Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 10844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ABS
« dnia: Styczeń 02, 2010, 22:30:51 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
"Nieporęckie" wygląda podobnie. :)

A tę fotkę dedykuję wszystkim uważającym, że ABS to taki zupełnie świeży, nowy pomysł... ;)

Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:33:34 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
ABS, ABS-em, bajer w obecnych warunkach to ASR, świetnie się z tym jeździ po śniegu.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

ABS
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:36:44 pm »

200sx

  • Gość
ja wole bez absu,i twierdze ze jest bezpieczniej :P

ABS
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:38:17 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
No ale wtedy sie nie podriftuje :D Ale pewnie da sie to wyłaczac.

matucha#1931, wszystkie drogi niestety tak wygladaja :/

ABS
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:46:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Swietej pamieci mistrz Marian Bublewicz nawet o tym mowil. Sa filmiki ze szkoły jazdy Bublewicza na youtubie. Przy hamowaniu, jak sie wie, ze sie nie wyhamuje to przed przeszkoda na chwile odpuscic hamulca zeby kola zlapaly przyczepnosc i skrecic (ominac przeszkode) i po tym znow hamowac. Oczywiscie pulsacyjnie.

ABS
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2010, 23:12:40 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "RafałFSO"
Cytat: "Grzech#1938"
A tę fotkę dedykuję wszystkim uważającym, że ABS to taki zupełnie świeży, nowy pomysł...

Gdyby ten jadący bez ABSu miał mózg i trochę wyobraźni i w pore puścił hamulec to też by ominął przeszkodę... Gdyby wiedział, że istnieje coś takiego jak hamowanie pulsacyjne...

Nie wspomniałem o tym, bo dla mnie jest to zupełnie oczywiste.  :) Moim zdaniem ABS powinno być wyłączalne. Może być owszem montowane obowiązkowo skoro już ktoś sobie tak wymyślił, ale powinna być możliwość jego wyłączenia. Są setki sytuacji, w których tylko przeszkadza... A wracając do fotografii to Mercedes W116 produkowany był do 1980 roku czyli ABS ma co najmniej 30 lat... Trochę sporo jak na "symbol nowoczesności"... ;)  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2010, 23:30:47 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Nie wspomniałem o tym, bo dla mnie jest to zupełnie oczywiste.  Moim zdaniem ABS powinno być wyłączalne. Może być owszem montowane obowiązkowo skoro już ktoś sobie tak wymyślił, ale powinna być możliwość jego wyłączenia. Są setki sytuacji, w których tylko przeszkadza...


Dodaje mi to otuchy że są ludzie, którzy myślą podobnie jak ja. Przynajmniej wiem, że nie jestem totalnym kosmitą.

Powiem Wam, że jest tylko jedna sytuacja na drodze, kiedy chciałbym mieć ABS. Chodzi o wyprzedzanie. Tnę z dużo większą prędkością niż wyprzedzane auto (mój pold [nie]stety szybko takowe osiąga) i trzeba zjechać na swój pas. Okazuje się, że luka przed wyprzedzanym nagle topnieje (np parę aut dalej, ktoś zwolnił bo odbiera telefon, ktoś wystraszył się dziury w drodze, itp.). Niema wtedy możliwości zjechania na swój pas i wyhamowania bo jest tam za mało miejsca aby wytracić tą znaczną różnicę prędkości do (zwlaniającego) poprzedzającego auta. Zwykle w takich sytuacjach ostro hamuję, odpuszczam kiedy zrównam prędkość i ostro wjeżdżam na swój pas. Jednak w takiej sytuacji przydałby się ABS. Chciałbym mieć taki przycisk na kierce. W takich okolicznościach wduszałbym przycisk, deptał na hamulec jednocześnie wracając na swój pas.

ABS
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2010, 23:46:55 pm »

Piotrekk

  • Gość
mnie to nie jest potrzebne i nawet się cieszę, że go nie mam. W ogóle jakoś jak jadę dziadka peugeotem 206 to  wydaje mi się że dłużej hamuje na sniegu :shock:   :?  :roll:

ABS
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2010, 00:00:27 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Piotrekk"
W ogóle jakoś jak jadę dziadka peugeotem 206 to wydaje mi się że dłużej hamuje na sniegu
Nie wydaje ci sie bo tak jest- ABS ma zapobiegac blokowaniu kół a nie pomagac szybciej zachamowac ! Tez obecnie mam drugie  auto z abs-em i on mnie po prostu wku...a, zwlaszcza hamowanie na sniegu w przedziale predkosci od okolo 60 do 30km/h - po prostu masakra, droga hamowania strasznie sie wydluza, wiem bo wczesniej jezdziłem identycznym tyle ze bez ABS-u i zdecydowanie lepiej i bardziej przewidywalnie sie hamowalo. Nie wiem moze to kwestia przyzwyczajenia jak sie całe zycie jezdzilo bez ABS i polegalo tylko na swoich umiejetnosciach
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

ABS
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2010, 00:35:43 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Skoro działają, to czy nie można by po prostu założyć wyłącznika na przewodzie zasilającym? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 03, 2010, 01:02:05 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
teoretycznie mozna.
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

ABS
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 03, 2010, 01:42:40 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Przepraszam ale przypominam że w 99% samochodów ABS jest wyłączalny macie od tego bezpiecznik w skrzynce.

Wiecie coś na temat montażu ABS w PN Kombi? Wyczytałem taką ciekawostkę że PN dawał do nielicznych egzemplarzy kombi ABS.

ABS
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 03, 2010, 11:50:22 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Gandziorz"
Wyczytałem taką ciekawostkę że PN dawał do nielicznych egzemplarzy kombi ABS.


Gdzie coś takiego wyczytałeś ? Dobry żart.  :lol:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

ABS
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:42:01 pm »

snikers

  • Gość
Po raz kolejny warto wspomniec

ABS ma za zadanie umozliwic zmiane kierunku jazdy podczas hamowania awaryjnego.

Nic nie skraca, nie polepsza, tylko nie dopuszcza do zablokowania kol. jakis miesiac temu rozgladalem sie za ABSem ktory mozna by przystosowac do poloneza, ceny pomp sa niestety zaporowe. Ciekawym rozwiazaniem jest ABS z Audi 80 ktory mozna wylaczyc przyciskiem na desce

[ Dodano: 03 Sty 2010 13:45 ]
Cytat: "Grzech#1938"
Myślę, że mamy tu lekkie nieporozumienie. Z jednej strony ABS się bardzo przydaje przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności ...


Wlasnie, ze NIE przydaje sie przy HAMOWANIU, przydaje sie przy zmianie pasa podczas hamowania i to tu jest nieporozumienie.

w skrocie A B S nie ma slowa o hamowaniu... skad sie to ludziom wzielo, nie wiem

ABS
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:46:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Opanowanie samego hamulca to jest tak banalna sprawa że rajdów nie wypada w to mieszać. W starym stylu rzucanie po całej drodze autem z balansem hamulców 50:50 tak żeby było to efektywniejsze od normalnego albo hamowanie przez obrót- to jest faktycznie trudne.

To że wprowadzono ABS świadczy tylko o tym że większość kierowców nigdy nie zadała sobie trudu wciśnięcia hamulca do oporu i zobaczenia co się stanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

ABS
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2010, 15:25:41 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
snikers, a z Tipo?
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

ABS
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2010, 15:59:22 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Zgadzam się z DF isnikers, abs i ASR czy ESP są naprawdę przydatne. a jesli ktoś mówi że przeszkadzają, to chyba tylko spodarycznie jeździł takimi samochodami....

Inną kwestią jest czułość tych systemów.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

ABS
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2010, 16:29:37 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "pit"
snikers, a z Tipo?


ano faktycznie, ceny dobre pompa tania, komputer do niej tez... musze zerknac jeszcze na schemat instalacji ale ciekawie to wyglada. ciekawe tez ktora to generacja ABSu

ABS
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2010, 16:36:17 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Jeżdżę tez drugim autem które ma właśnie ASR i te wszystkie pierdoły i na początku był problem z przyzwyczajeniem się ale teraz zauważam że ASR sie przydaje na śniegu i zapobiega temu że auto poleci bokiem. oczywiście jak chce się pobawić to wyłączam to wszystko i już się ładnie lata tak jak poldim czy fiatem :D
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2010, 16:55:41 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
jakoś elektronika,komputery mnie nie podniecają, mam czasami okazje pojeździć toyotą carinąII staruszka gdzie właśnie to ustrojstwo znane jako ABS jest, nie powiem w zimie na lodzie ok auto po kilku minutach hamowania wkońcu sie zatrzymuje a w dodatku nikomu nic sie nie stało
jeśli chodzi o inne nawierzchnie: suchy/mokry/zalany wodą asfalt, szuter to sorry ale ja wysiadam, to ustrojstwo wlącza sie jeszcze przed naciśnięciem hamulca co mnie strasznie wpienia
w porównaniu do siostry opla corsy 1.5td gdzie tego "gadżetu" nie ma, znacznie lepiej sie jeździ, ani razu nie zdarzyło mi sie zblokować kół (ogólnie jeźdze spokojnie) co za tym idzie komfort prowadzenia jest lepszy
o fiacie nie będe mowił
jestem Ja=>jedność<=auto nie ma żadnych komputerów
Moc V-ki