Naprawa nie jest czasochłonna !
W momencie w którym się za to zabierzesz, twój kumpel jak się za bardzo nie będzie śpieszył to siedząc z boku nie zdąży piwa wypić ! Maksymaline godzina za pierwszym razem !
To jest banał !
Zdejmujesz pasek klinowy poluzowywując alternator.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym (klucz 38mm zapierasz o podłużnicę) za pomoca rozrusznika. (lekko pykasz kluczykiem i musi puścić)
Odkręcasz chyba 5 czy 6 śrub M8 (klucz 10mm) zdejmujesz osłonę rozrządu.
Zdejmujesz stary pasek, zakładasz nowy.
Skręcasz do kupy.
Następnie zdejmujesz obudowe filtra powietrza (13mm klucz)
Potem pokrywę klawiatury zaworów 4 śruby M8 na klucz 10mm.
Odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów (klucz 13 i kombinerki)
do maksymalnego luzu. Wyciągasz laski popychaczy WSZYSTKIE 8szt.
4 krótkie i 4 długie ( nie pamietam ktore są ssące które wydechowe ale to nie istotne)
Patrzysz które proste które pogięte. proste wkładasz z powrotem pogięte wymieniasz.
Ustawiasz luz zaworowy zgodnie z książką.
Regulację luzu zaworów należy wykonywać w następujący sposób:
— po zdjęciu pokrywy głowicy obracać wał korbowy do chwili aż w czwar-
tym cylindrze zawór wydechowy zacznie się zamykać, a zawór ssący
otwierać, odpowiada to początkowi ssania w czwartym cylindrze, więc
w pierwszym cylindrze przebiega suw pracy;
kluczem nasadowym przytrzymać śrubę regulacyjną (5, rys. 2.72),
a kluczem oczkowym zluzować nakrętkę (6), wsunąć szczelinomierz o gru-
bości 0,17 mm dla obydwu zaworów: ssącego i wydechowego i pokręcać
kluczem do chwili, aż szczelinomierz zacznie się przesuwać między dźwigien-
ką a zaworem z wyraźnym oporem; w tym położeniu Śrubę (5) unieruchomić
nakrętką (6), ponownie sprawdzić prawidłowość regulacji luzu szczelino-
mierzem i jeśli zachodzi potrzeba, poprawić regulację dla obydwu zaworów
pierwszego cylindra;
— obrócić wał korbowy o 180" i wyregulować luzy zaworów trzeciego
cylindra;
— obrócić wal o dalsze 180° w ceiu regulacji luzów czwartego cylindra;
— po obróceniu o następne 180"
1
wyregulować luz w drugim cylindrze.
Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn zachodzi konieczność regulacji luzów
zaworów na gorącym silniku, naiezy używać szczelinomierza o grubości
0,25 mm dla obydwu zaworów: ssącego i wydechowego.
Regulacja zaworów na gorącym silniku nie jest zalecana, trudno bowiem
ustalić temperaturę gorącego silnika, która podczas wykonywania czynności
regulacyjnych może się zmieniać w znacznym stopniu, co w rezultacie da
błędny wynik.
Skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.
W kieszeni została ci stówka
KAŻDY Z TUTAJ OBECNYCH za pierwszym razem też był przerazony ale tylko do momentu w którym nie skonczyl roboty, to jest tak prosta robota jak wymiana klocków hamulcowych.
Dasz radę !