Autor Wątek: Rover - zakupiłem 1.4 16v  (Przeczytany 15110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 04, 2009, 12:51:48 pm »

Offline Push18

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
nie chce być nie miły bo jeżdze poldkiem od roku(tyle mam prawko), ale max. w mieście przy okresowym przybutowaniu(obroty na biegach 2-3 w przedziale 4-5 tysiaków) pali 11 litrow gazu.
16L gazu lub więcej, czy wyście powariowali!?? :lol:  mój brat jeździ audi coupe 2.8(200 koni po lekkich modyfikacjach) i mu pali na miescie 15-16L gazu. chyba nie potraficie dobrze wciskać pedału gazu :roll:
w tym momencie przynosicie wstyd dla naszych silników :x
proponuje sprawdzic ile spali benzynki(np. zalac 10L i zobaczyc ile sie przejedzie klockow) moim zdaniem albo źle macie wyregulowany gaz, albo coś nie tak z silnikiem, lub z wami :P
ostatnio wyszło mi 10L gazu w mieście :shock:   byłem mile zaskoczony 8)
prosze nie piszcie takich tekstów że ten silnik musi "palić 15L a nawet więcej" gazu bo to kompletna bzdura :|
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/23655
Był-Polonez Atu 1.4
Jest-Audi Coupe 2.8 xD

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 04, 2009, 17:07:19 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Push18"
mój brat jeździ audi coupe 2.8(200 koni po lekkich modyfikacjach) i mu pali na miescie 15-16L gazu. chyba nie potraficie dobrze wciskać pedału gazu :roll:
te lekkie modyfikacje to gaz :lol:  :?:

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 18, 2009, 07:32:28 am »

Milek#1944

  • Gość
Jak to sie reguluje?Ta srubka na parowniku jest od czego?A ta na wezu? No szlag mnie trafia normalnie - ciagle 20 mi wychodzi. Podejrzewam ze go zalewa bo po sciagnieciu wezyka od kompa obroty nie spadaja az do zgasniecia silnika. Czyt to mozliwe zeby parownik byl az tak rozjechany ze nie da sie go wyregulowac? Jak mam sprawdzic na parkingu (krecic srubkami itd zeby sprobowac to ustawic?

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 18, 2009, 11:57:44 am »

kolarz

  • Gość
czy ktoś jeszcze jeździ a benzynie i wie, ile poldek 1.4 powinien palić ?

dane z książki to 6.6 l/100 przy 90 km/h i aż 9.8 przy 120

jak się czyta fora, to wypowiedzi są różne, nawet 5,5 l

oczywiście, mówimy o normalnej, spokojnej jeździe, z szybkością 100 - 110 km/h

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 18, 2009, 13:33:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "kolarz"
czy ktoś jeszcze jeździ a benzynie

A co to jest benzyna  :shock:   :lol:  :lol:

Tak powaznie to nie wiem bo jakoś nigdy nie było okazji sprawdzić. Moje auta są uzależnione od muchozolu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 18, 2009, 13:38:02 pm »

Barnii

  • Gość
Ja kiedyś próbowałem z ciekawości to wyszło mi coś koło 11l/100km ale to nie była "normalna" jazda:P a normalnie to 13-14l lpg:]

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 18, 2009, 14:54:32 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Przy normalnej jeździe w mieście we wrocławski korkach 10l/100km Pb ( czasem są "wyjątkowe korki" to i potrafi 12 wziąć ), w trasie udało mi się zejść do 6/100 ale jazda 80 - 90 km/h bez zbędnego wyprzedzania, normalnie 5 osób pełen załadunek i wychodzi koło 8.5/100 po trasie przy dynamicznej jeździe. Deptanie w mieście to ciężko powiedzieć, spali tyle ile wlejesz. Wydaje mi się że są to jak najbardziej normalne wartości jak na roverka jeśli chodzi o pb, chyba że ja coś mam nie tak z autem i pali za dużo. Nie chce mi się wierzyć jak niektórym roverek w mieście spala 7l w korkach. Czasem może i mi też mniej spali, lepsza benzyna, więcej zielonych świateł w mieście, ale są to sporadyczne dni i na 10 w mieście trzeba być przygotowanym.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 18, 2009, 15:31:34 pm »

kolarz

  • Gość
te 6/100 przy ~85 osiągasz na 4, czy 5 biegu ?

Moj niestety żłopie ponad 8 przy ~105, po równinie i jak piszesz bez zbędnego wyprzedzania,

Pytanie zadałem, aby mieć jakieś statystyczne dane do podjęcia decyzji, nic nie robić,
jakieś regulacje - ciekawe za ile, czy złomować

prześledziłem dotąd trochę starych wypowiedzi, i wynika z nich, że powinno wychodzić nie więcej niż 7, wielu podaje 6,5, czyli lepiej, niż podaje fabryka  --- 6,6 ale przy 90

co to jest dynamiczna jazda - jak przyspieszasz, to do jakich obrotów kręcisz przed zmianą biegu ?

Może ja, przyzwyczajony do 125 na gazie, nie umiem rowerkiem jeździć

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 18, 2009, 15:49:58 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
~6L przy 80 - 90 na V biegu ( sam w samochodzie ). Dynamiczna jazda polonezem po trasie dla mnie to 100 - 130 km /h, szybszą jazdę skutecznie hamują hamulce starego typu ( jedyne co hamują ), wyprzedzanie hmmm zależy od natężenia ruchu na lewym pasie przy prędkości 100 km/h to najczęściej IV ale zdarza się zejście do III i kręcenie do 6k obrotów a w tedy spalanie idzie diametralnie w górę. Przyśpieszając zmieniam biegi w trasie przy 4.5 - 5k ( do III przy IV 5k to już ~150km/h  :D ), w mieście I, II do 3.5k, III przez chwile i na IV starym się utrzymywać prędkość 60 - 70 km/h.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 18, 2009, 17:11:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zwiększone spalanie przy sprawnym silniku może sugerować zwiększone opory toczenia - zużyte łożyska kół lub zapieczony zacisk hamulcowy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 18, 2009, 20:18:39 pm »

kolarz

  • Gość
hamulce zrobione, jak nowe, opony przepompowuję na 2,2, łożyska też w porządku, toczy się lekko

to, że przspieszając z powodu przyzwyczajenia kręcę tylko do jakiś 3,8k, nie powinno grać roli na względnie pustej szosie, bo większość czasu jedę na 5, czyli jakieś 3,3k przy 100 km/h

w 1.4 nie ma zaznaczonych ekonomicznych obrotów, jak w innych poldkach 2 - 3,5k, a niektórzy na forach twierdzą, że trzeba jeździć powyżej 4k, mi wydaje się to dziwne, i chyba jest jednak mniej ekonomiczne

jedyne, co przychodzi mi do głowy,, to to, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, a więc mało precyzjnie dostraja zapłon i dawkę paliwa

ale może to moje malkontenctwo

dlatego proszę o jak najwięcej odpowiedzi na temat spalania, aby poznać prawdziwą statystkę tych samochodów

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 18, 2009, 20:41:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najlepiej byłoby podjechać na kompa i odczytać błędy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 18, 2009, 20:59:57 pm »

marcij

  • Gość
Moj kiedys(noPb) palil 6-6,5 litra w trasie i 11,5-12,5 w miescie. Teraz(LPG) pali 9,5 do 10,5 w trasie i 14-15 w miescie. Wszystko jazda oszczedna, trasy w 4os +bagaz . I to dane na starym silniku (chyba mial zarzniety dol , od jazdy na zbyt niskich obrotach) , na tym ktory uzytkuje obecnie jest kolo 0,5-1 litra gazu mniej, benzyny juz nie sprawdzalem.

A i moimi wynikami w miescie sie nie przejmuj , bo sa wysokie z powodu uksztalotwania terenu w moim miescie oraz bardzo krotkich odcinkow.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 19, 2009, 13:25:56 pm »

Milek#1944

  • Gość
Ale która śruba za co odpowiada?

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 19, 2009, 13:53:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na parowniku wolne obroty
na wężu power pod obciążeniem

jest czasem też śruba mosiężna na parowniku tzw by-pass czyli minimalna dawka gazu niezalezna od ustawień śruby wolnych obrotów. Jak ją odkręcisz za mocno to moze byćproblem z zalewaniem auta na wolnych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 19, 2009, 15:33:48 pm »

Milek#1944

  • Gość
Bocian_s#313, a wiec jest tak...jest jedna sruba na parowniku - skrecona na maksa...a na wezu tak przed chwila ustawilem zeby toto jezdzilo. Ale czuje ze membrany do wymiany. Zero regulacji pozostalo na parowniku

[ Dodano: 19 Cze 2009 15:34 ]
skrecona na maksa a i tak go zalewa na wolnych!

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 19, 2009, 22:25:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
to może trzeba pokręcić w drugą stronę. Pisałem wcześniej znaleźć trzeba środek położenia tej śruby na parowniku i dopiero wtedy kręcić tą na wężu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 23, 2009, 23:36:55 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A no tak... w takim razie.. JUTRO WSZYSCY UMRZECIE.

prawda, ale ja zawsze żyję nadzieja (a nóż wytrzyma jeszcze 100km ;) )

Na poważnie. Zaczął bym od rzeczy najtańszych (sprawdzenie kompresji u mnie 10zł)
potem czystość i higiena osobista silnika.. a potem elektryka...
A może wtrysk masz zabity ten jeden i reszta "nadrabia" :) ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 23, 2009, 23:37:40 pm »

Milek#1944

  • Gość
Ale na gazie chodzi identycznie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 24, 2009, 02:04:48 am »

TooSlow

  • Gość
A ja obstawiam moduł zapłonowy czy też raczej aparat zapłonowy, przynajmniej takie objawy miałem przy jego niesprawności, ale to w poczciwym 1.6 GLi  :)