Autor Wątek: Drążek Panharda  (Przeczytany 27371 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 09, 2010, 16:25:09 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Cytat: "Grakoz"
widzę Grzesiu, że nie próżnujesz

Ty jeszcze welu rzeczy nie widziałeś :mrgreen:  ale o Tym to na PW :P
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 10, 2010, 17:07:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet ladnie zrobione ,tylko przewody hamulcowe jakies takie zakrecone ,
no i przegub kupisty moze sie wyrabiac dosc szybko ,ale to wyjdzie w praniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 08, 2011, 03:26:15 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
http://images45.fotosik.pl/602/6ebd618626f9370f.jpg

źródło

kolejny co nie wiedział, że się nie da.  :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 08, 2011, 09:27:28 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: Grakoz
widzę Grzesiu, że nie próżnujesz
Ty jeszcze welu rzeczy nie widziałeś :mrgreen:  ale o Tym to na PW :P

Jesteś pewien że te drążki nie będą o siebie uderzać?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 08, 2011, 09:37:13 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jesteś pewien że te drążki nie będą o siebie uderzać?
Grzesiek = praktycznie zerowy skok zawieszenia ;)

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 08, 2011, 21:14:58 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Jesteś pewien że te drążki nie będą o siebie uderzać?
Grzesiek = praktycznie zerowy skok zawieszenia ;)

Jak wyżej napisał kolega xmaniek nie będą o siebie uderzać
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 26, 2012, 23:24:21 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
odświeżam, Panowie jako że przymierzam sie do ego rozwiąznia, wyjątkowo interesuje mni eczy taki Panhard, zamocowany na dość długim wsporniku do podłużnicy (jak w tym fiacie lub u Marcina OBR), poprzez takie własnie duże ramię tejże podłużnicy z budy nie wyrwie?

przecież siły są naprawde konkretne, ramię kilka(naście?) cm i to wszytko działa punktowo na dość wątłą podłżnice poloneza.
jak to się sprawdza w praktyce?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 26, 2012, 23:34:13 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
jak to się sprawdza w praktyce?

w praktyce to tylko męczy bude i nic nie daje, oprócz dobrego samopoczucia właściciela

jak już robić panharda to
1. uczciwie to zamocowac do budy
2.wywalić od razu resory, wstawic drazki i sprężyny
polskifiat.jazda.pl

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 26, 2012, 23:40:23 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
A gdyby wspawać  jakiś kształtownik/poprzeczke pomiędzy podłużnice,do tego jeszcze dać solidny zastrzał od mocowania Panharda. Zawsze to przeciażenia od Panharda rozejdą sie na dwie podłuznice a nie tylko na tą do której jest mocowany ;)

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 04, 2013, 12:05:13 pm »

natus

  • Gość
Odnośnie przesuwania mostu na boki- drązek powinien być zamocowany tak, by nie był pod dużym skosem-w takim przypadku te przesunięcia są minimalne- 4-5 mm(można to wyliczyć nawet z prostego twierdzenia Pitagorasa), czym większy wychył, tym większe przesunięcie. Z kolei bez drążka most ma tendencje do przesuwania się na boki o kilka centymetrów w każdą stronę-resory wcale nie zabezpieczają przed tym zbyt dobrze, poza tym boczne wychylenia nie wpływają korzystnie na wytrzymałość resorów-są konstruowane to pracy w pionie,a nie na boki. Dlatego Panhard daje same korzyści- lepsze prowadzenie i większa żywotność zawieszenia, tyle że musi być solidnie zamocowany.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 12:09:22 pm wysłana przez natus »

Odp: Drążek Panharda
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 05, 2013, 18:23:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
w praktyce to tylko męczy bude i nic nie daje, oprócz dobrego samopoczucia właściciela

Bo Tailgunner wie lepiej niż konstruktor Panhard i kilkadziesiąt lat historii stosowania tego rozwiązania w rajdach samochodowych. :]
Do zwykłej spokojnej jazdy nie jest to potrzebne choć przestawianie mostu bywa zdradliwe na nierównościach po deszczu, ale na odcinek specjalny gdzie mam jechać ponad 100km/h to bym bez Panharda nie wyjechał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E