Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 125038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #180 dnia: Luty 17, 2010, 02:34:21 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Kapitan"
Gandziorz,  dawałeś jakieś przekładki pomiędzy pióra resorów? na zdjęciach ich nie było widać.

Nie. Oryginalne plastikowe były wytarte. Zresztą po co?
Wydech i pisk opon wszystko zagłuszy.

Robić chcemy ale kasa na razie się skończyła :/
I poszukuję kogoś z spawarką inwentorową.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #181 dnia: Luty 17, 2010, 09:50:46 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Zresztą po co?

Zeby Cie sie nie przeciraly piora resoru. Ja podkladalem kawalki detek i wszystko OK.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #182 dnia: Luty 17, 2010, 10:56:26 am »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Właśnie, ostatnio jak pękł mi resor to było widać że pióro wytarło się do połowy i dopiero strzeliło, więc to chyba jest potrzebne. też myślałem żeby dać dętki rowerowe i przesmarować towotem.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #183 dnia: Luty 17, 2010, 11:38:51 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja też powkładałem kawałki dętek i przesmarowałem olejem przekładniowym :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #184 dnia: Luty 17, 2010, 15:03:56 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
No to się zrobi i będzie gites :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #185 dnia: Luty 27, 2010, 18:17:49 pm »

beattraxseba

  • Gość
elo!! jestem świerzym forumowiczem "fso-ptk"...
mam Poldolota Caro Plus 1.6 GLI y 99r. :mrgreen:
prawdopodobnie jest to wersja eksportowa...
pierwszy właściciel miał dojścia i znajomości w fso...
śmigam nim dopiero rok i zakatowałem już 4 serducha...
buda jest (odziwo...) zdrowa i postanowiłem odłożyś trochę kasy i zrobić swap...
mam z ojcem warsztat samochodowy więc nie brakuje mi umiejętności do tego potrzebnych... po ponad 2 miesięcznych poszukiwaniach znaleźliśmy przeszczep do "czerwonej strzały"... :twisted:
silnik + osprzęt + skrzynia  wymątowane z omegi B
jest to jednostka x20xev z manualną skrzynią  :D  :D
czekam teraz na SWAP bo omega jest w bawarii na złomie i kumpel musi pojechać i wymontować te graty... :)    


pytanie do ciebie Gandziorz!!!!!!!!!!
jak ci idzie ze starszą jednostką??  :twisted:

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #186 dnia: Luty 27, 2010, 20:29:01 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "beattraxseba"
elo!! jestem świerzym forumowiczem "fso-ptk"...
mam Poldolota Caro Plus 1.6 GLI y 99r. :mrgreen:
prawdopodobnie jest to wersja eksportowa...:


Przykro mi. Plusy nie były nigdzie eksportowane, za wyjątkiem Trucka.
Także jest to najzwyklejszy Plus... w dodatku na zabójczym Boschu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #187 dnia: Luty 27, 2010, 20:36:07 pm »

beattraxseba

  • Gość
tzn. że w serwisie mojemu wujkowi kit wciskali...  :evil:
dzięki multec... tak właśnie myślałem... :(
ale blachy nie gniją więc nie nażekam...

gandziorz jak podłączyłeś zapłon i stacyjkę??
tą część instalacji masz z poldka czy omki??

i jeszcze jedno co do tego twojego "niezniszczalnego" silniczka gandziorz...
z doświadczenia w obróbce i naprawach głównych silników wiem że w omegach 2.0 nie wytrzymują wały korbowe... :(

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #188 dnia: Marzec 01, 2010, 00:01:01 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
ja nie chcę aż tak kręcić poldolota... to ma byś szybki "dupowóz" a nie rajdówka...
miałem okazję i kumpel załatwił mi X20XEV ze skrzynią za 250 euro :D
co z wałem kombinujesz?? ja jeszcze nie wiem jaka będzie różnica długości w moim

Wał będzie robiony od podstaw na zamówienie, w firmie DERA.

Cytat: "beattraxseba"

po co ci dwie 15"

Bo z tyłu są 15 na 5 śrub (most volvo). Chce mieć równe felgi to oczywiste chyba :)

Cytat: "beattraxseba"

gandziorz jak podłączyłeś zapłon i stacyjkę??

Normalnie, instalacja silnika jest omy a reszta polonezowska łącznie ze stacyjką.
Dokładnie żeby wszystko hulało trzeba podłączyć 5 kabli.

Cytat: "beattraxseba"

i jeszcze jedno co do tego twojego "niezniszczalnego" silniczka gandziorz...
z doświadczenia w obróbce i naprawach głównych silników wiem że w omegach 2.0 nie wytrzymują wały korbowe... :(

Doskonale o tym wiem. Kiedy przyjdzie dmuchanie będzie już kpl. dół z tłokami od C20XE, w tym również sprzęgło i koło.


Ps. jakie polonez ma ET i otwór montażowy z przodu seryjnie?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #189 dnia: Marzec 01, 2010, 00:43:18 am »

Buton

  • Gość
ET na pewno 29. Otwór centrujący jak dobrze pamiętam 58,5 mm.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #190 dnia: Marzec 01, 2010, 06:55:27 am »

beattraxseba

  • Gość
więc niepotrzebnie się wychylałem...
po zmianie wału na wzmacniany powinno być ok :)
niezłą śmigawkę budujesz Gandziorz, xD
nie mogę się doczytać z jakiego VOLVO jest ten twój dyfer...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #191 dnia: Marzec 01, 2010, 12:22:15 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
więc niepotrzebnie się wychylałem...
po zmianie wału na wzmacniany powinno być ok :)
niezłą śmigawkę budujesz Gandziorz, xD
nie mogę się doczytać z jakiego VOLVO jest ten twój dyfer...

Volvo 240.

Zaczynamy robić wydech (2,25cala :D :D). Zaczynamy od tyłu by idealnie wszystko porobić.
Wydech końcowy oczywiście mugen :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #192 dnia: Marzec 03, 2010, 16:16:29 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Cytat: Gandziorz
Cytat: "beattraxseba"

Zaczynamy robić wydech (2,25cala :D :D). Zaczynamy od tyłu by idealnie wszystko porobić.
Wydech końcowy oczywiście mugen :)


Brdzie słychać  z daleka.... ;p Ja mam silnik taki jak Gandziorz w mojej łome i szczeże mówiąc słyszałem dużo opini że najlepszy silnik a te nowe eco teci żekomo barachło bo olej ssssaąąą ale pewnie zalezy jak było to użytkowane....

Więcej fotek poproszę z monster garage...  :P
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #193 dnia: Marzec 03, 2010, 19:16:20 pm »

beattraxseba

  • Gość
każdy zakatowany motor bierze olej... to zależy kto i w jaki sposób je użytkuje....
omka z której będę miał silnik ma przelatane niespełna 180 tys.
stoi na szrocie w bawarii bo dostała w dupe i widocznie właścicielowi nie opłacała się naprawa... wolałem kupić X20XEV-a bo jest silnikiem nowszym konstrukcyjnie i nie zajeżdżony... zobaczymy jak to będzie śmigać...  :twisted:

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #194 dnia: Marzec 05, 2010, 01:48:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Gandziorz"

Po drugie 136km xe20xev mają problemy porobić 115km c20ne. Problem nie leży w mocy tylko w charakterystyce. Spójrz:
c20ne
115km przy 5400rpm
170Nm przy 2600rpm

xe20xev
136km przy 5600rpm
188Nm przy 3200rpm

Zobacz sobie jaka drastyczna różnica kiedy c20ne "ciągnie" max już od 2600rpm x20xev dopiero się rozkręca jakby nie patrzeć różnica wynosi całe 600rpm. Do tego pomimo że niby nowszy technologicznie wypas to Nm mu nie przybyło bo tylko 18Nm.
Uważam że xev to cofnięcie się w krok tył od nowoczesnego c20xe.
jak znam zycie to ten "188Nm przy 3200rpm " ma przy 2600rpm jakies ~170Nm,
wiec nic mu nie ujmuje w tej mierze ta nowoczesnosc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #195 dnia: Marzec 05, 2010, 03:05:44 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "KGB"
Cytat: "Gandziorz"

Po drugie 136km xe20xev mają problemy porobić 115km c20ne. Problem nie leży w mocy tylko w charakterystyce. Spójrz:
c20ne
115km przy 5400rpm
170Nm przy 2600rpm

xe20xev
136km przy 5600rpm
188Nm przy 3200rpm

Zobacz sobie jaka drastyczna różnica kiedy c20ne "ciągnie" max już od 2600rpm x20xev dopiero się rozkręca jakby nie patrzeć różnica wynosi całe 600rpm. Do tego pomimo że niby nowszy technologicznie wypas to Nm mu nie przybyło bo tylko 18Nm.
Uważam że xev to cofnięcie się w krok tył od nowoczesnego c20xe.
jak znam zycie to ten "188Nm przy 3200rpm " ma przy 2600rpm jakies ~170Nm,
wiec nic mu nie ujmuje w tej mierze ta nowoczesnosc

BMW ma przy 1000rpm do dyspozycji już 220Nm, tu chodziło o porównanie na jakich obrotach przypada max Nm.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #196 dnia: Marzec 05, 2010, 15:58:53 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Gandziorz: pytanie z innej beczki do Ciebie. Pomijając to, że wał macie za krótki, Czy rozstaw srub skrzyni omegi jest taki sam jak wale od fso?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #197 dnia: Marzec 05, 2010, 16:24:05 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "bisz"
Gandziorz: pytanie z innej beczki do Ciebie. Pomijając to, że wał macie za krótki, Czy rozstaw srub skrzyni omegi jest taki sam jak wale od fso?

Podobny, ale omega ma większy rozstaw nie da rady założyć.

[ Dodano: 05 Mar 2010 16:24 ]
Dodam do tematu że dzisiaj odebrałem nowe kable WN.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #198 dnia: Marzec 05, 2010, 20:50:01 pm »

200sx

  • Gość
Gandziorz, pokaz wykres momentu i mocy tego silnika,ktory ma niby powalic mocniejszego  :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #199 dnia: Marzec 05, 2010, 21:57:01 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "200sx"
Gandziorz, pokaz wykres momentu i mocy tego silnika,ktory ma niby powalic mocniejszego  :)

Wykres c20ne:
http://img161.imageshack.us/img161/2387/wykresc20neoq2.jpg

Mogę się mylić ale wydaje mi się że im niżej osiąga się max Nm tym lepiej, dlatego sunę podejrzenia że moc w tym wypadku idzie na bok.
Przykładem tego mogą być podobne dwa silniki jeżeli chodzi o moc.
110 konny diesel vs 130 konny benzyniak

Diesel pomimo że słabszy ma dobrą charakterystykę i dzięki turbinie dużo Nm przychodzi.