Autor Wątek: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego  (Przeczytany 24982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 14, 2010, 22:53:49 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Odkręcić przewody od listwy kierowniczej i poskręcać kilka razy kierownicą w prawo i lewo i wypłynie elegancko, a co do zbiorniczka to raczej powinien jakiś być, jak rozbierałem wspome w kangoo to zbiorniczek wyrównawczy był bezpośrednio nad pompą i do niej przykręcony więc wychodziło wszystko razem.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 24, 2010, 14:41:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja zauważyłem jeden problem - seryjny alternator nie daje rady - zamiast ładować aku , zostaje on rozładowywany więc u mnie będzie musiał zagościć większy alternator - pewnie koło 100A
"jest ryzyko , jest zabawa"

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2010, 14:28:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
Ja zauważyłem jeden problem - seryjny alternator nie daje rady - zamiast ładować aku , zostaje on rozładowywany więc u mnie będzie musiał zagościć większy alternator - pewnie koło 100A
To mnie zmartwiłeś...

Może trzeba sprzedać tą pompę co kupiłem i założyć jednak tą od PNa. Albo druga opcja to automatyczne włączanie pompy po ruszeniu i wyłączanie jej po przekroczeniu np 20km/h. Taki dualdrive...

Ciekawe czy bardzo odczuwalny w prowadzeniu byłby moment wyłączenia pompy w czasie jazdy...

Niech wypowiedzą się też koledzy roverkowcy jak im akumulatory się spisują...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 06, 2010, 14:43:51 pm »

snikers

  • Gość
koledzy dieslowcy nie widza problemu

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 06, 2010, 23:43:43 pm »

Barnii

  • Gość
Ja również nie widzę problemu, akuś zawsze jest naładowany :)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 07, 2010, 07:52:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
święty, A jaki masz teraz alternator??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 12, 2010, 21:14:38 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Generalnie pompa pracuje pod dużym obciążeniem głównie przy parkowaniu/manewrowaniu, czyli przy normalnej jeździe nie powinna stanowić zbyt dużego obciążenia.

Bocian, ja mam tą samą pompę co u ciebie, skusiła mnie cena i znajomy w aso opla. Niestety jak sie okazało przewody do pompy są trudno osiągalne, a jeśli juz to pewnie w sporej cenie.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2010, 08:17:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Dimmu_"
ja mam tą samą pompę co u ciebie,
Rozumiem że też jej jeszcze nie założyłeś...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2010, 12:01:18 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Do pompy z Astry II podejdą orginalne przewody polonez. Ten sam gwint.
POmpe najlepiej schować w nadkolu pod akumulatorem, tam tylko przewód ciśnieniowy dostanie.

Pompa ma 3  cienkie kabelki : + po stacyjce, ładowanie , diagnostykę.

Pompa maxymalnie bierze 63A,  podczas niekręcenia kierką ok 7A.- Wszystko do podglądu po podłączeniu komputera.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2010, 13:13:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
romoo, ale do pompy z astry III już niestety nie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2010, 13:31:09 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
ASTRA III potrzebuje CAN i komunikacje ze sterownikiem silnika.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2010, 14:17:47 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a jak działa to ustrojstwo, tu żadnej hydrauliki nie widać.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-corsa-d-1-3-cdti-mamauto-i1249401520.html
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2010, 14:22:23 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
To potrzebuje  jeszcze sterownika:

Jest tak samo jak z pompą ,  corsa b, clio, twingo są samodzielne, natomiast nowsze fiaty ,  corsa c , yaris, nissa note  potrzebują CAN.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2010, 15:17:37 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "wrb"
a jak działa to ustrojstwo, tu żadnej hydrauliki nie widać.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-corsa-d-1-3-cdti-mamauto-i1249401520.html


bo to jest elektryczne wspomaganie. prawdopodobnie potrzebuje sterownika (np fiatowskie z pandy seicento maja sterownik na wiazce)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2010, 18:22:54 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "romoo"
ASTRA III potrzebuje CAN i komunikacje ze sterownikiem silnika.

Tzn mamy ją sprzedać, tak? :)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2010, 21:54:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO i ja jestem coraz bliższy ku temu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2010, 22:00:24 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Tak sprzedaj.
Ja też mam komplecik Astra II ale leży  i sie kurzy zamiast pracować a autku.

Mam też elektryczne od twingo ale za cholere nie mogę kupić komputera do niego.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 14, 2010, 15:22:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://moto.allegro.pl/astra-ii-g-pompa-wspomagania-1-6-b-i1267788580.html
A ta jest coś warta?? Zastanawiam się czy nie dałoby się jej załozyć gdzieś pod lewym błotnikiem tuż przy drzwiach kierowcy tak aby obok zawiasu klapy wystawał sam korek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 15, 2010, 06:55:42 am »

snikers

  • Gość
barni chyba taka ma, ja mam ten drugi typ

http://moto.allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-trw-i1265339460.html

za 30zl kupilem :) i ten moge polecic jako plug&play pod wzgledem hydraulicznym

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 15, 2010, 08:05:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "snikers"
za 30zl kupilem
Qcze wy to macie szczęście. kolejna osoba za cenę zwykłej pompy FSO kupiła elektrohydraulika... Chyba trzeba się do was usmiechnąć ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.