Autor Wątek: Pompa do ręcznego  (Przeczytany 12684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa do ręcznego
« dnia: Styczeń 18, 2010, 14:04:26 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam,
Jako że pompa z malucha jednak się nie nada szukam pompy do ręcznego.
Schemat działania ręcznego tutaj:
http://img163.imageshack.us/img163/8497/dsc01082m.jpg

Działania takiego ręcznego jest powszechne i używane w sporcie m.in. w clio z homologacją rajdową. Schemat:
http://images42.fotosik.pl/65/b7ed195aed3bc9cdmed.jpg

Jednakże nie chce przerabiać wyprzęgnika ręcznego od dużego fiata poszukuje pompy jednosekcyjnej przepływowej który ma możliwość wkręcenia dwóch węży m10 x 1,25 (chociaż gwint nie musi być taki to rozmiar na wąż tak).

Pomyślałem nad takim czymś:
https://ssl.allegro.pl/item855524798_pompa_hamulcowa_zetor_7211_7245_7011_5011.html

Jest jednosekcyjna (czyli jak chce), ma dwa gwinty na węże hamulcowe tylko czy będzie działać wg. moich wymagań?

[ Dodano: 18 Sty 2010 15:01 ]
Póki co otrzymałem odpowiedź:

Cytuj (zaznaczone)
Witam serdecznie,
 
pompka jest jednosekcyjna. Wyljscie z boku o srednicy 9mm, wyjscie z przodu o srednicy 11 mm. Oba wyjscie sa na drobnym gwincie.
 
W razie wszeslkich oytan chętnie sluzymy pomoca.
 
Pozdrowienia
 
P.H. Danrol


Pozostaje tylko czy pompa jest przepływowa.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2010, 00:15:58 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
nawet 2 sekcyjna pompa bedzie tak działac, jesli wąz idący z pompy głownej podłaczysz tam gdzie zbiorniczek od płynu, a ten co idzie dalej na tylne koła normalnie do wylotu.
Bedzie tez tak działac pompa sprzęgła z 125p jak i ta z zetora. Ta zetorowa chyba jest akurat, bo wejscie ma na jakiś gwint, a nie wciskaną gumę. można próbować
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2010, 09:35:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pompa sprzęgła od skody 120 też się nada.

PS. Ja będę robił hydrołapkę ale na oddzielnym obwodzie i drugich zaciskach  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2010, 17:53:20 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
ja tak robie, oddzielna pompa + 2 zaciski na tylnej osi
most mam przygotowany, tak samo z mocowaniami przewodów elastycznych
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma

do hydrołapy każda pompa sie nada, ja będe korzystał z fiatowej 3 sekcyjnej a nożny lukas
Moc V-ki

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:04:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "ujban88"
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma
Gdzie będzie zainstalowana?? Bo ja będę kombinował żeby współpracowała ze standardową dźwignią i auto wyglądało na cywilne nadal.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:05:01 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Zoltan#1930"
nawet 2 sekcyjna pompa bedzie tak działac, jesli wąz idący z pompy głownej podłaczysz tam gdzie zbiorniczek od płynu, a ten co idzie dalej na tylne koła normalnie do wylotu.
Bedzie tez tak działac pompa sprzęgła z 125p jak i ta z zetora. Ta zetorowa chyba jest akurat, bo wejscie ma na jakiś gwint, a nie wciskaną gumę. można próbować

Jeżeli wejście na płyn jest zwykłe na gumę to ci ciśnienie wypchnie musi być gwintowane.
Pompa jednosekcyjna ma tą zaletę że w przypadku hydrołapy co ciśnienie układu idzie tak czy owak przez tą pompę to nie ma pustej sekcji. Przy dwu sekcyjnej jak ci się wywali uszczelnienie tłoczka to dopiero byś miał 0% hamulca, co nie wróży niczemu dobremu.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:09:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ok. Dlatego napisałem również, że własnie ta od zetora jest w sam raz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2010, 22:32:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "ujban88"
ja tak robie, oddzielna pompa + 2 zaciski na tylnej osi

I ja też  :P  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2010, 07:26:28 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "ujban88"
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma
Gdzie będzie zainstalowana?? Bo ja będę kombinował żeby współpracowała ze standardową dźwignią i auto wyglądało na cywilne nadal.

dosłownie zaraz za skrzynia, pod wałem napędowym, warunek- pompka nie może miec zbiorniczka przy sobie poniewaz zbiornik owadza o wał
Moc V-ki

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 22, 2010, 08:49:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja kupiłem sobie to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=863521479

I jak będę miał w rękach to podumam gdzie to wsadzić.
Zaciski będą przednie z lucasa. Tarcze mam 240 więc powinno być gites.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2010, 09:15:05 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja kupiłem sobie to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=863521479

I jak będę miał w rękach to podumam gdzie to wsadzić.
Zaciski będą przednie z lucasa. Tarcze mam 240 więc powinno być gites.
_________________


a jak to rozwiazujesz? robisz nowe plyty na polosie z wymiarami pod 2x lucas ?
czy flansze do orginalnych plyt ?
jezeli to pierwsze to masz moze zdjete juz wymiary i rysunek techniczny ? bo sie przymierzam do takiego rozwiazania ale szczerze nie mam kiedy zrobic pomiarow  .. a wiosna nie dlugo  :P
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2010, 12:06:40 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
czy ta pompa z zetora jest przepływowa to niewiem, mozliwe ze tak, ja bym w nią wchodził bez specjalnego zastanawiania, jest mocna, wydajna i nowa, a koszt niewielki 40-60zł ew moze byc tez z jakiegos innego ciągnika np jakiegos naszego ursusa,Gandziorz,  najlepiej zrób wycieczke do jakiejs agromy to gosciu Ci pokaze jak to wygląda :D
Powered by Lpg.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:36:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Joker"
a jak to rozwiazujesz? robisz nowe plyty na polosie z wymiarami pod 2x lucas ?
czy flansze do orginalnych plyt ?

Przypominam że z tyłu mam już zaciski z golfa IV. Zobaczymy jak uda się w to wkomponować zaciski z lucasa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2010, 12:04:58 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
a jak to jest z przeglądem po takich modyfikacjach? nie ma żadnych problemów?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2010, 10:12:08 am »

Fistasz

  • Gość
jesli reczny działa to nie moze byc problemów.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2010, 22:17:52 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Moc V-ki

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2010, 10:47:38 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "ujban88"
[url=http://img522.imageshack.us/img522/6717/img4039y.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img24.imageshack.us/img24/8527/img4040z.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img63.imageshack.us/img63/3695/img4041o.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img693.imageshack.us/img693/8898/img3823c.th.jpg]Obrazek[/URL]

Widzę że na oddzielnym zacisku poprowadziłeś ręczny.

Ja chcę na jednym zacisku poprowadzić i wpiąć się szeregowo do ukł. hamulcowego.

Zastanawiam się czemu pompę hamulcową dałeś na zewnątrz.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2010, 13:00:30 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
aby nie było jej widać wewnątrz :P
Moc V-ki

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2010, 13:43:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ja też chcę podobnie zrobić. Ew. schować pod dźwignię ręcznego i obudować. Jak przyjdzie wiosna to się poduma.

ujban88, a nie pęknie ci ta płyta kotwiczna na spawach??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa do ręcznego
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2010, 17:26:38 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "radzio_1991"
moze byc tez z jakiegos innego ciągnika np jakiegos naszego ursusa,Gandziorz, najlepiej zrób wycieczke do jakiejs agromy to gosciu Ci pokaze jak to wygląda


w C-360 są takie same i zdaje mi się, że tańsze. tam są dwie i można hamować jednym kołem lub dwoma na raz więc nie wiem czy są przepływowe