Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 10883 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ABS
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 03, 2010, 17:27:25 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Cytat: "ujban88"

o fiacie nie będe mowił
jestem Ja=>jedność<=auto nie ma żadnych komputerów

zgadzam sie :D

ale co do tej elektroniki ASR i ABS to zależy od auta tez i jak to jest ustawione. Mam opla insignie i naprawdę na śniegu czy nawet na suchej nawierzchni BARDZO rzadko zdarza się żeby ABS się załączył, muszę konkretnie ten hamulec wcisnąć do spodu żeby to wszystko się załączyło, jeżeli hamuje się normalnie jak poldem czy fiatem to hamuje normalnie bez użycia ABS. Na początku też mnie to przerażało ta elektronika w hamulcach kontrola trakcji i w ogóle ale jeżeli jeździ się z tym normalnie to wcale to nie przeszkadza. Z TYMI SYSTEMAMI TEZ TRZEBA MYŚLEĆ!!!
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2010, 17:57:48 pm »

Grejfrut

  • Gość
uważam że każdy nowy system pomaga w obsłudze auta pod warunkiem że łącznik pedałów z kierownicą kieruje się rozsądkiem w obsłudze auta :) śmieszą mnie wszyscy Ci którzy tu i teraz nie lubią ABSu :) może poprostu nie lubią bo nie mają :) albo jeździli autem z ABSem, który miał wywalone amortyzatory i to powodowało szaleństwa ABSu. poprostu troche rozsądku w swoich sądach... nie lubie ABSu i spółki bo nie....

ABS
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:08:35 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja nie lubię z podstawowej przyczyny. Dlatego, że nie chcę żeby pomiędzy mną a elementem wykonawczym była dodatkowa "inteligencja", która będzie korygowała moje posunięcia.
Skoro chcę wcisnąć hamulec do oporu i zablokować 4 koła to znaczy, że chcę to zrobić, a nie żeby auto się tak zachowało jak jakiś bubek projektujący ABS sobie wymyślił.  :mrgreen: Dlatego wspomaganie hamulców bardzo chętnie, synchronizowana skrzynia też (ale koniecznie mechaniczna), wspomaganie kierownicy też może być przydatne (np w autobusie, mikrobusie czy dużym pick-upie) natomiast ingerencji w moje decyzje sobie nie życzę...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:17:01 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Grzech#1938, przecież to wszystko możesz sobie wyłączyć jak nie guziczkiem na desce to jak inni mówili wyjąć bezpiecznik i po kłopocie. Też kiedyś twierdziłem tak jak Ty ale odkąd osobiście posiadam auto z takim systemem to przestałem tak twierdzić
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:17:28 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Grzech#1938"
Ja nie lubię z podstawowej przyczyny. Dlatego, że nie chcę żeby pomiędzy mną a elementem wykonawczym była dodatkowa "inteligencja", która będzie korygowała moje posunięcia.
Skoro chcę wcisnąć hamulec do oporu i zablokować 4 koła to znaczy, że chcę to zrobić, a nie żeby auto się tak zachowało jak jakiś bubek projektujący ABS sobie wymyślił.  :mrgreen: Dlatego wspomaganie hamulców bardzo chętnie, synchronizowana skrzynia też (ale koniecznie mechaniczna), wspomaganie kierownicy też może być przydatne (np w autobusie, mikrobusie czy dużym pick-upie) natomiast ingerencji w moje decyzje sobie nie życzę...

Zamknij oczy, zrelaksuj się, i zacznij sobie wyobrażać że poza nami są miliony kierowców którzy nie bawią się w uczenie, mechanikę itp. tylko jeżdżą z punktu A do B i dla nich takie systemy się tworzy bo większość nie wie nawet co to pulsacyjne hamowanie.

ABS
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:22:39 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Gandziorz"
są miliony kierowców którzy nie bawią się w uczenie, mechanikę itp. tylko jeżdżą z punktu A do B i dla nich takie systemy się tworzy bo większość nie wie nawet co to pulsacyjne hamowanie.
jak się jest kretynem to się nie siada za kierownicą.
później są sytuacje, że jakaś pusta blondi wjedzie ci w bagażnik bo nie wiedziała tego czy tamtego.  :evil:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

ABS
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:22:50 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Dokładnie Gandziorz,  dobrze mówisz. Nie wszyscy kierowcy którzy poruszają się po drogach są mistrzami kierownicy dla których dodatkowe systemy wspomagające nie są potrzebne
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:29:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "Gandziorz"
są miliony kierowców którzy nie bawią się w uczenie, mechanikę itp. tylko jeżdżą z punktu A do B i dla nich takie systemy się tworzy bo większość nie wie nawet co to pulsacyjne hamowanie.
jak się jest kretynem to się nie siada za kierownicą.
(...):

Dokładnie. Nie każdy musi być kierowcą. Jak ktoś nie potrafi myśleć i przewidywać to niech się za to nie bierze po prostu. To tak jak z byciem muzykami, albo inżynierami - nie każdy się do tego nadaje i niezależnie od ilości zaangażowanej w proces elektroniki będzie i tak taka osoba zagrożeniem dla innych.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:30:58 pm »

Grejfrut

  • Gość
nie chcę być przykry... ale uważam tą dyskusje za totalnie jałowa :) równie dobrze zróbmy temat wyższości bokserek w kropki od majtek w szlaczek :)

ABS
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 03, 2010, 19:18:22 pm »

Grejfrut

  • Gość
.... proponuje zamknąć temat.... autor już go podsumował .....

ABS
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 04, 2010, 01:47:25 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Cytat: "diodalodz"
hehe to dlaczego w większości towarzystw ubezpieczeniowych jest zwyżka za FSO .


FSO od zawsze bylo jakos malo lubiane przez zagraniczne TU
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

ABS
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 04, 2010, 08:30:08 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "diodalodz"
(...)A system ukradł bym z golfa 3 bo ma śliczną koronę montowaną za piastą . Eliminuje to wiele problemów z czytaniem sygnału . Jedyny problem to słabe łożyska przednich piast które mogą powodować zbyt duży ostęp korona czujnik . Niestety to bolączka 2 łożysk małe duże .

Jaka jest konstrukcja takiego czujnika? Jest to cewka, a owa korona ma własności magnetyczne? Czy też jest to coś innego?

zalezy od producenta, ogolnie to o czym mowicie dziala jak czujnik polozenia walu metalowa zebatka i czujnik indukcyjny

w nowszych autach stosuje sie pierscien magnetyczny. jest gladki a jego sprawnosc sprawdza sie testerem "specjalnym"

ABS
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 04, 2010, 19:07:34 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Grzech#1938"
"Nieporęckie" wygląda podobnie. :)

A tę fotkę dedykuję wszystkim uważającym, że ABS to taki zupełnie świeży, nowy pomysł... ;)

[url=http://images8.fotosik.pl/154/48a8979e520c1221.jpg]Obrazek[/URL]


Nie wiem skąd twierdzenie ze to swierzy pomysł jest ABS poniewaz Ci co interesują sie motoryzacją powinni wiedziec ze ABS juz był stosowany w latach 60-tych ubieglego wieku w pojazdach.

Sam skrót nazwy ABS czyli Anti-Lock Braking System juz mówi nam za co odpowiedzialny jest ten system.

Wwielu autach bezproblemowo mozna wyłączyc ABS , nawet w Carinie mam oryginalny wyłacznik ABSu :) , a u mojego ojca W Coronie może sobie wyłaczyc oba układy lub przedni albo tylny tylko nie wiem po co , ale tez mozna cały układ wylaczyc :).

A jak ktos nie potrafi sobie poradzic z tym układem to wystaczy ze nie bedzie dzialal mu jeden czujnik w któryms kole i przestaje cały układ ABSu działac , więc odłaczyc sobie kostke od czujnika i spokoj.  

Dobry kierowca bedzie umiał i z ABSem jezdzić i bez , więc dla takiego nie bedzie roznicy czy wsiądzie do auta ktory ma ten system czy nie. Ale jest gro niedzielnych kierowców dla ktorych jest to mniej wiecej potrzebne jak rybie woda bo zielonego pojęcia nie ma ze istnieje coś takiego jak hamowanie "pulsacyjne".

Pozatym zgadzam sie tutaj z wypowioedzią DF`a , podczas wpadniecia w poslizg są to ułamki sekund i czasem kierowca nie ma czasu nad hamowaniem pulscayjnym , dlatego jest cos takiego własnie jak ABS.

Czytając posty to wnioskuje z nich  ze wiekszosc z Was miała do czynienia z ABS em od czasu do czasu albo i wogole , Ci jednak co jezdzą autami z ABSem na codzien jednak potrafią docenic jego działanie.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

ABS
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:06:44 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "Sterciu"
Czytając posty to wnioskuje z nich ze wiekszosc z Was miała do czynienia z ABS em od czasu do czasu albo i wogole , Ci jednak co jezdzą autami z ABSem na codzien jednak potrafią docenic jego działanie.

Dokładnie

ABS
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:36:23 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Dokładnie

Ja właśnie na co dzień jeżdżę autem bez ABS i z ABS i się przyzwyczaiłem do tego i jest mi z tym nawet dobrze i też uważam że ABS pomaga. Ostatnio nawet stwierdziłem że ASR to całkiem fajna sprawa bo można dość szybko przechodzić przez zakręty zimą bez żadnego poślizgu. A jak się chce polatać bokiem trochę to się wyłącza i już można ;)
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:41:32 pm »

Grejfrut

  • Gość
ASR jest od utraty przyczepności kół przy rozpędzaniu.... w zakręcie trzyma Cie ESP który hamuje odpowiednim tylnym kołem albo kołami kiedy to odjedzie Ci przod z resztą każda sytuacja jest inna i to z jaką siłą i które koła ...

ABS
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:51:15 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
no to o to właśnie mi chodziło o ESP :D no i właśnie to tak hamuje sobie ;p
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:55:52 pm »

Grejfrut

  • Gość
spoko spoko :) jak już ktoś ma ASR to ESP na 90 % a ten HH ułatwiacz ruszania pod górke to już ekscentryczne ale szeroko dostępne

ABS
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2010, 21:30:49 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Odnośnie ESP wyczytane u kolegów na forum opla.

Cytuj (zaznaczone)

Kombinowałem co nieco w tym zakresie, ale dałem sobie spokój - po prostu jak dla mnie te systemy są zbyt skomplikowane i zbyt kluczowe, aby pozwolić sobie na to, zeby coś się spieprzyło - nie chciałbym mieć sytuacji na drodze, kiedy ESP zacznie wiariować, hamując np. jakies koło :) )


Pogrubiłem to co mnie zaintrygowało  :|

http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_%28motoryzacja%29#Korzy.C5.9Bci_ze_stosowania_ABS
Cytuj (zaznaczone)
system ABS powoduje skrócenie drogi hamowania


...

ABS
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2010, 21:41:51 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Bo jeżeli auto jest naszpikowane tą cała elektroniką to nie opłaci się go trzymać dłużej niż rok czy dwa po upływie gwarancji bo później niestety auta się zaczynają psuć a naprawy kosztują. Ktoś nawet tu na forum podawał przykład passata b5 o ile się nie mylę
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem