Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 110901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #140 dnia: Październik 22, 2009, 20:32:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Gandziorz"

Ja dzisiaj musiałem tunel ciąć by silnik stał prosto (skrzynia musi iść wyżej i wadzi o tunel).
Roboty jeszcze w kur...


a nie mowilem ze bedziesz, musial ciac tunel, zeby silnik stal prosto....  :roll:

tak w ogole to widac, jak ludzie czytaja to co sie pisze. nie warto w ogole nic pisac.
i wcale nie jest to prekursorski projekt, to ze nie wiecie nic o innych projektach nie znaczy ze ten jest prekursorski ...  :twisted:
a poza tym byl juz "fabryczny" polonez z takim silnikiem  :twisted:
to ja, byly Marcin#839

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #141 dnia: Październik 22, 2009, 20:53:28 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytat: "OZi1845"
Do pierwszych jazd, stwierdzisz, ze gra nie byla warta swieczki - ale obym sie mylil.


Ozi miałem do wyboru rovera lub 2.0 opla. Długo nad roverem myślałem, aż pewnego razu odwiedziłem wikipedię. Przeglądając dane tych silników zobaczyłem to:
Rover: 127Nm przy 5000 obr/min
Opel: 170Nm przy 2600 obr/min

Chyba widać różnicę prawda? w dodatku silnik opla jest głupotoodporny, znosi wszelkie modyfikacje (np. turbo na 0.6 bara bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy). NIe dość że wytrzymały to jeszcze rozwojowy. Zmieniasz wał, korby, tłoki, zakładasz głowicę od 16v i masz 150 koni, nie bede już wspominał o lecie bo to chyba oczywiste. Teraz masz podstawy by ocenić czy ta inwestycja w silnik opla jest opłacalna czy nie :) Pozdrawiam
PS. O wyborze silnika także zdecydował projekt Gandziarza, zawsze to jakieś wspracie przy problemach z montażem silnika :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #142 dnia: Październik 23, 2009, 15:13:40 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
No są dni kiedy wszystkiego się odechciewa ale się wraca z powrotem z pełnym zapałem.
Teraz stoi u kuzyna poldas i mogę liczyć na kolegów którzy znają się na robocie co też motywuje.

Jak chodzi o 2.6 to spokojnie wejdzie. Mierzyłem jak komorę miałem pustą. Problem by był podczas wymiany pasków. Paski klinowe itp. są na styk wtedy z belką przednią.

W przyszłym tygodniu będziemy już spawać tunel i w końcu podwiesimy skrzynię.
Bo na razie wygląda to tak:



Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #143 dnia: Październik 23, 2009, 17:49:00 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
czy ta skrzynia jest już połączona z wałem FSO????? Jeżeli tak, to mógłbyś napisać jak to zrobiłeś?  :shock:   :D

Cytat: "OZi1845"


Cytat: "Pablo 92"
To chyba logiczne że po remoncie... Po skończeniu swapa mogę stawać na kresce z każdym 1.4 rover który sie nawinie. Ostatnio pod światłami stanął taki rover z astrą kumpla, po starcie mógł oglądać tylko tylną szybę opla i znaczek 1.6i :twisted:
ustaw mnie z nim :twisted:


Bez problemu, skąd jesteś?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #144 dnia: Październik 23, 2009, 23:39:59 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
czy ta skrzynia jest już połączona z wałem FSO????? Jeżeli tak, to mógłbyś napisać jak to zrobiłeś?  :shock:   :D

Nie połączysz z wałem FSO. Wał jest za krótki i nie pasuje końcówka na skrzynię opla.

Podłączyłeś już elektrykę?

[ Dodano: 23 Paź 2009 23:46 ]
Cytat: "Pablo 92"
Mam oczywiście przekaźnik pompy, gruby czerwony to wiem bo idzie w wektrze do klemy :)

cienki 87 (87 to numer pinu tak?) dochodzi do stacyjki w wekrze? jeśli tak to po prostu go odepne od stacyjki i wrzuce do fiata :)

Czarny od cewki w takim razie dam bezpośrednio to masy akumulatora. Dzięki za schematy, bardzo mi pomogleś i zaoszczędziłeś zapewne wiele czasu.
Jeszcze jedno - zająłeś się już licznikiem?  Zakładasz od opla czy pozostaje fso? :)

Dlaczego miałbym zmieniać licznik?

Do licznika idzie oryginalna linka prędkościomierza opla, wchodzi do końca bez problemu. Było trzeba ją tylko taśmą izolacyjną pooblepiać by się trzymało.

Jak chodzi o wskaźniki to zarówno silnik fso i opel ma 4 gary więc nie było problemu. Impulsomierz z kompa połączyłem do wskaźnika fso i obrotomierz działa rewelacyjnie.
 
Czarny od cewki jest poprzez filtr, i dałem go do budy.

Cieńki 87 połącz z plusem po stacyjce z DF czy tam Fiata ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #145 dnia: Październik 23, 2009, 23:46:46 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
nie podłączyłem bo jeszcze nawet jej nie wyciągnąłem z samochodu. Jest sens podłączać gdy nie ma jak sprawdzic czy wszystko jest ok?
Możesz bardziej przybliżyć to jak połączyłeś skrzynie z mostem? ;> Może pokusił bym się od razu na wstawienie skrzyni od omegi :)

[ Dodano: 23 Paź 2009 23:51 ]
Cytuj (zaznaczone)
Cieńki 87 połącz z plusem po stacyjce z DF czy tam Fiata ;)


Tylko dalej nie napisałeś mi co oznacza 87 :D Numer pinu na kompie tak?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #146 dnia: Październik 24, 2009, 00:31:42 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
nie podłączyłem bo jeszcze nawet jej nie wyciągnąłem z samochodu. Jest sens podłączać gdy nie ma jak sprawdzic czy wszystko jest ok?
Możesz bardziej przybliżyć to jak połączyłeś skrzynie z mostem? ;> Może pokusił bym się od razu na wstawienie skrzyni od omegi :)

[ Dodano: 23 Paź 2009 23:51 ]
Cytuj (zaznaczone)
Cieńki 87 połącz z plusem po stacyjce z DF czy tam Fiata ;)


Tylko dalej nie napisałeś mi co oznacza 87 :D Numer pinu na kompie tak?

Nr na urządzeniu mikroprocesorowym do paliwa. Dałem ci link do schematu przecież nie?

Skrzynię z mostem będę łączył przez wał ;) Wał będą robić mi fachowcy w Poznaniu za $$$.
Z tego co z nimi uzgodniłem będzie ta usługa kosztować koło 300-350zł.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #147 dnia: Październik 24, 2009, 12:14:19 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
aha :) Dzięki za odpowiedź
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #148 dnia: Październik 24, 2009, 15:19:24 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Do licznika idzie oryginalna linka prędkościomierza opla, wchodzi do końca bez problemu. Było trzeba ją tylko taśmą izolacyjną pooblepiać by się trzymało


Tak tylko czy licznik nie bedzie przeklamywal?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #149 dnia: Październik 24, 2009, 19:39:42 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Fistasz"
Cytat: "Gandziorz"
Do licznika idzie oryginalna linka prędkościomierza opla, wchodzi do końca bez problemu. Było trzeba ją tylko taśmą izolacyjną pooblepiać by się trzymało


Tak tylko czy licznik nie bedzie przeklamywal?

Nie będzie bo podaje obroty wału jak fso. Więc myślę że nie będzie.
A jak będzie... to na podstawie gps zrobi się odpowiednią tarcze zegarów :)

[ Dodano: 26 Paź 2009 13:10 ]
W piątek jadę na szrot wyciąć kawałek tunelu z innego poloneza i w weekend obspawanko nowego tunela i można dalej prace kontynuuować.
Znowu napawam się optymizmem.

[ Dodano: 27 Paź 2009 22:14 ]
Postanowiłem że już teraz jak wszystko to wszystko weźmiemy się za wstawianie mostu od volvo. Powodem jest oszczędność, wiem głupio brzmi ale gdy zrobią mi wał do mostu poloneza, i później zmienię na volvo to na nowo wał będą musieli dopasowywać a po co dwa razy tracić na to samo?

[ Dodano: 28 Paź 2009 17:41 ]
Dzwoniłem do gościa co jest najbliżej mnie o most z volvo 240.
Przez telefon powiedział że most jest cichy bo na kołach przyjechał.
Pochodzi on z volvo z 2.3D. Jutro będę dzwonił poda mi info o nr na moscie (sprawdze przelozenie) oraz czy to wersja z tarczami z tyłu.

Dodatkowo pogrzebałem w necie i wyszukałem info o podłaczeniu wiązki (poprawnie) silnikowej. Plus po stacyjce powinien iść do kompa na pin 27, a check engine sygnał pochodzi z pinu 22. Te info na pewno przydadzą się pablo.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #150 dnia: Październik 28, 2009, 19:41:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
:arrow:  do góry
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 29, 2009, 20:28:49 pm »

bodzik

  • Gość
Jak będziesz robił wał to możesz pokusić się o zrobienie go na innych krzyżakach. Dopasujcie jakieś inne, żeby można było lepszych producentów dostać i żeby były ogólnie mocniejsze niż fabryczne polonezowskie.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 30, 2009, 03:19:35 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "bodzik"
Jak będziesz robił wał to możesz pokusić się o zrobienie go na innych krzyżakach. Dopasujcie jakieś inne, żeby można było lepszych producentów dostać i żeby były ogólnie mocniejsze niż fabryczne polonezowskie.

Ja im to wszystko wyjaśnię po swojemu.

Dodam że będę w niedługim czasie wstawiał most od volvo 240 :)

[ Dodano: 01 Lis 2009 20:13 ]

Zdjęcie podczas wycinania tunelu z caro na szrocie.

[ Dodano: 01 Lis 2009 20:17 ]
Carówka była z silnikiem rovera.
Widać to po komorze.



Od tej carówki wziąłem jeszcze resory po 30zł/sztuka, ale naprawdę bardzo ładnie stała na tych resorach.

Do tego na szrocie jest kilka alusek do fso (komplety):




Jest tego więcej ale nie miałem czasu pstrykać.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #153 dnia: Listopad 03, 2009, 13:50:44 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Bocian jak będę na tym szrocie i dasz sianko to mogę wykupić i ci podesłać pocztą do chaty.

Kupiłem nowe klamoty.
Tylny most od volvo 240 wraz z felgami i oponami (nawet ładne, da się na nich śmigać) za 250zł.

Niestety tarcze są mocno skorodowane i zostaje kupić nowe tarcze i klocki bo tamte są zjechane.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #154 dnia: Listopad 04, 2009, 10:06:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Gandziorz"
Bocian jak będę na tym szrocie i dasz sianko to mogę wykupić i ci podesłać pocztą do chaty.
Ciekawe tylko jaki to byłby koszt. tak do 50zł z wysyłką może bym się skusił.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #155 dnia: Listopad 10, 2009, 22:57:42 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Kolejne rzeczy zrobione:
1. pełna elektryka silnika (zapala, obrotomierz działa, check engine działa, zasilanie pompy paliwa)
2. łapa pod skrzynię bardzo dobrze zrobiona na giętarce (pasuje idealnie)
3. kupione klocki i tarcze do mostu volvo

Jutro weźniemy się za most. Niestety migomat popsuty, a trzeba dospawać nakrętkę do podłużnic aby mieć do czego przykręcić uchwyt skrzyni.

Nowe zdjęcia jak zwykle na stronie picasaweb: http://picasaweb.google.pl/jasnawizja/PolonezCaroPlus#

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #156 dnia: Listopad 10, 2009, 23:04:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Niestety migomat popsuty, a trzeba dospawać nakrętkę do podłużnic aby mieć do czego przykręcić uchwyt skrzyni.

Nie spawaj nakrętek bo odpadną- same albo z kawałkiem budy za jakiś czas  :P . Lepiej wyciąć fragment podłożnicy od góry i włożyć kawałek grubego płaskownika z gwintem. Lepiej jak jest większa powierzchnia styku. Wszystkie nakrętki od strony podwozia dobrze jest wypsikać miedza w sprayu- później duzo łatwiej odkręcić  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 11, 2009, 00:13:15 am »

bodzik

  • Gość
zamiast spawać nakrętkę można dać nitonakrętkę, odpadnie problem rdzy po spawaniu.
 
Tak samo jak nakrętki wypadałoby potraktować wszelkie śruby, szczególnie przelotowe. Nie będzie przy ewentualnym późniejszym rozbieraniu kwiatków z wyjmowaniem śrub z tuleji.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 11, 2009, 12:16:23 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
No kolega właśnie chciał wyciąć kawałek podłużnicy dospawać nakrętkę i spowrotem wspawać kawałek podłużnicy.
Ale zastanawiam się czy da się włożyć bez wycinania kawałek płaskownika z wspawaną nakrętką; tak po prostu ją w snąć i przeciągnąć do odpowiedniego miejsca.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 11, 2009, 14:41:57 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Gandziorz, jeszcze u mnie Twoje podkładki pod tablice są  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)