Autor Wątek: swap dohc do gsi  (Przeczytany 21271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2009, 12:10:55 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja również planuję przekładkę na Fiat 2.0 Dohc tylko że posiadam dwa DOHCe i obydwa są na gaźniku a chciałbym żeby silnik chodził na osprzęcie z GSI.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2009, 12:33:11 pm »

Grejfrut

  • Gość
ale wtryskiem z GSI zdusisz motor.... max 95 kucy.... poczytajna forum. a nie lepiej poszukać jakegoś fest gaźnika??

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 31, 2009, 12:49:45 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Bodziowy wyplul 98 kucykow i ok 130Nm wiec niezle ,jak na taki wiekowy silnik i ograniczenia spowodowane osprzetem z 1.6.Wiadomo ze jesli chce sie wiecej to trzeba grzebac /modzic ,co w/w czlowiek udowodnil
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 31, 2009, 13:14:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Grejfrut"
ale wtryskiem z GSI zdusisz motor.... max 95 kucy.... poczytajna forum. a nie lepiej poszukać jakegoś fest gaźnika??


Gdyby Bodziowy miał wydech zrobiony pod 2.0 wypluł by ponad 105kuca.
Do poprawienia są jeszcze mapy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 31, 2009, 13:28:55 pm »

Grejfrut

  • Gość
a niech pluje i 115 :) kwestia wielkości modów :) pytanie tylko kto co lubi :) w 2000 roku poprzedni pold wyhamował 118 kucy i chyba 160 pare Nm i wszystko na gaźnikach i bez rzeźby map wydechów hałasów itp. do tego stopnia zapierdzielał ze go ukradli :)

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 31, 2009, 14:09:39 pm »

bodzik

  • Gość
Wypluje jeszcze więcej ale właśnie o to chodzi, że zależy co się lubi. Jeden właduje wór kasy w "rzeźbę" ohvki i będzie wychwalał ją pod niebiosa, dla innego szczytem marzeń będzie roverowa k16 a jeszcze inny będzie dłubał i zrobi parę rzeczy tylko dlatego żeby paru osobom coś udowodnić i mieć przyjemność z użytkowania. Ilu ludzi tyle charakterów.

btw fest gaźnik to minimum dcoe/idf 40 webera/dellorto/solexa a to nie dość, że kosztuje to "podrasowuje" zużycie paliwa, a i jeszcze regulacja ich. Także co kto lubi

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 31, 2009, 14:32:11 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja nie lubię grzebać w gaźnikach wolę się z wtryskiem pobawić. Chciałbym uzyskać około 130KM żeby się sprawnie przemieszczać a jak się to mi uda to kupuję Atu plusa i wkładam w niego jakiś większy silnik.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 31, 2009, 15:10:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy osprzęcie z GSI wrzucić większe wtryski (wydajniejsze), odpowiedniej średnicy wydech i kolektor, wstawić "świnkę" i będzie robiło robotę :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 02, 2010, 00:04:30 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najwaznijsze to w przypadku montazu wtrysku od 1.6 to podniesienie cisnienia na listwie, lub ciut wieksze wtryski aby to wykamic oraz o czym wielu zapomina (bo i nie bardzo jest jak) to ruszyc zaplonem gdyz inaczej silnik jest mocno zmulony i nie ma sie sie sily wkrecic. Seria ma niestety mocno opozniony zaplon Opcji jest kilka:
-swinia np ecu master- okolo 500zł
-zaplon na rozdzielaczu
-rozpilowanie kola tak aby dalo sie nieco przekrecic kolo wzgledem walu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 02, 2010, 08:25:16 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A na gazie jak się będzie sprawował ten silnik na osprzęcie z gsi?? Ja mam aktualnie założoną prosta instalację w której jest tylko emulator wtryskiwaczy.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 02, 2010, 09:33:38 am »

bodzik

  • Gość
Gaz to tylko blos, jazda taka sama jak na benzynie.

Elwood a czy Ty myślisz, że ktoś będzie kombinował ze wsadzeniem do tego silnika wtrysków z ohvki mając za grosze dostępne kolektory z kompletną listwą z dohców? Chociaż może nie doceniam "pomysłowości" tego narodu.
Rozpiłowania koła nie podsuwaj nikomu bo później będą problemy ze ścinającym się klinem, szczególnie jeśli koło jest przykręcone nakrętką a nie śrubą. Lepsze rozwiązanie to podstawka czujnika położenia wału z regulacją taka jak przy wtryskowym dohcu fabrycznie była.
Niestety żeby zrobić sensowny użytek z ecu mastera trzeba wydać sporo więcej niż te 500zł (det2) czy 650zł (det3).

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 02, 2010, 09:47:57 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A jak kolega który ma 2.0 GSI rozwiązał zamocowanie czujnika położenia wału?? W dohcu na gaźniku nie ma raczej żadnego miejsca pod to.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 02, 2010, 10:04:01 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "pold20"
W dohcu na gaźniku nie ma raczej żadnego miejsca pod to.

Musisz posiadac przednia osłone walu korbowego(ta z uszczelniaczem) od silników z wtryskiem - jest tam nadlew i mocowanie pod czujnik PWK w odpowiednim miejscu. Nalezy tylko dorobic kawałek blaszki za pomoca której przykrecisz czujnik. Do gaznikowca tez da sie załozyc ale jest troche wiecej kombinacji -nalezy uzyc istniejacych otworów

Cytat: "bodzik"
Elwood a czy Ty myślisz, że ktoś będzie kombinował ze wsadzeniem do tego silnika wtrysków z ohvki mając za grosze dostępne kolektory z kompletną listwą z dohców? Chociaż może nie doceniam "pomysłowości" tego narodu.

Mysle ze nie kazdy wie ze takowy kolektor wejdzie, i jezeli jest "low price" to bedzie robił z tego co posiada czyli z ohv. Sam kolektor pasuje po dospawaniu uszu pod sruby i lekim podcieciu  mniej wiecej w polowie aby go połozyc na glowicy, rozstaw otworów kanałow dolotowych sie zgadza tyle ze do regulacji luzów trzeba bedzie go zdejmowac  :P

[ Dodano: 2010-01-02, 10:07 ]
Cytat: "bodzik"
Niestety żeby zrobić sensowny użytek z ecu mastera trzeba wydać sporo więcej niż te 500zł (det2) czy 650zł (det3).
Trzeba dokupic sande szerokopasmowa z kontrolerem(na ebayu juz od 200$) i dodatkowo wskazane jest posiadanie czujnika temp spalin. Noi laptopa, dlatego chyba bardziej sensownym wyjsciem jest zaplacic pare złotych za strojenie, nie koniecznie w jakiejs firmie bo sporo osób robi to " po godzinach"
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 02, 2010, 12:52:50 pm »

bodzik

  • Gość
No więc właśnie, 200 $ to spokojnie licząc wychodzi 600 zł plus do tego czujnik spalania stukowego z kontrolerem i wychodzi, że znacznie przekroczyliśmy 1kzł i nieubłaganie zbliżamy się do 1,5kzł.

Kolektor z tipo/tempry/delty/dedry z wtryskami i listwą wtryskową kosztuje 40-50 zł a za tyle to myślę, że normalny spawacz nie będzie się babrał w napawanie kolektora a i takie rozwiązanie zalatuje druciarstwem. Tak w ogóle to czy kolektor z gsi wejdzie pod maskę przy 2 litrówce?

Mocowanie czujnika położenia wału do gaźnikowca różni się praktycznie tylko i wyłącznie wielkością potrzebnej blachy na wspornik, jej docięciem i ugięciem/spawaniem, robota prawie ta sama.

ps. U mnie są fabryczne nagwintowane nadlewy pod śruby mocowania czujnika.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 02, 2010, 14:45:25 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A  nie dało by rady przełożyć np. z cromy koła pasowego i mocowania czujnika???
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 02, 2010, 16:02:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "pold20"
A nie dało by rady przełożyć np. z cromy koła pasowego i mocowania czujnika???

Z tego co wiem to nie gdyz jest inaczej mocowane kolo pasowe i kolo rozrzadu tzn w starym dohc male kolo rozrzadu jest na klin, na to idzie kolo pasowe tez na klin i jest nakretka centralna o rozmiarze najczesciej 36 choc spotyka sie tez 30. W cromie male kolo jest mocowane tez na klin za pomoca malej sruby i ma w sobie trzy otwory do ktorych to jest dokrecone kolo pasowe ktore napedza pompe wody  i reszte osprzetu. Istnieja wczesne modele przejsciowe ktore maja mocowanie jak w starym dohc ale zdobycie takiego zestawu moze byc sporym problemem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 02, 2010, 20:16:35 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Cytat: "Elwood#1887"
36


38mm, te mniejsze to tez byly chyba 2mm wieksze
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 02, 2010, 23:39:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
faktycznie 38, pokickalo mi sie, ale ten drugi rozmiar to na 100% 30 bylo, to akurat pamietam bo za cholere nie moglem tego odkrecic
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 03, 2010, 11:09:30 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Elwood#1887"
W cromie male kolo jest mocowane tez na klin za pomoca malej sruby i ma w sobie trzy otwory do ktorych to jest dokrecone kolo pasowe ktore napedza pompe wody  i reszte osprzetu.


Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
Ma to kilka plusów moim zdaniem:
- prawdopodobnie małe koło rozrządu da się łatwiej kupić  od Cromy niż do 132,
- można założyć wspomaganie od Cromy.

Właśnie, czy w końcu komuś udało się do wtrysku Boshowskiego  w DOHC założyć pompę od plusa? Mi się wydaje że trzeba nieco pomodzić żeby to zamontować. Możliwe też ze da sie zmienić koło zębate w pompie wspomagania ze 132 na koło pasowe, ale wciąż nie widziałem takiego działającego rozwiązania.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 03, 2010, 12:38:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Cyneq"
Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
No wlasnie nie pasuje bo w 132 jest nakretka o duzej srednicy i gwint jest na wale, a croma ma mocowane male kolo za pomoca sruby wkrecanej w wal o duzo mniejszej srednicy, mozna je oczywiscie sprobowac np roztoczyc(chociaz to cholernie twarde i chyba nie da rady) tyle ze gdzie wtedy przykrecisz kolo pasowe ? Jedyna opcja to spróbowac zastosowac cały wal od cromy
Cytat: "Cyneq"
Właśnie, czy w końcu komuś udało się do wtrysku Boshowskiego w DOHC założyć pompę od plusa?
Mi sie udalo -zamontowalem pompe JKC z plusa 97 do bloku silnika dohc z kolektorem wtryskowym 132. Mocowanie wykorzystuje wspornik filtra oleju z argenty z uchem pod alternator, ktory jest odpowiedio zeszlifowany(tak aby pompa była w osi) oraz elementy orginalnego mocowania pompy z silnika OHV(te blaszane) -po zeszlifowaniu wspornika przekladasz odpowiednia srube od dołu pompy i skrecasz, od góry natomiast wykorzystane jest orginalne mocowanie i orginalna łapa alternatora od dohc -ta wygieta w L z tym ze wymagało to chyba przegiecia czy obnizenia troche. Sama pompa jest umiejscowiona w miejscu rozdzielacza zaplonu, pedzona paskiem klinowym z kola dohc, a pasek napinany tak samo jak w alternatorze. Problem w tym ze kolektor gaznikowy nie posiada tego mocowania jak we wtryskowym i aparat musi byc wtedy w głowicy.
Wczesniej to samo mocowanei było wykorzystane w SPI boscha w 2.0 na kolektorze gaznikowym, tyle ze inaczej była rozwiazana łapa napinajaca- był to kawalek plaskownika zaparty o blok w okolicach odmy ktory to "odpychał" pompe od bloku ale nie bylo to zbyt stabilne i mialo bardzo maly zakres regulacji wiec nie polecam tego rozwiazania. NA dzien dzisiejszy to juz chyba lepiej dorwac elektryczna pompe wspomagania od astry za okolo 300zl i nie bawic sie w samoróbki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG