Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 124753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #120 dnia: Październik 02, 2009, 14:20:48 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Spokojnie panowie. Finanse się skończyły i pracę ruszą po wypłacie.
Po Poldka mieli przyjechać lawetą kuzyn swoim truckiem ale truck się zepsuł więc najwcześniej przyjedzie w przyszłym tygodniu.

U niego na miejscu będziemy wydech spawać gazem. I możliwe że zakupie już stabilizator i drążek. Wtedy pozostanie tylko wał. Ale to już w Poznaniu na obornickiej.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #121 dnia: Październik 02, 2009, 14:31:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to czekam z niecierpliwością :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #122 dnia: Październik 02, 2009, 15:20:51 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
No to czekam z niecierpliwością :twisted:

Na razie powiem tyle że projekt finansowo mnie przerósł tymczasowo :)

[ Dodano: 07 Paź 2009 03:49 ]
Chłopaki kupiłem stabilizator i drążek środkowy.
Jutro zamienię poduchy omegi na polonezowskie bo są niższe i silnik za wysoko stoi i skrzynia jest przy samym górnym punkcie tunelu co powoduje że całość stoi krzywo.

[ Dodano: 14 Paź 2009 20:20 ]
Polonez został przewieziony na palecie do kuzyna. Został już kupiony drut do stali nierdzewnej i w przyszłym tygodniu zaczynamy rzeźnić wydech a następnie składać wnętrze. Okazało się jeszcze że skrzynia chciałaby iść tak ok. 1cm w górę by silnik stał perfekcyjnie ale niestety w górnym punkcie tunelu jest jedno załamanie więc podniesiemy trochę tunel i wszystko będzie cacy.

Co jeszcze zauważyłem? Że stare końcówki drążków do końca nie weszły w nowy drążek i tak odstaje 3mm. Moim wyjściem najlepszym jest po prostu zakup nowych końcówek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #123 dnia: Październik 14, 2009, 20:58:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
SWAP wielkimi krokami zbliża się ku końcowi ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #124 dnia: Październik 14, 2009, 22:47:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Gandziorz"
stare końcówki drążków do końca nie weszły w nowy drążek i tak odstaje 3mm
Tam jest stożek. Może po prostu gumy są ściśnięte a same końcówki siedzą już dobrze i stąd ta różnica.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #125 dnia: Październik 14, 2009, 23:55:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Co jeszcze zauważyłem? Że stare końcówki drążków do końca nie weszły w nowy drążek i tak odstaje 3mm.
Psiknij WD 40 i dociagnij kluczem -wejda  :)
Cytat: "Gandziorz"
Jutro zamienię poduchy omegi na polonezowskie
Szkoda kasy, rozwala się moment-lepiej poszukać poduszek od Fiata Argenty- takie same jak poldkowe a dużo twardsze albo dorobić blaszki grubości np 5mm pomiędzy belkę a poduszkę- wtedy masz pewność ze fabryczne poduszki wytrzymają pod tym motorem. Dorabiając kilka o różnej grubości możesz tez w niewielkim stopniu skorygować pochylenie i położenie silnika
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #126 dnia: Październik 14, 2009, 23:59:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zastosuj poduszki od audi 1.8 ! Tylko one były w stanie utrzymać 2.0DOHC fiata i 2.0 OHC z forda. Miód.

http://www.allegro.pl/item778214166_poduszka_silnika_audi_80_coupe_b1_b2_b3_passat.html

I cena wręcz śmieszna.

Pasują idealnie zamiast orginałów polonezowskich.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #127 dnia: Październik 15, 2009, 02:04:20 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Gandziorz"
Co jeszcze zauważyłem? Że stare końcówki drążków do końca nie weszły w nowy drążek i tak odstaje 3mm.
Psiknij WD 40 i dociagnij kluczem -wejda  :)
Cytat: "Gandziorz"
Jutro zamienię poduchy omegi na polonezowskie
Szkoda kasy, rozwala się moment-lepiej poszukać poduszek od Fiata Argenty- takie same jak poldkowe a dużo twardsze albo dorobić blaszki grubości np 5mm pomiędzy belkę a poduszkę- wtedy masz pewność ze fabryczne poduszki wytrzymają pod tym motorem. Dorabiając kilka o różnej grubości możesz tez w niewielkim stopniu skorygować pochylenie i położenie silnika

Kolego, ale silnik 2.0 omegi jest lżejszy niż 1.6 poloneza. Po wstawieniu tego silnika przód stoi wyżej, a całe przednie zawieszenie zrobiło się jakby twardsze.

Okazało się po drodze że pompę paliwa muszę wymienić na pompę zewnętrzną z omegi.
Moja pompa z 1.6 GLi na małym kołnierzu (typ nowszy, 10cm) podaje paliwo o ciśnieniu 1,8 bar, pompa gsi podaje o ciśnieniu 3,1 bara a pompa omegi 4 bary.
Kolejny wydatek 80zł.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #128 dnia: Październik 15, 2009, 20:09:04 pm »

bodzik

  • Gość
Dla potomności.
Wymienione wyżej poduszki z argenty/132 są twardsze ponieważ są lite (w całości gumowe) a nie jak w polonezie składane z 2 części ze sprężyną w środku.
Prawie identyczne, także lite są w ładach.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #129 dnia: Październik 16, 2009, 01:52:03 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
poduchy z e34 trzymajace m60 tez dadza rade ;)
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #130 dnia: Październik 16, 2009, 12:31:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #131 dnia: Październik 20, 2009, 20:58:22 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Witam. Fajny projekt, robię to samo tylko że do fiata 125p. Mógłbyś kolego pokazać dokładnie jak rozwiązałeś podpięcie zasilania do cewki zapłonowej opla? Z góry dziękuję
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #132 dnia: Październik 21, 2009, 21:42:47 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
Witam. Fajny projekt, robię to samo tylko że do fiata 125p. Mógłbyś kolego pokazać dokładnie jak rozwiązałeś podpięcie zasilania do cewki zapłonowej opla? Z góry dziękuję

Z matuchą zrobiliśmy na krótko do +15 ale to źle bo plus po stacyjce musi iść do kompa, a wzbudzenie wiązki jest sterowane minusem. Zobacz na schemacie, do przekaźnika idzie plus do stykow 30 i 87, a minus podawany jest z kompa pod pinem 36.

Ja dzisiaj musiałem tunel ciąć by silnik stał prosto (skrzynia musi iść wyżej i wadzi o tunel).
Roboty jeszcze w kur...

Dopiero jak zrobimy tunel i podwieszenie skrzyni to dokończymy wydech i weznę się za składanie środka.

Kolego wstawiłeś już silnik i skrzynię?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #133 dnia: Październik 21, 2009, 22:33:54 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Mógłbyś to bardziej łopatologicznie wytłumaczyć? idą 2 kable, czarny do? zielony do?  :P

Nie, nie wsadziłem jeszcze bo w piątek bede wektre dawce rozbebeszał z tego co potrzebne. Robię to na troche innych patentach, skrzynia zostanie FSO, podłączona bedzie przez flanszę. Skrzynia narazie fiatowska 5 ale bedzie od dohca 2.0. Mostu nie bede zmienial narazie bo i tak bedzie eszpera :D Chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa miski olejowej? Czy gdy zostawie od FWD (wybrzuszenie z drugiej strony) bo nie będzie o nic haczyć? narazie silnika nie bede przymierzał bo i tak muszę mleko z oleju wyrzucić, załatwić jedną łapę od omegi i zmienić uszczelkę pod głowicą :) w głowie mi krąży także przerzucenie kompletnej wiązki elektrycznej do fiata - może to by było prostsze i od razu by było z gniazdem diagnostycznym i kablami do licznika :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #134 dnia: Październik 21, 2009, 23:01:59 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
Mógłbyś to bardziej łopatologicznie wytłumaczyć? idą 2 kable, czarny do? zielony do?  :P

Nie, nie wsadziłem jeszcze bo w piątek bede wektre dawce rozbebeszał z tego co potrzebne. Robię to na troche innych patentach, skrzynia zostanie FSO, podłączona bedzie przez flanszę. Skrzynia narazie fiatowska 5 ale bedzie od dohca 2.0. Mostu nie bede zmienial narazie bo i tak bedzie eszpera :D Chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa miski olejowej? Czy gdy zostawie od FWD (wybrzuszenie z drugiej strony) bo nie będzie o nic haczyć? narazie silnika nie bede przymierzał bo i tak muszę mleko z oleju wyrzucić, załatwić jedną łapę od omegi i zmienić uszczelkę pod głowicą :) w głowie mi krąży także przerzucenie kompletnej wiązki elektrycznej do fiata - może to by było prostsze i od razu by było z gniazdem diagnostycznym i kablami do licznika :)

Będzie haczyć. Ja musiałem dać stabilizator od rovera.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana również drążka środkowego, ze względu że c20ne ma duże sprzęgło.

U mnie dzisiaj okazało się że wszystko to jedna chu.. bo skrzynię trzeba podnieść by stał silnik równo i całą górną część tunelu wycinaliśmy.        

Dojdzie też problem z dwururką trzeba ją wyprofilować odpowiednio bo w pn jest mało miejsca po stronie gdzie normalnie idzie paliwo.

Jak chodzi o kable.
Nie potrzeba kompletu, ja przerzuciłem tylko wiązkę silnika.
Dzisiaj podpiąłem sobie obrotomierz i licznik już przykręcony. Wszystko działa.

Jaką masz wersję elektyki? Motronic 1.5?
Nie wiem skąd bierzesz czarny i zielony, pokaż zdjęcie.

Ja już się męczę swapem 3 miesiące (bywały okresy że stał z powodu braku siana) i im bliżej jestem tym więc pierdółek wychodzi. To nie pasuje, to trzeba przerobić, tu uchwyt dorobić tu mocowanie tego czy tamtego i pomału wychodzi mi ta przyjemność bokiem (dosłownie).

Nie że nie chcę skończyć bo chcę, i może czasem się załamuje ale pewnie następnym razem jak będę coś planowałem swapować to bliżej określę sobie problemy jakie mogą wystąpić by później nie robić wielkich oczów no i oczywiście wcześniej szmal uszykować.  
Decyzji pomimo przejść dalej bym nie zmienił.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #135 dnia: Październik 21, 2009, 23:24:08 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)


Do cewki dochodzą 2 kable. jeden jest zielony drugi czarny. Zawieszenie to drugorzędna sprawa, ja pokombunuje ze stabilizatorem od ne ;) tak, mam monotronica 1.5 (w sumie nie rozbierałem jeszcze wiązki ale w wiekszości 2.0 jest taka elektryka). Myślę ze mi dużo ułatwi pozostawienie skrzyni fso i nie bedzie problemów z tunelem. robiłem takze swapa takiego silnika z wectry do astry 1.6i i zasilanie cewki podłączał mi elektryk a nie chciał powiedzieć co zrobił dokładnie wiec chciałbym wiedzieć co jest 5 :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #136 dnia: Październik 22, 2009, 09:10:00 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
[url=http://img39.imageshack.us/img39/7841/aka008.th.jpg]Obrazek[/URL]

Do cewki dochodzą 2 kable. jeden jest zielony drugi czarny. Zawieszenie to drugorzędna sprawa, ja pokombunuje ze stabilizatorem od ne ;) tak, mam monotronica 1.5 (w sumie nie rozbierałem jeszcze wiązki ale w wiekszości 2.0 jest taka elektryka). Myślę ze mi dużo ułatwi pozostawienie skrzyni fso i nie bedzie problemów z tunelem. robiłem takze swapa takiego silnika z wectry do astry 1.6i i zasilanie cewki podłączał mi elektryk a nie chciał powiedzieć co zrobił dokładnie wiec chciałbym wiedzieć co jest 5 :)

Dobrze podłączyłeś. Czarny idzie do masy.
Zielony to impuls z kompa.

Jak masz przekaźnik pompy paliwa i elektryki to musisz:
Gruby czerwony z "30" na stałe do plusa, a cienki z 87 do plusa po stacyjce i to wszystko.

Masz tu schemat:
http://opel.resmoto.com/download/schematy/Schemat_elektryczne_VECTRA_Calibra.rar

Powiedź mi jak to ty rozgryzłeś jak zrobisz.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #137 dnia: Październik 22, 2009, 14:57:32 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Mam oczywiście przekaźnik pompy, gruby czerwony to wiem bo idzie w wektrze do klemy :)

cienki 87 (87 to numer pinu tak?) dochodzi do stacyjki w wekrze? jeśli tak to po prostu go odepne od stacyjki i wrzuce do fiata :)

Czarny od cewki w takim razie dam bezpośrednio to masy akumulatora. Dzięki za schematy, bardzo mi pomogleś i zaoszczędziłeś zapewne wiele czasu.
Jeszcze jedno - zająłeś się już licznikiem?  Zakładasz od opla czy pozostaje fso? :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 22, 2009, 17:26:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "OZi1845"
Do pierwszych jazd, stwierdzisz, ze gra nie byla warta swieczki - ale obym sie mylil.


A Ty OZi1845 to tak widzę ostatnio straszny defetysta i kubuś fatalista jesteś :lol:
Daj Gandziorzowi spokój, będzie to fajniejsze niż Rover, na pewno silnik lepszy, mniej awaryjny, odporniejszy na pałowanie, prawie jak pinto, tylko lżejszy  :wink:  :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #139 dnia: Październik 22, 2009, 17:34:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jechać na pewno bedzie dobrze. Pozatym liczy się też przyjemność tworzenia takiego dość prekursorskiego projektu. Dalej trzymam kciuki Gandziorz, dasz rade :)

A z tym tunelem, to było prawie pewne, że tak wyjdzie, ale nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania przecież :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r