Autor Wątek: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego  (Przeczytany 24978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« dnia: Maj 02, 2010, 11:37:43 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem czegoś takiego jak wspomaganie układu kierowniczego.Zrobiłem hybrydę - elektrohydrauliczna pompa TRW z opla astry 2 z przekładnią z poloneza plusa - nawet nie wiem czy to JKC czy ZF. Wspomaganie chodzi jak na razie bezproblemowo. Myślę że takie rozwiązanie ma kilka zalet - po pierwsze nie obciąża tak silnika jak mechaniczne - pompa pracuje zawsze ze stałą prędkościa, po drugie - z tego co wiem w roverkach jest problem z montażem pompy oraz na koniec gratiosowo można sobie zrobić włącznik/wyłącznik wspomagania w kabinie :)

Pomijając cenę pompy myślę że to jest dobra alternatywa dla mechanicznej pompy na silniku.

Fotka przekładni - przy okazji może ktoś napisze którą mam :P


Fotki pompy:




Kilka danych technicznych pompy:

pompa ma 2 kable grube - + i mase , oraz 3 cienkie kabelki:
czarny - +12v po stacyjce
niebieski - +12 po starcie silnika bądź ładowania
brązowy - diagnostyka (prawdopodobnie kontrkolka)

U mnie na niebieskim jest wyłącznik w kabinie tak żeby można było włączać bądz wyłączać wspomaganie. Jedyne co by się przydało zrobić to prosty układzik sprawdzajacy ładowanie tak aby pompa startowała dopiero po rozpoczęciu ładowania.

Pierwsze przymiarki pompy do wspomagania:


Pompę zamocuję w uchwycie na zbiorniczek wyrównawczy po delikatnym przeprofilowaniu.

Kierownicą kręci się tak jak powinno.
Po podłączeniu wspomy mało co nie wywaliłem w inny samochód na parkingu bo jak się przyłożyłem do kierownicy jak zawsze ....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2010, 11:41:30 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
święty, zdaje mi się że są ludki co mają elektryczną pompę z opla, np: Barnii i chyba OZI.
Mimo wszystko szacun za moda :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2010, 11:43:59 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
heh to się widzę obudziłem troszke za późno , skoro już takie patenty jeżdżą:P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2010, 12:25:49 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
OZi ma elektryczną pompę ale z wyglądu jest trochę inna: http://allegro.pl/item1000285208_opel_astra_ii_2_pompa_wspomagania.html Jeśli ta Twoja też jest z Astry II to wygląda na to, że dwa różne typy były montowane. Ile Cię kosztowała ta pompa?

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2010, 12:44:42 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Fajna sprawa, ale ile taka pompa wcina prądu? Nie będzie go brakowac?
Powered by Lpg.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2010, 14:02:10 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Hmmm, ja kupiłem okazyjnie bo gość nie wiedział co sprzedaje i udało się za 50 zł :D
Drugą po dzwonie ale sprawną dostałem od kolegi i leży naprawiona i czeka - była ukruszona koło zbiorniczka.
W astrze 2 mam bezpiecznik z tego co pamietam - 40A więc myślę że pewnie koło 30A weźmie.

A w astrach były montowane chyba ze 3 typy - ten co dałeś link do allegro to taka jak moja tyle że inaczej przewody wychodzą oraz ma inny zbiornik. Ten drugi miał użebrowany silnik i duży radiator pod spodem - ponoć tamte padały a te nie - więc jakby ktoś chciał montować to polecam tą co ja mam.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2010, 19:53:45 pm »

snikers

  • Gość
Rowniez mam taki patent, w sumie jako pierwszy :), pozniej byl barni a moze rudolf (ozi).
ze wzgledu na koszt mocowania do diesla, wyszarpalem za 30zl pompe :).

co do pradu to sie zgadza, tylko ze przy malym obciazeniu pompa tloczy na jalowo i pobor jest maly przy skrecaniu dopiero pokazuje swoja moc. Sama pompa posiada praktycznie niesmiertelny 3fazowy bezszczorkowy silnik  elektryczny sterowany procesorem motoroli z CANem do diagnozy bledow.

jesli chodzi o obciazenie silnika o praw fizyki pan nie oszukasz, ta moc a nawet wieksza (pomimo najwydajniejszego rodzaju silnika pompy) zabiera ci z silnika alternator. plusem jest mozliwosc wylaczenia z ktorej rowniez korzystam. szczegolnie w trasie dlugiej.

tak, pompy lubia sie przegrzewac co im nie sluzy ale to z powodu umiejscowienia w oplach. duzo daje chlodniczka plynu wspomagania, polecam zamontowac, chociaz sam nie mam

ps dobrze ze ktos opisal ladnie w koncu wszystko, nie wczytywalem sie za gleboko ale dobre wspomniec ze gwint w pompie jest taki sam jak w polonezoskiej wiec pasuje ta smieszna sruba z otworem

[ Dodano: 02 Maj 2010 19:58 ]
BTW, kabel "ladowania" podpinasz pod kontrolke akumulatora, wazne jest pod ktora strone zarowki sie podepniesz, teraz nie pamietam jak podpiolem ale metoda prob i bledow, podepnij pod jeden i sprawdza potem pod drugi. nie trzeba zadnych dodatkowych ukladow

po prostu na zarowce ladowania po stacyjce na jednym zacisku zarowki pojawia sie 12V na drugim 0V zarowka swieci. zapalasz silnik i tam kaj bylo 0V pojawia sie 12V i zarowka gasnie, musisz tylko go znalezc.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2010, 21:37:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
2 z przekładnią z poloneza plusa - nawet nie wiem czy to JKC czy ZF.
Masz ZF -bardzo dobra przekladnie, JKC jest duzo mniejsza

Cytat: "snikers"
ps dobrze ze ktos opisal ladnie w koncu wszystko, nie wczytywalem sie za gleboko ale dobre wspomniec ze gwint w pompie jest taki sam jak w polonezoskiej wiec pasuje ta smieszna sruba z otworem
Tak samo jak w BMW i wszedzie indziej gdzie jest montowana przez wytworce samochodu pompa ZF -one maja identyczne koncowki niezaleznie od auta z ktorego pochodza a normalna pompa wspomagania z poloneza jest taka sama jak np w BMW E36 i Oplu omega -rozni sie jedynie mocowaniami przykrecanymi do pompy i ewentualnie kolem pasowym

PS Orientuje sie ktos czy takowa pompa da rade pociagnac maglownice w granadzie ??? Musze sie za taka lub podobna rozejrzec powiewaz stara pompa wylatuje z braku miejsca - w jej miejsce idzie kompresor eaton :mrgreen: Jak z trwaloscia tych pomp ? Bo nie wyobrazam sobie "wylaczenia" wspomagania w granadzie :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2010, 07:06:28 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
PS Orientuje sie ktos czy takowa pompa da rade pociagnac maglownice w granadzie ??? Musze sie za taka lub podobna rozejrzec powiewaz stara pompa wylatuje z braku miejsca - w jej miejsce idzie kompresor eaton :mrgreen: Jak z trwaloscia tych pomp ? Bo nie wyobrazam sobie "wylaczenia" wspomagania w granadzie :roll:


reczej tak w oplu pendzluje maglownice i to na stosunkowo szerokim laciu, do poloneza wydaje sie byc troche za mocna w porownaniu z mechaniczna. ale od kilku lat mam i sie nie rozcieklo nic jeszcze

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2010, 12:15:46 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Heh , zgodzę się - sam mam w bertonce koła 215/45/17 i daje rady, po za tym w oplu chodzi cały czas i się nie wyłącza, auto ma nalatane licznikowo 170 tys i wspoma działa bez zarzutu.
Co do śruby - jeyne co trzeba zrobić to poprawić płaszczyznę wokół otworu wyjścia ciśnienia - tam jest lekki nadlew ale 10 minut , troszke papieru ściernego, mały pilniczek i jest po sprawie. Podkładki miedziane zrobią resztę.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2010, 23:48:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ok, a moze ktos mi zmierzyc calkowita wysokosc pompy(tej gladkiej) i podac przyblizona srednice oraz jakie jest wejscie wiazki elektrycznej- dam rade podpiac sama pompe czy musze miec wtyczke z fragmentem instalacji ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 09, 2010, 20:09:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A czy ktoś kombinował może z innymi elektrycznymi pompami. A i moglibyście mi zmierzyć taką pompę z opla bo obawiam się że będzie ciężko z upchaniem u mnie pod maską
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2010, 00:07:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kupiłem sobie taką:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1150334629

Mam nadzieję że to żadne badziewie. Pochwalę się jak dojdzie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2010, 01:16:52 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Bocian_s#313, ta bedzie działać :)
Cytat: "Bocian_s#313"
obawiam się że będzie ciężko z upchaniem u mnie pod maską
zobacz jak ma barnii ładnie schowaną, OZi natomiast ją na druty przyczepił jakoś :P działa ale wygląda jakby rododendron hodował pod maską :)
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 30, 2010, 10:48:31 am »

Barnii

  • Gość
Kurde ta jest nawet lepsza od mojej bo ma wyjścia z boku a nie od dołu, to ją już można całkiem schować, tak że będzie tylko korek wystawał.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2010, 14:34:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "snikers"
miesci sie bez problemu "wszedzie"
Zobaczymy  :P
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2010, 09:02:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i dostałem paczkę. Pompeczka funkel nówka nie smigana produkcji delphi/ZF (przynajmniej takie znaczki znalazłem).

Niestety zaliczyłem dwa zonki:
1. Wcale tak wszędzie ta pompka nie wejdzie. Najprawdopodobniej wyląduje w błotniku jak u jednego z kolegów i sama szyjka będzie wystawała obok akumulatora. Boję się tylko czy jak bedzie zamknięta w tej przestrzeni to czy jej nie zaszkodzi brak dostepu świeżego powietrza. Przypominam że modele przed caro mają błotnik przedni osłonięty od dołu blachą a po zalożeniu nadkola powstaje tam zamknięta komora...

2. wejście i wyjście pompy nie ma gwintów  :shock:  :evil: . Jeszcze nie wiem jak ale będę miał problem z podłączeniem przewodów ciśnieniowych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2010, 13:11:26 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
No i dostałem paczkę. Pompeczka funkel nówka nie smigana produkcji delphi/ZF (przynajmniej takie znaczki znalazłem).

Niestety zaliczyłem dwa zonki:
1. Wcale tak wszędzie ta pompka nie wejdzie. Najprawdopodobniej wyląduje w błotniku jak u jednego z kolegów i sama szyjka będzie wystawała obok akumulatora. Boję się tylko czy jak bedzie zamknięta w tej przestrzeni to czy jej nie zaszkodzi brak dostepu świerzego powietrza. Przypominam że modele przed caro mają błotnik przedni osłonięty od dołu blachą a po zalożeniu nadkola powstaje tam zamknięta komora...

2. wejście i wyjście pompy nie ma gwintów  :shock:  :evil: . Jeszcze nie wiem jak ale będę miał problem z podłączeniem przewodów ciśnieniowych.

bez problemow miesci sie tam gdzie w 1.6 jest aku bo tak mam u siebie. podejrzewalem brak gwintow jak zobaczylem otwor na srube w "czole". mocowanie wezy masz jak w klimatyzacji dociskane aluminiowym "bloczkiem". trzeba bylo kupic pompe ze starszej astry (g?)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 03, 2010, 13:58:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "snikers"
trzeba bylo kupic pompe ze starszej astry
Teraz to po ptokach. Może coś wydumam a jak nie to trza będzie sprzedać albo zamienić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:53:33 pm »

Offline szelest

  • DRUCIARZ
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pn C- 95'
Podczepie się pod temat:
Jak składa się zestaw z elektryczną pompą to wtedy pompa zajmuje miejsce zbiorniczka wyrównawczego, tzn jego już nie trzeba zakładać??
Jak wyczyścić przekładnie do której dostała się woda i po odkręceniu węży wylewa się z niej mleko??