Dostał za darmo, pojeździł chwilę i sprzedał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 03, 2022, 03:48:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
nie znaczy, że z czasem, nie mogłyby być lepsze.

Nie mogłyby być.
Marki które zniknęły z rynku w czasie produkcji Poloneza lub później: Rover, Lancia, Saab, Pontiac, Plymouth, Saturn, Oldsmobile, DeTomaso, Merkur, Mercury, Holden, Talbot, Eagle, AMC.
Chryslera, Jeepa i Dodge'a Fiat dostał za darmo, po czym sam tak podupadł że musieli się połączyć z koncernem PSA i teraz tworzą Stellantis.

FSO nie miało żadnej szansy przetrwać w żadnych warunkach. Co najwyżej pociągnęliby kilka lat dłużej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 03, 2022, 03:55:49 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Witam., to co z tym Rust Evader działa czy nie , mam zamiar coś takiego zamontować w przejściówce ?
Tu jest to dokładnie wyjaśnione:

https://www.youtube.com/watch?v=xoMgnJDXd3k
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 03, 2022, 11:44:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Marki które zniknęły z rynku w czasie produkcji Poloneza lub później: Rover, Lancia....
Lancia ciagle istnieje, mozna nawet rzec, że dojrzewa, bo z Y powinno wyrosnac cos wiekszego,
FIAT pewnie chetnie wygasilby Lancie, ale troche sie boi reakcji klientow we Włoszech, bo wyrzucic marke z takimi tradycjami tylko dlatego, ze nie maja pomyslu na auta to lekka przesada,
zreszta nie trzeba nic konkretnego wymyslac, jest Gulia i Ghibli ,z czego  Ghibli troche wieksze ,to mogliby zrobic Lancie tej samej wielkosci co Gulia rabrandujac ja, mogli by nawet nazwac Fulvia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: korozja i jej zapobieganie. Rust Evader
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 10, 2022, 23:41:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Lancia ciagle istnieje, mozna nawet rzec, że dojrzewa, bo z Y powinno wyrosnac cos wiekszego,
FIAT pewnie chetnie wygasilby Lancie, ale troche sie boi reakcji klientow we Włoszech, bo wyrzucic marke z takimi tradycjami tylko dlatego, ze nie maja pomyslu na auta to lekka przesada,

Tak, konkretniej to istnieje znaczek i to tylko we Włoszech jak zauważyłeś.
To już nawet Saab w General Motors, koncernie znanym z przyklenia różnych znaczków do identycznych aut, miał większą autonomię i więcej wnosił w swoje samochody niż Lancia we Fiacie.
Fakty są takie że Lancia jest praktycznie trupem. Zresztą nawet Alfa Romeo nie jest od niej dalego. Dożynali markę przez ponad 15 lat robiąc dziadostwo po najniższych kosztach, aż się opamiętali i najpierw dodali opcje Q2 i Q4, a potem zrobili modele 8C, 4C, Disco Volante, Giulietta, Giulia i wersje Quadrofolio Verde. Cała ta nowa linia miała napęd na tył. Z wyjątkiem Giulietty która niby była zwykłym kompaktem z napędem na przód, ale w leszpszych wersjach bardzo zaawansowanym i dobrze jeżdżacym.

Tylko że jak widać było już za późno bo w tej chwili Alfa ma tylko dwa modele; Giuliettę z jednym silnikiem (nawet Quadrofolio już od dawna nie można kupić), oraz różne wersje Giulii.

No... jeszcze ten SUV jest, ale marka która ma raptem trzy modele, z czego jeden tylko w jednej wersji silnikowej, raczej nie ma wielkich szans na przetrwanie. Fiat też cienko przędzie. Rozumiem jeszcze, że w dłuższej perspektywie wymiękli z pozycji jaką mieli w latach 70. Ale żeby walkowerem oddać rynek Punta i Pandy, to naprawdę przekracza ludzkie pojęcie. Przecież to przez wiele lat były najlepiej sprzedające się auta w swoich segmentach.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2022, 23:49:10 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E