Autor Wątek: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego  (Przeczytany 24976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 15, 2010, 09:49:31 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "snikers"
za 30zl kupilem
Qcze wy to macie szczęście. kolejna osoba za cenę zwykłej pompy FSO kupiła elektrohydraulika... Chyba trzeba się do was usmiechnąć ;).

Ale to dawno bylo, w sumie chyba pierwszy bylem z elekryczna pompa w pn... btw moja pompa byla z allegro wiec da sie trafic

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 16, 2010, 10:37:23 am »

franca

  • Gość
Cytat: "snikers"
Ale to dawno bylo, w sumie chyba pierwszy bylem z elekryczna pompa w pn... btw moja pompa byla z allegro wiec da sie trafic


I to działa? Podłączyłeś pompe do instalacji elek. pn-a i działa???

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 16, 2010, 13:05:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
a co tam jest skomplikowanego do podłączenia ?
Stały plus prosto z aku, stała masa.. i jakiś plus po odpaleniu silnika (np sterowany lampką ciśnienia oleju)


Bardziej wygodni instalują przekaźnik i przełącznik w kabinie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 16, 2010, 13:53:12 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
czy mógłby ktoś napisać w których astrach występowały pompy TRW (te, które pasują do poldka). w których rocznikach je montowano?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 16, 2010, 14:08:03 pm »

franca

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
a co tam jest skomplikowanego do podłączenia ?
Stały plus prosto z aku, stała masa.. i jakiś plus po odpaleniu silnika (np sterowany lampką ciśnienia oleju)


Bardziej wygodni instalują przekaźnik i przełącznik w kabinie.


No co ty nie powiesz.  :|  Chodzi mi o obciążenie akumulatora i alternatora. Trzeba będzie zmienić alternetor? Wie ktoś jaki dokładnie pobór ma taka pompa?

W temacie jest że przy kręceniu jest 63A. W mieście nie będzie to za duże obciążenie?

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 16, 2010, 14:09:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pytałeś sie czy podłaczył...... to ci odpowiedziałem.
Dostałeś odpowiedź na pytanie które zadałeś.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 16, 2010, 16:03:02 pm »

Barnii

  • Gość
Przy intensywnym kręceniu żarzy sie delikatnie kontrolka ładowania...  Astra III i Zafira mają też ciekawy model pompy, który powinien pasować do poldka. Jak nie zapomnę to zrobię w poniedziałek w pracy fotki :P

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 17, 2010, 14:50:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 18, 2010, 23:30:01 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Barnii, jak się ma Twoja opinia do tego co napisał romoo?
Cytat: "romoo"
ASTRA III potrzebuje CAN i komunikacje ze sterownikiem silnika.


Co prawda jest napisane ze to Astra potrzebuje, a nie PN :)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 19, 2010, 09:25:11 am »

Barnii

  • Gość
CAN potrzebuje chyba ta pompa która kupił Bocian, ta o której piszę powinna działać bez tego. Ma 2 grube kable do podłączenia i jedna kostkę 4 pinową. (W mojej miałem dokładnie to samo i wszystko działa:) Ale za to wyjście ciśnieniowe ma gwintowane i wychodzi z boku pompy ( nie tak jak w mojej od dołu) przez co można ja fajnie schować w nadkolu.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 19, 2010, 15:01:27 pm »

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 19, 2010, 20:52:02 pm »

rychu#1952

  • Gość
Co powiecie na kondensator, taki jak w car audio? 1 farad choćby ;)
Jeżeli jest on podłączony przed wzmacniaczem nawet, to i tak jest podłączony do akumulatora, a więc pod całą instalacje elektryczną auta. Ponoć świetnie się sprawdza w stabilizacji napięcia. Może by to coś pomogło. Altek nie byłby tak obciążony chyba :)

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:54 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633371.html

ciekawe co to jest:>? ;P

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:54 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633371.html

ciekawe co to jest:>? ;P

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:57 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633384.html

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 20, 2010, 07:56:16 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "rychu#1952"
Co powiecie na kondensator, taki jak w car audio? 1 farad choćby ;)
Jeżeli jest on podłączony przed wzmacniaczem nawet, to i tak jest podłączony do akumulatora, a więc pod całą instalacje elektryczną auta. Ponoć świetnie się sprawdza w stabilizacji napięcia. Może by to coś pomogło. Altek nie byłby tak obciążony chyba :)

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:54 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633371.html

ciekawe co to jest:>? ;P

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:54 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633371.html

ciekawe co to jest:>? ;P

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:57 ]
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-zafira-trw-i1272633384.html


a akumulator jakim jest pojemnym kondensatorem... kolega chyba nie zna powodu stosowania kondensatora. podpowiem, ze jest on zwiazany z miejscem jego zamontowania.

Cytuj (zaznaczone)
Altek nie byłby tak obciążony chyba

sam kondensator to nie perpetum mobile. ubyki energii musi uzupelnic.

sama pompa ma 3fazowy silnik bezszczotkowy z odpowiednim "falownikiem" wiec ma w miare "spokojny" pobor pradu, w przeciwienstwie car-audio

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 21, 2010, 22:41:17 pm »

rychu#1952

  • Gość
no właśnie o to chodzi żeby wspomóc akumulator. Z kondensatora zawsze będzie dodatkowa energia. Przy skręcaniu kołami przygasają światła, więc z dodatkowym "akumulatorem" może będzie lżej. Z resztą zrobie porównanie i napisze czy to miało jakiś sens. pozdr

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 22, 2010, 19:17:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
1 Farad to zbyt mało....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 22, 2010, 19:39:24 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "rychu#1952"
Z kondensatora zawsze będzie dodatkowa energia.

Tak bd ale to chwilowa, ułamki sekund a potem ją pobiera z powrotem.

Jak dla mnie pomysł nie jest trafiony.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 03, 2010, 18:39:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dobra. Sprzedałem tą pompę którą mam i czas poszukać pompy TRW z Astry II.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 20, 2011, 15:04:27 pm »

waszczo

  • Gość
Większość linków do aukcji allegro wygasła, więc nie można za bardzo znaleźć zdjęć w tym temacie.... Zatem wrzucam zdjęcia pomp od Astry II, z tego co widzę są 3 rodzaje.



Podajcie który typ pasuje do przewodów z Poloneza i nie wymaga CAN. Na pewno trójka pasuje, bo jest w pierwszym poście tego tematu, a jedynka i dwójka?

Czy przewody przekładni ZF są takie same jak JKC? Chciałbym wiedzieć konkretnie której pompy i jakiej przekładni szukać :)

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 20, 2011, 18:13:18 pm »

snikers

  • Gość
Ja mam 3jke ze zdjecia i pompie jak szalona

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 21, 2011, 08:29:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A mnie ostatnio znajomi elektrycy wyleczyli z elektrycznej pompy z opla. Ponoć padają jak muchy i wymagają jakiegoś specjalnego płynu do wspomagania po kilkadziesiąt zł/litr. Z tą samą opinią spotkałem się też jak sprzedawałem swoją pompę z astry III.
Dlatego stwierdziłem że w tej samej cenie skompletuję zestaw do rovera.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.