Autor Wątek: swap dohc do gsi  (Przeczytany 21272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:52:42 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja posiadam Silnik DOHC z orgnalnego poloneza 2000 i on posiada śrubę na wale a nie nakretkę. Mam również Dohc z Fiata 131 i on ma właśnie nakrętkę. Więc który lepszy??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:55:37 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Cyneq"
Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
No wlasnie nie pasuje bo w 132 jest nakretka o duzej srednicy i gwint jest na wale, a croma ma mocowane male kolo za pomoca sruby wkrecanej w wal o duzo mniejszej srednicyi


Niektóre DOHCe też tak mają, np mój, więc pewnie się to zdarza częściej. Mam lewogwintową śrubę z nakrętką 22, więc może być to samo.
Masz gdzieś jakieś zdjęcie porównawcze małego koła od 132 a Cromy?

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 03, 2010, 22:06:26 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Mam okazję kupić przednią osłonę wału korbowego od cromy razem z mocowaniem na czujnik. Czy bedzie ona pasować do DOHCa ze śrubą na wale i czy czujnik będzie zamontowany dzięki niej w odpowiednim miejscu??

[ Dodano: 30 Maj 2010 11:20 ]
Mógłbym prosić jakieś zdjęcie zamontowania czujnika położenia wału w 2.0 GSI??? :?:
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 12, 2010, 00:06:46 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bodzik"
przy moście 4,3 polskie krzyżaki domagają się wymiany (charakterystyczny stuk) co kilka miesięcy,
Sprobowac dorwac niemieckie -sa takowe podobno na pierwszy montaz lady -daja rade w 2.0 ohc i nie ma problemu. Sa tez pasujace od ktoregos meska sprintera -nie wiem od ktorego -trzeba popatrzec w katalogach

Cytat: "bodzik"
nie stosujcie poduszek z łady, niska jakość,
Dobre orginalne od argenty ale trudno osiagalne -mozna dac poduszki od silnikow r6 bmw- ale sa one duzo twardsze

Cytat: "bodzik"
ruski bendix nie spisał się, stenmot? chodzi idealnie,

jaki rozrusznik ? bosch ,magneti czy duceriel(albo jakos tak :P  )

Cytat: "bodzik"
Jak ktoś ma ochotę to po poprawkach będzie miał katalogowe osiągi 2.0 ie.

Tutaj moze byc problem(zaplon)  :roll:
Proponuje dac tez dluzszy most -4,3 to stanowczo za duzo do 2.0, na miasto to 4,1 jak lubisz cisnac albo 3,9 jak jezdzisz nolmalnie -wtedy dopiero da sie odkryc zalete 2.0
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 12, 2010, 00:43:44 am »

bodzik

  • Gość
Elwood, ja się powoli zaczynam (z ogromnym żalem i rozterką) żegnać z tym ładnie brzmiącym dohcem i powiem szczerze, że niemam zbytniej chęci w kombi modzić tego zestawu. Zostanie on w dość niedługim czasie wyjęty i przejdzie kompleksowy przegląd celem sprawdzenia oddziaływania mojego stylu jazdy na tą jednostkę i wykrycia ewentualnych błędów lub wad.

A wracając do tematu.

Krzyżaki to są i od isuzu, podobno land rovera i innych cudów tylko, że to nadal droga przez mękę. Najrozsądniejsze wyjście to mod w wałem z jakiejś bmki, raz na zawsze zniknie problem krzyżaków.

Rozrusznik z wałkiem wirnika o średnicy 14mm, wg danych z katalogów głównie MM takie robiło, na pewno bosch tego nie tykał.. Jako że elmot to w czystej postaci MM to pasuje również do rozruszników z kanta/ poloneza. Ten z kanta pasuje idealnie pod dolot dohca.

Zapłonem w prosty sposób można się pobawić stosując regulowaną podstawkę czujnika położenia wału, niestety również przestawiamy moment wtrysku. W ramach eksperymentu może ktoś się pobawi w dłuższy dolot, regulacje ciśnienia paliwa, fazowanie rozrządu, policzony wydech. To powinno pozwolić na zbliżenie się do orginału, który swoją drogą ma spory rozrzut mocy i trudno powiedzieć jakie realne wyniki miał wychodząc z fabryki. Łukasz na ubiegłorocznych czerniewicach na orginalnym wtrysku miał 4 konie i 20 Nm więcej od 2.0 gsi.

A co do mostu to na dłuższym nie ma już tak fajnej reakcji na gaz. Dłuższy most zda egzamin u mnie jedynie z mocniejszym silnikiem.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 12, 2010, 01:17:18 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bodzik"
A co do mostu to na dłuższym nie ma już tak fajnej reakcji na gaz. Dłuższy most zda egzamin u mnie jedynie z mocniejszym silnikiem.
Nie ma bo brak paliwa przy depnieciu lub za pozny zaplon. Silnik musi ciagnac a most nie ma tu nic do rzeczy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 12, 2010, 01:45:04 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "bodzik"
Mit awaryjnego dohca można spokojnie wsadzić między bajki

Cytat: "bodzik"
ja się powoli zaczynam (z ogromnym żalem i rozterką) żegnać z tym ładnie brzmiącym dohcem i powiem szczerze, że niemam zbytniej chęci w kombi modzić tego zestawu. Zostanie on w dość niedługim czasie wyjęty i przejdzie kompleksowy przegląd celem sprawdzenia oddziaływania mojego stylu jazdy na tą jednostkę i wykrycia ewentualnych błędów lub wad.


;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 12, 2010, 21:26:32 pm »

bodzik

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Nie ma bo brak paliwa przy depnieciu lub za pozny zaplon. Silnik musi ciagnac a most nie ma tu nic do rzeczy


Czyli innymi słowy "mocniejszy silnik";) Nowy most o bardziej cywilizowanych przełożeniu niż 4,3 już mam, czaka tylko na dostosowanie.
btw: Możesz wrzucić gdzieś do neta charakterystykę 2.0 ie Siurzewskiego?


@jimo
 Czy w tych zdaniach które raczyłeś zacytować jest jakakolwiek sprzeczność?

Żeby nie było zbędnego gadania: DOHC nigdy się nie zepsuł, nie strzelił focha, nie zagotował, nic nie pękło, nie urwało się, spalanie miło zaskoczyło, panewki nie tłuką mimo jazdy która nie jedną ohvke by zniechęcała do współpracy, zawory i gniazda się nie wypalają, olej nie znika w dziwny sposób, uszczelka pod głowicą nie pada, na gazie lata jak na benzynie, jedynie jest mniej agresywna reakcja na wciśnięcie pedału gazu. Czyli z cyklu "lać paliwo, zmieniać olej i jeździć".

Z kombi zostaje wyciągnięty bo robi miejsce następcy. Po wyjęciu zostanie rozebrany jedynie w celach naukowych i badawczych a nie dlatego, że wymaga jakiejkolwiek naprawy. Po tych oględzinach zostanie złożony, lekko poprawiony i trafi do kolejnego auta niespodzianki.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:28:35 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja się pochwalę że w tarnowie jeździ kolejny taki DOHC tyle że 1.6, pochodzący z Tipo i na nowym bloku , na odwróconej głowicy i osprzęcie z GSI , jedynym problemem jest komp od GSI co odcina kiedy w 1.6 zaczyna się zabawa.
Jak znajdę fotki do zraz je zapodam , zresztą to właśnie dzięki temu kombiakowi co go razem z właścicielem oglądaliśmy na czerniewicach powstał ten projekt :)

Znalałem:








Jak podjedzie na bajerkę to zrobię nowe fotki , jak to teraz jest ogarnięte
"jest ryzyko , jest zabawa"

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 13, 2010, 22:14:42 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Czy kolega święty mógłby zamieścić zdjęcie jak zamocowany jest czujnik położenia wału??? :?:
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 13, 2010, 22:17:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bodzik"
: Możesz wrzucić gdzieś do neta charakterystykę 2.0 ie Siurzewskiego?
To musisz gadac z Siurzewskim, ja jestem tylko wladza wykonawcza jezeli chodzi o motor :P  Wykrecil 103KM na seryjnym zaspawanym do polowy wydechu(podczas kreciola zachaczyl pieniek i bylo to spawane na szybko wieczorem, a nastepnego dnia rano byla hamownia) Generalnie z tego co mowil to motor duzo lepiej chodzi na module digiplex od argenty/132 niz na poznijszej wersji z cromy ktora wtedy byla zalozona
A mocowania czujnika chyba jeszcze nie ma  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 20, 2010, 20:44:52 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A da się przełożyć komputer sterujący z jakiegoś auta żeby pasował pod wejścia poloneza i nie ucinał mocy i momentu tak jak oryginalny komputer/???/
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 22, 2010, 19:46:41 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytuj (zaznaczone)
A da się przełożyć komputer sterujący z jakiegoś auta żeby pasował pod wejścia poloneza i nie ucinał mocy i momentu tak jak oryginalny komputer/???/
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem, jesli by tak było to moznaby przezucic kompa np od astry 1.6, tylko ile w tym prawdy ze te kompy sa zamienne? Moze ktos sie w tym temacie wypowie?
Powered by Lpg.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 22, 2010, 22:08:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "radzio_1991"
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem
 Masz chyba na mysli abimexa w astrze. Jak tak to kompy sa tylko podobne, w 1,4 jest rozdzielacz a w poldzie jest juz modul. A astra GSI to chyba tylko 2.0 bylo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 23, 2010, 19:39:20 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "Elwood#1887"
radzio_1991 napisał/a:
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem

Masz chyba na mysli abimexa w astrze. Jak tak to kompy sa tylko podobne, w 1,4 jest rozdzielacz a w poldzie jest juz modul. A astra GSI to chyba tylko 2.0 bylo


nie chodziło mi o abimexa, chodziło mi o astre II na wilepunktowym wtrysku, byłu w różnych wersjach silnikowych począwszy od 1.2, i słyszałem własnie ze polonez GSi ma ten sam komputer co astra II 1.4 na wioelopunktowym wtrysku wie ktos cos moze o tym?
Powered by Lpg.

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 23, 2010, 22:09:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Komp może i ten sam, ale mapy inne na pewno  :idea:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 24, 2010, 10:26:56 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytuj (zaznaczone)
Komp może i ten sam, ale mapy inne na pewno
Ale Czy na komputerze z astry będzie chciał pracować silnik?? Sprawdzał to ktoś??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

argenta
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 06, 2010, 15:36:51 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Może mi ktoś powiedziec ile stopni ma wyprzedzony zapłon 2.0 DOHC na wtrysku ? Jeżeli ktoś posiada taki silnik to na jakim zapłonie najlepiej silnik pracuje?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 07, 2010, 14:58:18 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Elwood#1887, a ile stopni był (jest) wyprzedzony zaplon w tych silnikach?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

swap dohc do gsi
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 01, 2010, 20:34:28 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Z przyjemnością informuję że powstał kolejny 2.0 DOHC GSI. Jest to srebrno czarny Caro+. Porusza się on w okolicach buska zdroju. Ma zrobiony on od podstaw układ wydechowy, pozostał tylko oryginalny kolektor wydechowy. Niedługo w planach mam pomiar na hamowni.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata