Autor Wątek: Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?  (Przeczytany 5156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 30, 2009, 22:50:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
W instrukcji napraw silnika czytamy

w przypadku gdy jeden lub wiecej sygnałow wejsciowych nie pojawi sie. ECU zastapi je wielkosciami zaprogramowanymi dla pracy awaryjnej (Back-Up)

temp plynu - dla biegu jalowego jak dla pelnej temp, powyzej biegu jalowego jak dla 60 stopni

temp. pow. na dolocie - w zaleznosci od obciazenia i predkosci obrotowej

cisnienie absolutne czyli MAP- w zaleznosci od predkosci obrotowej i polozenia przepustnicy

jak widac wyzej, komp stara sie bronic  poprzez czesciowe wykorzystanie innych czujnikow,
jak kolega widzi utrudnia w ten sposob namierzenie uszkodzonego czujnika, tak wiec maluchowe sprawdzania moza sobie wsadzic :roll:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 30, 2009, 23:27:23 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Jako że mam od nowości 1.4 czuję się w obowiązku wypowiedzieć :mrgreen:
Polonezo- rover nigdy nie był autem projektowanym z myślą o biciu rekordów jazdy na kropelce. Mały K16 to wiertarka, a nie niskoobrotowa padaczka gdzie można jechać na 1500obr i mieć dostęp do momentu obrotowego. To napęd z zupełnie innej bajki i tworzony pod inne założenia. To prawda że nie pali dużo, ale jest też dolna granica spalania i wymuszanie małego spalania na siłę niskimi obrotami przynosi wręcz odwrotny skutek. I zgadzam się że nie da się wyciągnąć jednoznacznych wniosków o ewentualnej awarii z samej jazdy.

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 30, 2009, 23:31:47 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "kolarz"
czy jest jakiś sposób dobrania się do artykułów, które po normalnych odsyłaczach są niedostępne?

tak w dziale artykuły - trzeba poszukać i działa

Cytuj (zaznaczone)
Jestem przekonany, że pad pojedynczego czujnika, czy też inne niedomaganie, które pojawiło się w sprawnym silniku, można zdiagnozować z siedzenia kierowcy

nie do końca bo nawet różnego rodzaju usterki mogą się podobnie objawiać i nie zawsze wiadomo co się zepsuło - trzeba kilka rzeczy po kolei sprawdzić.
co do dużego spalania - w jakiej kondycji jest silnik? jakie ma przyśpieszenie? czy podczas rozpędzania jak osiągnie 5000rpm to dostaje takiego kopa, że 6000rpm osiąga w ułamku sekundy? może jest najzwyczajniej zajechany i żeby swobodnie się kręcić potrzebuje tyle zjeść...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 16, 2009, 12:22:13 pm »

krzysiek2

  • Gość
Panowie zostawcie ten Map sensor w spokoju, on służy tylko i wyłącznie do sterowania zapłonem (kąt wyprzedzenia zapłonu) oraz Deflection. Mapa paliwa jest po TPSie i nic i nikt tego w Memsie nie zmieni. Komputer można potraktować świnią ale to tylko i wyłącznie żeby dolać paliwa na bogato, ponieważ seryjny komputer działa na dość ubogo. Można wyprzedzić zapłon to też daje efekty przy odpowiednim skorygowaniu mieszanki. Te silniki spalają nieduże ilości paliwa więc po co to zmieniać. Natomiast w drugą strone gra jest warta świeczki wystrojenie takiego silnika daje zauważalne efekty nawet dla zwykłego kierowcy.

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 16, 2009, 15:44:29 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
krzysiek2, rozwiń wypowiedź - jak wystroić ten silnik i jak wyprzedzić zapłon - przydałoby się do silnika z LPG
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 17, 2009, 10:51:49 am »

krzysiek2

  • Gość
Wyprzedzenie zaplonu to tylko za pomoca http://www.ecumaster.com/det2.html lub np. SMT-6... żeby wystroić paliwo trzeba sie zaopatrzyc dodatkowo w sonde szerokopasmowa.
Reszta to strojenie albo na rolkach albo na ulicy i tyle. Napisze jeszcze że wystrojenie seryjnego 1.4 daje efekty a wystrojenie 1.6 1.8 bez vcc lub z vcc jeszcze wieksze no i mozna jeszcze sterowac w 1.8 zmiennymi fazami rozrzadu z ecumastera.

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 22, 2009, 13:46:28 pm »

jojopolska

  • Gość
mam problem ze spalaniem mojego roverka 1,4. A mianowicie spala mi on okolo 14 litrow lpg jak i benzyny benzyny na 100 km (kilkakrotnie sprawdzane), przeswapowalem mojego ATU na ten silnik z myslą o mniejszym spalaniu a tu lipa. Zaznaczam ze jezdze na roverowej skrzyni ale na moscie 3,9. Co zdązylem zauwazyc: odpalam zimny silnik, trzyma okolo 1200 rpm wiec to raczej norma, ale po rozgrzaniu silnika obroty bardzo rzadko spadają do 1000 rpm, bardzo czesto przy naduszeniu sprzegla dojezdzając do skrzyzowania obroty zostają na poziomie 2500 rpm, dopiero jak stukne nogą w pedal gazu obroty spadają do 1500 i tak sie utrzymują. Najczesciej na cieplym silniku jest wlasnie te 1500 rpm i martwi mnie to. Gaz bez zadnych emulatorow, silnik bardzo ladnie sie kreci, ale te spalanie mnie przerasta. Czy mogl by to byc czujnik plynu chlodzacego ten pod kopółką??

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 22, 2009, 15:52:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wysokie obroty = problem z brudną przepustnicą lub krokowcem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 22, 2009, 20:36:14 pm »

jojopolska

  • Gość
krokowca rozebralem WD-40 w srodek, nic nie pomoglo, przepustnica wyczyszczona na blysk zero zmian

Rover - Jak obniżyć konsumpcję K16 w poldku ?
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 22, 2009, 20:44:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "jojopolska"
jezdze na roverowej skrzyni ale na moscie 3,9
Cytat: "jojopolska"
na 100 km

Licznikowe czy drogowe. czy zmieniałeś w skrzyni roverka napęd prędkościomierza do mostu 3.9 Wskazanai mogą różnić się znacznie od rzeczywistości i licznik pokazuje 100km a droga przebyta to ok. 110km.

Trzeba posprawdzać czujniki temperatury miernikiem. było wielokrotnie na forum.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.