Autor Wątek: swap dohc do gsi  (Przeczytany 19866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swap dohc do gsi
« dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:36:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "CZH1"
udało mi się zakupić prawie kompletny silnik dohc koncernu fiat na wtrysku

wkładaj oryginalny wtrysk....
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2009, 23:11:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "CZH1"
Witam wszystkich udało mi się zakupić prawie kompletny silnik dohc koncernu fiat na wtrysku, i po mału przymierzam się go przeszczepić i mam dylemat czy bawić się w przekładanie całego układu wtryskowego z fiata czy założyć gaźnik ale tu może być problem z aparatem zapłonowym ( nie mam go) czy i jest to nowa koncepcja zostawić cały układ wtryskowy z GSI i ewentualnie pobawić się z wymianą wtryskiwaczy na wydajniejsze oraz zapakować drugi sterownik silnika powiedzmy od leganzy czekam na podpowiedzi. pozdrawiam


Jak masz glowiczke wydechowa z napędem na aparat  i kompletny DZIAŁAJĄCY wtrysk to się nie zastanawiaj tylko ładuj L/Le_Jetronica. Inaczej możesz się pobawić w adaptacje MPI  ,zwłaszcza jeżeli ma to chodzić na gazie -no i musisz sobie zdawać sprawę ze taki wtrysk od 1.6 dość mocno utnie moc i moment 2.0 -wiem bo mój kumpel jechał jednym i drugim  :wink:  i nie porównania LE kontra oryginalny wtrysk z polda który jest wysterowany maks na 90 KM .Oczywiście na jednym  i drugim jest znaczna różnica w stosunku do oryginalnego trzypodporowca  :)  ale na wtrysku od 1600 nie będzie to chodzić na 100% swoich możliwości i trzeba sobie z tego zdawać sprawę
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2009, 19:35:06 pm »

TERY

  • Gość
co do przepłacenia za silnik i skrzynię oraz osprzęt to wydaje mi się że kwota 500 zł nie jest wysoka a jeśli chodzi o wtrysk od gsi to rozważam tą opcję ponieważ instalacja od dohc jest w stanie opłakanym pocięta itp. ewentualnie można by się pobawić w naprawę tego ale nie posiadam schematów do tego silnika dziś wieczorem zrobię fotki i napiszę dokładnie co to jest.

[ Dodano: 26 Cze 2009 22:07 ]
to jest 2.0 132 2a chyba na pełnym wtrysku

[ Dodano: 02 Lip 2009 22:58 ]
a więc tak silnik został już włożony do auta niestety okazało się że obudowa sprzęgła od skrzyni fiatowskiej nie pasuje do skrzyni Poldka ( pierwszy zonk) , a więc musiałem włożyć całą skrzynie od fiata. Problem pojawił się gdy wkładałem skrzynie bo niestety trzeba to było zrobić przed silnikiem, no ale siedzi. Wał został bezczelnie obcięty szlifierką a po czy pospawany i zamontowany ( będzie zamontowany z fiata a jeśli ma ktoś takowy na zbyciu to proszę na PW) . Elektryka podpięta prawie cała tzn nie został podpięty krokowy, czujnik położenia przepustnicy oraz jeden z czujników w termostacie, mam tylko nadzieje że uda się go odpalić bez tego przynajmniej na gazie ( bo jednak instalacja została polonezowska). rozrusznik prawdopodobnie zostaje od poldka ale nie wiem czy automat zmieści się przy nadkolu tak na oko powinien. co do układu paliwowego to jak na razie tylko wtryskiwacze pozostały fiatowskie i nie zapowiada się na jakieś inne mody. wspomaganie zostało z fiata alternator też itd. jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać śmiało. relacje będę zdawał na bieżąco.

[ Dodano: 06 Lip 2009 20:47 ]
w dniu dzisiejszym auto zostało odpalone na sucho niestety padł prawdopodobnie rozrusznik i na razie prace zostają wstrzymane a nawet powiem że polonez znowu jest przeznaczony na sprzedaż ponieważ moja Żona poinformowała mnie że zostanę tatą tak więc potrzebuję auta bardziej rodzinnego. Jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem tego auta to przegląd ważny do 16.04.2010 a oc do 16.09.2009 ( pierwsza rata następna w wysokości 150 zł) mój nr 798-145-341

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2009, 17:06:55 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
i kolejny projekt spalil :(
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2009, 19:26:19 pm »

TERY

  • Gość
nie spalił tylko są niestety inne priorytety jak na przykład dziecko!

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2009, 20:17:57 pm »

bodzik

  • Gość
i prawda wyszła na jaw
2.0 na gsi na hamowni na noPB wypluło 98,2 KM przy 5795 obr/min (odcinka zadziałała i ucięła wykres) i 127,9 Nm przy 3073 obr/min

Moim zdaniem jest to dobry wynik jak na zestaw przeniesiony bez większej ingerencji, tym bardziej że jest to wynik uzyskany na kolektorze z gsi i standardowym wydechu.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2009, 20:29:07 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
bodzik, no ładnie, działaj dalej i oby więcej w przyszłym roku ;) :P
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 19, 2009, 21:29:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "bodzik"

Moim zdaniem jest to dobry wynik jak na zestaw przeniesiony bez większej ingerencji, tym bardziej że jest to wynik uzyskany na kolektorze z gsi i standardowym wydechu.


I mapach z GSI - sie zrobi sie.  :D Wykres ładny - leci do góry i niestety odcięcie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 20, 2009, 19:56:27 pm »

bodzik

  • Gość
wykresik

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 22, 2009, 15:28:47 pm »

fazer151

  • Gość
ile tak przeicetnie kosztuje silnik 2.0  i cała przekladka w warsztacie?
i trzeba jeszcze przekładac most czy wał?? czy stare od GSI wytrzymają

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 22, 2009, 17:50:39 pm »

bodzik

  • Gość
Ceny są różne, zależne od stanu i tego czy chcesz stara serie dohców czy nową z przednionapędówek, powiedzmy od 300zł do 1,5kzł. Jeśli kupujesz stara to często nadaje się on tylko do remontu, który jest dość kosztowny.
Most może zostać, nic mu się nie stanie, przednia część wału i skrzynia do zmiany.
Trochę daleko mieszkasz bo byśmy przekładkę z rozpędu zrobili.
Chcesz 2.0 na gsi stawiać?

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 22, 2009, 18:21:03 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
Cytat: "CZH1"
tatą tak więc potrzebuję auta bardziej rodzinnego


nie ma czegos  takiego jak auto bardziej rodzinne niz polonez :>

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 23, 2009, 11:59:29 am »

fazer151

  • Gość
Cytat: "bodzik"
Ceny są różne, zależne od stanu i tego czy chcesz stara serie dohców czy nową z przednionapędówek, powiedzmy od 300zł do 1,5kzł. Jeśli kupujesz stara to często nadaje się on tylko do remontu, który jest dość kosztowny.
Most może zostać, nic mu się nie stanie, przednia część wału i skrzynia do zmiany.
Trochę daleko mieszkasz bo byśmy przekładkę z rozpędu zrobili.
Chcesz 2.0 na gsi stawiać?

nom myśle o tym w pozniejszych czasach albo moze taniej by wyszłoi lepiej odrazu kupic poldka z silnikiem 2.0
jak pozbieram gotówki troche do do ciebie napsize pokazesz mi który wziasc i wezme go ze sobą przyjade do ciebie i zrobimy ale poki co narazie są inne wydatki

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 24, 2009, 19:55:54 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "fazer151"
nom myśle o tym w pozniejszych czasach albo moze taniej by wyszłoi lepiej odrazu kupic poldka z silnikiem 2.0

co prawda to prawda , w ostaecznosci mozesz zrobić tak jak mój braciszek , kupić za 600 zł polda 2.0 dohc z padłą blachą i bez papierów i zrobić swap :D
pozdrawaim
p.s. sory za OT
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2009, 19:59:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Leonek1321"
upić za 600 zł polda 2.0 dohc z padłą blachą i bez papierów i zrobić swap :D


To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 24, 2009, 20:28:47 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "Multec"
To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.

to nie był orginał choć poprzedni właściciel twierdził ze w papierach było polonez 2000
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 06, 2009, 19:31:02 pm »

TERY

  • Gość
Witam po dość długiej przerwie i od razu informuje że niestety ( dla niektórych ) projekt nie umarł a pracę choć wolno dalej się poruszają. Po pierwsze z oryginalnej instalacji paliwowej jak i elektrycznej nie pozostało praktycznie nic. silnik jak siedział tak siedzi ale narodził się w mojej głowie projekt adaptacji gaźników od kawasaki zzr600 do silnika poloneza i zastąpienie komputera klasycznym układem z modułem. Gaźniki powinienem dostać około środy, flansza pod dolot została już przygotowana czeka w tej chwili na dopasowanie króćców i dalszy montaż.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 07, 2009, 22:54:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jaka średnica zwężek ?

[ Dodano: 2009-09-07, 22:58 ]
Cytat: "Multec"
To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.
Rarytas to jest dzisiaj- kilka lat temu to 2.0 DOHC fiata można było zakupić bez problemu poniewaz był to najpopularniejszy silnik na przekładki ponieważ rovera nikt nie chciał i dodatkowo miało to astronomiczne ceny części , dużo gorzej wyglądała i wygląda sprawa z 2.0 OHC Ford.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2009, 20:59:02 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
TERY jak tam Twoj projekt?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2009, 11:38:18 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
powodzenia w regulacji tych gaznikow :roll:
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D