Autor Wątek: Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?  (Przeczytany 15914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« dnia: Październik 14, 2009, 17:06:34 pm »

zipposirocco

  • Gość
Cześć. W jaki sposób mogę ocieplić silnik aby polonez szybciej zapalał i szybciej się zagrzewał? Czy zatkanie kratki wlotowej do chłodnicy czymkolwiek coś daje w praktyce?

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2009, 17:09:06 pm »

djarq

  • Gość
Jedynie co pomaga to sprawny termostat. Ciepło na początku i tak zabiera nagrzewnica, a chłodnica przy sprawnym termostacie nie chłodzi.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2009, 19:20:24 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Możesz założyć pod miskę olejową plastik od Plusa. Niektórzy tam wkładają jeszcze jakąś otulinę.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2009, 19:43:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mojemu silnikowi nie robi różnicy czy jest +30 czy -30 odpala na dotknięcie kluczyka.

Nie dawaj mat , tylko doprowadź silnik do normalnego stanu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2009, 20:16:41 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
u mnie w mrozy pali na samym lpg bez żadnego stękniecia

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2009, 20:45:40 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
Mojemu silnikowi nie robi różnicy czy jest +30 czy -30 odpala na dotknięcie kluczyka.

Nie dawaj mat , tylko doprowadź silnik do normalnego stanu.


Dokładnie, ja też nie mam żadnych wynalazków-ocieplaczy i jak aku sprawny to zawsze zapali. Jedynym ocieplaczem, jaki można polecić ze swoją skutecznością, to ogrzewany garaż. Reszta to tylko ściema.
Pomóżmy Jackowi!

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2009, 21:09:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pewnie zę tak, nie znam nic co by utrzymalo temperature wewnątrz komory, wyzsza od otoczenia przez czas dłuzszy niz godzina...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 15, 2009, 03:27:01 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Osłonięcie rożnych dziur nie pomoże łatwiej odpalić. Trzeba by wstępnie podgrzać. Np. webasto.
Natomiast zasłonięcie wlotów na chłodnice albo osłonięcie silnika pod spodem na pewno przyniesie efekt w szybszym nagrzewaniu się silnika co jest na pewno ze wszech miar jak najbardziej pozytywne.
Poleganie tylko na termostacie, którego "jakość" i "niezawodność" jest powszechnie znana i nie wymaga już jakiejkolwiek dyskusji powoduje, że zanim trafimy na dobry egzemplarz, który będzie działał dłużej niż pół roku skończy się już zima i będziemy myśleć o klimie...
Nawet super mega ekstra termostat nie zahamuje okrutnie zimnego powietrza, które przeciągiem ochładza skutecznie cały silnik (czyli nasze ukochane zimą ciepełko).
Poleganie na samym termostacie uważam za błąd. On tylko odcina przepływ przez chłodnicę.
Odkąd są samochody ich użytkownicy (i producenci też) stosowali i stosują różne metody osłonięcia zimą silnika w celu osłabienia wychładzania.
Czy przez stulecie niemal nie chciało im się wymienić termostatu na sprawny ?

Metody są różne. Od tekturki na chłodnicy czy wlocie do elektrycznych żaluzji w tak wielbionych przez Was BMW.
Okazuje się, że w wielu markach pojazdów podobne wynalazki są akceptowane i chwalone przez wiele osób i przez te same osoby uważane za zupełnie zbędne w przypadku poloneza/125p...

Osobiście na chłodniejszą część roku wymieniam termostat na ten z późniejszym otwarciem "zimowy" oraz zasłaniam chłodnicę zasłonką dopasowaną z 3 mm płyty hdf z otworami w miejscu wentylatorów aby nie hamować przepływu zupełnie. W korkach miejskich bez różnicy. Na prostej już wyraźna poprawa. Jak co roku, od kilku lat,  jesienią zabieram się również do osłonięcia silnika od spodu. Z braku czasu i funduszy przeciąga się to do wiosny...
Może tym razem się uda...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 15, 2009, 14:17:29 pm »

zipposirocco

  • Gość
Większość starych Mercedesów W123 i wszystkie stare Volvo mają pod silnikiem wyjście na 220V do podgrzewania silnika przed uruchomieniem. jWystarczy przerzucić kabel od prądu przez okno lub pociągnąć z domu i podłączyć na 15 minut przed wyjazdem aby wóz odpalał i pracował potem bez problemów w najgorszym mrozie. Jakoś nikt się nie śmieje z tego wynalazku a firmy markowe, znane, lubiane i wyjątkowo polecane przez zawodowców.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 15, 2009, 14:25:58 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
A propo to w wojskowych sprzetach jest taki sprytny system do podgrzewania silnika, dziala to na zasadzie rozpalania ogniska pod silnikiem. Z pozoru troche prymitywne rozwiazanie ale jakze skuteczne.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2009, 14:43:53 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam problem z nagrzewaniem, wczoraj samochód jeździł po mieście, a więc cały czas mała prędkość + korki, nie przekraczał właściwie 70stopni(dmuchawa na ciepło cały czas włączona). Na trasie nawet w ciepłe dni ok 70stopni ;/ Teraz nie ma rury od kolektora wydechowego, przy zmianie kolektora gdzieś zaginęła. Czy to może być tego winą, czy kiepski termostat, na starym kolektorze było podobnie. Niedawno mechanik mówił mi coś o termostacie powietrza przy filtrze i że w większości poldów to jest popsute.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2009, 15:32:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jeżeli silnik słabo się nagrzewa to masz do wymiany termostat (ten w bloku od cieczy), prawdopodobnie zablokował się w pozycji "OTWARTY", natomiast termostat na puszce filtra powietrza często się sypie - blokuje - i nie ma to większego wpływu na nagrzewanie, tzn. silnik nagrzewa się troszkę dłużej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2009, 15:41:21 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To o czym piszesz jest spowodowane wadliwym termostatem płynu, który jest stale otwarty.
Termostat powietrza, który oczywiście jest wadliwym produktem zwykle psuje się w pozycji "otwarty na ciepłe" więc nawet pomimo braku tej rury do kolektora i tak bierze cieplejsze najwyżej nie gorące. Bez tego termostatu (tego od powietrza) nic autku nie będzie. Ja w żadnym nie mam i nawet zimą chwyta zimne powietrze. Takie u nas zimy, że możemy sobie darować ten "termostat". Jak zima da o sobie znać przez kilka dni to najwyżej ściągnę rurę i będzie sobie chwytał powietrze z komory silnika...

Jak kiedyś kupiłem poloneza akwarium to też biedaczek nie mógł się zagrzać. Okazało się, że termostatu płynu nie miał wcale...  :evil:

o... ja pisałem wolniej...  :D
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2009, 15:51:01 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja niema termostatu płynu wcale. i niemamproblemu z tym ze auto  mi sie niedogrzewa.. a wcieple dni i tak siegrzje jak szalone.. . u mnie w zimne dni to akurat jest w sam raz z ego niema a w cieple to by si eprzydalo zeby jeszce bardzej sie chłodził.. jak jest okolo10st to w trasie akurat jest tak okolo80st a w miesci ei tak si ewłącza wiatrak. przu niżeszj temp. w trasie spada niewiele ale w miescie i takwiatrak smiga dosc czesto.. a chlodnice mam coprawda miedziana z jednym wiatrakiem.. ale w dobrymstanie.. takz emoimzdaniem termostat niejest jakos supech hiper wymagany.. przynajmniej dlamnie. boja i moj silnik lubimy najbardziej temperature okolo70-80st. najlepiej nam sie w tedy wspołpracuje..

tak ze w odpowiedzi na tutułowe pytaie  odpowiadam ze niewarto.. choc sa dostepne specjalne "fabryczne" nakladki na grila do poloneza na zime..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 15, 2009, 21:04:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Zuczek"
choc sa dostepne specjalne "fabryczne" nakladki na grila do poloneza na zime..


No wlasnie mialem to pisac. Moja ciocia dostała takie cos do swojego. W sumie fajna sprawa. Ja jezdze do szkoły codziennie rano (okolo 5km) i w tym czasie silnik ledwo sie zagrzeje. Co prawda mam wlaczone ogrzewanie w kabinie ale tak na polowe (tylko po to zeby szyby nie parowały). Bo wiem ze jak zarzuce ogrzewanie na max to i wtedy silnik bedzie sie dluzej grzal. Musze jakos zatkac za kratka grilla ten otwor. Ja tez mam chyba do wymiany termostat (nawet na trasie, nie osiaga 90*, zawsze jest troche ponizej... to chyba zle, nie?).

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2009, 13:40:10 pm »

zipposirocco

  • Gość
Co mogę zapalić pod autem na 5 minut awaryjnie, kiedy żaden inny sposób uruchomienia wozu nie poskutkuje w mrożny dzień? Kiedyś widziałem jak pod autobusem marki SCANIA kierowca na przystanku połozył zapalone łuczywo wtedy jak stwierdził - wróciły mu hamulce do użytku. Podgrzanie miski olejowej i komory pudła silnika niskim ogniem nie spowoduje wybuchu?

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2009, 14:08:08 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
słyszałem od doświadczonych strażaków,że wybucha tylko w filmach :] a pozatym mój brat w polonezie dieslu robił tak samo. i nic nie wybuchło.

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2009, 15:02:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
Co mogę zapalić pod autem na 5 minut awaryjnie

Nie no nie mogę, chłopie...mózg se zapal.
Prawidłowo wyregulowany silnik, zadbany, odpali bez względu na warunki.
Jeśli nie, to  znaczy że coś jest nie tak.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 16, 2009, 15:50:41 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja bym proponowal grila.. i odrazu kielbaskeupiec..;) na sniadanko..!

kolego bartek.. kady m aswoj sposob na odpalanie auta. jeden woli tak inny inaczej.!
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Czy warto ocieplić silnik na chłodne dni?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 16, 2009, 15:59:57 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Nom, ale przez takich ludzi (bez obrazy oczywiscie), ktorzy jezdza do poki sie rozsypie,  opinia Poloneza jest taka a nie inna. Jakby sie o wszystko dbało, regulorwało itp to jest wszystko OK :)