Autor Wątek: LPG Rover - po swapie  (Przeczytany 18533 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

LPG Rover - po swapie
« dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:16:35 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Witam!

Mam pytanie, chcialem sie dowiedziec tego bo chodzi mi to po glowie, a moze komu sie to tez przyda. Rozważałem rozne opcje i wpadlem na pomysl. Mam mozliwosc przygarniecia po taniosci silnika Rovera w dobrej kondycji. Kompletny, bo jest w baaardzo przegnitej budzie, wiec wykrece co bede chcial. Ale jest jeden "problem". On nie ma LPG a ja chce miec LPG bo jak wiadomo - koszty :|

I mam kilka pytan odnosnie zalozenia LPG. Teraz mam pytanie. Posiadam silnik 1.5 OHV i mam do tego parownik PODCIŚNIENIOWY. Chce jakos ta instalacje przerobic zeby pasowala do Roverka. Wiadomo, parownik trzeba zmienić na elektroniczny. Ale mam pytanie jak to ma byc zasilane, musi byc osobna dyszka gazowa do kazdego cylindra? Bo widzialem jeszcze takie "patenty" w innych samochodach na wtrysku ze zaraz za przepustnica jest dany dopływ gazu (mikser). I on sobie ciągnie gaz razem w powietrzem, takie cos jak w gaznikowych silnikach.

Kiedys ktos mial tutaj na forum do sprzedania kompletne czesci LPG do Rovera ale przeoczyłem :/

prosze o opinie/porady co i jak

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:22:53 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Po prostu masz mikser zakładany przed przepustnice i do tego wąż doprowadzający gaz z parownika.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:25:45 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Maxiu#1935, no wlasnie o to mi chodzilo, czyli mozna tak zrobić? A czy to jest "gorsze" rozwiazanie niz osobne dysze do kolektora dolotowego? Czym to sie w ogole rozni? Wieksza moc? Bo juz nie wiem.

To moze da sie tez tak zrobic zeby parownik byl podcisnieniowy? :D Bo elektroniczny gdybym zalozyl, to jak go sie podpina zeby dozował odpowiednia dawke gazu? Bo podcisnieniowy to sobie dopiero odowiednio gazu przez wlasnie to podcisnienie...

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:27:20 pm »

Barnii

  • Gość
Musisz zmienić centralkę na taka do wtrysku, założyć emulator wtryskiwaczy i zmienić mixer.

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:35:18 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
nie rozumiem za bardzo... emulator to wiem, zeby odciac wtryski, zeby PB nie szło. a ta centralka? Mozesz wyjasnic?  :wink:

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:36:35 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Mam II generację w moim Poldoroverze od września 2004 roku. Przejechałem na niej prawie 100 tysięcy i jest git-malina, tylko raz membrany w parowniku zmieniałem, zresztą z mojej winy, bo go nie czyściłem i cienka trzasnęła.
W tym silniku II generację zakłada się z parownikiem i mikserem. Ja mam parownik Tomasetto typ AT Asterik, bardzo dobry i niezawodny, byle oń dbać i czyścić. Mikser mam wstawiony pomiędzy gumę dolotu od filtra powietrza a zespół przepustnicy, jako tuleja dystansowa, założona na zespół przepustnicy. Instalka jest z attuatorem (silniczek krokowy, regulujący ilość gazu, podawanego do silnika). Potrzebna jest do tego centralka nim sterująca, która bierze sygnał z cewki zapłonowej (ilość obrotów silnika) oraz z sondy lambda (jest też przewód do czujnika położenia przepustnicy, zabezpieczający funkcję dodatkowej ilości gazu przy nagłym depnięciu, ale  ja mam go nie podpiętego i nie było problemu z tym nigdy). Centralkę mam polską, LechoLpg, typ MiniLambda. Niezawodne urządzenie, nigdy nie zawiodło. Emulatora dodatkowego nie potrzeba, bo te silniki mają wtryski sterowane full group (wszystkie stukają razem) i wystarczy podpięcie pod wbudowany w centralkę gazowni, prosty emulator (16 om).

Koszt takiej teraz - to jakieś 1500 PLN. Ja w 2004 dałem 1700. W GasPolu w Jabłonnie mi zrobili, bardzo dobrze.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:39:30 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "FaZi"
nie rozumiem za bardzo... emulator to wiem, zeby odciac wtryski, zeby PB nie szło. a ta centralka? Mozesz wyjasnic?  :wink:


Centralka czyli guziczek którym przełączasz pb/gaz. W Gażniku masz tak ze musisz poczekać az wypali CI paliwo z komory pływakowej i dopiero przełączasz na gaz, do roverka musisz zmienić na taka która będzie Ci sama przełączać na gaz po osiągnięciu ustawionych wczesniej obrotów :)

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:39:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "FaZi"
To moze da sie tez tak zrobic zeby parownik byl podcisnieniowy?

A jaka to róznica?
przecież wszystkie instalacje I czy II generacji własnie tak działają- podciścienie zasysa gaz przez mikser i koniec pieśni. czy masz tam gażnik czy wielopunkt jest bez jakiegokolwiek znaczenia.
to co piszez o oddzielnym doprowadzeniu gazu dyszami do każdego cylindra to jest zupełnie co innego- instalacja sekwencyjna-masz tam komputer sterujący, inny parownik, listwe wtryskową itp. Przebudowa instalki I gen na sekwencje to własciwie wywalenie wszystkiego z wyjątkiem butli- bedzie cię to więcej kosztować jak cały silnik.

Zostawiasz wszystko tak jak jest tylko zakupujesz mikser do rovera i działa.
Oczywiście robisz odcięce pompy paliwa, wtryskiwaczy.
ale pod względem samej instalacji nic nie ruszasz.

[ Dodano: Czw 01 Kwi, 2010 ]
Cytat: "Barnii"
musisz zmienić na taka która będzie Ci sama przełączać na gaz po osiągnięciu ustawionych wczesniej obrotów

A czemu musi? jak ma zbędne 40zł to ewentualnie może. działac będzie tak samo. A w lato/jak ciepły po co odpalać ciągle z benzyny.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:45:17 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Zoltan#1930, o to mi chodziło! :D Dziekuje bardzo! :)


Cytat: "Zoltan#1930"
tylko zakupujesz mikser do rovera
no dobra, tylko teraz gdzie go dostać? :] na allegro szukałem ale nie wiem jaki tam ma być.

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:47:30 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Zoltan#1930"

A czemu musi? jak ma zbędne 40zł to ewentualnie może. działac będzie tak samo. A w lato/jak ciepły po co odpalać ciągle z benzyny.


Centralka z Gaźnika przecież nie przełączy sama na gaz.. Pozatym co za problem z odpalaniem z gazu, w centralce z wtrysku też jest taka opcja...

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:50:21 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Barnii"

Centralka z Gaźnika przecież nie przełączy sama na gaz
no a nie moge sam przelaczyć? A po drugie bede raczej odpalał z gazu

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2010, 17:00:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
http://www.allegro.pl/item956139125_mikser_oczko_lpg_pierscien_gas.html Taki może być. musisz tylko zmierzyć gumę i wybrać srednicę. z tego co pamiętam to zew będzie jekieś 60mm.
Aha ważne dziura w środku musi być 32 lub 34mm ale nie mniejsza.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2010, 23:56:03 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
http://moto.allegro.pl/item978131505_pd_21_emulator_4cyl_wtyki_europa_protec.html

pany, podejdzie do rovera? Musze jakis emulator dorwać a nie wiem jaki. Podobno opornosc ma byc 16.2ohm a ten ma 16. Podejdzie? Moze polecicie cos ze swojej strony?

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2010, 16:09:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podejdzie ,emulatro ma opor 100 Ohm ,a te twoje 16.2 to blad pomiaru + tolerancja wykonania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2010, 22:38:59 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
na pewno podejdzie? Bo nie chce wyrzucic pieniedzy w błoto...

Moze ktos ma cos takiego, lub innego? Niech sie wypowie ;) Prosilbym bardzo

Cytat: "Zoltan#1930"
Aha ważne dziura w środku musi być 32 lub 34mm ale nie mniejsza.
a co sie stanie jak bedzie wieksza? Oczywiscie jak srednica zewn. pozwoli na to :)

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 11, 2010, 16:57:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewny jest tylko Alianz ,
nie bede pisal 10 razy tego samego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 12, 2010, 08:48:22 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:23:48 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Fist, no i o to mi chodzilo :) I wytczki pasuja bez przerabiania? :)

dzieki wielkie

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:48:11 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Nie wiem :D jak kupilem poldka to miałęm już gaz :) i mam taki emulator ale chyba bez zadnycxh przerobek, zebym mial teraz samochod to bym sprawdzil czy jakis przerobek nie bylo ale raczej nic nie bylo bo gaz byl zakladany w autoryzowanym punkcie
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

LPG Rover - po swapie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 12, 2010, 23:21:24 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
pytanie jest: czy zakładanie tego w ogóle ma sens, jeśli komputerowi to bez róznicy.

Nie.
Nie widać różnicy? Po co przepłacać? Emulator jest w zasadzie tylko potrzebny do kompów, które są czułe na odcięcie pracy wtrysków i wywalają od razu check engie + łapią błedy. Ma za zadanie oszukać kompa dając sygnał pracującego wtryskiwacza. Tutaj jest full grupa, więc nie ma się co dziwić, że komp nie rejestruje który siknął, a który nie ponieważ sikają wszystkie na raz, a to że nie sikają a motor pracuje - cóóżż to jest angielski komputer - musi być coś na lewo. Przekaźnik na odcięcie wtrysków i jazda. Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;