Autor Wątek: Strzały w wydech  (Przeczytany 12498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strzały w wydech
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 17, 2010, 20:15:47 pm »

piotr3

  • Gość
Witam. Chce ustawić zapłon w polonezie 1.6 GLE gdyż podczas hamowania silnikiem czuje szarpnięcia...a zapłon nie był ruszany z 6 lat więc to podejrzewam. Chciałbym aby ktoś mi napisał dokładnie krok po kroku jak to zrobić. (co gdzie odkręcić, jakie znaki itd.) mam do dyspozycji lampę stroboskopową. Z góry dzięki za pomoc.

Strzały w wydech
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 17, 2010, 20:46:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
piotr3, pod kopułka tam na dole jest taka srubka na klucz 17. Popuszczasz ja i krecisz lekko całym aparatem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Troszeczke. mozesz to zrobic na odpalonym silniku.

Tyle. To jest metoda na słuch.

Strzały w wydech
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 17, 2010, 21:44:52 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Kręcąc aparatem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo) - zapon OPÓŹNIASZ.
Działając odwrotnie, tj. kręcąc podstawą aparatu zapłonowego w lewo - zapłon PRZYŚPIESZASZ.
Każdy porządny posiadasz czy Poloneza czy Fiata 125 z zapłonem stykowym powinien umieć ustawić zapłon na "słuch", tudzież na wyczucie, albo inne "oko".
Jak masz lampę strobo, to podłącza się ją, z tego co pamiętam, pod pierwszą świecę i obserwuje pokrywanie się znaku z obudowy filtra odśrodkowego oleju ze znakiem na pokrywie paska/łańcucha rozrządu. Lampa także wymaga podłączenia do akumulatora, z tego co pamiętam. A może i nie.. Ostatni raz bawiłem się czymś takim jakieś czternaście lat temu..
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Strzały w wydech
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 17, 2010, 22:11:11 pm »

Grejfrut

  • Gość
Cytat: "FaZi"
piotr3, pod kopułka tam na dole jest taka srubka na klucz 17. Popuszczasz ja i krecisz lekko całym aparatem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Troszeczke. mozesz to zrobic na odpalonym silniku.

Tyle. To jest metoda na słuch.


kolego no kup sobie tego roverka albo swapa zrób :)

Strzały w wydech
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 18, 2010, 15:11:21 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grejfrut"
Cytat: "FaZi"
piotr3, pod kopułka tam na dole jest taka srubka na klucz 17. Popuszczasz ja i krecisz lekko całym aparatem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Troszeczke. mozesz to zrobic na odpalonym silniku.

Tyle. To jest metoda na słuch.


kolego no kup sobie tego roverka albo swapa zrób :)

haha :D no cóż. Powoli kasa przybywa. kupie kupie, spokojnie.
Ogolnie chce doprowadzic go do ładu, zeby jeszczze posłuzył... I przy okazji sie naucze tego i owego :)

Strzały w wydech
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 19, 2010, 20:05:46 pm »

piotr3

  • Gość
Panowie jeszcze jedno pytanie...na pokrywie paska rozrządu są trzy znaki. Na który znak mam ustawić zapłon??  bo jak świece lampom to zupełni z boku są moje znaki...

Strzały w wydech
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 19, 2010, 20:13:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja pierwszy po lewo patrzac od przodu samochodu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Strzały w wydech
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 20, 2010, 20:20:43 pm »

piotr3

  • Gość
a więc ustawiłem zapłon na pierwszy znak po lewej jak kolega pisze...auto się zrobiło niesamowicie ciche...w czasie jazdy słychać tylko szum tylnego mostu...niestety poldi stracił moc...do 2tyś w ogóle nie ciągnie ...  zwiększałem , zmniejszałem dawkę gazu ale nic nie pomogło:( przedtem miałem ustawiony zapłon ok 5cm w lewą stronę od skrajnego lewego punku :/ silnik wtedy jest dynamiczny ale niestety strasznie głośny...nawet własnych myśli nie słyszę. Co radzie??? może coś jest jeszcze nie tak??/ może to nie zapłon tylko np. mieszanka paliwa?? może teraz zapłon jest ok tylko coś z paliwem???

Strzały w wydech
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 20, 2010, 20:22:54 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
jak jest muł to za pozny zapłon. Przyspiesz go moze to pomoze.

Strzały w wydech
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 20, 2010, 21:02:44 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
piotr3,  musisz wybrać opcje pośrednią - czyli przyśpieszyć o 2-3 stopnie (gaz tak lubi) na zbyt wczesnym zapłonie (tak jak miałeś poprzednio) silnik fajnie kręci się z dołu - stąd wrażenie większej mocy, ale na wyższych obrotach nie jest już taki ochoczy. jak ustawisz tak jak Ci napisałem to będzie się fajnie kręcił w całym zakresie obrotów, a będzie względnie cichy. Głośną pracę wtedy zaobserwujesz na banzynie, ale tylko przy dużym obciażeniu.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Strzały w wydech
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 20, 2010, 21:18:53 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no panowie dzisiaj sie pobawiłem. Ustawilem zaworki na 0.20 i 0.25, przerwe na swiecach na 0.6 i przy okazji wyczyscilem z nagaru. I troche sie pobawiłem zapłonem.

I o dziwo nie ma tego efekty strzelania w rure :D zreszta mam filmiki. Od razu mowie ze srodkowy tłumik mam sito i dlatego taki dziwny dzwiek. I z gory przepraszam za porządek w moim garazu :D

http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=2099HrFb%2FquxZmN088NpNYh4l5k2TGxc

A tu turbo LPG :D Taka ciekawostka, jak to wszystko działa.
http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=2099HrFb%2Fqt8KO1ix%2BdiM4h4l5k2TGxc

Strzały w wydech
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 20, 2010, 22:33:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
piotr nie patrz na żadne znaki.
Ustaw zapłon tak jak ma być:
czyli, krecisz wałem korbowym dopóki pierwszy cylinder nie będzie w górnym martwym punkcie, wtedy krecisz wałkiem rozrządu do momentu w którym palec rozdzielacza nie znajdzie sie na "pierwszym baniaku"
Wtedy masz 100% pewnośc że odpali od strzała.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Strzały w wydech
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 20, 2010, 22:56:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
czyli, krecisz wałem korbowym dopóki pierwszy cylinder nie będzie w górnym martwym punkcie, wtedy krecisz wałkiem rozrządu do momentu w którym palec rozdzielacza nie znajdzie sie na "pierwszym baniaku"
a po co ma krecic walkiem rozrzadu :?: predzej walkiem od rozdzielacza
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Strzały w wydech
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 20, 2010, 22:58:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
przy zdjętym pasku rozrządu :) nie będą się otwierać i zamykać zawory :) więc trzeba osobno wałkiem rozrządu ustawić zawory

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Strzały w wydech
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 21, 2010, 09:20:50 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Instalację LPG jak i gaźnik reguluje się na zagrzanym do właściwej temperatury silnika, tj. 90 stopni.
Na drugim filmiku widać, że silnik ma problemy z wolnymi obrotami, prawie stawał.
A i dziwne, że przy zdjętym deklu dźwigni zaworowych, nie waliło olejem na boki. Jakie jest ciśnienie smarowania na zimnym i ciepłym silniku ?
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Strzały w wydech
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 21, 2010, 09:24:17 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "oprawca_1978"
Na drugim filmiku widać, że silnik ma problemy z wolnymi obrotami, prawie stawał.

zauważ, ze bawilem sie zaplonem wtedy. I dlatego.
Cytat: "oprawca_1978"
A i dziwne, że przy zdjętym deklu dźwigni zaworowych, nie waliło olejem na boki. Jakie jest ciśnienie smarowania na zimnym i ciepłym silniku ?

olej wylatuje z tych dziurek znajdujacych sie na dzwigienkach zaworów. Lecial tam olej. Ale zeby waliło mega do góry to musza byc obroty.

Strzały w wydech
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 21, 2010, 12:12:06 pm »

piotr3

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
piotr nie patrz na żadne znaki.
Ustaw zapłon tak jak ma być:
czyli, krecisz wałem korbowym dopóki pierwszy cylinder nie będzie w górnym martwym punkcie, wtedy krecisz wałkiem rozrządu do momentu w którym palec rozdzielacza nie znajdzie sie na "pierwszym baniaku"
Wtedy masz 100% pewnośc że odpali od strzała.

 
Mi na tym i na poprzednim ustawieniu zapłonu autko pali od strzała...zimne czy ciepłe nie ma różnicy. Chyba będę przyspieszał zapłon stopniowo 3 stopnie aż auto zacznie ciągnąc od niskich obrotów tak jak napisał kolega graczol1

Strzały w wydech
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 21, 2010, 16:11:50 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "FaZi"
olej wylatuje z tych dziurek znajdujacych sie na dzwigienkach zaworów. Lecial tam olej. Ale zeby waliło mega do góry to musza byc obroty.

wydaje mi się że to jest właśnie przyczyną "klepania zaworów" na klawiaturze masz za niskie ciśnienie lub za duże luzy między dźwigienkami a osiami dźwigienek. dodatkowo jak silnik się rozgrzeje- ciśnienie oleju spada i "klepie" mocniej.

[ Dodano: 21 Lut 2010 16:14 ]
ja tylko raz odpaliłem silnik bez pokrywy - momentalnie wszystko zakonserwował olejem.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Strzały w wydech
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 21, 2010, 16:53:54 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "graczol1"
Cytat: "FaZi"
olej wylatuje z tych dziurek znajdujacych sie na dzwigienkach zaworów. Lecial tam olej. Ale zeby waliło mega do góry to musza byc obroty.

wydaje mi się że to jest właśnie przyczyną "klepania zaworów" na klawiaturze masz za niskie ciśnienie lub za duże luzy między dźwigienkami a osiami dźwigienek. dodatkowo jak silnik się rozgrzeje- ciśnienie oleju spada i "klepie" mocniej.

[ Dodano: 21 Lut 2010 16:14 ]
ja tylko raz odpaliłem silnik bez pokrywy - momentalnie wszystko zakonserwował olejem.


Dokładnie. Jeśli olejenie silnika jest OK, to tam powinno być kilka gejzerów z oleju. Olej w tym silniku podawany jest do dźwigni przez ich osie, które są drążone w środku. Olej z głowicy podawany jest przez przednie osie dźwigni. Wypadałoby sprawdzić ciśnienie smarowania w silniku. Na filmiku, który Fazi zamieścił, widziałem, że wskaźnik ciśnienia oleju stoi martwy.. Niedobrze..
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Strzały w wydech
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 21, 2010, 19:50:52 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "oprawca_1978"
Na filmiku, który Fazi zamieścił, widziałem, że wskaźnik ciśnienia oleju stoi martwy.. Niedobrze..

znów bład. Silnik z Duzego Fiata a tam (moze nie wiesz to przypomne) nie ma cisnienia oleju. Ten wskaznik po prostu jest "martwy" bo skad mam wziasc?
No moze cos jest z cisnieniem, bo na mocno rozgrzanym na jałowym mi swieci czasem kontrolka...
Ale czyzby to byla przyczyna tego, ze ciezko go odpalic na cieplym?