Autor Wątek: Rozwiert z 1500 na 1600  (Przeczytany 6854 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2010, 22:15:54 pm »

lopcio

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
to może lepiej dobrac tłoki opla i na 1,7?? takie akcje tez wychodziły


możesz napisać coś więcej??

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2010, 07:02:02 am »

Cypekm

  • Gość
Witam

Tak czytam wasze wypowiedzi na temat rozwiercania silnika 1500 na 1600
Powierzchnie cylindra sa utwardzane powierzchniowo Kazde zebranie materialu skraca czas zywotnosci silnika nawet przy 3 szlifie do 70% Jak chcesz rozwiercac to jednak bym poszukal tulei do tego silniczka No chyba ze akurat w polonezie pominieto proces utwardzania :P

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2010, 11:20:59 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cypekm, jeżeli rozwiert jest wykonany poprawnie i zgodnie ze sztuką to jest lepszą opcją niż tulejowanie, którego wykonanie poprawnie jest jeszcze trudniejsze niż rozwiercanie...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2010, 12:06:55 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
Cytat: "Cypekm"
Powierzchnie cylindra sa utwardzane powierzchniowo

Pierwsze słyszę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 01, 2010, 01:20:10 am »

Cypekm

  • Gość
Przejrzałem książkę Morawskiego Oczywiście nic nie pisze o powierzchni cylindra Ale mozna zasugerować się możliwością tulejowania kadłuba po IV szlifie na średnice max. 80.99 (drugie tulejowanie) Po co morawski o tym pisze (pomijam dosyć kiepskie aktualizacje kolejnych wydań książki zrobione na odczepnego) skoro jeszcze mamy całą gamę kolejnych średnic dla silnika 1.6
Nie przewidziano tulejowania dla silników 1.6 co oznacza ze jeśli chcemy z 1.5 zrobić 1.6 to niestety tylko przez rozwiercanie - brak materiału na wstawienie suchej tulei

Bartek

Faktycznie tulejowanie jest nieco bardziej skomplikowanym zabiegiem (np dotrzymanie pasowań wymagana prasa itd) ale możemy zakupić tuleje z lepszego gatunkowo materiału - żeliwo stopowe - co znacznie wydłuży żywotność silnika

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 01, 2010, 01:35:28 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Bez sensu rozwiercac - co jak trafia podczas rozwiertu na wade bloku ? Blok do wywalenia. Lepiej zrobic 1500 z dobrym wywazaniem i pasowaniem niz sie bawic bez sensu aby w serii miec 3-5 Km wiecej. Jak  chcesz miec 1600 to kup po prostu 1,6 a 1500 do piwnicy  i zabezpiecz smarem -zawsze jak cos mozna wrocic na orginal bez problemu :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 01, 2010, 13:12:08 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
racja. teraz to tak mała kasa...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9