Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 110897 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 19, 2009, 20:06:38 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Przyszedłem z garażu trochę nie zadowlony. Otóż dokręciłem listwę wtryskową, wyciągłem starą instalację ale nie włożyłem nowej, zauważyłem że mam pęknięty amortyzator przy uchwycie oraz nie zdołałem wybić krzyżaka (próbowałem jak z poprzednim wbić na chama do środka ale ani drgnie).

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 19, 2009, 20:30:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nos do góry, jutro będzie lepiej :)

Masz wał na wierzchu, czy w aucie :?: jeśli w aucie, to go wyciągaj na wierzch.
Próbowałeś WD i jemu podobnych ? warto też polać płynem hamulcowym i zostawić na noc (mi to pomogło przy zapieczonych śrubach :wink ).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 19, 2009, 21:34:10 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Wał na zewnątrz. Chciałem wywalić krzyżak środkowy by wymienić podporę i wstawić nowy krzyżak.
Czop krzyżaka pomimo wielkiego biczowania nie wszedł do środka ani na 1mm.
Kiedy waliłem młotkiem tylko słyszałem jak mówi do mnie "Jestem hardkorem".

Powiedźcie mi jak nazywa się ta górna część amory przykręcana do kielicha?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 23, 2009, 21:38:46 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Gandziorz"
Powiedźcie mi jak nazywa się ta górna część amory przykręcana do kielicha?


Nie do końca rozumiem pytanie, chodzi Ci o górne mocowanie amortyzatora, w sensie poduszkę amortyzatora, którą można kupić za ~10zł szt? Amortyzator mocujesz poprzez tą poduszkę do kielicha na fartuchu karoserii.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 23, 2009, 23:53:02 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
I jestem po kolejnym dniu pracy.
Pochwały dla Fistasza za wykonanie poduszek silnika.

Zrobione dzisiaj:
-przymocowany silnik na poduszkach
-wstawiona nowa podpora wału + krzyżak
-zalany olejem
-podlaczona czesciowo elektryka

Krzyżak tak mocno siedział że potraktowaliśmy go gumówką (Fistasz wpadł na tak radykalny ale skuteczny pomysł).

Jutro myślę że zrobię uchwyt skrzyni i pomyślę co z "gałką".
Wychodzi na styk z ręcznym.

Próbowaliśmy odpalić ale nici z tego.
Kręci ale nie daje paliwa na przekaźnik i brak iskry.

[ Dodano: 26 Sie 2009 20:54 ]
Dzięki matuchowi silnik odpalił :) Można składać dalej.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #105 dnia: Sierpień 26, 2009, 21:30:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Podciągam  :arrow:  Zrobiłem małe HOKUS POKUS i zagadał  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #106 dnia: Sierpień 26, 2009, 21:37:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gratulacje chłopaki :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #107 dnia: Sierpień 26, 2009, 21:41:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mieliśmy też wyciąć dziurę na lewarek, ale tarcza się skończyła, a więcej nie było ;) Zostało góra 5 cm :P

Oprócz tego Gandziorz już praktycznie wstawił chłodzenie.
Linka prędkościomierza od Omegi pasuje do Poldka. To by było na tyle chyba :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #108 dnia: Sierpień 26, 2009, 23:42:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
utek, Skoki pod Poznaniem. Kierunek na Wągrowiec ;)
Ogólnie można śmiało zrobić SWAP nie mając nawet kanału w garażu :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #109 dnia: Sierpień 27, 2009, 14:58:11 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "matucha#1931"
Ogólnie można śmiało zrobić SWAP nie mając nawet kanału w garażu :)
to prawda, kanal jest zbedny
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #110 dnia: Sierpień 27, 2009, 15:49:08 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "OZi1845"
Cytat: "matucha#1931"
Ogólnie można śmiało zrobić SWAP nie mając nawet kanału w garażu :)
to prawda, kanal jest zbedny


Ale jakże pomocny :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #111 dnia: Sierpień 27, 2009, 22:12:48 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam, uff prace mają się do przodu.
Dzisiaj zmontowałem chłodnicę płynu od wspomy oraz układ chłodzenia.
Wyciąłem też tunel pod nowy lewarek. I próbowałem zmontować wał.

Problemy:
-wał jest za krótki o kilka cm
-muszę kupić dwa wężyki o śr. 20mm oraz wężyk trójnik aby podczepić do zbiorniczka wyrównawczego

Dodałem nowe zdjęcia, dostępne tu:
Galeria

Cytat: "matucha#1931"
Mieliśmy też wyciąć dziurę na lewarek, ale tarcza się skończyła, a więcej nie było ;) Zostało góra 5 cm :P

Zdziwisz się ale dociąłem starą i jeszcze została :D

Co do skrzyni, to podłączyłem czujnik wstecznego biegu, miałem dać nową linkę oraz postawić skrzynię na płaskowniku ale jak zobaczyłem problem z wałem to piórka opadły.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #112 dnia: Sierpień 28, 2009, 10:42:49 am »

e_gregor

  • Gość
Ja tam lubię OHV ;) Gratuluję jednak przecierania szlaków i zapału. Szacuneczek. Co do za krótkiego wału. Mam taki troche druciarski pomysł. Dac dwa łaczniki met-gum wału. Jeden przykrecić do wału, drugi do wałka ze skrzuni a potem oba łaczniki skręcić ze soba odpowiednio długimi śrubami. Powinno to działąć. Pytanie tylko czy całość nie bedzie za słaba i przy tym mocniejszym silniku nie rozleci sier za szybko. No chyba, że masz jak przedłuzyc wał.

PS. Ewentualnei można zrobić jakis dystans do tego mocowania łacznuika met-gum. Coś na zwór dystansu do felg.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #113 dnia: Sierpień 28, 2009, 14:38:26 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
moglibyscie podzielic sie jakimis rysunkami i wymiarami łap ?
i jeszcze jedno. Czy filtr oleju nie koliduje ze stabilizatorem ?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #114 dnia: Sierpień 28, 2009, 16:08:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Witam, uff prace mają się do przodu.


Problemy:
-wał jest za krótki o kilka cm

Zobaczcie wal od trucka ma dluzsza przednia czesc o kilka centymetrow, reszta identyko
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #115 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:53:35 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Gandziorz"
Witam, uff prace mają się do przodu.


Problemy:
-wał jest za krótki o kilka cm

Zobaczcie wal od trucka ma dluzsza przednia czesc o kilka centymetrow, reszta identyko


Zobaczymy jak nie rozwiąże inaczej to będę szukał wał od trucku.

[ Dodano: 30 Sie 2009 12:19 ]
Chłodnica wstawiona, węże podłączone. Został tylko wydech i podwiesić skrzynię.

[ Dodano: 05 Wrz 2009 23:29 ]
Mam takie pytanie, bo drążek środkowy wadzi o dzwon, a stabilizator o miskę.
Czy można to tak rozwiązać:
1) stabilizator od 1.4 rover
2) drążek środkowy od truck 1.9 ?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #116 dnia: Październik 01, 2009, 09:24:31 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
jak tam idą prace ?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #117 dnia: Październik 01, 2009, 20:45:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Gandziorz"
1) stabilizator od 1.4 rover
2) drążek środkowy od truck 1.9 ?

Powiem więcej. Te podzespoły są jednakowe w obu wersjach silnikowych. Więc albo 1,4 albo 1,9 albo mix.


Cytat: "bisz"
jak tam idą prace ?

Właśnie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #118 dnia: Październik 02, 2009, 00:12:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Gandziorz, ruszyło się coś ? Opisz dalej co  i jak  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #119 dnia: Październik 02, 2009, 10:10:09 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No właśnie, żeby to nie był kolejny projekt, który spali na panewce  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja