No więc od początku:
-Silnik 2.0 DOHC wersja gaźnikowa oraz wałem korbowym z centralną śrubą na klucz 22
- koło pasowe z 1.6 GSI stoczone o 9mm od tyłu
- czujnik położenia wału zamontowany na kantowniku dociętym czujnik i przewierconym od śruby które są oryginalnie przy przedniej obudowie wału korbowego
- kolektor dolotowy z Tempry 2.0 i.e wraz z listwą wtryskową i wtryskiwaczami, na końcu listwy przykręcone kolanko 90 stopni które umożliwiło bezproblemowe doprowadzenie paliwa (nie jak to pisał BODZIK aby skrócić listwę za czwartym wtryskiwaczem)
- przepustnica zaadoptowana od Leganzy 2.0 16V
- dla sprawnego jeżdżenia na gazie zamontowany BLOS BRC
- obudowa filtra powietrza założona od Poloneza 1.4 (w planach montaż stożka)
- układ wydechowy zrobiony od postaw z rury fi 60mm (wewnątrz 55mm) wraz z końcowym tłumikiem zrobionym od na bazie seryjnego tłumika z Poloneza (różnica polega na tym iż ma wstawione wewnątrz rury fi 60mm) tłumik zakończony końcówka fi 90mm na zewnątrz a 55mm wewnątrz, z seryjnego wydechu pozostał tylko kolektor wydechowy od 2.0, dwururka również zrobiona nowa
- alternator zamontowany od Fiata 131 2.0
- pompa od wspomagania założona polonezowska na dorobionych wsporniku złożonego z dwóch płaskowników
- skrzynia biegów pozostawiona seryjna od 1.6 GSI przełożona została tylko obudowa koła zamachowego
- silnik zalany olejem 10w40 natomiast most i skrzynia 85w140
- poza tym samochód przeszedł kapitalny remont blacharski