Autor Wątek: Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI  (Przeczytany 5438 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« dnia: Wrzesień 07, 2009, 12:15:19 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Mimo usilnego grzebania w szukajce nie znalazłem czegoś co by mi pomogło. Planuję w najbliższym czasie wymienić uszczelniacze zaworowe. Są ponoć dwie szkoły: ze ściąganiem głowicy i bez. Którą radzicie? No i miarę możliwości: na jakie niespodzianki mogę się nadziać przy tej robocie? Na co zwrócić uwagę lub w co się dodatkowo zaopatrzyć.

Jasna oczywiście jest sprawa, że w razie ściągania głowicy zrobię również z nią porządek ale... z tym wolałbym jeszcze zaczekać.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2009, 13:19:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jest taki sposob żeby ci zawory do srodka nie powpadały :) Przed rozpieciem sprezyn ustawiasz tłok na danycm cylindrze w GMP, nawet jak zawór wpadnie do środka to dasz radę go z powrotem wyciagnac.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2009, 13:32:24 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Ponoć ta zasada dotyczy zaworów ssących. Prawda czy fałsz?

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2009, 13:32:56 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Bez ściągania głowicy to musisz mieć wydajną sprężarke. W obu przypadkach musisz mieć przyrząd który będzie służył do ściśnięcia sprężyny w celu wyjęcia klinów. Ja osobiście wolałbym to robić ze ściągniętą głowicą.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2009, 13:33:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Innym sposobem - bardziej pracochłonnym - jest odkręcenie kolektorów, następnie

Cytat: "Stingerek"
Przed rozpieciem sprezyn ustawiasz tłok na danycm cylindrze w GMP


lub po prostu przez kanał dolotowy/wydechowy przytrzymujesz zawór pincetą/kombinerkami :)

AHA, niektórzy wykręcają świece i odpowiednio ugiętym drutem, podpierają zawór, na którym wymieniają uszczelniacz :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2009, 14:14:17 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No dokładnie tak jest najmniej pracy i najtaniej. Przez otwór na święcę podpiera się zawór i robi operacje na górze. Szybciej, prościej, taniej.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2009, 14:19:53 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Podziękował serdecznie. Zdam fotorelację może się komuś przyda.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2009, 15:49:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tlokiem mozesz podeprzec tylko ssace ,reszta sposobow to kombinacja ,
najbardziej sensowne wydaje sie pompowanie cylindra ,ale w praktyce nie widzialem jak to robia ,
dla spalania oleju kluczowe znaczenie maja uszczelniacze na ssacych zaworach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2009, 16:39:03 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Więc może darować sobie zawory wydechowe? Jeśli się znacząco poprawi to zostawić. A wydechowe wymienić jak za kilka miechów będę z głowicą robił?

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2009, 16:53:54 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Najlepiej jest przez otwór na świece podłączyć wąż od sprężarki. Przy ciśnieniu 8 atm zawór będzie dociskany z siła około 50kg tak że będzie w miare solidnie siedział. Sposoby z podpieraniem zaworu tłokiem albo za pomocą jakiegoś druta to są według mnie półśrodki. Ale zrobisz jak uważasz.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2009, 20:05:00 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nie wiem po co szukać problemu w prostej czynności.
Jeśli można podeprzeć zawór po prostu drutem i jest on nieruchomy to to wystarczy i już i o to przecież chodzi.
Potem skoncentrować się na założeniu uszczelniaczy tak, żeby ich nie uszkodzić i zamków zaworów nie pogubić. Inne sposoby owszem czemu nie ale stopień ich trudności jednoznacznie sugerują, żeby samemu tego nie robić tylko do "mechanika" się udać i zabulić ciężką kasiorę za to, że jak nikt nie będzie widział to też podeprze drutem.  :mrgreen:
Ja podpierałem drutem.
Słyszałem tez o metodzie wkładania sznurka przez otwór na świece tak aby wypełnił komorę spalania. Ważny skutek. A prostota w cenie.
Z ciekawostek dodam, że w starej książce do napraw 125p w przypadku nieszczelności na prowadnicach autor zalecał wymianę silnika. W ostatnich wydaniach książek do polonezów już wspominają o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 07, 2009, 22:26:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy ladowaniu powietrza sprezarka tlok i tak musi byc w GMP ,bo jak pusci powietrze i zawor wpadnie do srodka to nieciekawie

co do drutu to nie wyobrazam sobie jak mialbym zawor podeprzec drutem i trachnac go tak ,by rozpiely sie zamki ,
z tym sznurkiem mozna probowac  ,bo najwazniejsze w tej zabawie to nie wrzucic zaworow do cylindra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 07, 2009, 22:42:24 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja ustawisz cylinder w GMP i zablokujesz wal to zawory raczej nie wypadną z prowadnic, mogą jedynie opaść. Przy obecnych cenach to najprościej kupić 2 głowice do ohv, obrobić kanały, wymienić uszczelniacze, dotrzeć zawory i po prostu przełożyć dając  nowa uszczelkę. Jakieś druty, sznurki i zabawy to opcja dla osób o mocnych nerwach, a jak silnik ma duży przebieg na LPG to zaworki i tak warto dotrzeć  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 07, 2009, 23:03:44 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Pomysł w sumie ciekawy. Przebieg po dzisiejszym dniu to ćwierć miliona, gazu niet. Ile może kosztować głowica w dobrym stanie? Może ktoś ma na zbyciu? Zawsze tą co mam można w wolnej chwili zrobić na cacy i komuś puścić... albo zostawić "na wszelki wypadek".

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 08, 2009, 12:28:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co allegro nie masz ?
glowica do nieGSI kosztuje 50-100pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 08, 2009, 14:20:42 pm »

Zak

  • Gość
nie rozumie tych kombinacji alpejskich...
po co sie pakować w zbedne koszty drugiej głowicy(niewiadomo skąd) skoro roboty i tak tyle samo, jakby wyjąć głowice, obrobić i spowrotem założyć :?

Excalibur#1937,  jak nie wiesz jak do tego podejść to Jaworzno nie jest tak daleko odemnie, więc jak co to priv :wink:

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 09, 2009, 00:49:05 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Tyle, że obróbka godzinki nie zajmie a niestety auto jest mi na codzień potrzebne. Dlatego myślałem o drugiej głowicy tym bardziej, że przedmówca podał rząd wielkości około stówy. Wtedy jedną spokojnie sobie robię na zicher - innego dnia podmieniam i finał.

Zaraz się pewnie dowiem... to tylko OHV  :mrgreen:

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 09, 2009, 01:46:14 am »

Zak

  • Gość
Excalibur#1937,
miałem na myśli gumki, a nie całą litanije z pasowaniem kolektorów włącznie(do czego trzeba mieć "luźne" części)...

co zrobisz to twoje, dobrze mieć wybór :wink:

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2009, 14:33:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja bym skłaniał ku myśli Elwooda :)
Kupujesz sprawdzoną ciśnieniowo głowicę, od razu dokupujesz kolektor od GSI i ogień.
Dotarcie zaworków na nowo, powiększenie kanałów dolotowych i wydechowych + pasowanie kolektorów z głowicą i przy okazji nowe uszczelniacze zaworowe.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Uszczelniacze zaworowe 1.6 GLI
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2009, 15:11:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To takie coś to już niektórzy nazywają remontem a nie wymianą uszczelniaczy za klika zł, w 2-3 godz.  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.