Autor Wątek: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol  (Przeczytany 16004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:22:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nic nie ma za darmo. albo palisz paliwo albo ciągniesz prąd z sieci- czas ten sam. miałem na myśli sytuację kiedy natychmiast po uruchomieniu trzeba jechać. - 20 to było ostatnio przed 4 laty. tej zimy jeszcze - 10 nie było.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:58:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i wlasnie przez to,ze nie bylo duzych mrozow to nie kupilem ogrzewacza i to byl blad,
matula jezdzi do pracy 3km,wiec auto nie ma kiedy porzadnie sie wygrzac w srodku,
zawsze nachucha w srodku i dopoki to jest para,to mozna zetrzec szmatka (a ze to baba, to cala rolka reczniczkow papierowych idzie w ruch i pozniej sobie lezy w srodku i paruje - obieg zamkniety wilgoci ;]  )
ale jak przyjdzie -2*C to para na szybach zamarza od srodka i to jest sajgon, bo nawet skrobac nie wygodnie,
ogrzewacz zalatwilby sprawe, a ja bym mial okazje do testow zuzycia paliwa,
zimny silnik na ssaniu przepala go duzo wiecej niz cieply, wiec wyeliminowanie okresu nagrzewania powinno miec wymierne korzysci,
energia spalania 1 litra benzyny to 31MJ ,a litr kosztuje 4.9pln
rownowartosc w pradzie w taryfie G11 (jednolita na dzien i noc) to 5.2pln ,z ta roznica ze z polowa ciepla spalania wyjdzie rura wydechowa,
nawet jezeli ogrzewacz za 300pln sie nie zwroci, to do biznesu raczej nie dolozymy ,a komfort wsiadania do cieplego auta pozostaje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 02, 2017, 09:54:10 am »

Offline doomelek-22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
    • Polonez '89 , Syrena 105 '76 , Syrena R20 ' 77
Ok , wszyscy macie rację  - podgrzewacz elektryczny na pewno byłby tańszy (zakup) ale ma sporo ograniczeń - w garażu lub na własnej posesji spoko .To tak jak bym miał trawnik 5x5 m - kupił bym kosiarkę elektryczną , bo na grzyb mi spalinowa z bajerami  ;p , i na odwrót - na 30 arów kupię kosiarę z napędem lub "traktorek" .
Wracając do tematu , nie mówię że mój ogrzewacz "jest na wodę" itp - trzeba go zasilać paliwem , trudno .Liczyłem się z tym , ale liczyłem też że po zamontowaniu będą  korzyści - gdy mam jechać do pracy wsiadam i mam spokój z zamarzaniem pary wewnątrz (a jak wsiądzie trzech chłopa , to była masakra ) , tak samo po robocie  - często przemoczeni , jak wsiadaliśmy do poldka to trzeba było sporo czasu żeby z szybami dojść do ładu .I niestety nie mogę zamontować grzałki elektrycznej - mieszkanie wynajmuję a na parking mam jakieś 100 metrów , i w robocie też nie ma opcji zasilania w/w .
Obawiałem się że akumulator->alternator może mieć problemy z powodu dodatkowego obciążenia , trzeba będzie zamontować mocniejszy altek .
Co do spalania , "plus/minus" 200ml ON na ogrzanie - dużo czy mało , trudno mi powiedzieć .Działa tak jak chciałem.
A można (akurat w poldku ,bo nie ma osłony miski) skierować wylot spalin na miskę olejową - nie "marnujemy" ciepła spalin i grzejemy nieco olej (pewnie nieznacznie , ale zawsze coś ).
Podsumowując - tak jak pisze kolega KGB - jak ma możliwość zasilania elektrycznie , to grzałka elektryczna jak najbardziej zdała by egzamin (dodatkowo jakiś sterownik czasowy) , w okolicznościach gdy nie można sobie pozwolić na ciągnięcie 100m kabla - ogrzewanie "spalinowe" jest jakąś alternatywą .

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 02, 2017, 10:58:18 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Chyba w jakimś starym Motorze opistwali PNa z fabrycznym Webasto i on miał właśnie wylot spalin skierowany na miskę olejową
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 02, 2017, 15:41:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
doomelek jak sam widzisz, zawsze jest problem z pradem - w ogrzewaczu elektrycznym to jedyna wada, za to z duzym napieciem,
w twoim webasto napiecie niskie, ale problem duzy, gdy pewnego zimnego dnia przyjdziesz do nagrzanego auta,ale akumulator juz silnika nie ruszy,
a masz przeciez prawdziwego bydlaka,bo 74Ah to maks co wejdzie na podstawke, a mocniejszy alternator nic tu nie zmieni, bo ladpwany akumulator nie ciagnie 55A ,ani nawet 20A ,wiec nie tędy droga,
dobrze by bylo go co jakis czas doladowac - na aucie to nadal 100m kabla ,a nosic do domu 20kg ...
najlepiej byloby zalozyc drugi akumulator dla webasto

odpalanie silnika rozwiazaloby problemy z akumulatorem, paliwa na 15min pracy poszloby ze dwa razy wiecej niz webasto zuzywa w 30min,
efekt bylby slabszy, ale wystarczajacy a stopien skoplikowania duzo nizszy,
jednak skoro jestes juz po fakcie i jestes zadowolony z dzialania to dobrze,
tylko daj fotki, zeby potencjalny chetny na takie rozwiazanie mogl sie oswoic albo zniechecic ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 04, 2017, 18:41:33 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To teraz wytłumaczę narzekaczom.

Po pierwsze : rozruch ciepłego silnika powoduje jego mniejsze zużycie i nieporównywalnie mniejsze zużycie paliwa.
Po drugie: wcale nie trzeba nagrzewać samochodu do 50 stopni - wystarczy do temperatury pokojowej około 20 stopni aby samochód skutecznie odmarzł i rozruch był łatwy i przyjemny.
Po trzecie : od razu podróżujemy w komfortowych warunkach (jeśli na zewnątrz jest temperatura -10 lub w ogóle ujemna)
Po czwarte: zużycie paliwa w Webasto to około 200ml na godzinę pracy ! Aby rozgrzać 5L płynu w poldku od temperatury -10 stopni do +20 stopni wystarczy 5 minut pracy urządzenia z pełną mocą
(jako ciekawostkę podam że samo urządzenie potrzebuje około minuty lub dwóch w zależności od typu na rozruch co daje w sumie 7 minut.
Po piąte: Urządzenie nie jest wcale drogie ! Ludzie puknijcie się w głowę ! 400-700zł za kompletne urządzenie !
Po szóste: Pompka paliwowa kosztuje 100zł nówka sztuka.
Po siódme: Pobór prądu:
Urządzenie nie ma prawa rozładować akumulatora bo pracuje maksymalnie przez 10-15 minut i pobiera podobną ilość prądu co radio samochodowe.
Podczas pracy urządzenia pracuje:
Wentylator w piecu
Pompka paliwa (impulsowo średnio dwa impulsy na sekundę)
Pompka wody
Tyle ! (sztyft żarowy pracuje tylko przy rozruchu)



Największa zaleta ?
Jeśli dojazd do pracy zajmuje nam mniej niż 20 minut to polecam webasto.
JEśli dojazd do pracy zajmuje nam więcej niż 20 minut... to polecam webasto.
Ciepło, wygodnie, silnik odpala lżej, mniej pali, auta nie trzeba skrobać... oszczędność czasu i kasy...
A to wszystko za 1zł dziennie ! (zakładając że codziennie używamy piecyka.)
Dziekuję - i chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Cytuj (zaznaczone)
twoim webasto napiecie niskie, ale problem duzy, gdy pewnego zimnego dnia przyjdziesz do nagrzanego auta,ale akumulator juz silnika nie ruszy,
Bzdura !!!! NIe wiesz a pierdzielisz panie trzy po trzy.
Piecyki thermotop mają tryb diagnostyczny przed uruchomieniem pierwsze co robią to sprawdzają napięcie w instalacji...
Jeśli spadnie poniżej zadanego poziomu to po pierwsze nie wystartuje...
Po drugie jeśli napięcie spadnie ponizej zadanego poziomu podczas pracu piec automatycznie wyłączy się i przejdzie w tryb awaryjny ! (należy wtedy odlączyć mu zasilanie - wyjąć bezpiecznik - lub zresetować ręcznie)
Oprogramowanie można dowolnie modyfikować za pomocą zwykłego interfejsu i pprogramowania (na allegro od 30zł komplet)
Ciągły Pobór prądu przez Thermotop to od 20 do 32W...... (nie licząc sztyftu żarowego który działa przez 10 sekund....)
Dodatkowo można ustawić wydajność pieca od 25% do 100%........

Ludzie kurde weźcie książkę i poczytajcie najpierw....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2017, 18:50:40 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 04, 2017, 20:35:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bzdura !!!! NIe wiesz a pierdzielisz panie trzy po trzy.
bzdura ,gdybys przeczytal temat, to bys wiedzial, ze autor narzeka na rozladowanie akumulatora,
i tyle w temacie <lol>


Aby rozgrzać 5L płynu w poldku od temperatury -10 stopni do +20 stopni wystarczy 5 minut pracy urządzenia z pełną mocą
bzdura !! nie masz pojecia a pierdzielisz glupoty jak maly Kazio !!
po pierwsze to w PN jest 7L plynu na rozgrzanie ktorego o 30K trzeba 0.5 MJ
po drugie, grzanie do 20*C goowno daje,
po trzecie po co mam grzac 7L plynu - nie bede w nim rak myl - chce nagrzac wnetrze i sila rzeczy grzeje silnik - nic wiec dziwnego ,ze urzadzenie zuzywa 200ml/h ,czyli 6 MJ (wartosc opalowa paliwa) ,czyli moc teoretyczna 1.6kW ,
czajnik elektryczny ma 1.8kW  i 1L wody gotuje 3min ,a Ty proponujesz 5min grzac silnik taka moca - zagotuj sobie czajnik wody, czyli 1.5L i polej silnik przed odpaleniem,
juz widze to ciepelko w kabinie <lol>  , podobno jutro bedziesz mial okazje, wiec do dziela
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 04, 2017, 20:54:42 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
19 lat temu gdy Polonez był moim jedynym i podstawowym autem, używałem "farelki" która na stałe jeździła w aucie. Na noc podłączałem ją do  przedłużacza i rano przed śniadaniem wkładałem w domu do gniazdka.
też kiedyś tak zrobiłem, później już nie było do czego wsiadać, za to miałem straż pożarna na podwórku.  :-)
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 04, 2017, 21:06:29 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Rozładowywuje bo widocznie jest na wykończeniu bateria. Ja co prawda mam wieksze aku bo dwa razy po 145ah ale 16 godzin pracy webasta nie robi na nich wrażenia.
Miałem Webasto w Maździe, które było zależne od pracy silnika i uruchamiało się poniżej 7stopni.
W zimę podczas samego odsniezania dogrzewało silnik do temperatury roboczej. A gdy nie trzeba  było odśnieżać i można było od razu ruszac to nawet przy -20 na odcinku 2-3km silnik łapał 90 stponi, gdy skoda potrzebuje ok 15km...
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 04, 2017, 22:17:13 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Po ok 10 dniach używania (dużo testów , wiadomo nowy bajer to się używa i testuje ) niestety pierwsze problemy z akumulatorem ...Jednak trudno się dziwić - ok 5-letni 74 Ah i standardowy altek na pokładzie (55A ?) - pewnie będzie zmieniony na 100 - 120A , zobaczymy.
Gratuluję użytecznego dodatku!

Ja chyba nie zrozumiałem dlaczego "zeżarło" akumulator...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 04, 2017, 23:07:24 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
19 lat temu gdy Polonez był moim jedynym i podstawowym autem, używałem "farelki" która na stałe jeździła w aucie. Na noc podłączałem ją do  przedłużacza i rano przed śniadaniem wkładałem w domu do gniazdka.
też kiedyś tak zrobiłem, później już nie było do czego wsiadać, za to miałem straż pożarna na podwórku.  :-)

Hehhh ale za to mamy teraz co wspominać :D
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 05, 2017, 10:39:54 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Ja używałem piecyka typu "konwektor" do podgrzania fury stojącej na podwórku. Grunt to taki który może pracować bez wentylatora. Kiedyś widziałem jak farelka nagle ucichła i zaczęła świecić w środku. NIGDY nie zostawię takiego urządzenia bez nadzoru.

Musze złożyć do kupy webasto w PN karetce. Ale póki działało to grzało dość wydajnie. Ale tylko wnętrze.
Kiedyś myślałem nad grzałką włożoną w układ chłodzenia. Jednak ciepły silnik i tak oznacza szybsze zadziałanie ogrzewania.

A jak komuś padnie akumulator od minimalnego poboru prądu przez wiatraczek to znaczy że czas na wymianę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 07, 2017, 20:19:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
bzdura ,gdybys przeczytal temat, to bys wiedzial, ze autor narzeka na rozladowanie akumulatora,
i tyle w temacie
Nie przez webasto.
2A przez 30 minut to jest 1Ah.....
Nie ma prawa rozładować sprawnego akumulatora...


Cytuj (zaznaczone)
bzdura !! nie masz pojecia a pierdzielisz glupoty jak maly Kazio !!
po pierwsze to w PN jest 7L plynu na rozgrzanie ktorego o 30K trzeba 0.5 MJ
Webasto ma za zadanie ogrzać tylko płyn w małym obiegu... a nie całość - miszczu.
Dlatego nagrzewa płyn tylko do 83-85 stopni po to żeby się nie daj boże nie otworzył termostat.

Cytuj (zaznaczone)
czajnik elektryczny ma 1.8kW  i 1L wody gotuje 3min ,a Ty proponujesz 5min grzac silnik taka moca - zagotuj sobie czajnik wody, czyli 1.5L i polej silnik przed odpaleniem,
juz widze to ciepelko w kabinie <lol>  , podobno jutro bedziesz mial okazje, wiec do dziela
Nie porównuj podgrzewania wody o 80 stopni do podgrzewania płynu o połowę tej wartości (z -10 do +20 stopni)
Druga sprawa : żelazko ma 2500W mocy... dlaczego nie da się nim nagrzać wnętrza pojazdu ?
Webasto Thermotop Z/C ma 5kW mocy.... (pomijając że ma dużo wyższą sprawność.....)
przepływowy ogrzewacz wody ma około 1kW mocy.. a potrafi zrobić z zimnej (około 18 stopni) wody wrzatek w czasie poniżej 2 sekund..... dlaczego ? Bo ma wyższą sprawność.


Cytuj (zaznaczone)
juz widze to ciepelko w kabinie <lol>  , podobno jutro bedziesz mial okazje, wiec do dziela
W mieszkaniu masz około 20 stopni..... a mimo to jest ciepło ...
Po co grzać powietrze w kabinie do wyższej temperatury ?
Szyby w mieszkaniu masz nie zamarznięte, można chodzić sobie dowolnie ubranym....
Jak masz wewnątrz pojazdu 20 stopni to masz jak w domu. Źle ci ?


https://www.youtube.com/watch?v=SamwzYqIu20


Pierwsze i ostatnie pytanie do ciebie : Miałeś kiedyś w samochodzie webasto ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2017, 20:35:16 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 07, 2017, 20:26:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
niespełna 5 litrów płynu.....
Piec startuje w 2:30 minucie......
w czasie poniżej 10 minut podnosi temperaturę płynu o 70 stopni.....
Pobiera paliwo z butelki o pojemności poniżej 250ml......

Jak to się dzieje miszczu ?

https://www.youtube.com/watch?v=bsPVfWoy6zo

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2017, 20:32:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Aha i jeszcze jedno .... wydajność Webasto Thermotop Z/C to jest 5kW....... Więc twoje obliczenia możesz sobie włożyć w tyłek.... bo porównywanie czajnika elektrycznego do pieca webasto to jak porównanie farelki 2000W i tej samej mocy żelazka....... spróbuj nagrzać wnętrze kabiny żelazkiem......

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 08, 2017, 00:28:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Webasto ma za zadanie ogrzać tylko płyn w małym obiegu... a nie całość - miszczu.
Dlatego nagrzewa płyn tylko do 83-85 stopni po to żeby się nie daj boże nie otworzył termostat.
tak, moj blad mistrzuniu , bo plyn w chlodnicy odpada ,wiec 5L plynu + caly silnik ,bo maly obieg plynie przez caly silnik,
to faktycznie zmienia wszystko ,bo roznica 2L plynu w konfrontacji z cala bryla silnika zagina czasoprzestrzen <lol>
W mieszkaniu masz około 20 stopni..... a mimo to jest ciepło ...
Po co grzać powietrze w kabinie do wyższej temperatury ?
Szyby w mieszkaniu masz nie zamarznięte, można chodzić sobie dowolnie ubranym....
Jak masz wewnątrz pojazdu 20 stopni to masz jak w domu. Źle ci ?
20*C we wnetrzu ,a 20*C na nagrzewnicy to dwie rozne temperatury ,
nagrzewnica o temp. 20*C bedziesz grzal wnetrze do 19*C moze 48h ,ale prawdopodobnie nigdy tego nie uzyskasz ,bo -10*C na zewnatrz bedzie skuteczniej chlodzilo niz ta nagrzewnica bedzie grzala,
pewnie nawet szyb nie odmrozisz

Nie porównuj podgrzewania wody o 80 stopni do podgrzewania płynu o połowę tej wartości (z -10 do +20 stopni)
Druga sprawa : żelazko ma 2500W mocy... dlaczego nie da się nim nagrzać wnętrza pojazdu ?
Webasto Thermotop Z/C ma 5kW mocy.... (pomijając że ma dużo wyższą sprawność.....)
przepływowy ogrzewacz wody ma około 1kW mocy.. a potrafi zrobić z zimnej (około 18 stopni) wody wrzatek w czasie poniżej 2 sekund..... dlaczego ? Bo ma wyższą sprawność.
a tu juz bredzisz tak,ze nie wiem o co ci chodzi ze sprawnoscia - co od czego jest sprawniejsze i jeszcze jakiej wielkosci to sa sprawnosci,
prosze o dokladne zaznaczenie czy sprawniejsze jest webasto, czy przeplywowy ogrzewacz i na jakie paliwo jest ten ogrzewacz,
no i jak chcialbys grzac wnetrze tym zelazkiem 2.5kW ,bo od tego zalezy jego "niemoc" ogrzania auta

jedynie do pierwszego zdania moge sie odniesc, bo moge porownywac grzanie wody w czajniku ,gdyz porownalem podobna moc i czas grzania ,wiec dostarczona energia byla zblizona,
wody bylo mniej niz plynu ,bo 1.5L ale ta sama ilosc energii podgrzala wode do duzo wyzszej temp.
polewajac silnik woda przekazalbys energie wody silnikowi


Aha i jeszcze jedno .... wydajność Webasto Thermotop Z/C to jest 5kW....... Więc twoje obliczenia możesz sobie włożyć w tyłek.... bo porównywanie czajnika elektrycznego do pieca webasto to jak porównanie farelki 2000W i tej samej mocy żelazka....... spróbuj nagrzać wnętrze kabiny żelazkiem......
moje obliczenia opieralem na danych przez ciebie podanych, pisales o 200ml/h i zalozylem, ze benzyny
teraz podajesz moc 5kW i filmik webasta na ON ,a takie webasto musi zuzywac co najmniej 500ml/h ,zeby teoretycznie osiagnac moc 5kW

a co do farelki i zelazka o tej samej mocy to sproboj nagrzac wnetrze kabiny farelka w takim ukladzie

« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2017, 00:31:23 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 08, 2017, 12:01:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Teoretyk gawędziarz - nie mam zielonego pojęcia o temacie, za to poczytałem parę książek więc chętnie się wypowiem.
Chłopie - załóż, zamontuj, lub pokręć się w okolicach ogrzewań postojowych a potem pisz.
3 lata pracowałem jako mobilny serwisant ogrzewań postojowych dla firmy Webasto więc wiem co mówie i jak to wygląda w praktyce.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 08, 2017, 14:07:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
juz zatkalo w kakao ?
nie potrafisz sprecyzowac tego co sam napisales wczesniej, czyli o wyzsza sprawnosc jakiego nad jakim urzadzenie chodzi ?
nie wymagam od ciebie, bys wyraza w liczbach ta sprawnosc

praktykant w serwisie sie znalazl ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 08, 2017, 14:40:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Po prostu dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu. Nie wiem czy jesteś ignorantem, trollem czy masz problemy ze zrozumieniem.
Co do sprawności:
Tłumacze ci jak chłop krowie na rowie.
W webasto bardzo niewielka ilość płynu jest ogrzewana bardzo szybko przez bardzo mocny piec (5kW) (150ml jeżeli dobrze pamiętam wynosi pojemność Thermotop)
Temperatura wewnątrz pieca to blisko 800 stopni celsjusza...
To tak jakbyś przelewał wodę przez rozgrzaną do czerwoności metalową słomkę.
Twoje dywagacje i obliczenia możesz sobie wypisać na czole bo mają się nijak do realiów. Prowadzisz obliczenia dla całego płynu jednocześnie ! A nie dla 150ml (trzy czwarte szklanki) które są ogrzewane w piecu !
Rozumiesz co tu jest napisane ? Bo już bardziej tego obrazowo zrobić się nie da.
Masz kartkę i dlugopis ale za grosz rozumu.
To nie jest tak ze stawiasz sobie garnek z 7l płynu i próbujesz ogrzewać... tylko robi się to PRZEPŁYWOWO !
mam wrażenie że mówie do ściany .
Przykład z rozgrzaną do czerwoności słomką metalową przez którą przepływa woda wydaje mi się najbardziej odpowiedni.

Jak ja uwielbiam teoretyków.

Postaw wrzątek w 10l wiadrze a ten sam wrzątek rozlej po płaskiej powierzchni (o temperaturze pokojowej) tak aby warstwa wody miała 1mm..... za kilkadziesiąt sekund będzie chłodna a w wiadrze będzie trzymać temperature. Nie bierzesz pod uwagę powierzchni oddawania ciepła !


Jak chcesz sobie liczyć to proszę:
Webasto Thermotop Z/C:
Zużycie paliwa :
0.5kg/h w trybie Full Load
0.25kg/h w trybie "Half Load"
Nominalna moc:
32W - Full Load (nie licząc wentylatora samochodu)
18W - half Load (nie licząc wentylatora samochodu)

Pojemność komory ogrzewania (wymiennika):
150ml

Minimalna ilość płynu w układzie :
4 litry

Minimalny przepływ płynu przez piec (minimalna wydajność pompy)
250l/h

Maksymalna wydajność pompy przepływowej:
450L /h

Zabezpieczenie przed przegrzaniem :
Wyłącza piec przy temperaturze 105 stopni płynu
(standardowo piec powinien się wyłączyć przy około 85 stopniach)

Zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora:
Napięcie na poziomie 10.8V przez conajmniej 20 sekund - Awaryjne zablokowanie pieca (konieczny reset)
Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem:
Napięcie na poziomie 15.5V przez conajmniej 6 sekund - Awaryjne zablokowanie pieca (konieczny reset)

Maksymalny czas procedury startowej: (czas przez jaki może się uruchamiać piec)
180 sekund - w przypadku braku płomienia po tym czasie: odcięcie paliwa, przewietrzenie komory spalania i awaryjne zablokowanie pieca (konieczny reset)

Mówiąc krótko.....
piec potrafi przepompować cały płyn w układzie małego obiegu 100 razy w ciągu godziny czyli 10 razy w ciągu 6 minut....
Jednocześnie mając w komorze 150ml i temperaturę na poziomie 800 stopni wewnątrz.
I tak ci gówno z tych obliczeń wyjdzie bo bierzesz pod uwagę wodę a nie płyn chłodniczy.
Nie bierzesz pod uwage przewodności cieplnej komory spalania i ogrzewacza
Nie bierzesz pod uwage ciśnienia i temperatury powietrza oraz zawartości w nim tlenu
Nie bierzesz pod uwagę paliwa (a to jest różne różniste)
Teoretyzujesz na kartce a życie mówi co innego.
W ciągu 20 minut można nagrzać samochód do temperatury roboczej 85 stopni przy temperaturze zewnętrznej -10 stopni
To mówi praktyka i tak jest naprawdę.




Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: "Webasto" czyli ogrzewanie postojowe w Waszych pol
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 08, 2017, 22:23:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak ja uwielbiam teoretyków.
a ja ubóstwiam typów wyzywajacych mnie od teoretykow, bo sami sie zaorują ,wiec wyreczaja mnie w tej robocie,
100% z nich nie rozumie teorii , a wiec nie rozumie tez zasady dzialania urzadzen na ktorych praktykuja,
wytlumacze to jak krowie na rowie - to ze wymieniales wezyki i kabelki w webastach w zadnym stopniu nie oznacza, ze wiesz jak dziala webasto

a Ja sam praktykowlem z chlodzeniem ciecza, gdy ty na muchy ptapty wołałeś,
zaczynajac chlodzenie procesorow woda dzialalem na czuja ,ale gdy pozniej zglebilem teorie tych zjawisk to normalnie nie uwierzysz - zgadzala sie z praktyka i pozwolila mi doskonalic dzialanie ukladu


Po prostu dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu. Nie wiem czy jesteś ignorantem, trollem czy masz problemy ze zrozumieniem.
zapewne wszystko na raz tylko zupelnie odwrotnie ;]


W webasto bardzo niewielka ilość płynu jest ogrzewana bardzo szybko przez bardzo mocny piec (5kW) (150ml jeżeli dobrze pamiętam wynosi pojemność Thermotop)
Temperatura wewnątrz pieca to blisko 800 stopni celsjusza...
tylko to nie ma zadnego znaczenia dla ukladu ogrzewanego, bo to parametry wewnetrzne ukladu grzejacego,
pozwala to jedynie okreslic sprawnosc urzadzenia,
moc i temp. pieca musi byc powiazana ze strumieniem cieczy - producent dobral te wartosci teoretycznie, a nastepnie sprawdzil jak sie to zachowuje w praktyce i cos zmienil lub nie,
gdyby strumien przeplywu byl nizszy to z komory pieca wychodzilaby para a nie goracy mniej lub bardziej plyn,

cale litanie parametrow urzadzenia z karty charakterystyki nic tu nie wnosi, bo to wewnetrzna sprawa producenta - przydaje sie do serwisu, zeby kazdy mogl dokonac napraw, nie tylko ktos wiedzacy jak to dziala (i dlaczego dziala)


Zużycie paliwa :
0.5kg/h w trybie Full Load
0.25kg/h w trybie "Half Load"
ale nie ma tego zlego w litaniu ,bo widze, ze moje teoretyczne 500ml/h jakims przedziwnym trafem ma odzwierciedlenie w danych producenta,
niesamowite prawda ? przeciez w zyciu nie mialem tego urzadzenia w rekach, wiec jak moglem teoretycznie to wiedziec ;]


I tak ci gówno z tych obliczeń wyjdzie bo bierzesz pod uwagę wodę a nie płyn chłodniczy.
gowno prawda, nie masz pojecia co licze, bo nie potrafisz tego policzyc,
wode liczylem tylko dla czajnika z woda, zebys mogl sobie wylac czajnik wody na silnik ,a nie lal do czajnika glikolu


Prowadzisz obliczenia dla całego płynu jednocześnie ! A nie dla 150ml (trzy czwarte szklanki) które są ogrzewane w piecu !
tak, dla calosci i mam absolutna racje - jezeli twierdzisz, ze jest inaczej to nie masz pojecia o przeplywie energii i ukladach chlodzenia/grzania
nie wazne jest,czy komora grzewcza ma 150ml i temp. 800*C ,czy tez 500ml i temp. 400*C
niezaleznie od tych parametrow webasto z twojego filmiku rozgrzaloby o 66K (82-16)  5l glikolu - w czasie ~3min moca 5kW ,
najwyrazniej nie pracowalo z moca 5kW ,ale o polowe nizsza

ciagle nie uzyskalem odpowiedzi o jakim przeplywowym ogrzewaczu piszesz - czy to ten ogrzewacz elektryczny 1.8kW, ktory linkowalem ?
bo wazne jest odniesie sie do twoich twierdzen o sprawnosci
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2017, 22:26:15 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.