Autor Wątek: dwustrefowe ogrzewanie  (Przeczytany 12724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dwustrefowe ogrzewanie
« dnia: Październik 26, 2009, 09:46:38 am »

maly20202

  • Gość
Zima zbliża się ogromnymi krokami i przychodzi czas żeby włączyć ogrzewanie w moim poldzie a pamiętam co było rok temu wiec wpadłem na pomysł jak je usprawnić.
Pomysł polega na tym aby wsadzić drugą nagrzewnice do bagażnika i podłączyć ją do układu chłodzenia tak samo jak tą z przodu.
Mam parę pytań co do mojego pomysłu:
1. Jak to będzie grzało z tyłu ?
2. Czy będzie problem z odpowietrzeniem ?
3. Próbował już ktoś kiedyś takiego pomysłu ?
4. Na jakie problemy się mogą natknąć przy montażu takiego cuda ?

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2009, 10:15:26 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ponieważ jak zwykle jesienią temat ogrzewania mnie interesuje więc się ustosunkuję...
Po pierwsze zaraz odezwie się kilku, że jak ci za zimno było to najpierw usprawnij/napraw/udrożnij/wyreguluj seryjna nagrzewnicę bo starczy na te 3 mroźne dni w naszych zimach.
Ale nie maja racji bo powszechnie wiadomo, że w polonezach ogrzewanie jest słabe po prostu.
Po drugie nagrzewnica z tyłu to kłopot przeprowadzania długich węży i grzanie tyłu kiedy siedzisz z przodu. Obieg powietrza jest od przodu do tyłu więc grzałbyś tylko bagaże.
Jeśli już powiększać układ ogrzewania to moim zdaniem wpiąć drugi "kaloryferek" trójnikiem w obieg płynu i z małym wiatraczkiem zamontować go pod schowkiem nad nogami pasażera.
Jednak może lepiej zastosować jakiś dodatkowy grzejniczek elektryczny ze współczesnych autek, które oferują handlarze na allegro. Zaleta było by szybsze grzanie bez czekania na nagrzanie się układu. Latem zdemontować sobie można.
Czy ktoś wie jaka jest wydajność/moc tych elektrycznych kaloryferków ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2009, 14:53:12 pm »

maly20202

  • Gość
Przeglądając allegro natknąłem się na termowentylator ma ktoś coś takiego w swoim aucie ?? jestem ciekaw jak to się będzie sprawdzało.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2009, 14:55:30 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
szuszarka do wlosow ma wieksza moc - wiec tym raczej nie poszaleje :|
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2009, 15:09:03 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2009, 15:25:13 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "maly20202"
Przeglądając allegro natknąłem się na termowentylator ma ktoś coś takiego w swoim aucie ?? jestem ciekaw jak to się będzie sprawdzało.

Nie będzie się sprawdzało w ogóle. Można tym sobie z jeden palec podgrzać... :D Jak kiedyś musiałem robić wnętrze w moim aucie przy temperaturze na dworze koło zera, to sobie wstawiłem piecyk elektryczny (taki z wentylatorem) na 220V. No i przy grzaniu na 2000W robiło się kilkanaście stopni, ale w parę minut po jego wyłączeniu było już zimno...
Cytat: "Brysiek"
Lepiej coś takiego  :twisted:  tylko czy pompa wody da radę
http://allegro.pl/item778873015_nagrzewnica_siroco_uniwersalna.html
http://allegro.pl/item763220784_nagrzewnica_24v_setra_bova_neoplan_mercedes.html
http://allegro.pl/item777670732_ogrzewacz_nagrzewnica_bus_dostawczy_z_silniczkiem.html

Podobne urządzenie jest fabrycznie w Nysie tylko nie wygląda tak elegancko. :D Wstawione jest pod jeden z foteli z tyłu i jak się je włączy to w całym wnętrzu robi się tropik...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2009, 15:57:29 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ten termowentylator to kupa. Te nagrzewnice dodatkowe strasznie drogie są a to w końcu tylko kaloryferek w pudełku z wiatraczkiem. Można by w prosty sposób wykonać to ze starej nagrzewnicy minimalnymi kosztami.

Ja pytałem o taki grzejniczek elektryczny albo taki
U tych francuzów widać zimno w tym Saint Tropez...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2009, 16:14:25 pm »

specjalista

  • Gość
Hmm... Nie wiem o jakim Polonezie mowa, ale ja kiedy jeszcze jeździłem moim nie narzekałem na ogrzewanie. Ba, nawet kumple, którzy jeździli "teoretycznie lepszymi" wozami byli pełni podziwu, bo w moim Poldku było po prostu cieplutko... I to niezależnie od temp. na zewnątrz. I nie wspominając już, że nie udało mi się wymienić termostatu na zimę i jeździłem na tzw. karton przed chłodnicą...

Natomiast jeśli chodzi o dodanie nawiewu na tył to myślałem o czymś takim jak się spotyka w limuzynach czyli nawiew w tunelu. Teraz mam takie coś w e34 i w sumie nie jest to jakieś mega skomplikowane bo to po prostu rura podłączona do nawiewu tylko tyle, że ładna, bo fabryczna... Miałem pomysł, żeby wykorzystać do tego rurę kartonową od ciepłego powietrza z nad kolektora. Jedyny problem to którędy to poprowadzić i gdzie podłączyć...

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2009, 16:15:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
oryginalne ogrzewanie w Żuku czy Nysie było mało wydajne więc wkładało się nagrzewnicę wodną pod fotel pasażerów. wtedy ogrzewania było ok.  żadne elektryczne dmuchawki nie nadają się, mają małą moc i żrą mnóstwo prądu. dobre byłoby małe webasto benzynowe z Zaporożca, pali pół litra na godzinę a grzeje mocno. wnętrze Nysy nagrzewało w 5 minut. później włączało się automatycznie co 10 minut na dosłownie 2-3 minuty. to wystarczało żeby było 18 stopni. moim zdaniem tylko nagrzewnica wodna pod fotelem pasażera spełni zadanie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2009, 16:16:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W Nysie wygląda to tak:


 - i myślę, że coś analogicznego jest do wykonania samemu i tanio. Nie będzie problemem znaleźć odpowiedni na wymiar grzejnik, dorobić obudowę z wentylatorkiem, pociągnąć dwie rurki równolegle połączone do tych od nagrzewnicy itd. Większym problemem jest gdzie to wcisnąć...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2009, 17:57:14 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
W poprzednim polonezie miałem dodatkowe ogrzewanie zamontowane pod schowkiem. A było to wykonane z jakiejs małej nagrzewnicy i obudowy polonezowskiej nagrzewnicy a ale tej z wiatrakiem Zostało to odpowiednio zpasowane i zamontowane pod schowkiem i podłaczyłem poprzez trójniki z fabrycznym ogrzewaniem. No i oczywiście załaczanie slnika tej dodatkowej dmuchawy zrobiłem. Od tego ustrojstwa poprowadziłem rurę na tył pojazdu. Ogzrewanie zrobiło sie bardzo wydajne.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2009, 18:10:33 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
u mnie w plusie ogrzewanie jest bardzo dobre:) i zaraz jest ciepło:) a myśleliści zamontowac tzw webasto?

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2009, 18:48:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
powinno być wszystkim ciepło a nie- z przodu się gotują a z tyłu marzną. zaparowana szyba klapy świadczy o tym, że tam już ciepłe powietrze nie dochodzi. ciągnąć rury z wodą do bagażnika i tam zamontować nagrzewnicę taką jaką siedzi z przodu?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 26, 2009, 19:29:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Łatwiej by było zrobić półkę na tunelu centralnym i pod nią upchnąć dwa przewody idące pod nogi pasażerów z tyłu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2009, 19:36:14 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Najlepiej byłoby zrobić tak jak np. ma zrobione Renault Laguna - przewody idą drzwiami do tyłu. Wtedy nie tracimy miejsca.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2009, 20:03:48 pm »

knrdlvn

  • Gość
Ja bym też był za zaadoptowaniem bądź wykonaniem od podstaw czegoś w tym guście

http://www.allegro.pl/item791405184_audi_a6_c5_97_01_tunel_tylny_konsola_srodkowa.html

zintegrowanego z podłokietnikiem dla kierowcy, schowkiem itp.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 26, 2009, 21:34:29 pm »

Fistasz

  • Gość
no tak tylko trzeba po drodze ominac reczny. W moim przypadku rowniez drazek zmiany biegow.
Ale przed wczoraj zooperowalemswoj wentylator. Zdemontowalem i przy pomocy opalarki zmienilem katy lopatek wuatraka. Zmiana taka ze pierwszy bieg dmucha prawie jak drugi przed modem.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 26, 2009, 22:57:52 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja to widzę tak:
Przede wszystkim zmienić dolna część fabrycznej nagrzewnicy. Podobno od fiata 132 pasuje i jest inna/lepsza - ma ktoś zdjęcie ?
Zmiana musiałaby polegać na tym, że z dołu wychodziłoby więcej przewodów/kanałów powietrznych. Rozgałęzienie nawiewu na nogi z przodu - dodane nawiewy na lewy przedni róg i prawy przedni róg. Tak żeby grzanie było równomierne bo przy seryjnym kierowcy smaży się skarpetka na prawej stopie bo ciśnie gaz a lewa stopa marznie.
Ze środkowej dolnej części nagrzewnicy dwa tunele omijające lewarek wychodzące pod tą półeczką pod lewarkiem dalej omijające ręczny i za fotelami koniec na stopy pasażerów. Ładnie obudować pudełkiem/podłokietnikiem własnej produkcji. Tunele z szerokich peszli mogą być. Zakończenie kratkami wentylacyjnymi z odzysku - takimi jak w desce.
Wszystko proste tylko nie wymyśliłem jeszcze czym i jak zastąpić dolną klapkę seryjnej nagrzewnicy żeby odcinać dół kiedy chcemy wiać na szybę...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2009, 23:45:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
w nowych autach jest takie rozwiązanie wpięte w wąż nagrzewnicy . działa tylko do pewnej temp płynu .
http://www.allegro.pl/item789165568_podgrzewacz_wody_renault_ford_volvo_opel.html

dwustrefowe ogrzewanie
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2009, 10:31:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "diodalodz"
w nowych autach jest takie rozwiązanie wpięte w wąż nagrzewnicy . działa tylko do pewnej temp płynu .
http://www.allegro.pl/item789165568_podgrzewacz_wody_renault_ford_volvo_opel.html

nawet smieszne to - 3 swiece zarowe to ~200W mocy ,
grzeje to silnik z oszalamiajaca skutecznoscia 0.2K/min  :lol:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.