Autor Wątek: podłużnica  (Przeczytany 8233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

podłużnica
« dnia: Listopad 19, 2009, 22:03:06 pm »

Tomek_

  • Gość
szukając zdjęcia podwozia poldka, znalazłem podwozie fiata, który spód ma podobny (jeśli nie identyczny)
http://www.fajkiel.pl/~ania/fotoforum/konserwacja.jpg
obok wału napędowego idą 2 "belki", czy są to podłużnice ?
jeśli nie to jak to się nazywa ?

jak wygląda sprawa naprawy takiego elementu ? jest w dośc kiepskim stanie - przebiłem się śrubokrętem, a "stal" się rozwarstwila - można sciągać warstwami
pozostałe trzy wyglądają ok, ta jedna jakaś trefna, bo w drugim miejscu też coś zaczyna odstawać  :cry:
da się to zaspawać ? jak pójde do mechanika to mnie pewnie na złom wyśle (po raz n-ty)
a ja bym chciał go reanimować jednak  :roll:

podłużnica
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2009, 22:09:07 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
to są podłużnice.
jeśli są w nich małe dziurki to spawaj, jak są duże to złomuj dziada.

optymalnym rozwiązaniem było by odwiercić stare podłużnice po zgrzewach i przyspawać nowe (kiedyś były na allegro). ale to nie jest coś co pan heniek za flachę zrobi.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

podłużnica
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2009, 22:24:56 pm »

Tomek_

  • Gość
tylko jedna, no wymagała by pewnie wymiany ;)
a wzmocnienie tego w jakiś sposób ?

podłużnica
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2009, 23:46:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
przewróć na bok, dokładnie oczyść, pospawaj, zakonserwuj, bedzie dobrze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

podłużnica
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2009, 11:08:11 am »

flyhaba

  • Gość
a czy to tez dalej jest podłużnica ??

http://img42.imageshack.us/img42/3240/06102009932.jpg

i czy jest sens coś z tym jeszcze robić

podłużnica
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2009, 11:45:39 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
sens jest zawsze.
Nie do mechanika, tylko do blacharza. Jak ktoś ma problem z własnym ego i odsyła Ci na złom to odeślij jego na cmentarz, albo spytaj czy umiem podkskiwać. Jak umie niech s*la w podskokach. Jak sie komuś marzy naprawianie mercedesów a z poldkiem sobie nie radzi to cienko  go widze.

Oczywiscie ze najlepiej zmienić na nowe, ale jak  sie wytnie to co zbutwiało, oczysci to co zostało i da porządne łaty to też bedzie dobrze. "łaty" wyjdą pewnie jak ół podłużnicy, ale dobry blacharz to zrobi.

Ten drugi obrazek to podłużnica przednia. Nie wymienia się jej raczej, ze względu na trudnosć zachowania geometrii pojazdu :) Teoretycznie da sie to zrobić tylko ze specjalną ramą, no i silnik i zawieszenie trzeba by wyjąć.
Ale mozną ja naprawić, był to nawet temat z dokładnymi rysunkami, wrzucał to chyba Ajk.
Generalnie masz bude w okropnym stanie, i ekonomicznie to rzeczywiscie moze sie mało opłacać. Można znaleść poldki w duzo lepszym stanie elementów konstrukcyjnych.

podłużnica
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2009, 11:48:47 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To ty tutaj nie masz tragedii kolego !
U kumpla w atu podłużnica była w takim stanie, że znajomy blaacharz wspawywał bache trójkę praktycznie odbudowywując podłużnicę. Zajeło mu to dwa dni, ale jest dobrze.
Dasz radę,

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

podłużnica
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2009, 13:13:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Temat ajka#1212 jest w dziale ARTYKUŁY :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

podłużnica
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 20, 2009, 15:38:05 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi

podłużnica
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 20, 2009, 20:51:31 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Nie wiem jak to skomentujecie ale na takiej podluznicy moj polonez przejezdzil dlugi okres czasu :D Ale oczywiscie jest ona naprawione, wyciete dziurawe kawałki, gruba blacha przyspawana z dwoch stron, dokladnie zakonserwowane i pojezdzi :D


:D :D  :mrgreen:

podłużnica
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2009, 00:15:24 am »

Tomek_

  • Gość
powiem szczerze że mnie troche podbudowaliście ;)
mechanik powiedział żebym w środe przyjechał to zobaczy, wcześniej oczyszcze wszystko pod spodem
z tym przewracaniem to ja nie wiem czy zrobił bym to na tyle umiejętnie aby się nic nie stało z karoserią
ale auto przechyle na bok, będzie wygodniej wjechać i manewrować

podłużnica
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2009, 14:01:14 pm »

flyhaba

  • Gość
Widze FaZi_Fr że u mnie nie ma tragedii jeszcze.

Trzeba będzie obskoczyć do kilku blacharzy, i ciekawe ile sobie za to krzykną.

podłużnica
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2009, 15:31:02 pm »

Tomek_

  • Gość
będe musiał sam przygotować auto do roboty, a potem sam je zakonserwować
będe odkrywał całą (lub obie) podłużnice, mech zrobi spawarke a potem będe chciał samemu zakonserwować - wyjdzie mi taniej i wiem co zastosuje

tylko pytanie - co zastosować ?
podkład reaktywny ?
podkład - jaki ? mam w domu podkład ze śnieżki (do kładzenia na goła blache) ale jakoś bym mu nie ufał , wole kupić puszke czegoś co pozwoli mi nie martwić się przez dłuższy czas

chlorokauczyk - widziałem duluxa w sklepie niedaleko domu, ale i tak kupował będe na mieście bo jest taniej, jaki chlorokauczuk ?

bitex - mam stary bitex w garażu wiec go pewnie zastosuje, pozostaje pytanie o jakość, ale jeśli pozostałe komponenty będą ok to nie powinno być problemu

chciał bym kupić jutro wszystko a nie wiem które  :roll:

podłużnica
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2009, 17:53:29 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Jakbym robił dla siebie, to przez te okrągłe dziury w podłużnicach po spawaniu nawaliłbym smaru z olejem (przepracowany, nieprzepracowany-obojętnie). Przed tym zabiegiem wszystko dokładnie Corizonem (farba okrętowa), dac przeschnąć 24h. Po wtryśnięciu smaru w formie papki zakładasz te okrągłe zaślepki, a z zewnątrz wszystko pryskasz jakimś lakierem (może być nawet pod kolor nadwozia jak masz takie życzenie). Na to po przeschnięciu (daj następne 24h) BOLL do podwozi lub podobny specyfik. W miejscach zagięć blach możesz nawalić jeszcze wosku ochronnego. Jak sobrze odizolujesz dopływ wody do tego, masz spokój na ileś lat.
Pomóżmy Jackowi!

podłużnica
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2009, 19:01:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z całym szacunkiem MichalSW , ale pod Corizonem zrobiły mi się kalafiory :? polecam POLRUST, najlepiej dwie warstwy. Oczywiście należy go kłaść na powierzchnię odtłuszczoną. Schnie szybko - w temp. 20 st około 30 minut :!: a nie 24 godziny.
Na niego można dać podkład epoksydowy lub po prostu akrylowy w puszce-sprayu.
Jak wyschnie, trzeba położyć przynajmniej dwie warstwy konserwacji do podwozia, a potem:
Cytat: "MichalSW"
przez te okrągłe dziury w podłużnicach po spawaniu nawaliłbym smaru z olejem (przepracowany, nieprzepracowany-obojętnie
mało tego, podłużnice posiadają otwory w dalszej części, można przez nie wtrysnąć pod ciśnieniem przepracowany olej :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

podłużnica
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2009, 19:41:23 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "BARTEK#1925"
Z całym szacunkiem MichalSW , ale pod Corizonem zrobiły mi się kalafiory :? polecam POLRUST, najlepiej dwie warstwy.

No widzisz, a ja z kolei z POLRUST-em mam złe doświadczenia. Drzwi wcinało aż było słychać. :P
Pomóżmy Jackowi!

podłużnica
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2009, 23:10:02 pm »

Tomek_

  • Gość
widze że wasze zdania są podzielone ;)

odkryłem "Novol" przekopując internet
jednak nie wiem czy moge go kłaśc bezpośrednio na powierzchnie czy musze dać podkład

po komentarzch które wyczytałem stwierdzam również że nie pomaluje bitexem, poszukam baranka i kupie
tylko czy one się czymś różnią ? w zależności od firmy ?

co do otworów - są tam otwory, jednak nie mają zaślepek  :roll: w środku pewnie jest sajgon  :roll:

podłużnica
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 24, 2009, 14:47:47 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Zaślepki można dorwać czasem na szrocie - musisz poszukać, takie plastikowe dekielki
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

podłużnica
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 25, 2009, 13:53:26 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
dekieleków to ja ci na pęczki mogę wysyłać :P
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

podłużnica
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 25, 2009, 15:17:04 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
wojt@s#1932, kilka zostaw dla mnie :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery