Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 10881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ABS
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2010, 21:52:02 pm »

Grejfrut

  • Gość
no nie przesadzajmy :) ok zawsze cos może się zpsuć ale od razu autem 2 lut 3 lata jeździć..... eeeee przesada. sam jeżdze naszpikowanym autem 4 lata i nic ... kompletnie nic się nie dzieje.... tylko paliwo i ogień... i w takich jak warunkach za oknem czuć jak wszystkie te cuda wspomagacze działają :) ale nadal najwazniejszy jest łącznik pedałów z kierownicą czyli kierowca :)

ABS
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 04, 2010, 22:53:19 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Czytając posty niektórych przy pominają mi się wypowiedzi dziadka który mówił " ja pamietam, jak przed wojną nie bylo ....XXXX......  robiło się i bylo dobrze a teraz to sięw głowach przewaraca..... Po co to? " a i tak korzystał z tych niepotrzebnych udogodnień


A ESP jak ma się 150...200KM pod nogą  do preniesienia na jedna oś.. naprawdę potrafi być przydatny w zimie.
nikt nie neguję że bez tego nie da się jeździć

I skończmy ten temat bo to się nudne robi.
A tak na marginesie... ilu "Szumacherów" z tego forum potrafi w każej sytuacji opanować samochód.... nie mówię o zabawie z recznym na parkingu...
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

ABS
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 04, 2010, 23:15:11 pm »

Grejfrut

  • Gość
ilu "Schumacherów" ??

wielu :) wielu :) no od ch.... ;)

ABS
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 04, 2010, 23:39:13 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Oj znalazło by się paru na pewno. A co do ESP to moje drugie auto ma 160km i bez tego naprawdę jest trudno ruszyć w takim śniegu a przyspieszanie to dopiero problem dlatego wyłączam to wszystko tylko wtedy kiedy chcę się pobawić ;)
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 05, 2010, 00:21:34 am »

Grejfrut

  • Gość
konie mech końmi.... ale jak moment jest spory to dopiero dzieje się :) moje 360 Nm bez najleszych zimówek i ułatwiaczy suszy asfalt... za to w lato... poezja......

ABS
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 05, 2010, 00:21:44 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Marcin [oo==oo
"]Oj znalazło by się paru na pewno. A co do ESP to moje drugie auto ma 160km i bez tego naprawdę jest trudno ruszyć w takim śniegu a przyspieszanie to dopiero problem dlatego wyłączam to wszystko tylko wtedy kiedy chcę się pobawić ;)

Nie można po prostu ruszyć z dwójki albo z trójki?  :?: (I chyba KM, a nie km?)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 05, 2010, 02:05:24 am »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Co do tego czy ABS skraca drogą hamowania, fakt że nie po to bezpośrednio został stworzony (jak już niektórzy wspomnieli, po to by autem dało się zmienić kierunek jazdy podczas gwałtownego hamowania), ale przez to że zapobiega zblokowaniu kół, możemy zatrzymać się na znacznie krótszym dystansie niż z zablokowanymi kołami sunąc jak na sankach (choć i to zależy od stanu auta i nawierzchni).

ABS
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 05, 2010, 09:44:42 am »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytuj (zaznaczone)
Nie można po prostu ruszyć z dwójki albo z trójki?  (I chyba KM, a nie km?)

Można ale po co ?? Mam w mondku kontrole trakcji i nie zastanawiam się czy jest ślisko (czarny asfalt pokryty cienką warstwą) tylko wrzucam 1 i ruszam , resztę załatwia trakcja. Co do ABS parę razy przekonałem się że jest bardzo potrzebny i nie zachowujcie się jak stare dziadki którzy boją się płacić kartą płatniczą, albo obsługiwać bankomat i stoją w długich kolejkach do kasy w banku.

ABS
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 05, 2010, 11:34:58 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Sorki ale proszę mi tu bez takich argumentów. Moje zdanie jest takie, że każdy powinien umieć sam dobrać siłę naciśnięcia pedału gazu czy hamulca stosownie do sytuacji, a nie polegać wyłącznie na komputerze, bo w ten sposób hodujemy sobie pokolenie ludzi uzależnionych od elektroniki, którzy w sytuacjach gdy będą jej pozbawieni nie dadzą sobie rady z prowadzeniem samochodu. Nie wątpię, że takimi niemyślącymi samodzielnie ludźmi się łatwiej rządzi, ale jest to wyjątkowo krótkowzroczne podejście. :D Elektronika proszę bardzo - ale nie w roli protezy dla kretyna.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 05, 2010, 18:34:34 pm »

Offline Marcin [oo==oo]

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • DF '75,DF '83 Atu '96, Insignia '09
Grzech#1938,  całkiem dobrze mówisz.

a co do tego żeby ruszać z dwójki to fiatem i poldkiem tak robię ale w oplu który ma 160 KM i 350Nm nie zrobię togo bo ma takie przełożenie że dwójkę włącza sie dopiero po rozpędzeniu nawet gdy auto sie toczy to muszę redukować do jedynki bo dwójka za szybka jest i dlatego nim przy ruszaniu zimą zdaje się na te kontrole wszystkie



Cytat: "Grejfrut"
konie mech końmi.... ale jak moment jest spory to dopiero dzieje się :) moje 360 Nm bez najleszych zimówek i ułatwiaczy suszy asfalt... za to w lato... poezja......
 dokładnie to samo co u kolegi
Nazywam sie Polski Fiat 125p
Moge sie podobac...
Łatwo mnie polubic...
Przyjemnie prowadzic...
Żyję w zgodzie z moim wlascicielem

ABS
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 18, 2010, 14:09:35 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "BXMaster"
polmo#1913 napisał/a:
Nie można po prostu ruszyć z dwójki albo z trójki?  (I chy


To nie są moje słowa :) Ja właśnie pisałem że mam kontrolę trakcji i nie potrzebuje takich bezsensownych zabiegów wykonywać.

ABS
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 18, 2010, 14:44:42 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Cytat: "BXMaster"
Ile osób to ćwiczy? Ile? Jakieś 5%!!!


optymista  :lol:  :lol:
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

ABS
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 18, 2010, 14:56:31 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Ja wczoraj zrobiłem taki numer że testowałem działania systemów pokładowych omegi :D

Skręciłem na maxa na śniegu, gaz w podłogę i zaczęło mnie znosić po czym zaświeciło się kilka kontrolek samochód wyprowadził prosto tylko że w zaspę (nie na właściwy kierunek jazdy) :D
Nie wiem czy o to chodziło w tych systemach trakcji :)

ABS
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 18, 2010, 15:13:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pamiętam jak na zlocie kolega opowiadał taką historię:
 jego dobry kumpel miał Citroena z komputerem sterującym wszystkim i wypadek. Jechał sobie spokojnie pod górę kiedy zza wzniesienia wyjechały dwie ciężarówki - jedna wyprzedzała drugą i jechała prosto na niego. No to on zjechał do rowu, minął się z ciężarówką i właśnie wyjeżdżał już na drogę, kiedy komputer wyświetlił po kolei trzy komunikaty: AWARIA ZAWIESZENIA, AWARIA UKŁADU HAMULCOWEGO, HAMOWANIE AWARYJNE, po czym "dla bezpieczeństwa pasażera" komputer zablokował wszystkie koła by zahamować auto. W efekcie wylądowało ono między drzewami na dachu. Panowie badający auto po wypadku (odszkodowanie dostał) powiedzieli: "tak, - to się zdarza jak jest komputer".  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 18, 2010, 16:23:19 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
A teraz wyobraź sobie że usiłujesz się przedostać przez drogę, właśnie napadał śnieg, nieodśnieżone nierozjeżdżone, nadjeżdża nagle samochód i są dwie opcje:

-Nie ma ABSu, kierowca albo wpada w panikę i wciska do oporu pedał hamulca albo nie wpada w panikę i robi to świadomie też blokując koła. Auto robi sobie ładną zaspę hamującą i zatrzymuje się.

-Jest ABS, ktokolwiek jedzie koła się nie blokują, przyczepnośc jest do kitu, auto nie zgarnia śniegu i wjeżdża w ciebie.
miałem taką sytuacje ostatnio, tylko ze ja byłem "wjezdzającym" ma idiota w fordzie KA szczęście , ze latanie bokami,hamowanie pulsacyjne i nadrzucanie na ręcznym w celu ominięcia bokiem przeszkody nie jest mi obce,w innym wypadku byłbym w srodku forda ka,a podejrzewam ze przy 60km/h ,uderzenie z boku,byłoby smiertelnie niebezpieczne dla kierowcy,bo mi raczej nic by sie nie stało....

ABS
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 18, 2010, 16:25:27 pm »

Milek#1944

  • Gość
ostatnio dostałem focusa na próbę...przyzwyczajony do poldka jeździłem ostrożnie. I się okazało że ten ABS wcale taki dobry nie jest. Dojeżdżałem do ronda (pewien jestem, że poldkiem bym się zatrzymał do pojazdu przede mną ) a ten skubaniec włączył ABS i jechałem prosto kolesiowi w d...upę! Koniec końców (miałem trochę czasu na reakcję) zaciągnąłem ręczny i postawiłem auto bokiem - to uratowało mi (w sensie kolesiowi przede mną) dup..ę
Nie znam się na ABS, może coś nie tak robiłem :D ;)

ABS
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 18, 2010, 16:45:58 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
TakiMilek, dobrze robiłes tylko ABS znacznie wydłuza drogę hamowania, a zwłaszca na sliskiej nawierzchni, bo ma on za zadanie niedoprowadzic do zablokowania kół, takwięc z tym dziadostwem tzeba znacznie szybciej rozpoczac hamowanie, wszyscy myśla, ze ABS skraca droge hamowania, a to poprostu nieprawda.
Powered by Lpg.

ABS
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 18, 2010, 17:18:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Dlatego w szkołach bezpiecznej jazdy uczą żeby w aucie z ABSem hamować na śliskim tak żeby ABS się nie włączył. :lol:

Cytat: "Gandziorz"
Ja wczoraj zrobiłem taki numer że testowałem działania systemów pokładowych omegi :D

Skręciłem na maxa na śniegu, gaz w podłogę i zaczęło mnie znosić po czym zaświeciło się kilka kontrolek samochód wyprowadził prosto tylko że w zaspę (nie na właściwy kierunek jazdy) :D
Nie wiem czy o to chodziło w tych systemach trakcji :)


A masz w Omedze ESP z funkcją kontroli podsterowności? Bo przez wiele lat ESP zwalczało tylko nadsterowność.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

ABS
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 18, 2010, 17:26:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Buszek"
Grzech#1938 z całym szacunkiem ale to zalatuje kiepską bajką z kiepskiej telewizji .

Nic na to nie poradzę.  :mrgreen: Podobno w zbyt trudnej sytuacji komputer w tych samochodach głupieje i robi właśnie takie rzeczy..
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

ABS
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 19, 2010, 10:22:20 am »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "TakiMilek"
Nie znam się na ABS, może coś nie tak robiłem  

Może zdjąłeś nogę z hamulca jak poczułeś że wali ci w pedał ABS ??